KeyForge (Richard Garfield)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Keyforge

Post autor: Trolliszcze »

A jesteś pewien, że obrazki są unikalne? Może jest ich po prostu spora baza - jak do tego dodasz różne kolory i różne nazwy, to liczba kombinacji jest nieograniczona. Technicznie rzecz biorąc, ilustracje samych Archonów nie muszą być unikalne, żeby rewers był unikalny.
EDIT: A unikalność nazw to żaden problem, wystarczy jakiś prosty generator. Jak sobie spojrzysz na nazwy prezentowanych tu i ówdzie decków, to one są kompletnie od czapy ;) W filmie Toma są decki: "Fox" Oli, Room Kite oraz Queen the Freshly Fiberous. To mógł wymyślić wyłącznie komputer.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2018, 12:13 przez Trolliszcze, łącznie zmieniany 1 raz.
aryss
Posty: 266
Rejestracja: 22 lis 2013, 15:22
Lokalizacja: Festung Krakau
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Keyforge

Post autor: aryss »

rattkin pisze: 09 sie 2018, 12:05 Lukas odszedł do WotC rok temu. Testował KF, jak jeszcze był w FFG (gra w developmencie od 2-3 lat pono). Lang od półtora roku jest na garnuszku CMON, więc z nikim innym współpracować (chyba) nie może.
Toć wiem, odnosiłem się do wypowiedzi odmu który "cytował" Trzewika że gra 3 lata czekała na drukarnie.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Keyforge

Post autor: sirafin »

Trolliszcze pisze: 09 sie 2018, 12:10A jesteś pewien, że obrazki są unikalne? Może jest ich po prostu spora baza - jak do tego dodasz różne kolory i różne nazwy, to liczba kombinacji jest nieograniczona. Technicznie rzecz biorąc, ilustracje samych Archonów nie muszą być unikalne, żeby rewers był unikalny.
Ale to nie o to chodzi?
Spoiler:
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
kozz84
Posty: 735
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 160 times

Re: Keyforge

Post autor: kozz84 »

Trolliszcze pisze: 09 sie 2018, 12:07 Hmm, mogłoby to wyglądać tak, że karty (360 wzorów) są w pierwszej fazie zadrukowywane tylko z jednej strony. Następnie z tych kart jest komponowany deck i dopiero wtedy otrzymuje on rewers (który jest losowo generowany z kilku czynników: koloru rewersu, wzoru postaci, nazwy). Czy to jest wykonalne na masową skalę... Nie mam pojęcia :D
EDIT: Literówki.
Na awersie też jest nadrukowana nazwa :)
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 69 times
Been thanked: 1031 times

Re: Keyforge

Post autor: Trolliszcze »

Chodzi o to właśnie. Pytanie brzmi, czy z tych pierdylionów decków każdy ma inną postać na rewersie, czy one się jednak powtarzają. Tak patrząc na ten przykład, widać, że każdy Archon jest "sklejony" z kilku elementów (te elementy powtarzają się na ilustracjach niektórych Archonów, ale w kombinacji z innymi elementami). Możliwe więc, że one także są generowane losowo: jest baza głów, baza aureoli, baza torsów itd. i komputer dobiera losowo elementy (wykluczając połączenia, które już się pojawiły, żeby nie dublować ilustracji). Wszystko to da się technicznie wykonać, podejrzewam nawet, że bez większego trudu.
Azriel
Posty: 362
Rejestracja: 20 cze 2014, 12:43
Lokalizacja: Kraków

Re: Keyforge

Post autor: Azriel »

Z tego co czytałem to obrazki na rewersie są unikalne. Ogólnie plecki kart składają się z:
- postaci, która podzielona jest na 5(?) części (głowa, tłów, lewa ręka, prawa ręka i dodatek jak np. skrzydła). Każda część ma pewną liczbę wzorów, z których tworzona jest cała postać.
- koloru
- niepowtarzalnej nazwy
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Keyforge

Post autor: elayeth »

First Impressions Toma Vasela tutaj.
Olbagamar
Posty: 162
Rejestracja: 03 kwie 2018, 14:09
Been thanked: 2 times

Re: Keyforge

Post autor: Olbagamar »

Tak na prawdę obecnie produkcyjnie to mało rzeczy, których się nie da zrobić :wink: Kwestia jest tylko kosztów przedsięwzięcia, a dla takiego jak Keyforge widocznie przyszedł czas, że jest i dobra technologia i opłacalność.
Wszystko jest wypadkową poniesionych kosztów i wysokością zysków wydawnictwa.
W przypadku keyforge widocznie system w FFG tworzy deck, następnie przyporządkowuje nazwę, archona, tworzy tył kart. Następnie w jednym pliku do drukarni do druku jest dana talia wysyłana i tak z milion lub więcej decków (chociaż wątpię żeby tyle wydrukowali to tylko chłyt reklamowy) :wink: Każdy może być drukowany i pakowany oddzielnie. Kiedyś nieopłacalne, dzisiaj może tak, FFG to sprawdzi.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Keyforge

Post autor: Karit »

Jak w dzisiejszych czasach w komputerowych grach można praktycznie dowolnie modyfikować swoja postać tak aby była wyjątkowa, znacznie prostszy generator postaci 2d nie stanowi wielkiego problemu. Nazwy też mogą być generowane na zasadzie Tytuł (Boss, Lord, Sir, Knight itd), Imię/Nazwa postaci z gry, przymiotnik (waleczny, śmiały, złoty, ognisty), i jakiś rzeczownik (Młot, Serce, Duch, Czas) , będziemy mieli wtedy jakichś: Sir Amadeus Wooden Ghost vs Lord Max Heavy Rain :D - ale zapewne w grze będzie to troche bardziej wyszukane :)
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Keyforge

Post autor: rattkin »

Nie chodziło mi o techniczne wykonanie tego, sam bym sobie poradził zarówno z grafiką jak i nazwą. Chodziło mi o logistykę i koszt takiego przedswięwzięcia. Do drukarni przesyła się gotowe pliki do druku. Jak to jest w tym wypadku więc? Zalali drukarnie milionem plików? Czy zainstalowali soft bezpośrednio w drukarni i przeszkolili? Czy drukują to u siebie (US), czy w Chinach, w takim wypadku? I tak dalej i tak dalej.
kozz84
Posty: 735
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 160 times

Re: Keyforge

Post autor: kozz84 »

Podobna tylko jedna drukarnia zgodziła się :)

Ale swoją drogą w Warhammer ccg każda karta też jest unikatowa, prawda? Mówię o tych ząbkach dookoła karty.
Olbagamar
Posty: 162
Rejestracja: 03 kwie 2018, 14:09
Been thanked: 2 times

Re: Keyforge

Post autor: Olbagamar »

rattkin pisze: 09 sie 2018, 13:58 Nie chodziło mi o techniczne wykonanie tego, sam bym sobie poradził zarówno z grafiką jak i nazwą. Chodziło mi o logistykę i koszt takiego przedswięwzięcia. Do drukarni przesyła się gotowe pliki do druku. Jak to jest w tym wypadku więc? Zalali drukarnie milionem plików? Czy zainstalowali soft bezpośrednio w drukarni i przeszkolili? Czy drukują to u siebie (US), czy w Chinach, w takim wypadku? I tak dalej i tak dalej.
Też jestem tego ciekaw, ale jak pisałem, nie ważne jak, może to tajemnica kontraktu :) , ważne, że im się opłaca. Raczej nie u siebie bo drogo by wyszło, najtaniej w Chinach.
kozz84 pisze: 02 sie 2018, 14:36 Obejrzałem rozgrywkę i zasady gry są proste. Spodziewałem się kolejnej bitki z potworami, ale na szczeście w tej grze nie chodzi o zabijanie potworów przeciwnika. Z tego co rozumiem trzeba zebrać 18 kasy.

A swoją drogą jak oceniacie, czy będzie wersja PL (DE, FR i inne)? W szczególności, że tytuł kierowany jest dla młodszych graczy. Jeśli zrobią tłumaczenia, to oznacza, że jedna talia będzie dostępna tylko i wyłącznie w jednym języku. Poprzez aplikację pewnie łatwo będzię można oglądać tłumaczenia kart.
Nie zostało to do końca chyba wyjaśnione, czy poszczególne wersje językowe będą miały unikalne decki, czy będzie to po porstu tłumaczenie puli angielskiej. Ja i tak raczej będę kupował angielską wersję, nie mogę się przekonać do tłumaczeń gier, szczególnie kiedy widziałem grę w akcji w angielskiej wersji:) Tylko w polskie gry gram po polsku bo tutaj tłumaczenie nie kłuje mnie w oczy :)

Jak na razie to preordery znalazłem w 3Trollach: https://3trolle.pl/504-keyforge/ i na Planszostrefie: https://www.planszostrefa.pl/pl/searchq ... l=keyforge
Przy czym gra tańsza na Trollach. Czy ktoś jeszcze gdzieś znalazłł jakiś tańszy preorder. Swoją drogą widać jak nieopłacalna jest podstawka, ale i tak ją kupię kiedyś, dla tych 2 talii, które pewnie w pakietach nieuświadczonymi i żetony.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4104
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2631 times
Been thanked: 2546 times

Re: Keyforge

Post autor: Gizmoo »

rattkin pisze: 09 sie 2018, 12:05 Not sure if joking, or... ? :)
Nadal medżik jest dla mnie najlepszą karcianką w jaką grałem. A grałem w wiele. Przy intensywnej grze turniejowej docenia się jak bardzo zgrabną ma mechanikę.
elayeth pisze: 09 sie 2018, 12:35 First Impressions Toma Vasela tutaj.
A wystarczyło czytać wątek, żeby wiedzieć, że ktoś wrzucił tego linka wcześniej. ;)
Karit pisze: 09 sie 2018, 13:44 Nazwy też mogą być generowane na zasadzie Tytuł (Boss, Lord, Sir, Knight itd), Imię/Nazwa postaci z gry, przymiotnik (waleczny, śmiały, złoty, ognisty), i jakiś rzeczownik (Młot, Serce, Duch, Czas) ,
Ale tu przecież nie nazwy kart są problemem. Problemem jest dobór kart do deków w taki sposób, by talie były w miarę zbalansowane. Generator nazw to pikuś. Mnie interesuje generator balansu. :lol:
Azriel
Posty: 362
Rejestracja: 20 cze 2014, 12:43
Lokalizacja: Kraków

Re: Keyforge

Post autor: Azriel »

Gizmoo pisze: 09 sie 2018, 14:36 Ale tu przecież nie nazwy kart są problemem. Problemem jest dobór kart do deków w taki sposób, by talie były w miarę zbalansowane. Generator nazw to pikuś. Mnie interesuje generator balansu. :lol:
Toczyła się też rozmowa o losowym tworzeniu elementów kart ;)

Co do balansu, to zobaczymy. Na pewno niektóre karty (zapewne te silniejsze) mają koszt w postaci zwiększenia poziomu chaina o określoną wartość, co z kolei powoduje, że gracz dobiera mniej kart na rękę. Ciekawe, jak to się sprawdzi.
Strona 8 w rulebooku https://images-cdn.fantasyflightgames.c ... ressed.pdf
Ostatnio zmieniony 09 sie 2018, 14:52 przez Azriel, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Keyforge

Post autor: Karit »

rattkin pisze: 09 sie 2018, 13:58 Nie chodziło mi o techniczne wykonanie tego, sam bym sobie poradził zarówno z grafiką jak i nazwą. Chodziło mi o logistykę i koszt takiego przedswięwzięcia. Do drukarni przesyła się gotowe pliki do druku. Jak to jest w tym wypadku więc? Zalali drukarnie milionem plików? Czy zainstalowali soft bezpośrednio w drukarni i przeszkolili? Czy drukują to u siebie (US), czy w Chinach, w takim wypadku? I tak dalej i tak dalej.
MB Print które robi wydruk fanowskich scenariusz do T.I.M.E. pisało ze koszt wydruku jednej karty to 0,4 zł (przy DnŻ).
Więc jak by u nich drukować samemu to wychodzi 14,4 zł za 36 kartową talię z bosterdecka. Patrząc na to jak masowo będzie to robione w FFG to raczej cała zabawa polegała na tym aby umówić się z drukarnia która da jak najniższą marżę, pewnie wiele drukarni mogło to drukować, ale po kosztach które FFG by nie zaakceptowało.
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Keyforge

Post autor: rattkin »

A ja myślę, że dokładnie odwrotnie - nikt nie chciał albo nie mógł. I albo robią to in-house albo mają jedną konkretną drukarnię do tego specjalnie przygotowaną i przeszkoloną. I właśnie to jest ten duży koszt. Plus do tego koszt developmentu software'u do randomizacji, koszt developmentu gry online, itd.

Gdyby było inaczej, to podstawka i decki byłyby już na Genconie lub przynajmniej byłaby klarowna data release'u. A tak, to wygląda, że dopiero będą cały ten proces wdrażać i ustawiać.
Awatar użytkownika
Karit
Posty: 1486
Rejestracja: 13 wrz 2012, 21:15
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Keyforge

Post autor: Karit »

Mi się wydaje że największym problemem jest balans decków, samo zakodowanie programu to pikuś, największy problem jest w określeniu jak to ma działać, jaki jest margines błędu, bo różnica miedzy deckami będzie zawsze, pytanie na ile można sobie pozwolić.
Jak już masz taki generator talii to wysyłanie plików do produkcji jest już mniejszym problemem.
Czemu drukarnie mogły by nie chcieć? Bo to kupa zachodu, jak maja zwykła karciankę to puszczają maszyny i leci 2 dni i wszystko wydrukowane, a tutaj jest pewnie mnóstwo zabawy aby decki się nie mieszały.

Jak jest pewnie tak łatwo się nie dowiemy, być może jak patent się sprawdzi to ffg wykorzysta to w innych miejscach.
Subiektywnie mówiąc - moje opinie o grach są w 100% obiektywne

Moja kolekcja
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Keyforge

Post autor: elayeth »

Gizmoo pisze: 09 sie 2018, 14:36
elayeth pisze: 09 sie 2018, 12:35 First Impressions Toma Vasela tutaj.
A wystarczyło czytać wątek, żeby wiedzieć, że ktoś wrzucił tego linka wcześniej. ;)
Przejrzałem specjalnie z 15 postów i nie znalazłem, a przecież nie mineęły nawet 24h od publikacji... ;)

W każdym razie, gdyby przewidywać przyszłość gry na polskim rynku po dziennej liczbie postó na tym forum to sukces ma jak w banku... ;)
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Keyforge

Post autor: costi »

Podejrzewam, że każdy deck zajmuje jeden arkusz drukarski.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Olbagamar
Posty: 162
Rejestracja: 03 kwie 2018, 14:09
Been thanked: 2 times

Re: Keyforge

Post autor: Olbagamar »

Kolejna rozgrywka na tts-ie i coraz bardziej gra mi się podoba. 100% kupie podstawkę.

https://www.youtube.com/watch?v=6cXqLkBw4LU
Wosho
Posty: 1439
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Keyforge

Post autor: Wosho »

Zagralem z kolega wczoraj jedna gre bo juz pozno bylo na ttsie i smieszna gra.
Niektore karty wydaja sie mega mocne, niektore beznadziejne.
Na dzien dzisiejszy mozna sie pobawic, zagrac czasem, zobaczymy co bedzie dalej.
Olbagamar
Posty: 162
Rejestracja: 03 kwie 2018, 14:09
Been thanked: 2 times

Re: Keyforge

Post autor: Olbagamar »

Wosho pisze: 10 sie 2018, 09:01 Niektore karty wydaja sie mega mocne, niektore beznadziejne.
Jak to w każdej karciance :D W innych karciankach moc kart balansuje ich koszt, tutaj tego nie ma, trochę ma to balansować jedna frakcja na turę.
Azriel
Posty: 362
Rejestracja: 20 cze 2014, 12:43
Lokalizacja: Kraków

Re: Keyforge

Post autor: Azriel »

Olbagamar pisze: 10 sie 2018, 10:54
Wosho pisze: 10 sie 2018, 09:01 Niektore karty wydaja sie mega mocne, niektore beznadziejne.
Jak to w każdej karciance :D W innych karciankach moc kart balansuje ich koszt, tutaj tego nie ma, trochę ma to balansować jedna frakcja na turę.
A czy te mocne karty nie mają kosztu w postaci chainu?
Olbagamar
Posty: 162
Rejestracja: 03 kwie 2018, 14:09
Been thanked: 2 times

Re: Keyforge

Post autor: Olbagamar »

Azriel pisze: 10 sie 2018, 10:58 A czy te mocne karty nie mają kosztu w postaci chainu?
Niektóre tak, ale moc kart jest też kwestią subiektywną i sytuacyjną na polu walki. Jak masz kartę co zabija wszystkie jednostki to karta jest mega mocarna gdy przeciwnik ma mnóstwo kreatur a ty nie i słaba, gdy jest na odwrót :) :) Chain maja chyba karty, które są mocarne w każdym przypadku.
Awatar użytkownika
inzkulozik
Posty: 296
Rejestracja: 23 cze 2017, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 67 times
Been thanked: 18 times

Re: Keyforge

Post autor: inzkulozik »

Karit pisze: 09 sie 2018, 10:04 To było by bez sensu jak by się dało sprawdzić co jest w paczce przed kupieniem - ludzie stali by z telefonem w sklepie i sprawdzały wszystkie pudełka w poszukiwaniu najlepszego.
Podejrzewam, że QR kody będą jednorazowe, inaczej od razu pojawi się wątek z listą do grania za free. Ta jednorazowość wpłynie też na rynek wtórny, talie z wykorzystanym kodem powinny być znacząco tańsze. Trzeba będzie dobrze się zastanowić przed użyciem kodu (tj. powiązaniem go ze swoim kontem) czy to faktycznie jest super talia.
ODPOWIEDZ