Key Flow (Sebastian Bleasdale, Richard Breese, Ian Vincent)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4719
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Key Flow (Sebastian Bleasdale, Richard Breese, Ian Vincent)

Post autor: BartP »

Obrazek
Gra z serii Key autorstwa Richarda Breese'a, Sebastiana Bleasdale'a i Iana Vincenta.
2 - 6 graczy
45 - 75 minut
Można ją w zasadzie nazwać karcianą wersją Keyflowera. Czyli jest to kolejna (po Key to the City - London) wariacja na temat uproszczonego Keyflowera.

Licytacja kafli została w tej grze wymieniona na równoczesny draft kart. Karty występują w dwóch typach. Są karty wioski, czyli budynki dające zasoby, zdolności i sposoby na zdobywanie punktów zwycięstwa na koniec gry (czyli de facto to samo co kafle w Keyflowerze). Ponadto są karty keypli, którymi aktywujemy budynki swoje lub przeciwników (czyli de facto reprezentują fizyczne keyple z Keyflowera). W grze interakcja zachodzi jedynie z bezpośrednimi sąsiadami po lewej i prawej, bo tylko w ich wioskach można aktywować budynki za pomocą kart keypli. Podobnie jak w Keyflowerze istnieje tu (uproszczony) koncept budowy dróg i transportu towarów to budynków ich potrzebujących (żeby np. je ulepszyć).

Gra składa się z 4 rund, każda to tak naprawdę równoczesny draft kart, czyli wybór karty i przekazanie pozostałej ręki w lewo lub w prawo, w zależności od pory roku. Staramy się pozyskiwać zasoby, dostarczać je do miejsc ich wymagających, ulepszać budynki, draftować odpowiednie karty, pozyskać łodzie dające ciekawe zdolności i szanse na unikatowe zdolności na koniec gry.

https://boardgamegeek.com/boardgame/252446/key-flow
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Key Flow

Post autor: rastula »

U mnie oczywiście automatycznie wskakuje na listę do sprawdzenia.
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Key Flow

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Dla mnie to taka zamiana kafli na karty...
Może fani Dominiona się skuszą :wink:
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1532
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 201 times

Re: Key Flow

Post autor: Furan »

Morgenland - gra karciana było lepsze od Morgenland - gry planszowej. :) Może tu będzie analogicznie?
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Temporum
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Key Flow

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Furan pisze: 20 sie 2018, 20:07 Morgenland - gra karciana było lepsze od Morgenland - gry planszowej. :) Może tu będzie analogicznie?
Zważywszy na to że Keyflower jest grą bardzo dobrą to wersja karciana musiałaby być wybitna :wink:
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1532
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 201 times

Re: Key Flow

Post autor: Furan »

E tam. Machnąłby karcianą wersję swojego magnum opus - Reef Encountera... :)
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Temporum
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4632
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1025 times
Been thanked: 1940 times

Re: Key Flow

Post autor: warlock »

https://www.youtube.com/watch?v=-57SMkfNrMI

Paul Grogan zamieścił filmik z wyjaśnieniem zasad ;). Szczerze mówiąc trochę nie widzę celu istnienia tej gry, bo to Keyflower wymyślony na nowo ;).
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4080
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Key Flow

Post autor: brazylianwisnia »

Wygląda dużo słabiej niż Keyflower. Niby podobne ale uproszczone że aż nie chce mi się w to zagrać.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Dwntn
Posty: 1151
Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 14 times
Been thanked: 36 times

Re: Key Flow

Post autor: Dwntn »

warlock pisze: 17 wrz 2018, 17:13 https://www.youtube.com/watch?v=-57SMkfNrMI

Paul Grogan zamieścił filmik z wyjaśnieniem zasad ;). Szczerze mówiąc trochę nie widzę celu istnienia tej gry, bo to Keyflower wymyślony na nowo ;).
Przyznam, że wygląda to nawet interesująco, ale jako fan Keyflowera po prostu nie czuję potrzeby grania w ten tytuł. Czujęsię poniekąd zawiedziony, bo przy Keyperze, jakkolwiek nie był to tytuł z wadami, przynajmniej autor starał się pokazać coś nowego. Tutaj, wygląda na to, że zwyczajnie przerobił jeden z poprzednich tytułów na wersję karcianą.

Pozdrawiam,

- K.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Key Flow

Post autor: rastula »

No taki mamy trynd...następne będą kości?
toblakai
Posty: 1269
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 220 times
Been thanked: 226 times

Re: Key Flow

Post autor: toblakai »

rastula pisze: 18 wrz 2018, 09:24 No taki mamy trynd...następne będą kości?
Kości -> Legacy -> Unique Game.
kozz84
Posty: 735
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 160 times

Re: Key Flow

Post autor: kozz84 »

Nie zapominajcie o wersji Digital :)
Awatar użytkownika
bobule
Posty: 1008
Rejestracja: 21 wrz 2017, 22:09
Has thanked: 45 times
Been thanked: 207 times

Re: Key Flow

Post autor: bobule »

Grał ktoś? Bo widzę, że na BGG nie ma nawet instrukcji w PL, a na milan-spiele idzie aktualnie za 20 euro :P
Awatar użytkownika
Bludgeon
Posty: 605
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 67 times
Been thanked: 88 times

Re: Key Flow

Post autor: Bludgeon »

bobule pisze: 12 gru 2019, 19:32 Grał ktoś? Bo widzę, że na BGG nie ma nawet instrukcji w PL, a na milan-spiele idzie aktualnie za 20 euro :P
Mam nierozpakowane jeszcze, ale planuję jutro ograć ze znajomymi. Dam znać jakie wrażenia.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
Awatar użytkownika
piton
Posty: 3409
Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 1149 times
Been thanked: 626 times
Kontakt:

Re: Key Flow

Post autor: piton »

Grałem na 2-3 osoby. Na 2 osoby działa w mojej opinii genialnie, na 3 też :) Po zagraniu sprzedałem Keyflowera (grałem w niego naście+ razy dotychczas). Gra jest o wiele szybsza i ciekawsza niż Keyflower - w mojej skromnej opinii. Grę kupiłem trochę z obawą o interakcję, wcześniej wydawało mi się, że to pasjans z doklejonym draftem (na podstawie jutuba) - nic bardziej mylnego. Wyszło super.

Gramy 4 rundy (pory roku), w każdej rundzie draftujemy karty i dokładamy do wioski. Karty są z budynkami lub meeplami - meeple do odpalania kart budynków oczywiście, no jeszcze mamy karty z celami na koniec gry. Każda pora roku oferuje coś innego, znaczy inne karty, zamiast licytacji draft.

Draft w tej grze jest genialny, masa decyzji do podjęcia przy samym wyborze kart! Mnóstwo combosów, zmienny setup (trochę kart wywalamy na początku). Interakcji jest multum, nie tylko draft, ale i odpalanie budynków w wiosce przeciwnika (jak Keyflower). Do tego mamy jeszcze narzędzia, zwierzątka na kartach - do bonusów. Wszystko co widzieliście w Keyflowerach tutaj jest i do tego niesamowicie dobrze wplecione w karcianą mechanikę.
Można się zawiesić przy wyborze kart, ale na pewno jest szybciej niż w Keyflowerze, gdzie czasem licytacje się wybitnie ciągną. Układnie wioski jest bardzo sprytne... no wszystko w tej grze jet sprytne ;)

Gra przeszła bez echa, pewnie każdy się obawiał drugiego KeyLondon, ale to naprawdę udana przeróbka i świetnie działająca gra. Bardzo polecam.
Jak ktoś lubi draft (ja uwielbiam) i kombinowanie niech bierze w ciemno. Jak ktoś lubi Keyflowera to również się nie zawiedzie.
Keyflower jest bardzo dobry, KeyFlow lepszy :)

(mi Keyflower "zbrzydł" po zbyt długich licytacjach - co na początku i w sumie nadal uważam za genialny mechanizm - zwłaszcza na kilka osób. Licytujemy, ktoś pasuje ktoś przebija.. tak w koło Macieju, przy doświadczonych graczach graliśmy coraz dłużej... w KeyFlow wybierasz kartę i heja, idzie szybciej)
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ

może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
ODPOWIEDZ