KeyForge (Richard Garfield)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Olbagamar
Posty: 162
Rejestracja: 03 kwie 2018, 14:09
Been thanked: 2 times

Re: Keyforge

Post autor: Olbagamar »

inzkulozik pisze: 10 sie 2018, 13:42
Podejrzewam, że QR kody będą jednorazowe, inaczej od razu pojawi się wątek z listą do grania za free. Ta jednorazowość wpłynie też na rynek wtórny, talie z wykorzystanym kodem powinny być znacząco tańsze. Trzeba będzie dobrze się zastanowić przed użyciem kodu (tj. powiązaniem go ze swoim kontem) czy to faktycznie jest super talia.
Ewentualnie przy odsprzedaży decku i ponownym skanowaniu pierwotny właściciel będzie dostawał info, że ktoś zeskanował i czy chce stracić deck. Wtedy się zgadza i do transakcji sprzedaży dochodzi, zarówno fizycznej wersji, jak i wirtualnego odpowiednika. Znając jednak FFG nie dopuści do procedur, które mogą zmniejszyć ich zysk z gry :) więc pewnie kody będą jednorazowe, żeby ograniczyć rynek wtórny, bo mniej osób, kupi używany deck jeżeli nie będzie mógł grać nim online, jeżeli w ogóle taka możliwość będzie.
Azriel
Posty: 362
Rejestracja: 20 cze 2014, 12:43
Lokalizacja: Kraków

Re: Keyforge

Post autor: Azriel »

Kod QR znajduje się w paczce na osobnej karcie
razem ze spisem kart w talii. Widać ją na zdjęciu w spoilerze.
Spoiler:
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Keyforge

Post autor: Karit »

inzkulozik pisze: 10 sie 2018, 13:42
Karit pisze: 09 sie 2018, 10:04 To było by bez sensu jak by się dało sprawdzić co jest w paczce przed kupieniem - ludzie stali by z telefonem w sklepie i sprawdzały wszystkie pudełka w poszukiwaniu najlepszego.
Podejrzewam, że QR kody będą jednorazowe, inaczej od razu pojawi się wątek z listą do grania za free. Ta jednorazowość wpłynie też na rynek wtórny, talie z wykorzystanym kodem powinny być znacząco tańsze. Trzeba będzie dobrze się zastanowić przed użyciem kodu (tj. powiązaniem go ze swoim kontem) czy to faktycznie jest super talia.
Można też wprowadzić "oddawanie" tali on-line - jak ktoś komu oddasz/sprzedasz talie zeskanuje kod to na twoje konto przychodzi pytanie czy chcesz oddać ten deck danej osobie.
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Keyforge

Post autor: brazylianwisnia »

Jeśli rzeczywiście będzie można grać online to wchodzę w to. Gra wydaje się niesamowita. Miejmy tylko nadzieję że proceduralne tworzenie deckow nie będzie mieć wad w algorytmach. Super że wszystkie karty będą użyteczne.

Jakieś wieści co do polskiej wersji od Galakty/Rebela?

W MTG strasznie wkurzające są koszta, te same decki i 90% kart które nadają się do podkładania pod stół żeby prosto stał. Tutaj te problemy są rozwiązane.

Ciekawe jak będą wprowadzac cykle. Decki tylko w obrębie cyklu czy cześć nowych kart a czesc starych. Właściwie nic ich nie limituje bo mogą dodawać nowe fakcje i nie muszą martwić się że nowe karty zepsuje grę w polaczeniu z jakąś starą bo mogą takie Combo zablokować. Chciałbym zobaczyć Magica w takim wydaniu...
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Keyforge

Post autor: Karit »

brazylianwisnia pisze: 13 sie 2018, 03:43 Jakieś wieści co do polskiej wersji od Galakty/Rebela?
Na 99% nikt tego w PL nie wyda.
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Keyforge

Post autor: brazylianwisnia »

Dlaczego tak myślisz? Jak już mają ogarnięta produkcję to nie jest to jakieś większy koszt, produkt w dobrej cenie i będzie pewnie bardziej popularny w naszym kraju niz Android Netrunner. Ostatnio to chyba wszystkie karcianki FFG są tłumaczone?
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 727
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 144 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Keyforge

Post autor: Munchhausen »

Planszówkowe Newsy wspominały, że gra zostanie wydana po polsku, ale nie przez Rebela. A oni akurat mają kontakty w branży, więc na pewno niebawem pojawi się oficjalna zapowiedź.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Keyforge

Post autor: brazylianwisnia »

Nie wiadomo kiedy i czy wogole ukaże się tryb online. Jak narazie jest to chęć Garfielda, FFG też chciałoby to zrobić ale może to sie nigdy nie stać. Szkoda by było. Dla mnie to jedyna okazja by więcej pograć. Na miejscu max 2 osoby będą chętne.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Keyforge

Post autor: donmakaron »

Garfield na bgg wspomina, że testowali tryb multiplayer (głównie 2vs2) i chciałby, żeby w przyszłości coś takiego powstało, ale czy się uda to nie wiadomo.

Dla ciekawych - grali drużynami siedząc obok partnera (kolejność ABBA), do 5 kluczy, efekty dotyczące obu graczy dotyczyły wszystkich graczy, klucze przypadały na drużynę, Aember nie był dzielony między drużyny - każdy gracz miał swoją pulę, zrezygnowali z ograniczeń w pierwszej turze gracza. Komentował, że trochę się to przesadnie komplikowało, a pojedyncze karty wymagały interpretacji.
Ravn
Posty: 201
Rejestracja: 23 gru 2016, 20:18
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Keyforge

Post autor: Ravn »

Ta gra jest jak kostka Rubika, ciekawszy od niej jest sam mechanizm, w tym przypadku produkcji ;)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Keyforge

Post autor: rattkin »

donmakaron pisze: 17 sie 2018, 09:51 Garfield na bgg wspomina, że testowali tryb multiplayer (głównie 2vs2) i chciałby, żeby w przyszłości coś takiego powstało, ale czy się uda to nie wiadomo.
Właściwie nie znam "porządnej" konfrontacyjnej gry karcianej, w której kiedykolwiek to się udało - multiplayer bądź team multiplayer. Gry karciane są zorientowane na kontrolę przeciwnika, nie przeciwników. Jedyny mechanizm jaki znam, który jakoś sobie z tym radzi, to arbitralne przydzielanie przeciwnika przez grę bądź (lepiej) wybieranie tymczasowego przeciwnika przez kontekst - czyli to o co walczymy jest ważniejsze, nie to z kim walczymy. Np. Blood Bowl Team Manager, czy wcześniej Battle Lines Knizii. Inne, mniej seksowne sposoby, to ustalanie punktacji na minimum ze zbioru "ciosów", które wymierzyłeś wszystkim przeciwnikom (co implikuje sztucznie, że musisz każdego prać po równo).

Wszelkie gry, gdzie trzeba przeciwnika zjechać do zera, zdobyć X punktów, itd. - zamieniają się w bicie lidera, kingmaking i wszystko co najgorsze w grach. A granie drużynowe w "poważniejszych" grach w ogóle nie ma dobrej prasy - gracze wolą być odpowiedzialni za swój sukces osobiście.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2018, 14:02 przez rattkin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Keyforge

Post autor: Trolliszcze »

rattkin pisze: 17 sie 2018, 14:00Właściwie nie znam "porządnej" konfrontacyjnej gry karcianej, w której kiedykolwiek to się udało.
A o Vampire: TES słyszałeś?
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Keyforge

Post autor: brazylianwisnia »

Nie widzę nawiązania do kostki Rubika. Gra jest przede wszystkim mocna mechanicznie. Co prawda nie grałem ale widziałem już 6 partii i wygląda to niesamowicie.

Produkcja nie jest jakaś skomplikowana. Z racji mojego zawodu jestem w stanie wyobrazić sobie kilka rozwiązań aby to rozwiązać.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Keyforge

Post autor: donmakaron »

W WH:I też się grało dobrze w multi. Kingmaking owszem, żyłka pęka, ale przy punktacji wychodzącej poza jedną rozgrywkę dawało to sporo frajdy przy minimalnej modyfikacji zasad.

Keyforge jako taki mały, szybki bzyk na luzie może też się nadawać. Choć raczej rzuciłem to jako ciekawostkę. W taką Legendę chciałem grać multi, bo 1on1 mi nie podchodził. Tutaj podejrzewam, że będzie ok i multi potraktuję jako zabawną ciekawostkę do spróbowania. 2vs2 może być fajne - jeden kopie, drugi broni/atakuje. Jeśli uda się tak zgrać decki, może być ciekawie.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Keyforge

Post autor: Trolliszcze »

donmakaron pisze: 17 sie 2018, 14:36W WH:I też się grało dobrze w multi. Kingmaking owszem, żyłka pęka, ale przy punktacji wychodzącej poza jedną rozgrywkę dawało to sporo frajdy przy minimalnej modyfikacji zasad.
V:TES został w zamyśle stworzony jako karcianka wieloosobowa. Działa to tak, że - w wielkim uproszczeniu - w grze atakujesz tylko gracza po swojej lewej stronie (czy też: tylko to Ci się teoretycznie opłaca, bo możesz atakować innych, ale prawdopodobnie skorzysta na tym osoba trzecia). Powiedzmy, że coś jak w Star Realms. Tyle że dochodzi tam aspekt ostrych negocjacji: jednym z rodzajów kart są karty polityki, które wpływają na wszystkich graczy przy stole, i tam już trzeba ostro pokminić, co się komu opłaca. Przy 5 osobach (optymalna liczba graczy) masz dwóch wrogów: po lewej, którego atakujesz, oraz po prawej, który atakuje Ciebie, a także dwóch "neutralnych" naprzeciwko, i to zwykle oni są języczkiem u wagi. Możesz zagrać kartę polityki, że wszyscy zrzucają ze stołu karty broni, ale zanim to zrobisz, dobrze się zastanów, czy znajdziesz poparcie w głosowaniu - i tak dalej... Generalnie świetna gra, w którą niestety baaardzo mało miałem okazję pograć - w czasach, gdy interesowałem się karciankami, zwyczajnie nie miałem regularnego składu do gier wieloosobowych.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Keyforge

Post autor: donmakaron »

Zgadza się, nawet miałem okazję zagrać. Nie chciałem przywoływać, bo już sam o tym pisałeś. Działało to nie tylko ze względu na politykę, ale i to, że każdy mógł blokować każdemu akcje. A to z kolei już krok w stronę wspomnianych przez rattkina i często nielubianych motywów w grach - bicie lidera, a czasem nawet bicie nie lidera - ważne że we dwóch!
Ale taki urok grania w karty ;) Ja to lubię, to będę sobie grał.
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1799
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 76 times
Been thanked: 332 times

Re: Keyforge

Post autor: hipcio_stg »

Powiedzcie mi, bo nei mogę zrozumieć jak mam grać turnieje w karciankę za każdym razem nowy deckiem? Nieograne decki, nikt nie wie co trafi, z czym będzie grał, czy ma jeszcze na co czekać w decku na ratowanie dupska? Nie widzę poważnego potencjału turniejowego. Granie dla zabawy pewnie szybko się znudzi. Nie wchodzę w to. Od Garfielda mam znakomitego medżika i funowskich Łowców Skarbów. Nie pakuję się w nowe karcianki :D
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 928 times

Re: Keyforge

Post autor: rattkin »

hipcio_stg pisze: 20 sie 2018, 11:52 Powiedzcie mi, bo nei mogę zrozumieć jak mam grać turnieje w karciankę za każdym razem nowy deckiem?
Czemu za każdym razem nowym? Możesz całą swoją "karierę" grać jednym. Czy mi coś umknęlo i na turniejach zawsze się bedzie otwierać nową paczkę? (ale to by było idiotyczne).

Poza tym każda talia ma wkładkę z rozpiską kart. I już bez dramatyzowania - doświadczony gracz jest w stanie podnieść talię kilkudziesięciokartową i w pół minuty zaznajomić się z jej zawartością, synergiami i kombami. Mogą mu conajwyżej umknąć jakieś specjalne interakcje/tricki, jeśli widzi karty (lub układy kart) generujące je, po raz pierwszy.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1835
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Keyforge

Post autor: Olgierdd »

rattkin pisze: 17 sie 2018, 14:00
donmakaron pisze: 17 sie 2018, 09:51 Garfield na bgg wspomina, że testowali tryb multiplayer (głównie 2vs2) i chciałby, żeby w przyszłości coś takiego powstało, ale czy się uda to nie wiadomo.
Właściwie nie znam "porządnej" konfrontacyjnej gry karcianej, w której kiedykolwiek to się udało - multiplayer bądź team multiplayer. Gry karciane są zorientowane na kontrolę przeciwnika, nie przeciwników.
Przepraszam za OT, ale pierwsza edycja Game of Thrones LCG miała fantastyczny tryb wieloosobowy, który bardzo dobrze oddawał klimat książek/serialu i jednocześnie działał mechanicznie.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6123
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 633 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Keyforge

Post autor: pan_satyros »

rattkin pisze: 20 sie 2018, 12:08
hipcio_stg pisze: 20 sie 2018, 11:52 Powiedzcie mi, bo nei mogę zrozumieć jak mam grać turnieje w karciankę za każdym razem nowy deckiem?
Czemu za każdym razem nowym? Możesz całą swoją "karierę" grać jednym. Czy mi coś umknęlo i na turniejach zawsze się bedzie otwierać nową paczkę? (ale to by było idiotyczne).
Nic Ci nie umknęło - kolega źle zrozumiał ;)
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Keyforge

Post autor: brazylianwisnia »

Wbrew pozorom Keyforge ma duży potencjał turniejowy.w MTG jest bardzo mała różnica w pilotażu bo każdy deck jest dopracowany i dokładnie wiesz jakie jest Twoje zwycięskie combo i co zrobic z daną karta. Tutaj decki nie będą dopracowane, nie poczytasz jak dokładnie grać danym deckiem itd. Pilotaz będzie miał dużo większe znaczenie i będzie dużo większą różnica w tym aspekcie. Do tego Keyforge wydaje się dużo bardziej taktyczny niż MTG które jest bardziej strategiczne.

@hipcio_stg
Jesli lubisz karcianki Garfielda to czemu odpuścić Keyforge? Możesz wejść w to wydając 30zl i nic więcej nie wydawać. Jak to się ma do MTG gdzie wchodząc w to są to wydatki 2tys zł na start i później regularnie sporo siana.

Uwielbiam MTG ale dzięki Keyforge jeszcze bardziej widzę wady tamtej karcianki. Drogie decki, brak własnego deckbuildingu bo wtedy dostaniesz wcier od mistrzowskich deckow, draw może Ciebie pięknie załatwić gdy zapchasz się Landami lub gdy ich nie masz. Swoją drogą każdy ma mniej więcej tyle samo landow więc ten element wprowadza tylko niepotrzebna, dodatkowa losowosc. Podoba mi sie że Keyforge naprawia te rzeczy. Ta gra już na starcie ma sporo fajnych mechanik a wiadomo że zostawiają wiele na dodatki. Jedyne czego mi brakuje to instantow i stosu.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Keyforge

Post autor: Karit »

hipcio_stg pisze: 20 sie 2018, 11:52 Powiedzcie mi, bo nei mogę zrozumieć jak mam grać turnieje w karciankę za każdym razem nowy deckiem? Nieograne decki, nikt nie wie co trafi, z czym będzie grał, czy ma jeszcze na co czekać w decku na ratowanie dupska? Nie widzę poważnego potencjału turniejowego.
Mistrzostwa "nowych talii" to będzie zabieg biznesowy - aby dobrze grać losowym deckiem musisz poznać wszystkie karty i relacje miedzy nimi. Wiadomo że w tym systemie nie poznasz ich wszystkich (relacji), ale idąc na turniej będziesz musiał mieć za sobą trochę rozgrywek z różnymi deckami = wydasz kasę.
Olgierdd pisze: 20 sie 2018, 12:40 Przepraszam za OT, ale pierwsza edycja Game of Thrones LCG miała fantastyczny tryb wieloosobowy, który bardzo dobrze oddawał klimat książek/serialu i jednocześnie działał mechanicznie.
To była super karcianka wieloosobowa! Ale była na zasadzie każdy na każdego, gry drużynowe to już inny temat (osobiście nie przepadam).
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1799
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 76 times
Been thanked: 332 times

Re: Keyforge

Post autor: hipcio_stg »

Jakoś podskórnie czuję, że ta gra to majstersztyk... marketingu. Gra będzie zaprojektowana jak komar, który będzie ssał małymi dziurkami hektolitry krwi. Brak możliwości edycji decku będzie zmuszał do inwestowania w kolejne paczki. Z czwórki znajomych jeden będzie cykał to reszta będzie kupować. Fakt, że cena na poziomie dodatków DLC do gier cyfrowych zrobi z tego niekończący się wyścig.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Keyforge

Post autor: brazylianwisnia »

Przecież nie ma powodu by na siłę kupować. Z czasem wyjdą dodatki to fajnie będzie kupić jakieś decki dla odświeżenia ale nic na siłę. Gra mechanicznie jest bardzo mocna. To najważniejsze. Zresztą jak Ci się znudzi deck to nie musisz kupować nowego. Możesz się z kimś wymienic.

EDIT:
Mówisz o wyścigu tylko ze cały deck będzie sporo tańszy niż karta do MTG. Po wydatkach na MTG może patrzę na to poblazliwie ale nie wierzę że wydam kilka tys zł na Keyforge.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1799
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 76 times
Been thanked: 332 times

Re: Keyforge

Post autor: hipcio_stg »

brazylianwisnia pisze: 20 sie 2018, 14:12 Przecież nie ma powodu by na siłę kupować. Z czasem wyjdą dodatki to fajnie będzie kupić jakieś decki dla odświeżenia ale nic na siłę. Gra mechanicznie jest bardzo mocna. To najważniejsze. Zresztą jak Ci się znudzi deck to nie musisz kupować nowego. Możesz się z kimś wymienic.

EDIT:
Mówisz o wyścigu tylko ze cały deck będzie sporo tańszy niż karta do MTG. Po wydatkach na MTG może patrzę na to poblazliwie ale nie wierzę że wydam kilka tys zł na Keyforge.

Może i nie wydasz dużych pieniędzy na Keyforge, ale i nic nie odzyskasz. Ja na MTG jeszcze nie straciłem (w ogólnym rozrachunku). Karty potrafią być swoistą lokatą pieniężną. W czasach kiedy duale kupowałem po 20-40zł/szt dzisiaj jestem małym bogaczem.

MTG w pewnym momencie nie jest już tak bardzo wysysające. Mając uzbierany solidny manabase można składać wszystkie decki dokupując konkretne single. Dużo łatwiej się przesiąść z decku na deck mając komplety duali, fetchy i faslandów/painlandów. Szczególnie w jakimś mało rotującym formacie jak legacy.
ODPOWIEDZ