KeyForge (Richard Garfield)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Markus
- Posty: 2445
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 550 times
- Been thanked: 270 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Czy gracze którzy kupili pierwszy set mogą poczuć się oszukani?
Przecież to wygląda na genialnie zaplanowane "dojonko". "Damy wam w pierwszym rzucie 200 kart. Jak już się ogracie , to zwiększymy pulę do 400 i będziecie się bawić tak jak powinniście od początku "
Przypomina to "zaginioną wiedzę" z eldicha
Przecież to wygląda na genialnie zaplanowane "dojonko". "Damy wam w pierwszym rzucie 200 kart. Jak już się ogracie , to zwiększymy pulę do 400 i będziecie się bawić tak jak powinniście od początku "
Przypomina to "zaginioną wiedzę" z eldicha
- Valarus
- Posty: 1270
- Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 20 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Może ja czegoś nie widzę, ale jaka jest różnica pomiędzy tym a wydaniem nowego setu w MtG/każdej innej karciance kolekcjonerskiej?Markus pisze: ↑13 lut 2019, 09:10 Czy gracze którzy kupili pierwszy set mogą poczuć się oszukani?
Przecież to wygląda na genialnie zaplanowane "dojonko". "Damy wam w pierwszym rzucie 200 kart. Jak już się ogracie , to zwiększymy pulę do 400 i będziecie się bawić tak jak powinniście od początku "
Przypomina to "zaginioną wiedzę" z eldicha
- polwac
- Posty: 2575
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1167 times
- Been thanked: 461 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Warto mieć na uwadze, że w odróżnieniu do gier TCG, wszystkie talie będą zawsze legalne, dzięki temu, że każda jest unikalna. Nowe zestawy są balansowane pod wcześniejsze karty, także nie ma sytuacji, że stare talie są słabsze od nowych. Także ja tu nie widzę dojonka. Nie chcesz to nie kupujesz nowych talii...ale kto by nie chciał mieć nowych karcioch
Karcianka musi się rozwijać także mam nadzieję, że chociaż 2 nowe zestawy na rok będą wychodzić
Karcianka musi się rozwijać także mam nadzieję, że chociaż 2 nowe zestawy na rok będą wychodzić
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1031 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Też nie widzę dojonka. Tzn. widzę oczywistą zachętę do kupowania nowego seta , ale stare talie nadal są całkowicie grywalne, więc obowiązku nie ma - to wyłącznie rozszerzenie możliwości zabawy. W sumie to nawet coś odwrotnego do dojonka z perspektywy kogoś, kto chce mieć wiele różnorodnych decków, bo znacznie spada ryzyko jakiejś tam ich powtarzalności - kupno nowego seta to gwarancja zupełnie nowych opcji, bez obaw, że powtórzy mi się sporo kart, które już mam.
- Ayaram
- Posty: 1531
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 561 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
??? Ale tak działają przecież karcianki. To nie jest planszówka, która ma wyglądać jak "zamknięta całość". To karcianka jak każda inna, która ma się rozwijać i nigdy nie ma dać ci uczucia "ok, tyle mi starczy do szczęścia". Ba, i obstawiam, że zdecydowana większość graczy woli te "dojonko", a żeby tylko co jakiś czas odświeżyć grę.Markus pisze:Czy gracze którzy kupili pierwszy set mogą poczuć się oszukani?
Przecież to wygląda na genialnie zaplanowane "dojonko". "Damy wam w pierwszym rzucie 200 kart. Jak już się ogracie , to zwiększymy pulę do 400 i będziecie się bawić tak jak powinniście od początku "
Przypomina to "zaginioną wiedzę" z eldicha
- ArnhemHorror
- Posty: 498
- Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
- Lokalizacja: NibyLandia
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 153 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Nieprawda. W pierwszym secie również było ~400 kart w puli. Nowe karty zastępują część starych.Markus pisze: ↑13 lut 2019, 09:10 Czy gracze którzy kupili pierwszy set mogą poczuć się oszukani?
Przecież to wygląda na genialnie zaplanowane "dojonko". "Damy wam w pierwszym rzucie 200 kart. Jak już się ogracie , to zwiększymy pulę do 400 i będziecie się bawić tak jak powinniście od początku "
Przypomina to "zaginioną wiedzę" z eldicha
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
- Markus
- Posty: 2445
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 550 times
- Been thanked: 270 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Czy w nowym secie kart do MtG jest 50 % kart z starego seta? Te nowe decki to będą powstawały z puli prawie 400 kart ( wtym 200 nowych wzorów). Jakoś mam przeczucie że te nowe 3 mechaniki są tym czymś, co powinno od początku w tej grze (aby była "pełnia mozliwości')Valarus pisze: ↑13 lut 2019, 09:13Może ja czegoś nie widzę, ale jaka jest różnica pomiędzy tym a wydaniem nowego setu w MtG/każdej innej karciance kolekcjonerskiej?Markus pisze: ↑13 lut 2019, 09:10 Czy gracze którzy kupili pierwszy set mogą poczuć się oszukani?
Przecież to wygląda na genialnie zaplanowane "dojonko". "Damy wam w pierwszym rzucie 200 kart. Jak już się ogracie , to zwiększymy pulę do 400 i będziecie się bawić tak jak powinniście od początku "
Przypomina to "zaginioną wiedzę" z eldicha
Przecież to jest metoda wydawania LCGów. Core set na podstawowych mechanikach, a nowe dodają w dodatkach. Czy w tym przypadku mamy jakąś różnicę? TAK, jesteśmy obkupieni w decki z niepełnymi możliwościami gry (1-szy set). Kupujemy więc nowe decki.
- polwac
- Posty: 2575
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1167 times
- Been thanked: 461 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Czy w MtG od razu były wszystkie mechaniki jakie teraz mamy w grze?
204 nowych kart do 166 starych to nie jest 50%.
"Niepełne możliwości" jak to ująłeś nie sprawiają, że stare talie są niegrywalne.
Balans ma być zachowany i kupując talie z pierwszego zestawu możesz spokojnie chodzić z nim na turnieje, więc to już tylko od Ciebie zależy czy chcesz rozwijać swoją pulę dostępnych talii, ale nikt Cię do tego nie zmusza.
Wydaje mi się, że sposób w jaki wprowadzają kolejny zestaw jest najlepszy z możliwych opcji(od początku zastanawiałem się w jaki sposób dodadzą nowe karty i jestem bardzo usatysfakcjonowany rozwiązaniem jakie wybrali).
204 nowych kart do 166 starych to nie jest 50%.
"Niepełne możliwości" jak to ująłeś nie sprawiają, że stare talie są niegrywalne.
Balans ma być zachowany i kupując talie z pierwszego zestawu możesz spokojnie chodzić z nim na turnieje, więc to już tylko od Ciebie zależy czy chcesz rozwijać swoją pulę dostępnych talii, ale nikt Cię do tego nie zmusza.
Wydaje mi się, że sposób w jaki wprowadzają kolejny zestaw jest najlepszy z możliwych opcji(od początku zastanawiałem się w jaki sposób dodadzą nowe karty i jestem bardzo usatysfakcjonowany rozwiązaniem jakie wybrali).
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1031 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Plus to jest karcianka celowana w segment mniej ogranych graczy - w związku z czym jest rzeczą kompletnie naturalną, że pierwszy set będzie zawierał wyłącznie podstawowe mechaniki, żeby jak najbardziej ograniczyć próg wejścia. Taki sposób rozwoju gry jest znany doskonale chociażby z wszelkich karcianek digital, typu Hearthstone, ESO Legends itp.
- Valarus
- Posty: 1270
- Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 20 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Nie, nowy set w MtG to nowy set, ale i tak musisz mieć karty ze starego, żeby złożyć deck. W przypadku tej gry ma sens to co robią - dlaczego mieliby posłać wszystkie karty z poprzedniego setu do śmietnika, zamist zintegrować je z nowymi? To, że ludzie mają już decki z poprzedniej edycji nie jest żadnym argumentem - to tak, jakbyś powiedział, że ludzie kupili boostery z jednego setu w MtG a zatem w następnym nie powinno być nic nowego, bo będą czuli się zmuszeni do kupowania nowych boosterów. Tak, na tym to polega właśnie, gra ma się zmieniać, ludzie mają kupować.Markus pisze: ↑13 lut 2019, 10:07Czy w nowym secie kart do MtG jest 50 % kart z starego seta? Te nowe decki to będą powstawały z puli prawie 400 kart ( wtym 200 nowych wzorów). Jakoś mam przeczucie że te nowe 3 mechaniki są tym czymś, co powinno od początku w tej grze (aby była "pełnia mozliwości')Valarus pisze: ↑13 lut 2019, 09:13Może ja czegoś nie widzę, ale jaka jest różnica pomiędzy tym a wydaniem nowego setu w MtG/każdej innej karciance kolekcjonerskiej?Markus pisze: ↑13 lut 2019, 09:10 Czy gracze którzy kupili pierwszy set mogą poczuć się oszukani?
Przecież to wygląda na genialnie zaplanowane "dojonko". "Damy wam w pierwszym rzucie 200 kart. Jak już się ogracie , to zwiększymy pulę do 400 i będziecie się bawić tak jak powinniście od początku "
Przypomina to "zaginioną wiedzę" z eldicha
Przecież to jest metoda wydawania LCGów. Core set na podstawowych mechanikach, a nowe dodają w dodatkach. Czy w tym przypadku mamy jakąś różnicę? TAK, jesteśmy obkupieni w decki z niepełnymi możliwościami gry (1-szy set). Kupujemy więc nowe decki.
Coś takiego jak "pelnia możlwiości" w karciankach nie istnieje, cała zabawa polega na tym, że pojawiają się nowe mechaniki. Znam twoje podejście do wydawania planszówek przez FFG i często je podzielam, ale tutaj trochę szukasz dziury w całym i przenosisz model wydawania gier czystko planszowych na karcianke. Planszówke można okroić i wydać ucięte elementy osobno (czego mistrzem ostatnio jest bardziej CMON niż FFG), w karciance jednak założenia są inne.
To może jeszcze pytanie - w jaki sposób wydałbyś nowy set kart do tej gry, żeby ludzie byli zadowoleni, skoro ten uważasz za niepoprawny?
- brazylianwisnia
- Posty: 4078
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 267 times
- Been thanked: 934 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Za 3-4 miesiące dojdą kolejne mechaniki i nadal to powinno być od początku? Kiedy będzie ten prog że można uznać że tego mogło nie być w podstawce?karcianki muszą się rozwijać aby nie było stagnacji. Nowe karty, mechaniki, frakcje to podstawa aby gracze nie porzucali tytułu.Markus pisze: ↑13 lut 2019, 10:07Czy w nowym secie kart do MtG jest 50 % kart z starego seta? Te nowe decki to będą powstawały z puli prawie 400 kart ( wtym 200 nowych wzorów). Jakoś mam przeczucie że te nowe 3 mechaniki są tym czymś, co powinno od początku w tej grze (aby była "pełnia mozliwości')Valarus pisze: ↑13 lut 2019, 09:13Może ja czegoś nie widzę, ale jaka jest różnica pomiędzy tym a wydaniem nowego setu w MtG/każdej innej karciance kolekcjonerskiej?Markus pisze: ↑13 lut 2019, 09:10 Czy gracze którzy kupili pierwszy set mogą poczuć się oszukani?
Przecież to wygląda na genialnie zaplanowane "dojonko". "Damy wam w pierwszym rzucie 200 kart. Jak już się ogracie , to zwiększymy pulę do 400 i będziecie się bawić tak jak powinniście od początku "
Przypomina to "zaginioną wiedzę" z eldicha
Przecież to jest metoda wydawania LCGów. Core set na podstawowych mechanikach, a nowe dodają w dodatkach. Czy w tym przypadku mamy jakąś różnicę? TAK, jesteśmy obkupieni w decki z niepełnymi możliwościami gry (1-szy set). Kupujemy więc nowe decki.
Co do obkupienia to trzeba było nie kupować na potęge. Od początku było wiadome że regularnie będziemy dostawać dodatki więc ja kupiłem narazie 2 decki i planuje kupic tylko kilka sztuk z każdego dodatku.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Ile można też wypuścić kart na tych samych mechanikach. Nudy.
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Można prosić o oficjalny link z taką deklaracją? LCG w założeniu też miały być "zawsze legalne". W przypadku takiego Netrunnera pomysł z rotacją został wprowadzony w trakcie jego wydawania (mniej więcej w czasie gdy startował Conquest LCG).
- polwac
- Posty: 2575
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1167 times
- Been thanked: 461 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Padło pytanie na wczorajszym live streamie i odpowiedź była, że dzięki unikalności talii i odpowiedniej konfiguracji algorytmu intencją FFG jest, aby wszystkie talie były legalne i wierzą, że będzie to możliwe.
Spoiler:
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- Ayaram
- Posty: 1531
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 561 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Tylko, że w grach kolekcjonerskich rotacja nie ma służyć tylko balansowaniu gry, czy kosztu wejścia. To też np. okazja do wywalenia z gry starszych mechanik, tak żeby można było dodawać w kółko nowe, a nowy gracz nie miał na dzień dobry 1,000 keywordów do obczajenia.
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
A przecież rotacja w Keyforge może służyć temu samemu. Jeśli utrzymają przyrost keywordów/mechanik w tempie 3 na dodatek, to za półtora czy dwa lata będzie tego naprawdę sporo. A tak pyknie się, że Base set + dwa dodatki przechodzą do lamusa a z algorytmów generujących przyszłe talie wyrzuci się karty z keywordami X, Y, Z. Te gry mają przynosić zysk, karty mają się sprzedawać, i a nie, żeby grać w kółko tym samym deckiem. Nawet FFG się tego nauczyło wprowadzając pojęcie rotacji w "nieśmiertelnym" LCG.Ayaram pisze: ↑14 lut 2019, 09:06 Tylko, że w grach kolekcjonerskich rotacja nie ma służyć tylko balansowaniu gry, czy kosztu wejścia. To też np. okazja do wywalenia z gry starszych mechanik, tak żeby można było dodawać w kółko nowe, a nowy gracz nie miał na dzień dobry 1,000 keywordów do obczajenia.
- polwac
- Posty: 2575
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1167 times
- Been thanked: 461 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Myślę, że prędzej czy później tak to będzie wyglądać.
Na razie się tym nie przejmuję, bo mamy dopiero drugi set i jeszcze raczej dużo czasu upłynie do tego typu rotacji.
Na razie się tym nie przejmuję, bo mamy dopiero drugi set i jeszcze raczej dużo czasu upłynie do tego typu rotacji.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- Valarus
- Posty: 1270
- Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 20 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Czy rotacja nie jest trochę automatyczna w takim systemie? Jeżei do każdego nowego setu będziemy przenosić tylko część kart z poprzednich, wystarczy nie przenosić dalej kart z konkretnymi keywordami i tyle, nie potrzeba nawet sztucznej rotacji bo stare karty można pomału usuwać wraz z pojawianiem się nowych w deckach. Np. przy czwartym secie można już budować decki z kart które pojawiły się w drugim, trzecim i czwartym, tym samym pozbywając się mechanik z pierwszego.
- polwac
- Posty: 2575
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1167 times
- Been thanked: 461 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Tu chodzi bardziej na zasadzie, że np. po wejściu dziesiątego zestawu może pojawić się informacja, że nie można grać np. taliami z pierwszego i drugiego zestawu...o tego typu rotacji mówimy.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Swoją drogą, ciekawe, jak to wpływa na lokalnych wydawców, tak jak Rebel. Widzę, że przygotowani przynajmniej częściowo byli, bo już polskie niebieskie pudełka są w przedsprzedaży i chyba nawet przetłumaczona instrukcja. Ale z uwagi na lag wydawniczy (polska wersja jakoś dopiero za miesiąc jakoś), czy nie wprowadzi to zamieszania wśród lokalnych klilentów?
- Valarus
- Posty: 1270
- Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 20 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
A, turniejowej w sensie. Czyli zupełnie minąłem się z tematem, my bad.
- polwac
- Posty: 2575
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1167 times
- Been thanked: 461 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Po drugim zestawie widać, że pewnie każdy kolejny już będzie drukowany i będzie miał premierę równolegle z drukiem światowym.rattkin pisze: ↑14 lut 2019, 12:44 Swoją drogą, ciekawe, jak to wpływa na lokalnych wydawców, tak jak Rebel. Widzę, że przygotowani przynajmniej częściowo byli, bo już polskie niebieskie pudełka są w przedsprzedaży i chyba nawet przetłumaczona instrukcja. Ale z uwagi na lag wydawniczy (polska wersja jakoś dopiero za miesiąc jakoś), czy nie wprowadzi to zamieszania wśród lokalnych klilentów?
Wydaje mi się, że tylko pierwszy zestaw miał laga.
Mnie bardziej interesuje jak Rebel celuje z ilością nakładu poszczególnych zestawów i czy będzie taki sam problem z dostępnością jak z pierwszym angielskim drukiem.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- Odi
- Administrator
- Posty: 6448
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 577 times
- Been thanked: 933 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
A czy to nie jest tak, że w pierwszych zestawach jest 200 kart, a w tej drugiej serii są te same karty plus dodatkowe 200?
- hadrian
- Posty: 543
- Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 19 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Sa 204 nowe karty plus 166 ze starej puli (część jak widać nie przeszła selekcji )
Large Hadrian Collider
- Valarus
- Posty: 1270
- Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 20 times
Re: KeyForge: Call of the Archons (Richard Garfield)
Dokładniej mówiąc, w pierwszej puli było 370 kart, czyli wyleciała mniej więcej połowa (nie wiem jak liczyć karty specjalne).
Cała lista kart z pierwszego setu jest np. tutaj: http://aembertree.com/sets/core?as=checklist
Cała lista kart z pierwszego setu jest np. tutaj: http://aembertree.com/sets/core?as=checklist