Etherfields (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4669
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1213 times
Been thanked: 1419 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Mr_Fisq »

Muleq pisze: 21 gru 2020, 14:51 Rozumiem pretensje Gizmoo ale traktuje je raczej jako zarzut do AR, że nie dopracowało gry przed jej wydaniem niż do samej gry że jest zła bo ma źle napisaną instrukcję. Nie rozumiem natomiast jak z tego powodu można chcieć sprzedać grę nie otwierając pudełka :wink: .
To ja, dla odmiany bardziej na serio, przytoczę cytat z siebie samego sprzed 7 stron:
Mr_Fisq pisze:Wracając do Etherfields:
Mnie osobiście ta recenzja bardzo cieszy, bo wskazuje co może się w tej grze nie podobać. Ja po jej obejrzeniu podejrzewam, że Etherfields opuści mój dom, jak tylko dotrze do mnie druga fala... Ja może zdzierżę regularne zaglądanie do zasad, obejrzę kilka "How to play", przeczytam te wszystkie "informacje wprowadzające" przygotowane przez fanów, ale pewnie prędzej się pochlastam, niż przekażę zdobytą wiedzę Żonie, albo nakłonię ją do przeczytania tego wszystkiego.
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4080
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: brazylianwisnia »

Gizmoo pisze: 21 gru 2020, 16:17 Nie. Dyskusja wzięła się stąd, że NPI i SU&SD się "nie znajo".

Z perspektywy czasu żałuję ze tak to okreslilem. Powinienem powiedzieć ze nie cenia takich gier przez co ich ocena kompletnie nie odzwierciedla poziomu satysfakcji osoby ktora takie gry lubi i z tego powodu jesli w przeciwienstwie do nich lubicie gry kampanie to nie przejmujcie sie tym kompletnie. To by wyczerpalo ten temat i moze uniknelibysmy tej gownoburzy. Nie zmienia to faktu ze kompletnie nie cenie ich oceny Etherfileds bo gdybym ich posluchal to nie powinienem grac w 7C i TG a to gry w moim top 10 i jedne z bardzo niewielu ameri ktore cenie.
Gizmoo pisze: 21 gru 2020, 16:17 Na Etherfields czekam bardzo, ale nie ukrywam, że po ich (i nie tylko ich) recenzji, jestem lekko "zesrany" ze strachu. Bo zainwestowałem w Etherfields mega dużą sumę pieniędzy, największą w mojej wieloletniej planszówkowej "karierze", A...
Pieniędzy z pewnoscia nie straciles. Zatrzymasz gre ktora lubisz lub odzyskasz kase/zarobisz.
Gizmoo pisze: 21 gru 2020, 16:17 Strasznie nie lubię nieintuicyjnych zasad. Wiem, że taka gra ląduje na półce, choćby nie wiem jak była dobra. A już kilka razy w życiu miałem tak, że po lekturze instrukcji kompletnie nie wiedziałem "jak gra działa i jak grać". Było oglądanie filmików, drukowanie od groma materiałów pomocniczych, a później podczas rozgrywki olbrzymie przestoje i rozczarowane twarze znajomych... Obecnie mam niestety za mało czasu w życiu (i za mało sił), żeby poświęcić na naukę gry więcej niż... Powiedzmy godzinę.
Zasady nie tylko mozna poznawac przez czytanie instrukcji. Mysle ze tak poznalem tylko polowe moich gier. Druga polowa to how to play lub ktos mnie nauczył tak grac. Takze chaotyczna instrukcja to nie koniec świata. Swoja droga godzina to niski stopien akceptacji. Wiele z moich ulubionych gier poznawalem wiele godzin. Arkham LCG to pewnie miedzy 5 a 10 godzin czytania wszystkiego, zapoznawania sie z wyjatkami, erratami i wypowiedziami tworcow. Lisboa to dwukronte czytanie instrulcji, how to play czyli 3 godz poswiecone by wiedziec co można zrobić +3 godz partii zeby zrozumiec jak co sie zazebia by wkoncu od drugiej partii grac swiadomie.
Gizmoo pisze: 21 gru 2020, 16:17 I w dzisiejszych czasach gracze powinni być bardziej wybredni i wręcz wyczuleni na to, by wydawca zadbał o to, żeby gra była "user friendly". Powinniśmy tego od wydawców wymagać. Nawet będąc czasem ekstremalnie złośliwym.
Masz w tym sporo racji tyle ze co roku jest pelno gier user firendly z instrukcja zajmująca 5mim czytania. Za to w tym samym czasie dobre gry mozna policzyc na na palcach reki drwala. Dlatego mimo świadomości ze masz racje to i tak dla mnie:

dobra gra > gra user friendly
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
feniks_ciapek
Posty: 2289
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 930 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: feniks_ciapek »

Jeszcze taka myśl, jak sensownie podejść do tej gry:

- Nie czytajcie od razu całej instrukcji.
- Przeczytajcie "Secret Cards and Secret Tiles" i "Overlay Cards" ze strony 17 oraz zerknijcie na "Revealing Dream Secret Cards and Tiles" - nie ma sensu tego zapamiętywać.
- Rozłóżcie sobie grę zgodnie z setupem na tutorial (pierwszy sen itp.). Zapoznajcie się z komponentami, kartami itp.
- Przeczytajcie "Basic Rules" (str. 6),
- pomińcie "Dreamworld Map" (str. 7)
- Przeczytajcie "Turn Order" ze "Slumbers and Dreams" (str. 8 )
- Przeczytajcie "Dreamers Actions" aż do "Luck Die" (str. 12-14)
- Wróćcie na str. 10-11 i przeczytajcie "Dreamer Movement", a potem "Dreamers Entrance".
- Zacznijcie grać.

- W momencie jak zobaczycie słówko "reveal", natychmiast patrzycie na str. 17, żeby dowiedzieć się, co to znaczy w zależności od typu karty
- Jak pojawi się "Entity" w trakcie tutorialu, to przeczytajcie z "Entity Tiles" (str. 9) wprowadzenie oraz "Dream Entity Tiles", pomijając "Slumber Entity Tiles". Przeczytajcie "Entity Movement" ze str. 11
- W razie wątpliwości z ikonkami i terenem przejrzyjcie str. 16.

Pozostałe zasady - jak pojawia się już w trakcie gry coś niezrozumiałego, zerkacie do Indeksu na str. 19 i czytacie odpowiedni kawałek.

Dopiero po przejściu tutoriala doczytujecie Dreamworld Map (str. 7), Masks, Items, Clock i Wisdom Cards (14-15), a jak traficie na pierwszy Slumber z Entity, to Slumbers and Dreams (str. 8 ) oraz Slumber Entity Tiles (str. 9)

W moim odczuciu tutorial bardzo dobrze prowadzi nas przez dostępne w grze akcje i działania. Instrukcja powinna być podzielona jak w grach FFG na Learn To Play i Rules Compendium. W takiej formie, w jakiej jest teraz, jest bardzo ciężkostrawna.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: detrytusek »

Z tym wrzucaniem gry do kosza przez Efkę to ja to inaczej odebrałem. O ile pamiętam w recenzji odniósł się do sytuacji gdy ktoś by się go zapytał, którą z 2 gier zatrzymuje, a którą wyrzuci do kosza gdyby musiał dokonać takiego wyboru. Po czym w ostatniej scenie ładuje opakowanie do kosza. Wcale nie odniosłem wrażenia, że uważa, że E. nadaje się tylko do kosza.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Fenrisek83 »

Z chęcią uwolnie rozczarowanego posiadacza wersji all in pl za połowę ceny. ;)
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6451
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 583 times
Been thanked: 936 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Odi »

feniks_ciapek pisze: 21 gru 2020, 16:54 Jeszcze taka myśl, jak sensownie podejść do tej gry:

- Nie czytajcie od razu całej instrukcji.
- Przeczytajcie "Secret Cards and Secret Tiles" i "Overlay Cards" ze strony 17 oraz zerknijcie na "Revealing Dream Secret Cards and Tiles" - nie ma sensu tego zapamiętywać [...]
To wpis na poważnie? ;)

Bo to mi trochę przypomina: "Panie, ja to w gruncie rzeczy mam bardzo dobre połączenie..."

;)
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Fenrisek83 »

Jedno wiem gry AR są wow. Cos tam zawsze kuleje nie każdemu podejdzie. Robią specyficzne gry i trzeba brać to pod uwagę.
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 1352
Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 159 times
Been thanked: 159 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Zet »

Odi pisze: 21 gru 2020, 17:18
feniks_ciapek pisze: 21 gru 2020, 16:54 Jeszcze taka myśl, jak sensownie podejść do tej gry:

- Nie czytajcie od razu całej instrukcji.
- Przeczytajcie "Secret Cards and Secret Tiles" i "Overlay Cards" ze strony 17 oraz zerknijcie na "Revealing Dream Secret Cards and Tiles" - nie ma sensu tego zapamiętywać [...]
To wpis na poważnie? ;)
Bo to mi trochę przypomina: "Panie, ja to w gruncie rzeczy mam bardzo dobre połączenie..."
;)
Ja odebrałem ten wpis dość jasno - to jest gra, która potrzebuje instrukcji do instrukcji.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3351
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2000 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Ardel12 »

suibeom pisze: 21 gru 2020, 13:27
Spoiler:
Jeżeli masz rację, to nie rozumiem tych wszystkich pretensji i narzekań wobec innych recenzentów, a zwłaszcza naszych rodzimych recenzentów, że oceniają grę tylko po jednej rozgrywce. Pytanie, po co mają ogrywać grę więcej razy by wyrobić o niej zdanie, skoro po pierwszej grze widzą jak działa mechanika i dokąd ona prowadzi? EDIT zapomniałem dodać, że większość z nich przechodzi jedną partię w całości, więc mamy tu dodatkowy bonus na plus dla ich rzetelności i wartości opinii, lub minus, bo musieli zagrać w całą grę, by ją ocenić :lol:
A gdzie ja napisałem, że ocenianie po jednej rozgrywce/partii jest ok? Serio traktujesz przejście CAŁEGO Etherfieldsa jako JEDNĄ partię? Pomijając, ze podobna dyskusja nie dawno się odbyła w wątku o recenzentach i tam w sumie niektórzy forumowicze dawali ukłon w stronę, że jedna partia dla doświadczonego recenzenta jest wystarczająca. Czy w Etherfields kolejne godziny zmieniają się aż tak? Z opisów graczy, którzy mieli już przyjemność tego nie widzę.

Ja czekam na swój egzemplarz i z chęcią sprawdzę czy to odkrycie lub crap 2021.
shuji
Posty: 1280
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: shuji »

feniks_ciapek pisze: 21 gru 2020, 16:04 Skracajcie proszę takie cytaty - mod
Dzięki za odpowiedź ! Na dwie ręce bezproblemowo ?
A masz reapera ?
feniks_ciapek
Posty: 2289
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 930 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: feniks_ciapek »

shuji pisze: 21 gru 2020, 21:13 Dzięki za odpowiedź ! Na dwie ręce bezproblemowo ?
A masz reapera ?
Mam i Reapera, i Thorn Knighta, ale jeszcze żadnym z nich nie grałem.

Główny problem na dwie ręce to moment, w którym pojawiają się żetony znaków, bo jest więcej wypatrywania i trochę historie postaci się może mieszają. Tak poza tym, to dobrze się współpracuje, zwłaszcza jak trzeba użyć różnych kolorów.
Arius
Posty: 1412
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 297 times
Been thanked: 159 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Arius »

Ten temat pokazuje jak bardzo jest ludziom potrzebna akceptacja społeczna. Kupiłem grę, która mi się podoba.
Jeśli większość oceni, że jest super to dla mnie +500 do samopoczucia. Natomiast kupienie na KSie gniota i już się robi smutno.
Często nie jest istotne jak się samemu grę odbiera.
Przypomnę Wam, że od jakiegoś czasu dopuszczalne jest granie i posiadanie gier, które się samemu graczowi podobają, a nie tylko większości społeczeństwa i recenzentów.
feniks_ciapek
Posty: 2289
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 930 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: feniks_ciapek »

Odi pisze: 21 gru 2020, 17:18 Bo to mi trochę przypomina: "Panie, ja to w gruncie rzeczy mam bardzo dobre połączenie..."
No wiem, wygląda absurdalnie. Ale jakbyś miał tę instrukcję przed sobą, to byś pewnie zrozumiał i może nawet docenił :)

Tutaj aż się prosi o taką modułową instrukcję, jak np. w Conflict of Heroes, czy Agents of Mayhem, gdzie mechaniki wprowadzane są stopniowo. Albo właśnie dokładnie takie Learn to Play jak w Imperial Assault, czy innych bardziej skomplikowanych tytułach FFG. Bo największa dezorientacja następuje po tym, jak rozkładasz setup do tutorialu, a tu nagle gadają ci o świecie snów, którego nawet nie ma jeszcze na planszy.

Najzabawniejsze jest to, że sama gra skomplikowana nie jest, ale ma dużo komponentów i zasad do nich. Powiedziałbym, że momentami jej obsługa bywa irytująca, zwłaszcza jak gra się samemu na więcej niż jedną postać.
Awatar użytkownika
Irr3versible
Posty: 985
Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Has thanked: 619 times
Been thanked: 541 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Irr3versible »

Trochę szaleństwa się tu wdało w temacie.
Nie wiem czy winą za kilka zakładek dyskusji należy obwiniać recenzentów (tu będę się mocno upierał influencerów, SUSD & NPI, którzy tworzą show pod monetyzację swoich programów) czy forumowiczów złych na AR bo 'inwestycja' może się nie zwrócić. Sporo dobrej krytyki padło, z każdej ze stron. Podsumować to można krótko, zastanów się po co wspierałeś Etherfields, bo jeśli na puzzle w świecie snów połączone z deckbuldingiem to wciąż dostaniesz taką grę.
Czy złą/przeciętną/dobrą a może wybitną odpowiesz sobie już w trakcie rozgrywki. Zadanie domowe odrobiłem podczas kampanii, wiedziałem co wspieram i czego mogę oczekiwać. To również oznacza, że mogłem kupić przeciętną czy tylko dobrą grę - i nie jest to wina AR że zdecydowałem się wydać $ na grę. Płaciłem za obietnicę dobrej rozrywki w przyszłości, dlatego nie rozumiem jak mam interpretować zwrot 'inwestycja'... czy mam to rozumieć literalnie? Czyli złe recenzję zmniejszą hajp i nie sprzedam gry z zyskiem? Jeśli tak, to wtedy na pewno lepiej rozumiałbym kolejny zarzut: olwactwo dewelopera ;) Spójrzmy na track rekord AR aka olewactwo:
TWoM - klimatyczne, losowe, sporo zarządzania i drobnych reguł, zła instrukcja (próba stworzenia samouczka, finalnie zasady są rozwalone po różnych stronach)
LoH - grałem tylko raz, instrukcja na pewno nie była idealna ale nie mogę się wypowiedzieć... po prostu nie pamiętam.
Nemesis - bardzo słaba instrukcja, znaczna ilość dużych i małych reguł do spamiętania i wykonania, losowe życie obcych i tak można wymieniać
Tainted Grail - średnia instrukcja, znaczna ilość dużych i małych reguł do spamiętania i wykonania, grind, nużące/powtarzalne mechaniki potyczek (w dłuższej perspektywie, na początku to bawi)
Etherfields - (na podstawie opinii innych) znaczna ilość dużych i małych reguł do spamiętania i wykonania, raczej kiepska instrukcja
Reasumując, każda gra miała większe czy mniejsze błędy - w gameplayu, zasadach oraz kiepskie instrukcję. Jednakowoż, każda z wymienionych gier w jakimś aspekcie była bardzo dobra i dostarczyła fajną rozzrywkę części społeczności. Ja osobiście bawiłem się bardzo dobrze w każdej z w/w gier (no dobra, nie w LoH), pomimo konieczności poświęcenia dodatkowego czasu na dobre opanowanie zasad/mechanik czy obsługi tur i spamiętania wszystkich drobnych elementów. Na pewno pomaga w tym klimat i narracja (słowna lub nad stołem).
Recenzentów czasem słucham, szczególnie gdy krytykują, bywa że ich minusy są dla mnie obojętne a nawet zdarzało się mieć całkowicie odrębną opinię. Pisząc to nie mam zamiaru wywyższać się ponad ich umiejętności, po prostu czasem szukamy czegoś innego lub mamy różną tolerancję na poszczególne elementy gry.
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Jools »

Irr3versible, bardzo dobre słowa rozsądku.
I w końcu ktoś zauważył że NPI i SUSD to nie recenzenci, ale showmani. Brawo.
Awatar użytkownika
bardopondo
Posty: 726
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
Has thanked: 184 times
Been thanked: 228 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: bardopondo »

Jools pisze: 22 gru 2020, 07:27 Irr3versible, bardzo dobre słowa rozsądku.
I w końcu ktoś zauważył że NPI i SUSD to nie recenzenci, ale showmani. Brawo.
Tak jakby te pojęcia były sprzeczne
Ostatnio zmieniony 22 gru 2020, 08:27 przez bardopondo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Shodan »

Irr3versible pisze: 22 gru 2020, 01:35 Spójrzmy na track rekord AR
To jeszcze dorzucę ku pamięci miejsca ich gier w rankingu BGG:
Nemesis - 26
TG - 85 (NPI w swojej opinii zmiażdżył tę grę, na BGG pełno wątków narzekania na grind, a jednak miejsce w pierwszej setce)
TWOM - 152
LoH - 213

Myślę, że wielu wydawców chciałoby mieć taki track rekord i AR zasługuje na odrobinę zaufania, w końcu ludzie zagłosowali na nich własnymi portfelami ;-)

EDIT
Na pewno niektóre z powyższych gier podobały się części forumowiczów, a inne nie. Jak będzie z EF przekonamy się za kilka miesięcy.
Super
Posty: 401
Rejestracja: 07 lip 2017, 13:24
Has thanked: 217 times
Been thanked: 120 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Super »

Leciutki offtop, ale tylko leciutki, bo pozwoli mi lepiej zrozumieć jak wygląda sytuacja gry Etherfields:
wielokrotnie przewija się tutaj zarzut o źle napisanej instrukcji. Pojawiają się też głosy o instrukcjach innych tytułów od AR.
Nie znam LoH, ani Etherfields, ale co jest złego w instrukcjach do Nemesisa, TG? Pewnie, że bywają lepiej napisane podręczniki z zasadami, ale też bywają dużo gorsze.
TWOM ma instrukcję faktycznie kiepską, bo zupełnie nie wyszedł ten zabieg z graniem od razu po otwarciu, a kiedy pamięć zawodzi, to nie wiadomo gdzie szukać odpowiedniej zasady. Ale Nemesis i TG? No nie jest to skodyfikowana instrukcja od Eklunda, można poprawić kilka rzeczy i strukturę przedstawienia zasad. Ale to samo można powiedzieć o znakomitej większości instrukcji do gier. Mnie osobiście w żaden sposób przedstawienie zasad w tych instrukcjach nie przeszkadzało w czerpaniu przyjemności z rozgrywki i ciekawi mnie jak społeczność graczy odbiera te podręczniki, bo może po prostu należę do tych mało wymagających :mrgreen:
Awatar użytkownika
addekk
Posty: 642
Rejestracja: 28 gru 2018, 11:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 44 times
Been thanked: 103 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: addekk »

Uważam że instrukcja do TG nie jest tragiczna co więcej powiedział bym nawet że jest po prostu okej. Jakoś nie pamiętam żebym miał problem ze zrozumieniem i przygotowaniem, co do Lords of Hellas i Nemesis.
Lords of Hellas też całkiem okej instrukcja po jednokrotnym przeczytaniu nie miałem problemu z grubsza czasem zerkając do instrukcji wyjaśnić innym graczom.
Najgorsza z tych instrukcji moim zdaniem ma Nemesis ale może dlatego tak uważam bo mam na pewno ponad 100 partii i dosyć długo pojawiały się wątpliwości i do dziś dnia nawet nie wiem jak coś powinno być zrobione 😅 ale nie przesadzajcie że to instrukcje które nie da się zrozumieć
Weźże chodźże grać BGG
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4464
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1350 times
Been thanked: 846 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Hardkor »

A oceni ktos kto grał w poprzednie gry studia? Bo moim zdaniem instrukcje
LoH- dobra
Nemesis- średnia, ale moze dlatego ze gra ma masakrycznie duzo mikro zasad
TG-bardzo dobra
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10910
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3351 times
Been thanked: 3205 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: japanczyk »

Instrukcja do LoH nie jest dobra ;)

W ogole w wolnej chwili wytnę połowę tej dyskusji bo zamiast o grze rozmawiamy o jej recenzjach... naprawdę fajnie bylo poczytać wrażenia yrq czy feniks_ciapka a zrobiło się z tego rantowanie recenzentów

Patrząc po opiniach użytkowników jest jak z kazda gra AR - instrukcja slaba (serio mogliby do tego kogoś zatrudnić kto ogarnia... co chyba wlasnie zrobili jeśli się nie mylę), rozgrywka dobra z pewnymi mankamentami, figurki niepotrzebne
Konsensus? AR robi dobre gry, które gdyby nad nimi jeszcze trochę popracować byłyby jeszcze lepsze
feniks_ciapek
Posty: 2289
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 930 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: feniks_ciapek »

Hardkor pisze: 22 gru 2020, 17:31 A oceni ktos kto grał w poprzednie gry studia? Bo moim zdaniem instrukcje
LoH- dobra
Nemesis- średnia, ale moze dlatego ze gra ma masakrycznie duzo mikro zasad
TG-bardzo dobra
TG powiedzmy dobra+, reszta się jak dla mnie zgadza. W sumie TWoM też ma podstawową instrukcję dobrą, problem jest z wprowadzanymi zasadami.

Instrukcja Etherfields jest gorsza, niż Nemesis. Może właśnie dlatego, że komponenty są jeszcze bardziej ze sobą niepowiązane - Maski, Przedmioty, Karty Mądrości, zegar, Karty Losu (Fate), a nawet cała wycieczka przez Świat Snu - to wszystko to dodatki do głównego mechanizmu, które nie zapadają w pamięć, bo używa się ich okazjonalnie i szczerze mówiąc można by było grać bez nich. Taki miszmasz jest niestety typowy dla gier ze stajni AR i ja do tego przywykłem. Innych może drażnić. Więc nie dziwię się, że ciężko było autorom ogarnąć instrukcję w sensowny sposób. To jednak żadne usprawiedliwienie. Pewnie jakby pół roku jeszcze potestowali, to by te problemy odkryli. Ale wtedy zjedliby ich wspierający. Taki urok KSa.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4464
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1350 times
Been thanked: 846 times
Kontakt:

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Hardkor »

Robicie tu debate na 4 strony. jak się boicie to anulujcie pledge lub odsprzedajcie. ja tam owszem złapałem cykora, ale będzie co będzie. Uwielbiam wszystkie gry od AR (tylko nie grałem w TWOM i Edge), wiec maja u mnie kredyt zaufania. W great wall tez gralem na TTS i bardzo fajna.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Prosimir
Posty: 50
Rejestracja: 28 mar 2017, 18:31
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Prosimir »

feniks_ciapek pisze: 21 gru 2020, 16:54 W moim odczuciu tutorial bardzo dobrze prowadzi nas przez dostępne w grze akcje i działania. Instrukcja powinna być podzielona jak w grach FFG na Learn To Play i Rules Compendium. W takiej formie, w jakiej jest teraz, jest bardzo ciężkostrawna.
Myślę, że ekipa z AR śledzi takie tematy jak ten - bo to bezcenne źródło informacji, za darmo.
Być może AR jeszcze przerobi instrukcję - chociażby w wersji online właśnie do takiej formy/ Z tego co zauważyłem nie jesteś jedyną osobą, która myśli że takie coś byłoby naprawdę pomocne :)
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1222
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Etherfields (Michał Oracz)

Post autor: Shodan »

Poza tym cały czas czekamy na zapowiedziane video "how to play", bo AR nigdy nie mogą zdążyć z czymś takim na premierę ;-)
ODPOWIEDZ