Key Flow (Sebastian Bleasdale, Richard Breese, Ian Vincent)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- BartP
- Administrator
- Posty: 4719
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 383 times
- Been thanked: 885 times
Key Flow (Sebastian Bleasdale, Richard Breese, Ian Vincent)
Gra z serii Key autorstwa Richarda Breese'a, Sebastiana Bleasdale'a i Iana Vincenta.
2 - 6 graczy
45 - 75 minut
Można ją w zasadzie nazwać karcianą wersją Keyflowera. Czyli jest to kolejna (po Key to the City - London) wariacja na temat uproszczonego Keyflowera.
Licytacja kafli została w tej grze wymieniona na równoczesny draft kart. Karty występują w dwóch typach. Są karty wioski, czyli budynki dające zasoby, zdolności i sposoby na zdobywanie punktów zwycięstwa na koniec gry (czyli de facto to samo co kafle w Keyflowerze). Ponadto są karty keypli, którymi aktywujemy budynki swoje lub przeciwników (czyli de facto reprezentują fizyczne keyple z Keyflowera). W grze interakcja zachodzi jedynie z bezpośrednimi sąsiadami po lewej i prawej, bo tylko w ich wioskach można aktywować budynki za pomocą kart keypli. Podobnie jak w Keyflowerze istnieje tu (uproszczony) koncept budowy dróg i transportu towarów to budynków ich potrzebujących (żeby np. je ulepszyć).
Gra składa się z 4 rund, każda to tak naprawdę równoczesny draft kart, czyli wybór karty i przekazanie pozostałej ręki w lewo lub w prawo, w zależności od pory roku. Staramy się pozyskiwać zasoby, dostarczać je do miejsc ich wymagających, ulepszać budynki, draftować odpowiednie karty, pozyskać łodzie dające ciekawe zdolności i szanse na unikatowe zdolności na koniec gry.
https://boardgamegeek.com/boardgame/252446/key-flow
Sprzedam nic
- rastula
- Posty: 10021
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1307 times
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Key Flow
Dla mnie to taka zamiana kafli na karty...
Może fani Dominiona się skuszą
Może fani Dominiona się skuszą
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- Furan
- Posty: 1531
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 201 times
Re: Key Flow
Morgenland - gra karciana było lepsze od Morgenland - gry planszowej. Może tu będzie analogicznie?
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Temporum
(S) Temporum
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Key Flow
Zważywszy na to że Keyflower jest grą bardzo dobrą to wersja karciana musiałaby być wybitna
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- Furan
- Posty: 1531
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 201 times
Re: Key Flow
E tam. Machnąłby karcianą wersję swojego magnum opus - Reef Encountera...
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Temporum
(S) Temporum
- warlock
- Posty: 4631
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1024 times
- Been thanked: 1940 times
Re: Key Flow
https://www.youtube.com/watch?v=-57SMkfNrMI
Paul Grogan zamieścił filmik z wyjaśnieniem zasad . Szczerze mówiąc trochę nie widzę celu istnienia tej gry, bo to Keyflower wymyślony na nowo .
Paul Grogan zamieścił filmik z wyjaśnieniem zasad . Szczerze mówiąc trochę nie widzę celu istnienia tej gry, bo to Keyflower wymyślony na nowo .
- brazylianwisnia
- Posty: 4080
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 267 times
- Been thanked: 934 times
Re: Key Flow
Wygląda dużo słabiej niż Keyflower. Niby podobne ale uproszczone że aż nie chce mi się w to zagrać.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- Dwntn
- Posty: 1151
- Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 36 times
Re: Key Flow
Przyznam, że wygląda to nawet interesująco, ale jako fan Keyflowera po prostu nie czuję potrzeby grania w ten tytuł. Czujęsię poniekąd zawiedziony, bo przy Keyperze, jakkolwiek nie był to tytuł z wadami, przynajmniej autor starał się pokazać coś nowego. Tutaj, wygląda na to, że zwyczajnie przerobił jeden z poprzednich tytułów na wersję karcianą.warlock pisze: ↑17 wrz 2018, 17:13 https://www.youtube.com/watch?v=-57SMkfNrMI
Paul Grogan zamieścił filmik z wyjaśnieniem zasad . Szczerze mówiąc trochę nie widzę celu istnienia tej gry, bo to Keyflower wymyślony na nowo .
Pozdrawiam,
- K.
- rastula
- Posty: 10021
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1307 times
- Bludgeon
- Posty: 605
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 88 times
Re: Key Flow
Mam nierozpakowane jeszcze, ale planuję jutro ograć ze znajomymi. Dam znać jakie wrażenia.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
- piton
- Posty: 3409
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:15
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 1149 times
- Been thanked: 626 times
- Kontakt:
Re: Key Flow
Grałem na 2-3 osoby. Na 2 osoby działa w mojej opinii genialnie, na 3 też Po zagraniu sprzedałem Keyflowera (grałem w niego naście+ razy dotychczas). Gra jest o wiele szybsza i ciekawsza niż Keyflower - w mojej skromnej opinii. Grę kupiłem trochę z obawą o interakcję, wcześniej wydawało mi się, że to pasjans z doklejonym draftem (na podstawie jutuba) - nic bardziej mylnego. Wyszło super.
Gramy 4 rundy (pory roku), w każdej rundzie draftujemy karty i dokładamy do wioski. Karty są z budynkami lub meeplami - meeple do odpalania kart budynków oczywiście, no jeszcze mamy karty z celami na koniec gry. Każda pora roku oferuje coś innego, znaczy inne karty, zamiast licytacji draft.
Draft w tej grze jest genialny, masa decyzji do podjęcia przy samym wyborze kart! Mnóstwo combosów, zmienny setup (trochę kart wywalamy na początku). Interakcji jest multum, nie tylko draft, ale i odpalanie budynków w wiosce przeciwnika (jak Keyflower). Do tego mamy jeszcze narzędzia, zwierzątka na kartach - do bonusów. Wszystko co widzieliście w Keyflowerach tutaj jest i do tego niesamowicie dobrze wplecione w karcianą mechanikę.
Można się zawiesić przy wyborze kart, ale na pewno jest szybciej niż w Keyflowerze, gdzie czasem licytacje się wybitnie ciągną. Układnie wioski jest bardzo sprytne... no wszystko w tej grze jet sprytne
Gra przeszła bez echa, pewnie każdy się obawiał drugiego KeyLondon, ale to naprawdę udana przeróbka i świetnie działająca gra. Bardzo polecam.
Jak ktoś lubi draft (ja uwielbiam) i kombinowanie niech bierze w ciemno. Jak ktoś lubi Keyflowera to również się nie zawiedzie.
Keyflower jest bardzo dobry, KeyFlow lepszy
(mi Keyflower "zbrzydł" po zbyt długich licytacjach - co na początku i w sumie nadal uważam za genialny mechanizm - zwłaszcza na kilka osób. Licytujemy, ktoś pasuje ktoś przebija.. tak w koło Macieju, przy doświadczonych graczach graliśmy coraz dłużej... w KeyFlow wybierasz kartę i heja, idzie szybciej)
Gramy 4 rundy (pory roku), w każdej rundzie draftujemy karty i dokładamy do wioski. Karty są z budynkami lub meeplami - meeple do odpalania kart budynków oczywiście, no jeszcze mamy karty z celami na koniec gry. Każda pora roku oferuje coś innego, znaczy inne karty, zamiast licytacji draft.
Draft w tej grze jest genialny, masa decyzji do podjęcia przy samym wyborze kart! Mnóstwo combosów, zmienny setup (trochę kart wywalamy na początku). Interakcji jest multum, nie tylko draft, ale i odpalanie budynków w wiosce przeciwnika (jak Keyflower). Do tego mamy jeszcze narzędzia, zwierzątka na kartach - do bonusów. Wszystko co widzieliście w Keyflowerach tutaj jest i do tego niesamowicie dobrze wplecione w karcianą mechanikę.
Można się zawiesić przy wyborze kart, ale na pewno jest szybciej niż w Keyflowerze, gdzie czasem licytacje się wybitnie ciągną. Układnie wioski jest bardzo sprytne... no wszystko w tej grze jet sprytne
Gra przeszła bez echa, pewnie każdy się obawiał drugiego KeyLondon, ale to naprawdę udana przeróbka i świetnie działająca gra. Bardzo polecam.
Jak ktoś lubi draft (ja uwielbiam) i kombinowanie niech bierze w ciemno. Jak ktoś lubi Keyflowera to również się nie zawiedzie.
Keyflower jest bardzo dobry, KeyFlow lepszy
(mi Keyflower "zbrzydł" po zbyt długich licytacjach - co na początku i w sumie nadal uważam za genialny mechanizm - zwłaszcza na kilka osób. Licytujemy, ktoś pasuje ktoś przebija.. tak w koło Macieju, przy doświadczonych graczach graliśmy coraz dłużej... w KeyFlow wybierasz kartę i heja, idzie szybciej)
Każda gra ma cenęęę, trzeba po prostu pytać, a nie czaić się z kwiatami... GrY na SpRZedaŻ
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem
może nie najlepiej, ale jakotako-> YT dżentelmeni przy stole <-czasem cośtam powiem