Treasure Island / Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera (Marc Paquien)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY I KOSZULKI!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
Tutaj należy pytać o kwestie związane z malowaniem figurek.
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
kudlacz135
Użytkownik wspierający
Posty: 657
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39

Treasure Island / Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera (Marc Paquien)

Post autor: kudlacz135 » 17 paź 2018, 22:34

Wpadła mi w oko recenzja, a nie znalazłem wątku o grze. Wiecie może, czy jakieś nasze wydawnictwo zapowiedziało polską edycję?
https://www.youtube.com/watch?v=ZDm-9nt7Gmw

Awatar użytkownika
rattkin
Użytkownik wspierający
Posty: 5840
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 61 times
Been thanked: 199 times

Re: Treasure Island

Post autor: rattkin » 17 paź 2018, 22:48

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że solidne meh. Nawet Vasel trochę się zasłaniał.
TOP 10 | Kolekcja
Ponad 30 dokonanych transakcji na forum.

Awatar użytkownika
kudlacz135
Użytkownik wspierający
Posty: 657
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39

Re: Treasure Island

Post autor: kudlacz135 » 17 paź 2018, 23:04

Mnie zaciekawiło w kategorii ładnej gry do grania z chrześniakiem, szukanie skarbów w tym wydaniu z wydaje się być oczywiste i po Captain Sonar (w którego jeszcze nie grałem) i grach Legacy jakoś jara mnie pisanie po planszy :D

Awatar użytkownika
Ardel12
Użytkownik wspierający
Posty: 1089
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: Treasure Island

Post autor: Ardel12 » 18 paź 2018, 04:51

Po recenzji Vasela wydaje mi się idelną grą do piwka lub z dzieciakami. Lekka, większość elementów odporna na zalanie i czuć zapewne klimat poszukiwania. Mechanicznie jest meh, bo niczego tutaj nie odkryli, ale gra na pewno może się spodobać. Dodatkowo wykonanie wygląda świetnie.

U mnie wskoczyła do wora must play.
rattkin pisze:
17 paź 2018, 22:48
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że solidne meh. Nawet Vasel trochę się zasłaniał.
Prawda, czuć było, że brak mu mocnych argumentów i wyciska co się da :P

Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 3979
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 73 times
Been thanked: 79 times

Re: Treasure Island

Post autor: BartP » 18 paź 2018, 08:30

Po lekturze instrukcji a ma to ciężkość Colt Expressa, czyli raczej familijna gra. Ale wygląda super i z chęcią bym zagrał. Trochę wysoka cena na razie, więc się waham, bo obawiam się, że może nie podejść.
Sprzedam Dilluvia Project, Dokmus, Amun-Re: The Card Game, duck! duck! Go!
Kupię Lowlands, Verona Twist, Kerala i inne

Awatar użytkownika
Legun
Użytkownik wspierający
Posty: 1607
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 20 times

Re: Treasure Island

Post autor: Legun » 19 sty 2019, 16:34

Ktoś coś słyszał o polskim wydaniu? Gra wygląda niezwykle. Temat, liczba graczy i lekkość czynią z niej idealną grę wakacyjną.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...

esztfke
Użytkownik wspierający
Posty: 328
Rejestracja: 20 lut 2015, 14:49
Has thanked: 3 times

Re: Treasure Island

Post autor: esztfke » 19 sty 2019, 16:53


genno
Posty: 28
Rejestracja: 01 mar 2016, 23:57

Re: Treasure Island

Post autor: genno » 19 sty 2019, 16:57

Legun pisze:
19 sty 2019, 16:34
Ktoś coś słyszał o polskim wydaniu? Gra wygląda niezwykle. Temat, liczba graczy i lekkość czynią z niej idealną grę wakacyjną.
Rebel ma wydać w kwietniu

Piehoo
Użytkownik wspierający
Posty: 1104
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Been thanked: 5 times

Re: Treasure Island / Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera (Marc Paquien)

Post autor: Piehoo » 20 sty 2019, 11:26

Bardzo solidna, przemyślana gra. To nie jest najlepsza gra dedukcyjna, ale gra się bardzo przyjemnie.
Jakby ktoś chciał więcej posłuchąć, MOJE WRAŻENIA po kilku partiach, w rożnych składach.
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
GranieWChmurach.ZnadPlanszy.pl

MiXB
Użytkownik wspierający
Posty: 245
Rejestracja: 05 lut 2019, 11:38
Has thanked: 15 times
Been thanked: 44 times

Re: Treasure Island / Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera (Marc Paquien)

Post autor: MiXB » 22 kwie 2019, 16:08

Odświeżam temat w związku z zbliżającą się premierą polskiej edycji. Czy wiadomo coś o cenie i dokładnej dacie wydania? W sklepie Rebela wciąż cisza, a na stronie wydawnictwa wciąż tylko informacja o maju 2019 roku. W teorii to już za nieco ponad tydzień albo jeszcze ponad miesiąc czasu. Czy będą jakieś pre-ordery?

Marokin21
Posty: 58
Rejestracja: 11 lut 2018, 21:12
Has thanked: 28 times
Been thanked: 3 times

Re: Treasure Island / Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera (Marc Paquien)

Post autor: Marokin21 » 26 kwie 2019, 11:51

Sprawdź jeszcze raz stronę wydawnictwa, nie będziesz zadowolony :roll:

Awatar użytkownika
REBEL.pl
Użytkownik wspierający
Posty: 1045
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 30 times
Been thanked: 107 times
Kontakt:

Re: Treasure Island / Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera (Marc Paquien)

Post autor: REBEL.pl » 11 cze 2019, 10:50

Dla tych, którzy czekają na premierę najświeższa informacja o dacie:

Premiera gry Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera będzie miała miejsce na przełomie lipca i sierpnia 2019 r. (booking statku zaplanowany na 27 lipca)

Na karcie produktu, na stronie naszego wydawnictwa można obejrzeć galerię zdjęć polskiego wydania, do czego zachęcamy:

ObrazekObrazekObrazek ObrazekObrazek ObrazekObrazek
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl

drzewko
Posty: 77
Rejestracja: 05 sie 2016, 09:37
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Treasure Island / Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera (Marc Paquien)

Post autor: drzewko » 23 lip 2019, 21:51

Czy polskie wydanie tez będzie cierpieć na bolączki które się w recenzjach przewijają?
- niewidoczne pisaki na planszy
- cyrkiel który bardzo szybko się psuje

I tłumaczenie na podstawie 3 edycji było z tymi leciutko zmodyfikowanymi zasadami?

Awatar użytkownika
rattkin
Użytkownik wspierający
Posty: 5840
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 61 times
Been thanked: 199 times

Re: Treasure Island / Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera (Marc Paquien)

Post autor: rattkin » 23 lip 2019, 23:05

W mojej kopii (angielskiej) cyrkiel rozwalił się już w pierwszej grze. Druga strona planszy natomiast pomaga nieco na kolory pisaków, ale prawda jest taka, że zawsze będzie to jakiś problem, bo naprawdę dobrze widać tylko czarny. Remedium jest używanie pisaków z bardzo grubą końcówką.

Swoją drogą, to dość niezwykłe, że ktoś wymyślił taki klocowaty komponent do gry, kiedy można było użyć czegoś równie "pirackiego", a bardziej odpornego na mechaniczne uszkodzenie i jednocześnie pewnie o rząd tańszego w produkcji ... sznurka z patyczkiem z przyssawką.

Obrazek
TOP 10 | Kolekcja
Ponad 30 dokonanych transakcji na forum.

Awatar użytkownika
Atamán
Użytkownik wspierający
Posty: 1139
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 67 times
Been thanked: 52 times

Re: Treasure Island / Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera (Marc Paquien)

Post autor: Atamán » 10 sie 2019, 15:06

Kupiłem polską wersję gry i niestety znalazłem 3 babole w tłumaczeniu:


1. Liczba żetonów kompasu, które na początku gry dobiera Długi John Silver:
- w instrukcji PL jest to liczba graczy +3 (czyli w grze 5 osobowej wychodzi 8 żetonów)
- w instrukcji EN jest to: "number of pirates + 3", czyli "liczba piratów +3" (czyli w grze 5 osobowej będzie to 7 żetonów)
- w instrukcji FR jest to: "nombre de joueurs pirates +3" (jak w EN)


2. Jeden z żetonów skrzyni (mapa) ma następujący efekt:
- w wersji PL jest to opisane: "Skarb nie znajduje się na terenie, na którym pionek wykonał akcję poszukiwania". W polskiej instrukcji słowo "teren" występuje w legendzie, przy opisie takich jak skały, lasy, drzewa, jeziora.
- w wersji EN jest to: "The Treasure is not in the district where the miniature made the search." (district, jak w District Hint)
- w wersji FR jest to: "Le trésor n’est pas dans le quartier où la fiurine a effctué la recherche." (quartier jak w indices Quartier)

Otóż słowo "district" z EN (lub "quartier" z FR) w wersji PL został w innych miejscach instrukcji przetłumaczony jako "obszar" (Disctrict Hint = wskazówka obszarowa), zatem tłumaczenie powinno brzmieć: "Skarb nie znajduje się w obszarze, na którym pionek wykonał akcję poszukiwania". (obszar jak 11 wskazówek obszarowych).


3. Jedna z karta wskazówki czarnej plamy "Papuga" ma tekst:
- w wersji PL: "Każdy pirat pokazuje sąsiadowi po lewej i prawej swoje wskazówki obszarowe (Charlotte odkrywa je tylko przed jednym)"
- w wersji EN: "Each pirate reveals their district hint to their two neighbor pirates. (Charlotte chooses only one).", co można przetłumaczyć jako: "Każdy pirat pokazuje swoją wskazówkę obszarową 2 sąsiadującym piratom (Charlotte wybiera tylko 1)"
- w wersji FR: Chaque Pirate montre son indice Quartier aux 2 pirates voisins (un au choix pour Charlotte)", co można przetłumaczyć jako: "Każdy pirat pokazuje swoją wskazówkę obszarową 2 sąsiadującym piratom (1 do wyboru w przypadku Charlotte)"

I tutaj kontekst: każdy pirat zaczyna grę z jedną wskazówką obszarową, która jest jego prywatną informacją i generalnie do końca gry gracz ma tylko 1 taką wskazówkę. Jedynie specjalna zdolność postaci Charlotte pozwala dobrać dodatkowe 2 takie wskazówki (i wtedy gracz, który steruje Charlotte ma 3 wskazówki obszarowe, a pozostali mają po 1. Zapiski z wersji EN i FR nie są precyzyjne, dopisek w nawiasie może oznaczać zarówno graczy, jak i wskazówek, ale z kontekstu można się domyślić, że chodzi o to, żeby gracz Charlotte wybrał tylko 1, którą pokaże sąsiadom. Polski zapis wprowadza w błąd, bo mówi wprost o tym, by Charlotte pokazała wszystkie żetony (liczba mnoga użyta w zdaniu), ale tylko jednemu graczowi.

MiXB
Użytkownik wspierający
Posty: 245
Rejestracja: 05 lut 2019, 11:38
Has thanked: 15 times
Been thanked: 44 times

Re: Treasure Island / Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera (Marc Paquien)

Post autor: MiXB » 10 sie 2019, 21:58

Dzięki Atamán.

Pierwszy błąd na szczęście nie ma większego znaczenia dla gry, ale drugi i trzeci to niestety poważny problem.

Czytając opis Mapy pierwsze co mi przyszło do głowy to, że w życiu tego nie zagram, a nawet jeśli to za cholerę nie wiem czy muszę rozbijać "gó*** na atomy" te tereny, tzn. czy mogę grupować miasta i ruiny czy jednak nie i wszystko osobno (w zależności od interpretacji można w zasadzie wprost powiedzieć rodzaj terenu na jakim jest skarb).

Co do Papugi, to też przegięte to było kiedy Charlotte jest w grze i nagle trzech graczy właśnie wykreśliło sobie prawie połowę mapy z gry (trzech piratów z Charlotte ma w sumie dostęp do 5 wskazówek obszarowych, a jest ich w sumie 11, z czego jedna musi zawierać skarb). I to miała być ponoć ta lepsza wskazówka dla Johna, bo to w końcu wskazówka skarbu...

Więc naprawdę dobrze, że to wychwyciłeś, teraz to trzeba tylko zgłosić do Rebela. A ja nie będę musiał efektywnie wyrzucać z gry 2 wskazówek.

MiXB
Użytkownik wspierający
Posty: 245
Rejestracja: 05 lut 2019, 11:38
Has thanked: 15 times
Been thanked: 44 times

Re: Treasure Island / Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera (Marc Paquien)

Post autor: MiXB » 13 sie 2019, 10:58


Awatar użytkownika
EVOCATVS
Użytkownik wspierający
Posty: 275
Rejestracja: 16 lis 2018, 22:20
Has thanked: 105 times
Been thanked: 30 times

Re: Treasure Island / Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera (Marc Paquien)

Post autor: EVOCATVS » 18 sie 2019, 20:05

Jak z jakością komponentów i widocznością pisaków w wersji PL? Widziałem, że w wersji angielskiej te problemy były wymieniane.

W sumie to problem z pisakami rozwiązałaby inna grafika na planszy, np zamiast dokładnego odwzorowania kolorów wyspy, coś w stylu narysowanej pirackiej mapy tego terenu.

Palmer
Użytkownik wspierający
Posty: 1259
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 37 times
Been thanked: 45 times

Re: Treasure Island / Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera (Marc Paquien)

Post autor: Palmer » 18 sie 2019, 20:28

EVOCATVS pisze:
18 sie 2019, 20:05
Jak z jakością komponentów i widocznością pisaków w wersji PL? Widziałem, że w wersji angielskiej te problemy były wymieniane.

W sumie to problem z pisakami rozwiązałaby inna grafika na planszy, np zamiast dokładnego odwzorowania kolorów wyspy, coś w stylu narysowanej pirackiej mapy tego terenu.
Myślę, że nie ma osoby która by na to już od pierwszych minut kontaktu z grą nie narzekala (biorąc pod uwagę, że dostępnymi kolorami są m.in. niebieski i zielony) i jednocześnie nie zaproponowała rozwiązania z mapą utrzymana w stylu ręcznie rysowanej mapy na płótnie. Przecież to musiało paść w testach (chociaż tu mogła być mega prosta mapa, to nikomu nie przeszkadzało), rozgrywkach próbnych, czy pojawiło się gdzieś na bgg co stało za decyzją takiej grafiki mapy ?

Awatar użytkownika
playerator
Użytkownik wspierający
Posty: 1794
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 126 times
Been thanked: 92 times

Re: Treasure Island / Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera (Marc Paquien)

Post autor: playerator » 18 sie 2019, 20:41

EVOCATVS pisze:
18 sie 2019, 20:05
(...) inna grafika na planszy, np zamiast dokładnego odwzorowania kolorów wyspy, coś w stylu narysowanej pirackiej mapy tego terenu.
Palmer pisze:
18 sie 2019, 20:28
(...) z mapą utrzymana w stylu ręcznie rysowanej mapy na płótnie (...)
W moim egzemplarzu plansza jest dwustronna, druga strona jest monochromatyczna (sepia). Jak jest z widocznością flamastrów nie wiem, jeszcze nie grałem.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)

Awatar użytkownika
REBEL.pl
Użytkownik wspierający
Posty: 1045
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 30 times
Been thanked: 107 times
Kontakt:

Re: Treasure Island / Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera (Marc Paquien)

Post autor: REBEL.pl » 11 wrz 2019, 13:33

Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera
Obrazek


W związku z błędami, które pojawiły się w Wyspie Skarbów: Złoto Johna Silvera, prowadzimy rozmowy z oryginalnym wydawcą nad możliwościami naprawy tych błędów. Zanim będziemy w stanie napisać więcej szczegółów, publikujemy ERRATĘ. Możecie ją znaleźć na stronie naszego sklepu detalicznego, albo w TYM miejscu.
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl

Jools
Użytkownik wspierający
Posty: 196
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 11 times
Been thanked: 34 times

Re: Treasure Island / Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera (Marc Paquien)

Post autor: Jools » 11 wrz 2019, 19:56

A co z:

Strona 7
2) Zakopywanie skarbu
"- terenów znajdujących się w promieniu 2 mil od pozycji początkowych piratów"

w wersji angielskiej jest:
"...inside the '2 mile' pirate starting area".

Dość mocny błąd, bo przez to źle graliśmy pierwsze dwie gry. Zaznaczyliśmy obszar w sumie 4 mil (bo 2mile od pozycji).

Mario_Max
Użytkownik wspierający
Posty: 247
Rejestracja: 22 lut 2016, 11:38

Re: Treasure Island / Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera (Marc Paquien)

Post autor: Mario_Max » 11 wrz 2019, 21:15

Co wy Rebel podebraliście pracowników Portalowi. Co gra to byki. A w tej to już szaleństwo

Awatar użytkownika
vojtas
Użytkownik wspierający
Posty: 1636
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 7 times
Been thanked: 52 times

Re: Treasure Island / Wyspa Skarbów: Złoto Johna Silvera (Marc Paquien)

Post autor: vojtas » 12 wrz 2019, 02:02

Mario_Max pisze:
11 wrz 2019, 21:15
Co wy Rebel podebraliście pracowników Portalowi. Co gra to byki. A w tej to już szaleństwo
Taka bywa cena ekspansji. Był czas, gdy wydawało się, że Portal opanował umiejętność pisania znośnych instrukcji (vide instrukcja do drugiego druku Robinsona i edycji Gra Roku). Potem Portal docisnął gaz do dechy i jakość znowu poleciała w dół. Nie wiem, jak jest teraz, bo nie kupiłem gry Portalu od jakiegoś czasu. Jakość może łatwo ucierpieć przy gwałtownym rozwoju - gier do wydania jest więcej w tym samym okresie, więc nawet jeśli rąk do pracy również jest więcej, to i tak pewnie niedostatecznie dużo. A doba jak na złość ma wciąż tylko 24 h. ;)

ODPOWIEDZ