KeyForge (Richard Garfield)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
c08mk
Posty: 2462
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Keyforge

Post autor: c08mk »

pvdel pisze: 06 sie 2018, 07:32...ma opierać sie na bezustannym kupowaniu nowych paczek, a nie na przynoszeniu swojej talii...
Wydaje mi się, że na całą dotychczasową dyskusję to jest jedyne prawdziwe domniemanie, znając chciwość FFG : )
kozz84
Posty: 735
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 160 times

Re: Keyforge

Post autor: kozz84 »

c08mk pisze: 06 sie 2018, 08:54Wydaje mi się, że na całą dotychczasową dyskusję to jest jedyne prawdziwe domniemanie, znając chciwość FFG : )
Z jednej strony chciwość ffg, z drugiej jelenie, którzy kupią wszystko (nawet statek za $200...)

W projekcie tym brakuje mi integracji z wersją cyfrową. Fajnie jakby można było otworzyć paczkę i odrazu zagrać nią online. Wydaje mi się, że każda nowa ccg powinna mieć taką możliwość.
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1092
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 84 times
Been thanked: 31 times

Re: Keyforge

Post autor: Rafal_Kruczek »

pan_satyros pisze: 04 sie 2018, 16:40 Poczytałem sobie zasady i póki co najdziwniejsze dla mnie jest chyba zrównanie siły ataku z liczbą HPków.
Np. dajmy na to jakiś Robot zadaje 6 obrażeń i ma 6 HP. Wychodzi, że najsilniejsze jednostki mają też najwięcej hp?
Może będą to jakoś balansować wartościami pancerza?

PS Są już PL preordery ceny ~31-34 zł za talię (~148 za podstawkę)
Jak widac na cenach w PLN nieopłacalność kupowania postawki: koszt postawki - koszt 2 talii (Lub jak ktoś traktuje prekonstrukty pełnoprawnie koszt postawki - koszt 4 talii) jest jeszcze wieksza niz wg sugerowanych cen FGG w USD.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4716
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Keyforge

Post autor: BartP »

Trochę tak. Z tego względu podstawki nie kupię, ale dwie talie to spróbowania (żetony jakieś wynajdę) kiedyś tam do koszyka dorzucę.
kozz84
Posty: 735
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 160 times

Re: Keyforge

Post autor: kozz84 »

Wywiad z Richardem Garfieldem:

https://www.youtube.com/watch?v=Fmpxre4WsbY

W wywiadzie powiedział, że będzie możliwość gry online! Osobiście nigdy już nie kupię karcianki ccg, która nie ma integracji z cyfrową wersją.
Ostatnio zmieniony 08 sie 2018, 10:38 przez kozz84, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Keyforge

Post autor: Valarus »

kozz84 pisze: 08 sie 2018, 09:30 W wywiadzie powiedział, że będzie możliwość gry online! Osobiście nigdy już nie kupię nigdy karcianki ccg, która nie ma integracji z cyfrową wersją.
Bardzo dobra wiadomość. I tak miałem kupić na spróbowanie, ale możliwość gry online to ogromny plus. Podzielam też sentyment co do przenoszenia karcianek online - wydaje się to być naturalnym krokiem w tych czasach. Mam czas - idę grać ze znajomymi. Nie mam - zagram tymi samymi kartami online partyjkę lub dwie. Bardzo dobra tendencja. Nie mówiąc już o tym, że rozwiązuje problem braku graczy w lokalnym środowisku.

Oby tylko gameplay dawał radę. "Ciężko" nie będzie, ale może być szybko i przyjemnie - nie mam nic przeciwko, nie każda gra musi gotować mózg :mrgreen: Zobaczymy.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Keyforge

Post autor: Karit »

pan_satyros pisze: 04 sie 2018, 16:40 PS Są już PL preordery ceny ~31-34 zł za talię (~148 za podstawkę)
Co tam w podstawce takiego magicznego dają o wartości ~ 80zł (148 - 2x talie) ??
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Keyforge

Post autor: Trolliszcze »

W podstawce są 4 grywalne talie.
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Keyforge

Post autor: Valarus »

Karit pisze: 08 sie 2018, 10:34 Co tam w podstawce takiego magicznego dają o wartości ~ 80zł (148 - 2x talie) ??
Nic. Znaczy nic, bez czego nie można się obejść - dwie dodatkowe talie preconstructed do nauki, żetoniki, karty statusów i planszetki chain. Pierdoły.
Z drugiej strony - ludzie często i tak kupuję dodatkowe tokeny, żetony i inne tego typu rzeczy do karcianek (i nie tylko), żeby się przyjemniej grało. Więc można podstawkę traktować jak taki dodatowy zestaw "upiększaczy". Jak Ci to niepotrzebne, lepiej brać same decki pewnie.
Olbagamar
Posty: 162
Rejestracja: 03 kwie 2018, 14:09
Been thanked: 2 times

Re: Keyforge

Post autor: Olbagamar »

Karit pisze: 08 sie 2018, 10:34 Co tam w podstawce takiego magicznego dają o wartości ~ 80zł (148 - 2x talie) ??
W podstawce masz 4 talie, z czego 2 są identyczne dla każdej podstawki, a dwie losowe. Do tego niezbędne znaczniki amber i obrażeń,6 kluczy do wykucia po 3 dla gracza, karty statusów ogłuszenia i wzmocnienia, karty do zaznaczenia chainów gracza itp. Te elementy nie są potrzebne do gry, bo można je zastąpić zamiennikami, jedynie uatrakcyjniają jej wygląd.
Generalnie uważam, że podstawka jest ciut za droga. Według mnie powinna być tańsza niż 4 talie razem maks 30-35 dolców, żeby zachęcić graczy, powinna być podstawą, a tak z uwagi na cenę pewnie dużo ludzi ją odpuści.

Zainteresowanych grą zachęcam do obejrzenia: https://www.youtube.com/watch?v=L9o2a__9wA0
Gra na TTSie pokazują karty i wyjaśniają większość zasad.
kozz84
Posty: 735
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 160 times

Re: Keyforge

Post autor: kozz84 »

Rzeczywiści podstawka trochę za droga. Porównując do lcg wychodzi drożej:

Horror w Arkham 240 kart, 150 żetonów - $40
dodatek 60 kart - $15

Keyforge ~170 kart (?), ~50 żetonów - $40
talia 37 - $10

Talia wychodzi porównywalnie cenowo, podstawka niestety nie. Powinna kosztować $30.
Olbagamar
Posty: 162
Rejestracja: 03 kwie 2018, 14:09
Been thanked: 2 times

Re: Keyforge

Post autor: Olbagamar »

Ma być apka do kontrolowania swoich i innych talii. Marzy mi się aby zrobić z niej aplikację do gry cyfrowej. Kupujemy talię, skanujemy ją, a potem możemy grać zarówno w realu jak i na tablecie, telefonie, czy kompie:) Jednak bez cyfrowej dystrybucji, tylko po skanowaniu otrzymywało by się cyfrowy odpowiednik tej talii.
Zasady gry są względnie proste i według mnie FFI, mogliby bez problemu przenieść na cyfrowa wersję. Tu widzę sukces tej gry, w połączeniu realu z wirtualem;)
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6125
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 641 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Keyforge

Post autor: pan_satyros »

Olbagamar pisze: 08 sie 2018, 11:50 Marzy mi się aby zrobić z niej aplikację do gry cyfrowej. Kupujemy talię, skanujemy ją, a potem możemy grać zarówno w realu jak i na tablecie, telefonie, czy kompie:) Jednak bez cyfrowej dystrybucji, tylko po skanowaniu otrzymywało by się cyfrowy odpowiednik tej talii.
ale czy właśnie tego nie potwierdził autor w wywiadzie sprzed kilku postów? ;)
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Keyforge

Post autor: Valarus »

Olbagamar pisze: 08 sie 2018, 11:50 Ma być apka do kontrolowania swoich i innych talii. Marzy mi się aby zrobić z niej aplikację do gry cyfrowej. Kupujemy talię, skanujemy ją, a potem możemy grać zarówno w realu jak i na tablecie, telefonie, czy kompie:) Jednak bez cyfrowej dystrybucji, tylko po skanowaniu otrzymywało by się cyfrowy odpowiednik tej talii.
Zasady gry są względnie proste i według mnie FFI, mogliby bez problemu przenieść na cyfrowa wersję. Tu widzę sukces tej gry, w połączeniu realu z wirtualem;)
O tym właśnie rozmawialiśmy kilka postów wyżej - Garfield w wywiadzie rzuca zdaniem, że po zeskanowaniu QR będzie można danym deckiem także grać online, nie tylko śledzić decki. Jak daleko do tego - nie wiadomo, ale widać pracują nad tym.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Keyforge

Post autor: rattkin »

Sama gra estetycznie bardzo mnie odrzuca, a i patrząc na efekty na kartach, to wygląda jak kolejna parada standardowych "+x do siły, y dmgu poza atakiem, +z pieniędzy" i różnych wariacji na temat. Osobiście uwielbiam deckbuilding i granie talią, w której nie ma synergii albo wręcz zdarzają się antysynergie, to będzie udręka (przypomina się 1 coreset AH LCG...). Nie jestem też przekonany, czy chains to mechanizm, który faktycznie jest w stanie dobrze zbalansować wyraźnie lepszą talię. Jeśli Ty dociągasz 5 słabych kart, a ja dociągam 2, ale każda jest dobra, to kto wychodzi na tym lepiej?

Mimo wszystko jestem zainteresowany, kupię podstawkę i kilka talii - ot, chociażby, żeby zobaczyć jak to działa.
Olbagamar
Posty: 162
Rejestracja: 03 kwie 2018, 14:09
Been thanked: 2 times

Re: Keyforge

Post autor: Olbagamar »

Valarus pisze: 08 sie 2018, 12:06 O tym właśnie rozmawialiśmy kilka postów wyżej - Garfield w wywiadzie rzuca zdaniem, że po zeskanowaniu QR będzie można danym deckiem także grać online, nie tylko śledzić decki. Jak daleko do tego - nie wiadomo, ale widać pracują nad tym.
No to mam nadzieję, że tak będzie. Fajnie by pograć z kumplem te 30 minut, który akurat nie może wpaść na więcej, a droga do mnie zajmie mu drugie tyle.
rattkin pisze: 08 sie 2018, 12:40 Sama gra estetycznie bardzo mnie odrzuca, a i patrząc na efekty na kartach, to wygląda jak kolejna parada standardowych "+x do siły, y dmgu poza atakiem, +z pieniędzy" i różnych wariacji na temat. Osobiście uwielbiam deckbuilding i granie talią, w której nie ma synergii albo wręcz zdarzają się antysynergie, to będzie udręka (przypomina się 1 coreset AH LCG...). Nie jestem też przekonany, czy chains to mechanizm, który faktycznie jest w stanie dobrze zbalansować wyraźnie lepszą talię. Jeśli Ty dociągasz 5 słabych kart, a ja dociągam 2, ale każda jest dobra, to kto wychodzi na tym lepiej?

Mimo wszystko jestem zainteresowany, kupię podstawkę i kilka talii - ot, chociażby, żeby zobaczyć jak to działa.
Mi akurat właśnie klimat się podoba względnie proste zasady, ale patrząc na gameplaye dają dużo kombinowani i decyzji taktycznych. Jak to w praktyce wyjdzie zobaczymy.
Motyw z tym, że może nie podejść draw jest w każdej karciance, nawet jak masz super constructed deck mogą ci karty nie podejść, możesz mieć bad draw itp. Tutaj balansuje się to tym, że musisz wybierać klan, który aktywujesz i możesz mieć świetne karty na ręku, ale z innego klanu niż masz na stole, lub wysypać się z klanu a w następnej turze nie mieć kart na ręku z ekipy i decyzja czy gracz stołem, czy ręką. Ten duży wpływ decyzyjności w grze mi się podoba.
Też kupię podstawkę i parę talii, a potem się zobaczy:)
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Keyforge

Post autor: Trolliszcze »

Mnie się bardzo podoba motyw z wybieraniem frakcji, którą zagrywam/aktywuję. Zmienia to trochę optykę patrzenia na przewagę na stole. Możesz mieć na stole sporo postaci, ale jeśli postanowisz je aktywować, nie zagrasz nic z innych frakcji, a możesz mieć na ręce naprawdę fajne rzeczy. Z drugiej strony, jeśli wybierzesz inną frakcję, żeby te fajne rzeczy zagrać, postaci na stole leżą i nic nie robią. W praktyce może to oznaczać potrzebę decydowania: zbroję się czy działam. Jeśli działam, nie powiększam przewagi i może się zbroić przeciwnik. Jeśli się zbroję, nie działam. Tłumaczy to potrzebę tworzenia talii, gdzie wszystkie frakcje są reprezentowaną taką samą liczbą kart i gdzie sama talia jest stosunkowo niewielka - ma to zapewnić, że w ciągu rozgrywki rzeczywiście na stole i ręce będzie różnorodnie, żeby ta mechanika dobrze śmigała.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Keyforge

Post autor: rattkin »

Trolliszcze pisze: 08 sie 2018, 13:11 Mnie się bardzo podoba motyw z wybieraniem frakcji, którą zagrywam/aktywuję. Zmienia to trochę optykę patrzenia na przewagę na stole. Możesz mieć na stole sporo postaci, ale jeśli postanowisz je aktywować, nie zagrasz nic z innych frakcji, a możesz mieć na ręce naprawdę fajne rzeczy.
Z jednej strony tak, a z drugiej może się okazać, że dominującą taktyką będzie non-interactive rush: wystawianie kriczerów i w następnej rundzie reap - i tak w kółeczko. Nie wiem ile rund średnio trwają gry KF i może się okazać, że to jest wolniejsze niż "skillfull card play". Gra, w której nie ma kosztu zagrania kart, jest szczególnie na rush podatna.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Keyforge

Post autor: donmakaron »

No i startowa ręka może mieć wtedy duży wpływ na rozgrywkę. Jak dobiorę na dzień dobry same karty z jednej frakcji, a przeciwnik po 2 z każdej, to będę zamiatał w pierwszej, a i w drugiej jestem urządzony, nawet jak nic nie zagram, a przeciwnik dorzuci kolejne 2-3.
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Keyforge

Post autor: Valarus »

donmakaron pisze: 08 sie 2018, 13:48 No i startowa ręka może mieć wtedy duży wpływ na rozgrywkę. Jak dobiorę na dzień dobry same karty z jednej frakcji, a przeciwnik po 2 z każdej, to będę zamiatał w pierwszej, a i w drugiej jestem urządzony, nawet jak nic nie zagram, a przeciwnik dorzuci kolejne 2-3.
Wynik gry zależny od dobranych kart = każda karcianka.
Olbagamar
Posty: 162
Rejestracja: 03 kwie 2018, 14:09
Been thanked: 2 times

Re: Keyforge

Post autor: Olbagamar »

Valarus pisze: 08 sie 2018, 13:53
donmakaron pisze: 08 sie 2018, 13:48 No i startowa ręka może mieć wtedy duży wpływ na rozgrywkę. Jak dobiorę na dzień dobry same karty z jednej frakcji, a przeciwnik po 2 z każdej, to będę zamiatał w pierwszej, a i w drugiej jestem urządzony, nawet jak nic nie zagram, a przeciwnik dorzuci kolejne 2-3.
Wynik gry zależny od dobranych kart = każda karcianka.
W Ashes swoją pierwszą rękę wybierasz sam, o ile dobrze pamiętam. W przypadku keyforge dla nowego decku nie miałoby to sensu, ale dla zgranego decku i na profesjonalnym poziomie można b przetestować jak wygląda pierwsza ręka wybrana:) Mam obawy tylko, że każdy wybierałby 1 frakcję, co psułoby jeden z fundamentów gry.
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Keyforge

Post autor: Valarus »

Olbagamar pisze: 08 sie 2018, 13:57 W Ashes swoją pierwszą rękę wybierasz sam, o ile dobrze pamiętam. W przypadku keyforge dla nowego decku nie miałoby to sensu, ale dla zgranego decku i na profesjonalnym poziomie można b przetestować jak wygląda pierwsza ręka wybrana:) Mam obawy tylko, że każdy wybierałby 1 frakcję, co psułoby jeden z fundamentów gry.
No ok, nie grałem, nie wiedziałem, niech będzie - każda karcianka oprócz Ashes.

Generalnie chodziło mi o to, że element losowości w grach karcianych jest i zawsze będzię. Wiele partii przegrasz przez zły dociąg, tak to już z karciankami jest.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Keyforge

Post autor: Trolliszcze »

donmakaron pisze: 08 sie 2018, 13:48 No i startowa ręka może mieć wtedy duży wpływ na rozgrywkę. Jak dobiorę na dzień dobry same karty z jednej frakcji, a przeciwnik po 2 z każdej, to będę zamiatał w pierwszej, a i w drugiej jestem urządzony, nawet jak nic nie zagram, a przeciwnik dorzuci kolejne 2-3.
Przy talii złożonej z 3 frakcji po 12 kart każda, dobranie 6 kart jednej frakcji na początkową rękę jest mało prawdopodobne. (Niech to policzy jakiś ścisłowiec.)
Zresztą nawet, jak się od czasu do czasu zdarzy, to w grze trwającej kilkanaście minut nie ma to dużego znaczenia - nawet na turniejach, jeśli o wyniku starcia nie będzie decydować pojedyncza partia. Bardziej prawdopodobny scenariusz jest taki, że dostajesz na rękę miks i zagrywasz to, czego masz najwięcej. Dobierasz, dochodzi Ci kolejny miks, ale teraz to innej frakcji masz więcej kart - i już w drugiej rundzie dylemat, czy przełączyć się na tę frakcję i się zbroić, czy też zacząć korzystać z tego, co masz na stole. Z uwagi na mechanikę walki (oba stworki zadają sobie nawzajem obrażenia) myślę, że karty będą bardzo szybko schodzić i równie szybko wracać (no bo zerowy koszt). Obawa rattkina ma oczywiście uzasadnienie, ale nie uwierzę, że gość pokroju Garfielda sam na to nie wpadł i nie sprawdził.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Keyforge

Post autor: donmakaron »

Valarus pisze: 08 sie 2018, 13:53Wynik gry zależny od dobranych kart = każda karcianka.
No to czemu się tak mało wszystkich jara gra w wojnę, a spalają się tak bardzo nad madżikiem? Chyba jednak cała zabawa polega na kontroli tej losowości, walki przeciwko niej i umiejętnościach, a los wprowadza tylko trochę zamieszania. Przynajmniej docelowo.

Rzeczywiście szansa opisanej przeze mnie sytuacji jest znikoma i nie ma sensu brać tego pod uwagę. Rozpędziłem się ;) Dopiero jakiś mix 3+3 jest sensowny do rozważenia ale czy dużo lepszy od 2+2+2? Pewnie nie.

Podzielam uwagi rattkina, też jak patrzę na te karty co mają dwie statystyki na krzyż i zdolność +2 jak stoi na podzamczu, to mi źle. Dobrze, że mechanika wykracza poza dude-basherowanie się do upadłego, ale po Garfieldzie liczyłem na jakąś ciekawą strukturę gry, po której będzie można się w ciekawy sposób poruszać.

P.S. Nie potrzeba ścisłowca (cokolwiek by to nie było ;) ), jest Deck-u-Lator!
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Keyforge

Post autor: rattkin »

Valarus pisze: 08 sie 2018, 14:10 Generalnie chodziło mi o to, że element losowości w grach karcianych jest i zawsze będzię. Wiele partii przegrasz przez zły dociąg, tak to już z karciankami jest.
Dlatego w grach z deckbuildingiem tak robisz talie, żeby ten efekt minimalizować. Masz na to wpływ.
donmakaron pisze: 08 sie 2018, 14:41 +2 jak stoi na podzamczu
Ach te metajokes :)
ODPOWIEDZ