KeyForge (Richard Garfield)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1031 times
Re: Keyforge
A jesteś pewien, że obrazki są unikalne? Może jest ich po prostu spora baza - jak do tego dodasz różne kolory i różne nazwy, to liczba kombinacji jest nieograniczona. Technicznie rzecz biorąc, ilustracje samych Archonów nie muszą być unikalne, żeby rewers był unikalny.
EDIT: A unikalność nazw to żaden problem, wystarczy jakiś prosty generator. Jak sobie spojrzysz na nazwy prezentowanych tu i ówdzie decków, to one są kompletnie od czapy W filmie Toma są decki: "Fox" Oli, Room Kite oraz Queen the Freshly Fiberous. To mógł wymyślić wyłącznie komputer.
EDIT: A unikalność nazw to żaden problem, wystarczy jakiś prosty generator. Jak sobie spojrzysz na nazwy prezentowanych tu i ówdzie decków, to one są kompletnie od czapy W filmie Toma są decki: "Fox" Oli, Room Kite oraz Queen the Freshly Fiberous. To mógł wymyślić wyłącznie komputer.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2018, 12:13 przez Trolliszcze, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 266
- Rejestracja: 22 lis 2013, 15:22
- Lokalizacja: Festung Krakau
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 19 times
Re: Keyforge
Toć wiem, odnosiłem się do wypowiedzi odmu który "cytował" Trzewika że gra 3 lata czekała na drukarnie.
Re: Keyforge
Ale to nie o to chodzi?Trolliszcze pisze: ↑09 sie 2018, 12:10A jesteś pewien, że obrazki są unikalne? Może jest ich po prostu spora baza - jak do tego dodasz różne kolory i różne nazwy, to liczba kombinacji jest nieograniczona. Technicznie rzecz biorąc, ilustracje samych Archonów nie muszą być unikalne, żeby rewers był unikalny.
Spoiler:
Re: Keyforge
Na awersie też jest nadrukowana nazwaTrolliszcze pisze: ↑09 sie 2018, 12:07 Hmm, mogłoby to wyglądać tak, że karty (360 wzorów) są w pierwszej fazie zadrukowywane tylko z jednej strony. Następnie z tych kart jest komponowany deck i dopiero wtedy otrzymuje on rewers (który jest losowo generowany z kilku czynników: koloru rewersu, wzoru postaci, nazwy). Czy to jest wykonalne na masową skalę... Nie mam pojęcia
EDIT: Literówki.
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1031 times
Re: Keyforge
Chodzi o to właśnie. Pytanie brzmi, czy z tych pierdylionów decków każdy ma inną postać na rewersie, czy one się jednak powtarzają. Tak patrząc na ten przykład, widać, że każdy Archon jest "sklejony" z kilku elementów (te elementy powtarzają się na ilustracjach niektórych Archonów, ale w kombinacji z innymi elementami). Możliwe więc, że one także są generowane losowo: jest baza głów, baza aureoli, baza torsów itd. i komputer dobiera losowo elementy (wykluczając połączenia, które już się pojawiły, żeby nie dublować ilustracji). Wszystko to da się technicznie wykonać, podejrzewam nawet, że bez większego trudu.
Re: Keyforge
Z tego co czytałem to obrazki na rewersie są unikalne. Ogólnie plecki kart składają się z:
- postaci, która podzielona jest na 5(?) części (głowa, tłów, lewa ręka, prawa ręka i dodatek jak np. skrzydła). Każda część ma pewną liczbę wzorów, z których tworzona jest cała postać.
- koloru
- niepowtarzalnej nazwy
- postaci, która podzielona jest na 5(?) części (głowa, tłów, lewa ręka, prawa ręka i dodatek jak np. skrzydła). Każda część ma pewną liczbę wzorów, z których tworzona jest cała postać.
- koloru
- niepowtarzalnej nazwy
Re: Keyforge
Tak na prawdę obecnie produkcyjnie to mało rzeczy, których się nie da zrobić Kwestia jest tylko kosztów przedsięwzięcia, a dla takiego jak Keyforge widocznie przyszedł czas, że jest i dobra technologia i opłacalność.
Wszystko jest wypadkową poniesionych kosztów i wysokością zysków wydawnictwa.
W przypadku keyforge widocznie system w FFG tworzy deck, następnie przyporządkowuje nazwę, archona, tworzy tył kart. Następnie w jednym pliku do drukarni do druku jest dana talia wysyłana i tak z milion lub więcej decków (chociaż wątpię żeby tyle wydrukowali to tylko chłyt reklamowy) Każdy może być drukowany i pakowany oddzielnie. Kiedyś nieopłacalne, dzisiaj może tak, FFG to sprawdzi.
Wszystko jest wypadkową poniesionych kosztów i wysokością zysków wydawnictwa.
W przypadku keyforge widocznie system w FFG tworzy deck, następnie przyporządkowuje nazwę, archona, tworzy tył kart. Następnie w jednym pliku do drukarni do druku jest dana talia wysyłana i tak z milion lub więcej decków (chociaż wątpię żeby tyle wydrukowali to tylko chłyt reklamowy) Każdy może być drukowany i pakowany oddzielnie. Kiedyś nieopłacalne, dzisiaj może tak, FFG to sprawdzi.
Re: Keyforge
Jak w dzisiejszych czasach w komputerowych grach można praktycznie dowolnie modyfikować swoja postać tak aby była wyjątkowa, znacznie prostszy generator postaci 2d nie stanowi wielkiego problemu. Nazwy też mogą być generowane na zasadzie Tytuł (Boss, Lord, Sir, Knight itd), Imię/Nazwa postaci z gry, przymiotnik (waleczny, śmiały, złoty, ognisty), i jakiś rzeczownik (Młot, Serce, Duch, Czas) , będziemy mieli wtedy jakichś: Sir Amadeus Wooden Ghost vs Lord Max Heavy Rain - ale zapewne w grze będzie to troche bardziej wyszukane
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Keyforge
Nie chodziło mi o techniczne wykonanie tego, sam bym sobie poradził zarówno z grafiką jak i nazwą. Chodziło mi o logistykę i koszt takiego przedswięwzięcia. Do drukarni przesyła się gotowe pliki do druku. Jak to jest w tym wypadku więc? Zalali drukarnie milionem plików? Czy zainstalowali soft bezpośrednio w drukarni i przeszkolili? Czy drukują to u siebie (US), czy w Chinach, w takim wypadku? I tak dalej i tak dalej.
Re: Keyforge
Też jestem tego ciekaw, ale jak pisałem, nie ważne jak, może to tajemnica kontraktu , ważne, że im się opłaca. Raczej nie u siebie bo drogo by wyszło, najtaniej w Chinach.rattkin pisze: ↑09 sie 2018, 13:58 Nie chodziło mi o techniczne wykonanie tego, sam bym sobie poradził zarówno z grafiką jak i nazwą. Chodziło mi o logistykę i koszt takiego przedswięwzięcia. Do drukarni przesyła się gotowe pliki do druku. Jak to jest w tym wypadku więc? Zalali drukarnie milionem plików? Czy zainstalowali soft bezpośrednio w drukarni i przeszkolili? Czy drukują to u siebie (US), czy w Chinach, w takim wypadku? I tak dalej i tak dalej.
Nie zostało to do końca chyba wyjaśnione, czy poszczególne wersje językowe będą miały unikalne decki, czy będzie to po porstu tłumaczenie puli angielskiej. Ja i tak raczej będę kupował angielską wersję, nie mogę się przekonać do tłumaczeń gier, szczególnie kiedy widziałem grę w akcji w angielskiej wersji:) Tylko w polskie gry gram po polsku bo tutaj tłumaczenie nie kłuje mnie w oczykozz84 pisze: ↑02 sie 2018, 14:36 Obejrzałem rozgrywkę i zasady gry są proste. Spodziewałem się kolejnej bitki z potworami, ale na szczeście w tej grze nie chodzi o zabijanie potworów przeciwnika. Z tego co rozumiem trzeba zebrać 18 kasy.
A swoją drogą jak oceniacie, czy będzie wersja PL (DE, FR i inne)? W szczególności, że tytuł kierowany jest dla młodszych graczy. Jeśli zrobią tłumaczenia, to oznacza, że jedna talia będzie dostępna tylko i wyłącznie w jednym języku. Poprzez aplikację pewnie łatwo będzię można oglądać tłumaczenia kart.
Jak na razie to preordery znalazłem w 3Trollach: https://3trolle.pl/504-keyforge/ i na Planszostrefie: https://www.planszostrefa.pl/pl/searchq ... l=keyforge
Przy czym gra tańsza na Trollach. Czy ktoś jeszcze gdzieś znalazłł jakiś tańszy preorder. Swoją drogą widać jak nieopłacalna jest podstawka, ale i tak ją kupię kiedyś, dla tych 2 talii, które pewnie w pakietach nieuświadczonymi i żetony.
- Gizmoo
- Posty: 4104
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2631 times
- Been thanked: 2546 times
Re: Keyforge
Nadal medżik jest dla mnie najlepszą karcianką w jaką grałem. A grałem w wiele. Przy intensywnej grze turniejowej docenia się jak bardzo zgrabną ma mechanikę.
A wystarczyło czytać wątek, żeby wiedzieć, że ktoś wrzucił tego linka wcześniej.
Ale tu przecież nie nazwy kart są problemem. Problemem jest dobór kart do deków w taki sposób, by talie były w miarę zbalansowane. Generator nazw to pikuś. Mnie interesuje generator balansu.
Re: Keyforge
Toczyła się też rozmowa o losowym tworzeniu elementów kart
Co do balansu, to zobaczymy. Na pewno niektóre karty (zapewne te silniejsze) mają koszt w postaci zwiększenia poziomu chaina o określoną wartość, co z kolei powoduje, że gracz dobiera mniej kart na rękę. Ciekawe, jak to się sprawdzi.
Strona 8 w rulebooku https://images-cdn.fantasyflightgames.c ... ressed.pdf
Ostatnio zmieniony 09 sie 2018, 14:52 przez Azriel, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Keyforge
MB Print które robi wydruk fanowskich scenariusz do T.I.M.E. pisało ze koszt wydruku jednej karty to 0,4 zł (przy DnŻ).rattkin pisze: ↑09 sie 2018, 13:58 Nie chodziło mi o techniczne wykonanie tego, sam bym sobie poradził zarówno z grafiką jak i nazwą. Chodziło mi o logistykę i koszt takiego przedswięwzięcia. Do drukarni przesyła się gotowe pliki do druku. Jak to jest w tym wypadku więc? Zalali drukarnie milionem plików? Czy zainstalowali soft bezpośrednio w drukarni i przeszkolili? Czy drukują to u siebie (US), czy w Chinach, w takim wypadku? I tak dalej i tak dalej.
Więc jak by u nich drukować samemu to wychodzi 14,4 zł za 36 kartową talię z bosterdecka. Patrząc na to jak masowo będzie to robione w FFG to raczej cała zabawa polegała na tym aby umówić się z drukarnia która da jak najniższą marżę, pewnie wiele drukarni mogło to drukować, ale po kosztach które FFG by nie zaakceptowało.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 929 times
Re: Keyforge
A ja myślę, że dokładnie odwrotnie - nikt nie chciał albo nie mógł. I albo robią to in-house albo mają jedną konkretną drukarnię do tego specjalnie przygotowaną i przeszkoloną. I właśnie to jest ten duży koszt. Plus do tego koszt developmentu software'u do randomizacji, koszt developmentu gry online, itd.
Gdyby było inaczej, to podstawka i decki byłyby już na Genconie lub przynajmniej byłaby klarowna data release'u. A tak, to wygląda, że dopiero będą cały ten proces wdrażać i ustawiać.
Gdyby było inaczej, to podstawka i decki byłyby już na Genconie lub przynajmniej byłaby klarowna data release'u. A tak, to wygląda, że dopiero będą cały ten proces wdrażać i ustawiać.
Re: Keyforge
Mi się wydaje że największym problemem jest balans decków, samo zakodowanie programu to pikuś, największy problem jest w określeniu jak to ma działać, jaki jest margines błędu, bo różnica miedzy deckami będzie zawsze, pytanie na ile można sobie pozwolić.
Jak już masz taki generator talii to wysyłanie plików do produkcji jest już mniejszym problemem.
Czemu drukarnie mogły by nie chcieć? Bo to kupa zachodu, jak maja zwykła karciankę to puszczają maszyny i leci 2 dni i wszystko wydrukowane, a tutaj jest pewnie mnóstwo zabawy aby decki się nie mieszały.
Jak jest pewnie tak łatwo się nie dowiemy, być może jak patent się sprawdzi to ffg wykorzysta to w innych miejscach.
Jak już masz taki generator talii to wysyłanie plików do produkcji jest już mniejszym problemem.
Czemu drukarnie mogły by nie chcieć? Bo to kupa zachodu, jak maja zwykła karciankę to puszczają maszyny i leci 2 dni i wszystko wydrukowane, a tutaj jest pewnie mnóstwo zabawy aby decki się nie mieszały.
Jak jest pewnie tak łatwo się nie dowiemy, być może jak patent się sprawdzi to ffg wykorzysta to w innych miejscach.
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 192 times
Re: Keyforge
Przejrzałem specjalnie z 15 postów i nie znalazłem, a przecież nie mineęły nawet 24h od publikacji...
W każdym razie, gdyby przewidywać przyszłość gry na polskim rynku po dziennej liczbie postó na tym forum to sukces ma jak w banku...
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Keyforge
Podejrzewam, że każdy deck zajmuje jeden arkusz drukarski.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
Re: Keyforge
Kolejna rozgrywka na tts-ie i coraz bardziej gra mi się podoba. 100% kupie podstawkę.
https://www.youtube.com/watch?v=6cXqLkBw4LU
https://www.youtube.com/watch?v=6cXqLkBw4LU
Re: Keyforge
Zagralem z kolega wczoraj jedna gre bo juz pozno bylo na ttsie i smieszna gra.
Niektore karty wydaja sie mega mocne, niektore beznadziejne.
Na dzien dzisiejszy mozna sie pobawic, zagrac czasem, zobaczymy co bedzie dalej.
Niektore karty wydaja sie mega mocne, niektore beznadziejne.
Na dzien dzisiejszy mozna sie pobawic, zagrac czasem, zobaczymy co bedzie dalej.
Re: Keyforge
Jak to w każdej karciance W innych karciankach moc kart balansuje ich koszt, tutaj tego nie ma, trochę ma to balansować jedna frakcja na turę.
Re: Keyforge
Niektóre tak, ale moc kart jest też kwestią subiektywną i sytuacyjną na polu walki. Jak masz kartę co zabija wszystkie jednostki to karta jest mega mocarna gdy przeciwnik ma mnóstwo kreatur a ty nie i słaba, gdy jest na odwrót Chain maja chyba karty, które są mocarne w każdym przypadku.
- inzkulozik
- Posty: 296
- Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 18 times
Re: Keyforge
Podejrzewam, że QR kody będą jednorazowe, inaczej od razu pojawi się wątek z listą do grania za free. Ta jednorazowość wpłynie też na rynek wtórny, talie z wykorzystanym kodem powinny być znacząco tańsze. Trzeba będzie dobrze się zastanowić przed użyciem kodu (tj. powiązaniem go ze swoim kontem) czy to faktycznie jest super talia.