Maracaibo (Alexander Pfister)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: brazylianwisnia »

Po zapowiedzi Blackout Pan Pfister przyznał się też do prac nad kolejną duża i ciężka pozycja - Maracaibo. Wiadomo tyle że gra będzie osadzona w 17. Wieku na Karaibach, będziemy ulepszać swój statek a gra będzie trochę podobna do Terraformacji Marsa. Premiera w przeciągu 9ciu miesięcy.

https://www.flickr.com/photos/sebastian ... 3582634011
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Turnavine

Re: Maracaibo (A. Pfister)

Post autor: Turnavine »

Na razie wyglada na wariację na temat GWT, ale to solidny autor, chętnie się zapoznam z tym tytułem. Ciekawe czy statki kupieckie czy pirackie.
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Maracaibo (A. Pfister)

Post autor: elayeth »

Też słuchałem tego wywiadu (klik - od 22:30) i próbowałem znaleźć na BGG, bez powodzenia.
Gra zapowiada się bardzo ciekawie, ma elementy kampani... sam Phister mówi, że będzie się podobać graczom. Jakkolwiek to brzmi to myślę, że intuicja może go nie zawieźć. Z opisu zapowiada się naprawdę ciekawy tytuł i chyba trochę podobny do GWT.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Maracaibo (A. Pfister)

Post autor: brazylianwisnia »

Gra ma chyba polegac na zagrywaniu kart które będą robić jako akcje więc chyba to coś całkiem innego niż GWT.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Turnavine

Re: Maracaibo (A. Pfister)

Post autor: Turnavine »

W wywiadzie wspomina raczej o kafelkach, nie kartach i zdjęcie też dość sugestywnie przywodzi na myśl GWT, ale wiadomo - to tylko powierzchowne wrażenie.

Wygląda na to, że historie, które będą modyfikowały plansze to min. wojny pomiędzy kolonialnymi potęgami, w które gracze mogą się angażować, stąd możliwe znikanie miast, tworzenie nowych itd..
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Maracaibo (A. Pfister)

Post autor: brazylianwisnia »

Cytat autora:

"Yes, but maybe more of a Terraforming Mars feeling, becaus of the many different cards you will see in the course of the game (but no "take that" cards). So in short, a big game."

Żetony z pewnością też będa tyle że będą one służyć do zbierania i przekładania gdzies jak to u Pfistera. Z jego wypowiedzi rozumiem że karty będą elementem wyboru akcji skoro nawiązuje do TM.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Turnavine

Re: Maracaibo (A. Pfister)

Post autor: Turnavine »

Och, przyznam, że myślałem, że na tym małym fragmencie wcześniej skończył omawiać grę. No to czekamy.

- https://www.youtube.com/watch?v=mrbAjs_RXaU

Co prawda po po niemiecku, ale też trochę o samej grze.
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 941
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 333 times
Been thanked: 720 times
Kontakt:

Re: Maracaibo (A. Pfister)

Post autor: Apos »

Pojawiło się trochę więcej informacji na temat gry.
Maracaibo, the new strategy game for 1-4 players by Alexander Pfister, is set in the Caribbean during the 17th century. The players try to increase their influence in three nations in four rounds with a play time of 40 minutes per player.

The players sail on a round course through the Caribbean. E.g., you have city tiles where you are able to perform various actions or deliver goods to. One special feature is an implemented quest mode over more and various tiles, which tells the player, who chase after it, a little story.

As a player, you move with your ship around the course, managing it by using cards like in other games from Alexander Pfister.
Link bgg: https://boardgamegeek.com/boardgame/276025/maracaibo
Grafika:

Obrazek

Zdjęcie planszy:

Obrazek

Cytat "using cards like in other games from Alexander Pfister" - mowa o jego mechanice w stylu Mombasa/Blackout czy GWT. Sam Pfister ocenił complexitivity level na 3.9 - ten sam co w Mombasie.

ps. czekam na dobrą wiadomość od Lacerty, która nie zawodzi :wink:
Awatar użytkownika
Apos
Posty: 941
Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 333 times
Been thanked: 720 times
Kontakt:

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: Apos »

Pojawiła się instrukcja do gry

Trzymam kciuki za Lacertę :wink:
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10807
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3332 times
Been thanked: 3191 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: japanczyk »

Apos pisze: 24 wrz 2019, 07:52 Pojawiła się instrukcja do gry

Trzymam kciuki za Lacertę :wink:
Dzisiaj na Board News pojawiło się info, ze jest polski wydawca
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: Trolliszcze »

W wolnej chwili przestudiuję sobie instrukcję, ale po jej pobieżnym przeskanowaniu nie widzę mechaniki kart z Mombasy/Blackouta (i chyba się z tego cieszę).
probbi
Posty: 947
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
Lokalizacja: Nadarzyn
Has thanked: 48 times
Been thanked: 87 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: probbi »

Dla mnie najważniejszy będzie poziom interakcji między graczami. W Blackout był znikomy, dlatego odpuściłem
Awatar użytkownika
eltadziko
Posty: 360
Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
Lokalizacja: Oława
Has thanked: 123 times
Been thanked: 79 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: eltadziko »

Trolliszcze pisze: 24 wrz 2019, 08:59 W wolnej chwili przestudiuję sobie instrukcję, ale po jej pobieżnym przeskanowaniu nie widzę mechaniki kart z Mombasy/Blackouta (i chyba się z tego cieszę).
Ja instrukcję już przeczytałem :P I faktycznie mechaniki zagrywania z Blackouta i Mombasy nie ma. Bardziej jest mechanika z GWT, gdzie możesz w danym mieście odrzucić konkretną kartę, by dostarczyć tam zasób z niej i umieścić swój dysk w mieście. Chociaż tutaj karty mają też dodatkowe opcje, bo można je wykupić, by mieć z nich jakiś inny bonus (np. dodatkowe możliwości w akcjach walki).
probbi pisze: 24 wrz 2019, 09:46 Dla mnie najważniejszy będzie poziom interakcji między graczami. W Blackout był znikomy, dlatego odpuściłem
Interakcji trochę będzie. Po pierwsze dlatego, że w przeciwieństwie do GWT, do końca szlaku może dojść tylko jedna osoba i wtedy wszyscy automatycznie wracają na start ;) I też wystawianie kosteczek różnych nacji (podobnie do faktorii w Mombasie) powinno wpływać na interakcję, bo każdy gracz będzie chciał mieć kosteczki nacji, z którą ma najlepsze stosunki, a jednocześnie usuwać kosteczki nacji, z którymi dobre stosunki ma przeciwnik ;)
Awatar użytkownika
DziejopisWawel
Posty: 150
Rejestracja: 13 wrz 2016, 19:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 132 times
Been thanked: 4 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: DziejopisWawel »

Trolliszcze pisze: 24 wrz 2019, 08:59 ale po jej pobieżnym przeskanowaniu nie widzę mechaniki kart z Mombasy/Blackouta (i chyba się z tego cieszę).
W mojej osobistej opinii mechanika kart jest lepsza w Mombasie niż w GWT. W pierwszej grze jest rynek kart a w drugiej gatunki krów po prostu dochodzą z talii co moim zdaniem jest bardziej nieprzewidywalne i przeszkadza mnie w planowaniu strategii. Niestety ten sam trend widzę w Maracaibo gdzie dociąga się karty z talii jeśli nie chcę się płacić dodatkowo monetami.
"Daj nam, Boże, sto lat wojny."
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: BartP »

Nie wiem czemu, ale jakoś nie przekonują mnie te 7 punktów ruchu. Z jednej strony niby dowolność akcji, ale już czuję ten downtime, to liczenie "czekaj, czekaj... 2, 3, 4, 5... a nie, jeszcze raz, 2, 3, 4, 5... hmm a może jednak tylko jeden krok?". Jakoś to takie fiddly mi się zdaje. Bardziej streamlined byłoby "idziesz tak daleko, jak chcesz". No ale jak projektantem nie jestem, więc nie będę się wymądrzał, jakieś tam powody zapewne były. Niemniej jednak czuję, że niepotrzebnie to 7 ruchu zaciemnia obraz.
Najciekawsze w grze wydaje się poruszanie po tych torach wpływu różnych nacji. Ale to już mam w Mombasie, i to wg mnie zrobione ciut lepiej (nie grałem w Maracaibo, ale tak sobie narzekam). Na razie sceptycznie podchodzę do tej gry, zobaczę, jak przetrwa próbę czasu (rok po premierze, jak już hype opadnie).
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: Trolliszcze »

BartP pisze: 24 wrz 2019, 19:07Nie wiem czemu, ale jakoś nie przekonują mnie te 7 punktów ruchu. Z jednej strony niby dowolność akcji, ale już czuję ten downtime, to liczenie "czekaj, czekaj... 2, 3, 4, 5... a nie, jeszcze raz, 2, 3, 4, 5... hmm a może jednak tylko jeden krok?". Jakoś to takie fiddly mi się zdaje.
Patrz wyżej:
eltadziko pisze:Interakcji trochę będzie. Po pierwsze dlatego, że w przeciwieństwie do GWT, do końca szlaku może dojść tylko jedna osoba i wtedy wszyscy automatycznie wracają na start ;)
Jeśli dobrze rozumiem, możliwość przesunięcia się na dowolne pole powodowałaby, że mógłbyś blokować graczom możliwość wykonywania akcji w dalszej części szlaku - i trudno byłoby kontrolować, kto nagle wyskoczy od czapy na koniec, żeby zresetować "wyścig". A tak, masz jasną sytuację: wiesz, o ile pól można się przesunąć i ile masz potencjalnie czasu, zanim ktoś skończy. To IMO wprowadza ciekawą interakcję, bo jeśli widzisz, że ktoś od startu pruje naprzód, to musisz go gonić, jeśli chcesz wykonać akcje na końcu szlaku - jeśli będziesz sobie płynął turystycznym tempem po dwa pola naprzód, nastąpi reset, zanim gdziekolwiek dotrzesz. Fajne to jest moim zdaniem, zmusza graczy do ciągłej kontroli tempa innych. Plus możliwość ruchu dokądkolwiek dawałaby możliwość "griefingu" - widzę, że przegram? Okej, w pierwszym ruchu płynę na koniec szlaku, koniec rundy! I tak aż do zakończenia gry. Głupie by to trochę było.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2019, 20:23 przez Trolliszcze, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: BartP »

Jasne, rozumiem, że jest to jakoś umotywowane i łączy się z innymi mechanizmami, ale jako tako mnie na sucho nie przekonuje; z chęcią zagram, by to sprawdzić.
Awatar użytkownika
PytonZCatanu
Posty: 4471
Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
Has thanked: 1646 times
Been thanked: 2040 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: PytonZCatanu »

Jestem zdziwiony, ze tak mało pisze się o tej ciekawej grze! Ktoś grał? Ode mnie:

Macaraibo 8/10

Pfister killer :) Serio. Z jego grami mam ten problem, ze lubię, ale bez wielkiego wow. A tutaj dostaję wszystkie jego gry podane na jednym talerzu. Po co więc chodzić do kilku restauracji? Gra musi mieć niesamowitą regrywalność, ze względu na ilość żetonów zmieniających plansze i setki kart. W ogóle trzeba docenić wydanie – ta gra mogłaby być mniejsza i dostać 3 dodatki, ale tutaj dostajemy od razu całość. Największą wadą jest to, co jest największą zaletą Tapestry – próg wejścia. Ciężka instrukcja, a tłumaczenie zasad zajmuje ok 45 minut i przytłacza. Stają się one jasne już po pierwszym kółku, ale da niektórych może to odstraszać.
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: elayeth »

Ja bardzo cenię tego designera. Mombasa to było moje odkrycie, ale poszło pod młotek, z powodu toru księgowego, który mnie męczył.... ale GWT to moje TOP3 euro, a Wyspa Skye TOP3 w kategorii średnie gry (czas + ciężar). Black out odpuściłem, ale ostatnie pozytywne recenzje Rahdo i Efki spowodowały, że się napaliłem na Maracaibo. Czy ktoś będzie wydawał po polsku?
PytonZCatanu pisze: 06 gru 2019, 12:00 Jestem zdziwiony, ze tak mało pisze się o tej ciekawej grze! Ktoś grał? Ode mnie:

Macaraibo 8/10

Pfister killer :) Serio. Z jego grami mam ten problem, ze lubię, ale bez wielkiego wow. A tutaj dostaję wszystkie jego gry podane na jednym talerzu.
A jakbyś miał opisać te elementy? Co z jakiej gry? Teoretycznie widać kółeczko z GWT, ale tam było to silnie związane z misją dostarczenia krów powiązaną z deck buildingiem. Do tego budowanie nowych miejsc worker placememt... Czy tutaj jest podobnie? Deck building? Budowanie? Co z innych gier?
Awatar użytkownika
Fingus
Posty: 84
Rejestracja: 05 lip 2009, 19:03
Has thanked: 12 times
Been thanked: 18 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: Fingus »

elayeth pisze: 15 gru 2019, 10:28Czy ktoś będzie wydawał po polsku?
https://fishbonegames.pl/gra/maracaibo/
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: brazylianwisnia »

Blackout jest genialny. Zal odpuszczac. Jak ktos lubi mielenie kart w wykonaniu Pfistera to tez sie spodoba.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 457 times
Been thanked: 1102 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: detrytusek »

Ktoś się natknął na chociaż orientacyjną datę wydania? Ze strony wyczytałem, że ponad miesiąc temu miała być polska instrukcja ale takowej nie znalazłem.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania:

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
cactusse
Posty: 472
Rejestracja: 10 sty 2012, 15:50
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 382 times
Been thanked: 330 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: cactusse »

elayeth pisze: 15 gru 2019, 10:28 A jakbyś miał opisać te elementy? Co z jakiej gry? Teoretycznie widać kółeczko z GWT, ale tam było to silnie związane z misją dostarczenia krów powiązaną z deck buildingiem. Do tego budowanie nowych miejsc worker placememt... Czy tutaj jest podobnie? Deck building? Budowanie? Co z innych gier?
Bardzo podobne do GWT - ruszasz się 1-7 pól, tam gdzie skończyłeś wykonujesz akcje, część akcji wymaga odrzucenia kart z odpowiednimi symbolami.
Niektóre pola mają miasta (jak budynki startowe w GWT) a na pustych polach można wykonywać uniwersalne akcje.

Główne różnice w stosunku do GWT :
- Gdy ktoś dobije do końca trasy kończy się runda.
- Są tylko cztery rundy w grze.
- co rundę zarabia się pewna ilość pieniędzy (nie trzeba z odpowiednią kombinacja kart dotrzeć do mety).
- nie ma się ustalonego zestawu budynków, a raczej zdobywa się je w trakcie gry w formie kart
- Karty/budynki mają różne efekty, mogą dodać nowa akcje dla ciebie na odpowiednim polu, dodać nowe akcje które można wykonać na pustym polu, zwiększać siłę akcji bądź wartość zarobków na końcu rundy, albo dają jednorazową nagrodę.

Edit : Usunięta wtopa z zasadami, ups :-/
Ostatnio zmieniony 06 lut 2020, 21:07 przez cactusse, łącznie zmieniany 1 raz.
autopaga
Posty: 1403
Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
Has thanked: 91 times
Been thanked: 311 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: autopaga »

Gra jest dobra nie powiem, ale bardziej elegancki jest dla mnie great western trail. A to przez budowanie talii, a nie mielenie wspólnej talii. To co mi się bardziej podoba niż w gwt to koniec rundy dla wszystkich, w gwt występuje to tylko na sam koniec gry, jest to fajny mechanizm kontrolowania przez graczy długości rundy. Dla mnie słaba grafika w tej grze skreśla ją z mojej wishlisty. Blackout to świetny pasjansik. A jeszcze mechanika walki w Maracaibo, trochę przypomina tor w Mombasie i żetony na mapie w Blackoucie, ale mi jakoś kompletnie ten element gry nie leży i omijałem go przez całą grę.
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 192 times

Re: Maracaibo (Alexander Pfister)

Post autor: elayeth »

Fingus pisze: 15 gru 2019, 10:31
elayeth pisze: 15 gru 2019, 10:28Czy ktoś będzie wydawał po polsku?
https://fishbonegames.pl/gra/maracaibo/
W tym linku nie znajduje info czy i kiedy wyjdzie po polsku.
autopaga pisze: 15 gru 2019, 14:19 Gra jest dobra nie powiem, ale bardziej elegancki jest dla mnie great western trail. A to przez budowanie talii, a nie mielenie wspólnej talii. To co mi się bardziej podoba niż w gwt to koniec rundy dla wszystkich, w gwt występuje to tylko na sam koniec gry, jest to fajny mechanizm kontrolowania przez graczy długości rundy. Dla mnie słaba grafika w tej grze skreśla ją z mojej wishlisty. Blackout to świetny pasjansik. A jeszcze mechanika walki w Maracaibo, trochę przypomina tor w Mombasie i żetony na mapie w Blackoucie, ale mi jakoś kompletnie ten element gry nie leży i omijałem go przez całą grę.
Obejrzałem gameplay, poczytałem recenzje. Ktoś porównał GWT do Terra Mystica, a Maracaibo do Gaia Project. Chodzi o złożoność, elegancję i mnogość strategii... Maracaibo wydaje się bardziej otwarta... To chyba jedna z tych gier, co podchodzi lub nie. Trzeba spróbować. :)
ODPOWIEDZ