KeyForge (Richard Garfield)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
MsbS
Posty: 883
Rejestracja: 30 mar 2008, 17:34
Has thanked: 54 times
Been thanked: 73 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: MsbS »

Przy słabszym świetle nie odróżnisz bursztynowych od żółtych albo od czerwonych (w zależności od tego, czy to będzie jaśniejszy, czy ciemniejszy bursztyn). Może guziki?
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1380
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: Brylantino »

Ja sobie zamówiłem customowe znaczniki, bo nie chciało mi się szukać, łączyć i kombinować. Należy pamiętać tylko, że kości oficjalnie są zakazane.
MsbS
Posty: 883
Rejestracja: 30 mar 2008, 17:34
Has thanked: 54 times
Been thanked: 73 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: MsbS »

To nie do końca tak - kości są dozwolone, pod warunkiem że jedna kość = jeden znacznik (bez względu na liczbę oczek).
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: rattkin »

MsbS pisze: 04 gru 2018, 22:11 Przy słabszym świetle nie odróżnisz bursztynowych od żółtych albo od czerwonych (w zależności od tego, czy to będzie jaśniejszy, czy ciemniejszy bursztyn). Może guziki?
Albo kapsle? Ale je z kolei może być słabo widać w tunelu, a jak ktoś nadepnie to boli. Szukajmy dalej.
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1511
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 83 times
Been thanked: 173 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: Goldberg »

Krysztalki sa cool. Ale jesli ktos uważa ze sa za male to polecam szklane "guziczki" (kamyczki czy jak kro woli to ustrojstwo nazywac) ;)
Imho o gre przy slabym swietle nie ma sie co martwic. To karcianka z malym tekstem, ja sobie psuć oczu nie lubie wiec raczej gram przy dobrym swietle :)
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: rattkin »

Goldberg pisze: 05 gru 2018, 01:43 szklane "guziczki" (kamyczki czy jak kro woli to ustrojstwo nazywac) ;)
Glass beads.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: polwac »

Brylantino pisze: 04 gru 2018, 22:38 Ja sobie zamówiłem customowe znaczniki, bo nie chciało mi się szukać, łączyć i kombinować. Należy pamiętać tylko, że kości oficjalnie są zakazane.
Możesz podesłać link?
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1802
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 77 times
Been thanked: 334 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: hipcio_stg »

Zwykłe magicowe countery powinny zdać egzamin.
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1380
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: Brylantino »

polwac pisze: 05 gru 2018, 08:17
Brylantino pisze: 04 gru 2018, 22:38 Ja sobie zamówiłem customowe znaczniki, bo nie chciało mi się szukać, łączyć i kombinować. Należy pamiętać tylko, że kości oficjalnie są zakazane.
Możesz podesłać link?
https://art-of-war-studios-ltd.myshopif ... -token-set

To chyba najtańszy i zarazem największy set tokenów jaki mi się udało znaleźć w necie. Poza tym jest całkiem ładny :) Oczywiście widziałem ładniejsze, ale jak twórcy sobie życzą za 10 żetonów po 35 zł + przesyłka... to jednak podziękuję.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 549 times
Been thanked: 281 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: Atamán »

Miałem okazję trochę pograć w KeyForge. Mam 4 swoje unikalne talie, znajomi mają po 2-6 swoich talii i sobie gramy. Grałem w różnych konfiguracjach, w sumie rozegrałem ok. 20-30 gier.

Co mi się w grze podoba:
1. Duża regrywalność. Nawet powtórzenie meczu na tych samych taliach generuje ciekawe doświadczenia. Po pierwsze dlatego, że kolejność w jakiej przyszły karty ma znaczenie. Talie składają się z 36 kart, ale większość kart jest 1x, więc w kolejnej partii tych samych talii generuje to inne układy na stole. Ale po drugie decyzje graczy mogą być inne, grając kilka razy tą samą talię uczę się jej i zaczynam grać inaczej, po partii często wiem, co mogłem zrobić lepiej, mam poczucie niedosytu, mam ochotę na rewanż (zwłaszcza, gdy pojedynek był wyrównany, a często tak jest). Ale jak do tego doda się to, że każdy gracz ma po 2 lub więcej talii, to regrywalność rośnie wykładniczo ;)
2. Niski próg wejścia. Głównie przez brak deck buildingu, ale i w samej mechanice gry jest sporo prostych rozwiązań: brak kosztu zagrywanych kart, jedna statystyka jednostki, intuicyjny cel gry.
3. Ciekawe decyzje. Mimo tych uproszczeń z poprzedniego punku gra oferuje ciekawe decyzje. Wcale nie jest oczywiste, jaki ruch będzie lepszy. Dylematy dotyczą zysku krótkoterminowego vs budowanie długoterminowej przewagi oraz tego, na ile chcemy przyśpieszać swój cel, a na ile spowalniać przeciwnika. Sednem tych decyzji jest podział talii na 3 frakcje oraz zasada, że tylko jedna frakcja może zostać aktywowana na turę i tylko z tej frakcji możemy zagrywać nowe karty oraz tylko karty tej frakcji będą mogły zostać aktywowane.

Co mi się w grze nie podoba:
1. Spora jednak losowość. Tak, to generuje regrywalność i dodaje ciekawych decyzji, bo talie nie są samograjem, tylko trzeba nimi w każdej grze na nowo pokierować, ale bywają niestety sytuacje ogromnego pecha lub mega szczęścia w dociągu. Zwłaszcza słaba startowa ręka potrafi napsuć gry. Niby istnieje zasada mulligana, czyli jeden raz można startową rękę wymienić (dociągając o 1 mniej kartę), ale to nie zawsze pomaga. Poza startową ręką w grze czasem też zdarzają się sytuacje, gdy jakiś zestaw kart podejdzie w takim momencie, że niewiele możemy zrobić. To nie są częste sytuacje, ale zdarzają się.
2. Nie podoba mi się to, że twórcy gry nie zadbali o precyzyjne słownictwo. Mimo w miarę prostej mechaniki jest dużo treści na kartach i w zasadach, które zostały nienajlepiej opisane.
3. Do tego dochodzi to nieszczęsne zdublowanie nazwy "akcja". Otóż akcja w tej grze oznacza dwie różne rzeczy: są karty akcji (typ kart, które po zagraniu od razu się odrzuca) oraz istenieje akcja jako sposób użycia kart w grze - nie odrzuca to karty, ale wymaga jej użycia/wyczerpania (obrócenia o 90 stopni).
4. A jeszcze żeby tego było mało FFG nie śpieszy się z aktualizacją FAQ, nie odpowiada na większość maili z pytaniami o zasady, główny developer gry udziela się na grupie na facebooku udzielając sprzecznych rulingów, a potem kasując swoje posty (twierdząc, że tak to jest jak coś pisze z rana przed kawą). Gra się dobrze sprzedaje, więc w FFG pewnie świętują i mają gdzieś pytania graczy.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: polwac »

Zaczną się poważne turnieje to i FAQ trzeba będzie doprecyzować. Sam często się łapię na tym, że nie zawsze wiem jak dana karta działa...i to jest chyba największy problem na dzień dzisiejszy. Myślę, że z czasem zostanie to wyprostowane i zostanie już tylko dobra zabawa, a tej jest bardzo dużo w tej grze :)
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
kurzyszpon
Posty: 154
Rejestracja: 20 mar 2015, 15:06
Lokalizacja: Luboń / czasem Poznań
Has thanked: 39 times
Been thanked: 10 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: kurzyszpon »

rattkin pisze: 05 gru 2018, 03:24
Goldberg pisze: 05 gru 2018, 01:43 szklane "guziczki" (kamyczki czy jak kro woli to ustrojstwo nazywac) ;)
Glass beads.
Kaboszony.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: polwac »

Pojawiła się "próbka" polskiej lokalizacji:
Spoiler:
Moim zdaniem nie najgorzej, ale jak dla mnie fluff niezbyt trafiony i nie powinien być tak dosłownie tłumaczony.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: rattkin »

O, a mnie się bardzo podoba.
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1511
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 83 times
Been thanked: 173 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: Goldberg »

:shock: nie....
Jeśli w tomwejde zostanę przy wersji eng...
BTW wiadomo coś o zorganizowanej grze? Turnieje, liga?
Sporo gram online, i nie widzę (dla siebie przynajmniej) traktowania tej gry jako coś innego niż compatitive Play.
Ciekawe jak wyrośnie nam scena, czy sklepom będzie się opłacać organizować coś ala FNM , czy skończy się na jednym turnieju w miesiącu - co niestety widziałem przy większości karcianek lcg...
Najpierw hajp, a potem coraz wolniej aż dochodziliśmy do jednego tur w miesiącu, tak wiem, że zaraz posypia się odpowiedzi w stylu, ludzie którzy pracują, mają rodziny, nie mają czasu itd....
39 lat przeżyłem, rodzinę posiadam, pracę i owszem też (czasami trzeba popracować w domu), ale jakoś uda miejskie znaleźć te parę godzin na miesiąc żeby poprzekładane kartoniki (ohhhh sesje RPG to już światowej ale kartoniki :) )
Edit: i jeszcze jedno, jak myślicie, jak będzie z rynkiem wtórnym? Bo magazynowanie makulatury to średni pomysł, owszem można sobie zatrzymać parę jakiś decków ale bez przesady
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 727
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 145 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: Munchhausen »

Przecież to jest kapitalne tłumaczenie. Serio, jestem pod wrażeniem. Mam nadzieję, że cała lokalizacja będzie trzymała ten poziom. I boleję, że podobnej fantazji nie mają tłumacze Galakty, którzy zajmują się Arkham LCG.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: Trolliszcze »

A ja bym jednak we fluffie zrobił "Zła Grosia oszczędzona...", żeby zachować dwuznaczność oryginału, gdzie saved też może oznaczać ocalenie/"niewydanie". Ale sama Zła Grosia jest git, bardzo mi się :D
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1380
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: Brylantino »

Goldberg pisze: 11 gru 2018, 00:07 Sporo gram online, i nie widzę (dla siebie przynajmniej) traktowania tej gry jako coś innego niż compatitive Play.
Ciekawe jak wyrośnie nam scena, czy sklepom będzie się opłacać organizować coś ala FNM , czy skończy się na jednym turnieju w miesiącu - co niestety widziałem przy większości karcianek lcg...
Ciężko porównywać tutaj karcianki LCG, gdyż tam od premiery prawie nie napływają nowi gracze, gdyż wejście jest po prostu za drogie. Nie wiem jak w innych miastach, ale w Krakowie póki co mamy turnieje co tydzień (wczoraj odbył się drugi - Sealed) i na każdym pojawia się ok. 10 osób. Gra się bardzo fajnie i póki co ma ta częstotliwość zostać utrzymana.

Co do samego tłumaczenia, to również jestem pod ogromnym wrażeniem. Brzmi to naprawdę świetnie i widać, że tłumacze mocno starają się, aby nie brzmiało to sucho. Jak reszta kart będzie trzymała taki poziom, to bardzo chętnie sobie sprawię kilka decków po polsku :)
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: Trolliszcze »

Trolliszcze pisze: 11 gru 2018, 08:13 A ja bym jednak we fluffie zrobił "Zła Grosia oszczędzona...", żeby zachować dwuznaczność oryginału, gdzie saved też może oznaczać ocalenie/"niewydanie". Ale sama Zła Grosia jest git, bardzo mi się :D
Nawet tak sobie myślę, że mogli pójść o krok dalej - polskim odpowiednim tego przysłowia jest "ziarno do ziarnka, a zbierze się miarka", którego inna wersja brzmi: "grosz do grosza, a będzie kokosza". No i tutaj już by się musiał tłumacz wykazać inwencją, coś na zasadzie: "Grosia do Grosi, pokraki wykosi" ;)
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: polwac »

Kolejny wywiad z FFG i kolejne informacje. Tym razem na temat oficjalnych turniejów i appki + bonusowo kilka zasad zostało wytłumaczone.
https://youtu.be/ESETHb99U40
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: polwac »

Jestem pod wrażeniem jak wsparcie sceny turniejowej od początku wygląda.
(informacje w pigułce: https://www.youtube.com/watch?v=iC6GUzlZqho)

Nie spodziewałem się, że to tak ruszy z kopyta. Cieszy również fakt, że Kraków pojawił się od samego początku na liście The KeyForge Vault Tour.
Jestem bardzo ciekawy jak to wyjdzie w praktyce :)
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 720
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 15 times
Been thanked: 84 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: kempy »

polwac pisze: 19 sty 2019, 13:41 Jestem pod wrażeniem jak wsparcie sceny turniejowej od początku wygląda.
(informacje w pigułce: https://www.youtube.com/watch?v=iC6GUzlZqho)

Nie spodziewałem się, że to tak ruszy z kopyta. Cieszy również fakt, że Kraków pojawił się od samego początku na liście The KeyForge Vault Tour.
Jestem bardzo ciekawy jak to wyjdzie w praktyce :)
Kraków się pojawił, bo w tym roku (głównie dzięki x-wingowcom) w Polsce organizowane są ogólne Mistrzostwa Europy FFG, które zostały przeniesione z UK. Dlatego termin i miejscówka to najprawdopodobniej, nieumyślne potwierdzenie terminu tych EC.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
Halloween
Posty: 1494
Rejestracja: 18 lis 2018, 13:02
Has thanked: 56 times
Been thanked: 86 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: Halloween »

Sa jakies doniesienia o ewentualnym przeniesieniu mechaniki Keyforge do innego uniwersum ? Ta obecna estetyka jest dla mnie nie do zniesienia a chętnie bym gry spróbował.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: polwac »

Myślę, że jak zaczęli w tym stylu to już nic nie będą zmieniać. Ja do ilustracji nic w sumie nie mam. Fajnie, że każda z frakcji ma swój własny klimacik.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)

Post autor: polwac »

A tymczasem wczoraj został zapowiedziany nowy dodatek wprowadzający 204 nowe karty połączone z 166 kart z pierwszego zestawu.
https://www.rebel.pl/product.php/1,5625 ... rtowy.html

Karty, które wypadły z rotacji to głównie commony, ale mogą się one pojawić w nowych setach jak "legendy", co jeszcze bardziej zwiększa możliwą pulę unikalnych talii.

Dochodzą trzy nowe mechaniki:
Deploy - kreaturę można umieścić na dowolnym miejscu w battle line
Alpha - kartę należy zagrać jako pierwszą w swojej turze
Omega - po zagraniu karty następuję koniec trzeciego kroku w turze(play, discord, use cards)

Ogólnie w trakcie zapowiedzi nowego zestawu kart bardzo często padały słowa "variety" i "balance" :)
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
ODPOWIEDZ