Barrage (Simone Luciani)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Barrage (Simone Luciani)

Post autor: brazylianwisnia »

Widzę że zainteresowanie gra nie jest zbyt duże a zapowiada się hit przyszłego roku w gatunku ciężkich euro. Jestem ciekaw czy ktoś jeszcze próbował i jakie macie opinie. Autor ma na koncie Tzolkin, Marco Polo, GAH i Lorenzo więc w niejednym hicie maczał palce.

BGG:
https://boardgamegeek.com/boardgame/251247/barrage

Kickstarter:
https://www.kickstarter.com/projects/cr ... e?ref=card

Grałem na tabletopia i gra jest niesamowita. Ilość decyzji oraz analizy pali zwoje. Interakcja potrafi być ostra ale na dwóch graczy można grać wmiare grzecznie ;-) jest sporo decyzji bo wszystkiego nie zrobimy, musimy rozważać któredy poleca krople, jak się rozbudować by samemu je sobie podrzucac z tamy do elektrowni i do kolejnej swojej tamy a jednocześnie chcemy się ustawić pod elektrownia przeczywnika żeby skorzystać z tego co on przerobi jak i zbudować się nad nim co by przekierować krople które chciałby dostać. Planowanie długoterminowe jest konieczne jak i odpowiednie przygotowania. Do tego fajny mechanizm cooldownu surowców i akcji. Z czasem i te odblokowujemy nowe. Nic nie psujemy przeciwnikom ani nie możemy kraść więc negatywna interakcja jest pod kontrolą.

Podsumowując jest ciasno, jest interakcja, dużo trudnych decyzji, palenie zwojów mózgowych a wisienka na torcie jest piękne wykonanie. Mysle że gra zrobi szał ale chętnie bym poczytał opinie innych osób.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Tony23
Posty: 421
Rejestracja: 03 paź 2014, 18:43
Been thanked: 5 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: Tony23 »

już dawno wpadło w oko,
cena trochę odstrasza (79E z dodatkiem), ale jeszcze trochę strech goali się odblokuje.

Nie znalazłem info, czy poza KS gra później będzie wydawana ?
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: brazylianwisnia »

Będzie wydana poza KS na Essen 2019 razem z dodatkiem ale ma byc drożej i nie będą dostępne dodatki ekskluzywne. Narazie to tylko plansza 3D z miejscami na budynki(super bajer) i zestaw metalowych monet ale ma być coś jeszcze. Z drugiej strony te 80zl różnicy warte są same monety a plansza robi wrażenie.

Coraz bardziej nakręcam się na ten tytuł. Podoba mi się że dwa mądrze wybudowane budowle moga zmienić uklad całej planszy i znów trzeba rozkminiac co tu za chwilę się stanie.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
siepu
Posty: 1166
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:10
Lokalizacja: Olecko / Warszawa
Has thanked: 245 times
Been thanked: 263 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: siepu »

Wygląda bardzo dobrze, ale jest mnóstwo bardzo dobrych gier, które nie kosztują 90 euro (to jak jest wykrojony ten 'dodatek' to żart). Akurat edycja deluxe cenowo jest ok więc jeśli ktoś się zajarał to czemu nie. Ale ja spokojnie poczekam ten rok i zagram u kolegi.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: brazylianwisnia »

Podstawka kosztuje 59 euro co jest świetna cena patrząc na zawartość i wykonanie. Plansze gracza maja wciecia na budynki, plansza duża I posiada spot uv(nie wiem jak to po naszemu nazwać), pełno elementów i każdy ma swój własny kształt. Zawartość jest lepsza jak Scythe a ten drugi kosztuje podobnie.

Mam inne zdanie na temat dodatku. 5ta frakcja jest zdecydowanie dodatkiem w grze dla 1-4 graczy,do tego 2 dodatkowe mechaniki w cenie 86zl to bardzo fajna opcja i nie czuje żeby to była niezbędna zawartośc. Jeśli jednak nie planuje się wziąć Deluxe to bym go nie brał bo w podstawce jest dość zabawy.

Barrage cenowo porównuję przede wszystkim do Scythe, Lisboa i Escape Plan które są także świetnie wydane więc tutaj cena jest przyzwoita. Wiem że to kupa kasy ale ta gra wydaje mi się czymś genialnym. Grało sie w to bardzo fajnie chociaż ludzie którzy nie tolerują żadnej ilości przeszkadzania pewnie odpuszcza ten tytuł.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
sevhar
Posty: 15
Rejestracja: 18 wrz 2018, 14:20
Lokalizacja: Warszawa, Ochota

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: sevhar »

Wygląda świetnie. Myślę nad wersją KS exclusive, ale stretch goal na wszystkie metalowe monety wydaje się bardzo odległy i dlatego ciągle się waham co do wersji.
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: Trolliszcze »

Bardzo lubię Lucianiego, ale dla mnie pass. Jako eurogracz, kompletnie nie rozumiem jarania się wcięciami na planszy i podobnymi pierdołami, a cena to IMO - za tę zawartość - ponury żart. 80 euro retail za podstawową wersję - to jest ponad 300 złotych! Za grę euro. Średnią, dobrą, rewelacyjną, nieistotne - zawartość pudełka nie usprawiedliwia. Co tam jest w tej podstawowej wersji? Trochę kartonu, trochę najzwyklejszych drewienek. W Scythe dali chociaż oryginalną oprawę graficzną i figurki (które też mi kompletnie zwisają, no ale). Kickstarter zaczyna IMO robić krzywdę rynkowi, bo ceny są zdecydowanie zawyżane (chyba po to, żeby uczestnik kampanii miał poczucie, że dostaje jakąś rewelacyjną okazję - a tymczasem większość nakładu i zarobków idzie z akcji, późniejsza sprzedaż to rzecz drugorzędna). Cóż, tyle dobrego, że wciąż jest mnóstwo świetnych wydawnictw, które mają gdzieś kickstartery. A żale wylewam, bo Luciani to spoko gość i chciałbym zagrać. Chciałbym, ale nie przepłacę.
brazylianwisnia pisze: 28 paź 2018, 18:42Barrage cenowo porównuję przede wszystkim do Scythe, Lisboa i Escape Plan które są także świetnie wydane więc tutaj cena jest przyzwoita.
Czyli porównujesz grę o zawyżonej cenie do innych gier o zawyżonej cenie. Jeśli chcesz szukać porównań, rozejrzyj się po świetnie wydanych euraskach poza kickstarterem - są takie.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2018, 19:02 przez Trolliszcze, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: brazylianwisnia »

Jest odległy. Pamiętaj tylko że ten SG nie oznacza że będzie więcej monet. Obecnie będzie 50x1 jeśli odblokuję się drugie monety to będzie np 25x1,15x3,10x5. Grałem samymi jedynkami I nie jest to duży problem bo pieniądze chcemy jednak na bieżąco wykorzystywać a nie chomikowac. 50 jedynek wystarczy do gry. Mają być jeszcze inne SG dotyczące KS exclusive box pomiędzy SG solo mode i monetami.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: brazylianwisnia »

Trolliszcze pisze: 28 paź 2018, 19:00 Bardzo lubię Lucianiego, ale dla mnie pass. Jako eurogracz, kompletnie nie rozumiem jarania się wcięciami na planszy i podobnymi pierdołami, a cena to IMO - za tę zawartość - ponury żart. 80 euro retail za podstawową wersję - to jest ponad 300 złotych! Za grę euro. Średnią, dobrą, rewelacyjną, nieistotne - zawartość pudełka nie usprawiedliwia. Co tam jest w tej podstawowej wersji? Trochę kartonu, trochę najzwyklejszych drewienek. W Scythe dali chociaż oryginalną oprawę graficzną i figurki (które też mi kompletnie zwisają, no ale). Kickstarter zaczyna IMO robić krzywdę rynkowi, bo ceny są zdecydowanie zawyżane (chyba po to, żeby uczestnik kampanii miał poczucie, że dostaje jakąś rewelacyjną okazję - a tymczasem większość nakładu i zarobków idzie z akcji, późniejsza sprzedaż to rzecz drugorzędna). Cóż, tyle dobrego, że wciąż jest mnóstwo świetnych wydawnictw, które mają gdzieś kickstartery. A żale wylewam, bo Luciani to spoko gość i chciałbym zagrać. Chciałbym, ale nie przepłacę.
Podstawka kosztuje 59euro plus 9 euro wysyłanie. Newton od tego samego autora wydawany tylko droga sklepowa kosztuje 265zl w planszostrefie. Czy to taka duża różnica? Może przyzwyczaiłes się do polskich cen ale przecież 50euro to całkiem standardowa cena jak za euro zagranica. 10 euro więcej to nie taka kosmiczna różnica.

Cenę porównuję do innych euro kobyl o dobrym wykonaniu i tutaj jest ok.Dla przykładu Feast for odin czy Gaja Project maja wyższe MSRP od Barrage a zawartość i wykonanie gorsze choć też sporo towaru tam jest. Poziom cenowy podobny do gier Lacerdy. Wszystko zależy od podejścia. Dla mnie sensownym jest porównanie do innych gier podobnie wydanych i w zagranicznej dystrybucji bo też nie można porównywać gry sprzedawane zagranicą do gry wydanej przez polskie wydawnictwo i dystrybuowane w kraju. Trochę tego w pudełku jest. Drewienek jest bardzo dużo i pamiętaj że każde ma customowy kształt. Nie ma jakisc standardowych kostek czy dysków. Zawartość jest bogata. Oczywiście że jaram się wcieciami po przygodach z Terraformacja Marsa.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Trolliszcze
Posty: 4776
Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
Has thanked: 68 times
Been thanked: 1031 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: Trolliszcze »

brazylianwisnia pisze: 28 paź 2018, 19:19Podstawka kosztuje 59euro plus 9 euro wysyłanie. Newton od tego samego autora wydawany tylko droga sklepowa kosztuje 265zl w planszostrefie. Czy to taka duża różnica? Może przyzwyczaiłes się do polskich cen ale przecież 50euro to całkiem standardowa cena jak za euro zagranica. 10 euro więcej to nie taka kosmiczna różnica.
Ale zauważ, że to 59 to jest cena "promocyjna" - MSRP gry ma wynosić 80 euro, i to już nie jest 10 euro różnicy, tylko 30. Skąd ta różnica? Ano stąd, że wydawca zakłada główne zainteresowanie na Kicku, więc już tam musi być cena taka, żeby się kalkulowało. Z drugiej strony, trzeba dać jakiś haczyk na klienta, więc napiszmy, że MSRP to 80. Wtedy ludzie pomyślą: "Wow, oszczędzam 21 euro!". Owszem, wobec ceny retailowej, która jest sztucznie zawyżona, żeby klient miał wrażenie udziału w promocji. No i druga rzecz: nie ma co porównywać wyłącznie do MSRP, bo wiadomo, że cena sklepowa bywa różna (czyt.: niższa). Gaję można kupić za cenę znacznie niższą od MSRP. Na Kicku nie masz takiej opcji, jest jeden sprzedawca, który w momencie akcji ma niejako "monopol", nie da się tu wyrwać promocji ani wliczyć punktów lojalnościowych. A i tak jesteś zmuszony kupować, bo potem będziesz musiał dać jeszcze więcej (i tu wracamy do zawyżonej ceny retailowej). Ergo, jeśli chcesz mieć w miarę rozsądną cenę (bo o niezłej nie ma tu mowy), płać z góry, bardzo często bez możliwości przetestowania gry ze znajomymi.
brazylianwisnia pisze: 28 paź 2018, 19:19Dla mnie sensownym jest porównanie do innych gier podobnie wydanych i w zagranicznej dystrybucji bo też nie można porównywać gry sprzedawane zagranicą do gry wydanej przez polskie wydawnictwo i dystrybuowane w kraju. Trochę tego w pudełku jest. Drewienek jest bardzo dużo i pamiętaj że każde ma customowy kształt.
A w Gai są customowe plastiki. Czy one sprawiają, że gra jest lepsza... Śmiem wątpić (tzn. jest genialna, ale te plastiki nie mają z tym nic wspólnego). Jakość wydania to drugi problem Kickstartera, przynajmniej dla mnie. Dajcie mi jakąś wersję totalny golas, bez pierdółek, wcięć i tak dalej. Jeśli gra jest dobra, i tak pojawią się customowe nakładki i inne pierdółki (patrz Terraformacja), a z mojego punktu widzenia to jest totalnie zbędne. Niestety, ludzie kupują gry na Kicku oczami - myślę, że to nie podlega żadnej dyskusji. Jeśli chcesz grę sprzedać na Kicku, musi być wizualnie odjechane, muszą być stretch goale, żeby było jeszcze bardziej odjechane, strona kampanii musi być tak długa, żeby się na komórce przewijało ok. dwóch dni. Tymczasem to wszystko jest (znów: z mojego punktu widzenia) totalnie zbędne. Jeśli ludzie uwielbiają jakąś grę, to sobie zrobią odjechaną wersję (sprzedawcy akcesoriów chętnie im w tym pomogą). A tutaj masz to od razu, czy chcesz, czy nie. Za zawyżoną cenę retailową. Z mojego punktu widzenia to psucie hobby - i myślę, że nawet ci, którzy KOCHAJĄ pierdółki typu customowe drewienka, powinni sobie zdawać sprawę, że dla wszystkich jest lepszą sytuacją, gdy można je kupić osobno, niż gdy są one wciskane czy tego chcesz, czy nie.
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4714
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 381 times
Been thanked: 883 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: BartP »

A ja akurat mam trochę na odwrót. Cena aż tak mnie nie boli, mogę nawet trochę przepłacić za grę. Podobają mi się wcześniejsze gry, których Luciani był współautorem (tej też jest, ale drugiego w temacie nie wymieniono), tej coś jednak nie ufam. Z jednej strony wyjątkowo w tym roku narzekam na szczątkową interakcję w grach, które chwilowo trafiły na radar, do czasu instrukcji, np. Newton, Reef, Gingerbread House, Forum Trajanum, Captains of the Gulf, Passing Through Petra, Underwater Cities i parę innych. Na ich tle Barrage wydaje się mieć sporo nietypowej interakcji, co powinno mnie cieszyć. Jednakże jest ona... dziwna, chodzi mi o przepływ wody, budowanie tam itd. Ścieżki są z góry ustalone, zbudowanie infrastruktury kosztuje kupę kasy i czasu, a może się okazać, że tama wybudowana w górze rzeki zaprzepaści to całe przedsięwzięcie. Jakoś nie potrafię sobie tego wszystkiego wyobrazić i pozostaję sceptyczny. Wiem, że można grę wypróbować na Tebletopii, może powinienem to zrobić, ale kurczę nie chce mi się, za dużo nakładów z mojej strony by to znowu kosztowało; instalacja, nauka obsługi, znalezienie współgraczy itd. Ech. Dlatego u mnie na razie pas, coś nie wierzę, że dobrze mi się w to będzie grać.
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: KamradziejTomal »

Ze zgrozą stwierdzam, że zgadzam się w zupełności z Trolliszczem.

Wielki smutek, że gra od Simone Luciani pojawia się na KS i to w kosmicznej cenie za niewiadomo co. Dziękuję wracam grać w Projekt Gaja.
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4089
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2601 times
Been thanked: 2533 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: Gizmoo »

Znajomi mi napisali na Whatsappie, że dla nich to najlepsza gra na tegorocznym Essen. Ciężka, wymagająca i bardzo satysfakcjonująca. Jak wrócą, to pewnie dowiem się więcej. ;)
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: brazylianwisnia »

Trolliszcze pisze: 28 paź 2018, 19:45 Ale zauważ, że to 59 to jest cena "promocyjna" - MSRP gry ma wynosić 80 euro, i to już nie jest 10 euro różnicy, tylko 30.
Dobrze wiesz ze w sklepie Barrage będzie można wyrwać pewnie jeszcze taniej niż te 59euro. Nie zgodzę się że lepiej będzie dla wszystkich jak będzie można dokupić bajery. Sprzedawane osobno są bardzo drogie. Raz ze efekt skali a dwa dodatkowa prowizja.

Szanuje Twoja opinie że wolisz golasy ja natomiast mam inne zdanie mimo iż gram niemal wyłącznie w suche euro. Moja opinia jest taka że w 3gry jednocześnie nie zagram więc wolę kupić jedną dobrze wykonana i załadowana zawartością grę niż 3 inne gry tak samo dobre ale z biedniejsza zawartością i słabiej wykonane. W mojej kolekcji nie mam wiele gier ale 50 już się uzbieralo. Już obecnie nie mogę ograc dostatecznie tego co mam więc wolę kupic 12 gier rocznie średnio po 200zl niz kupić ich 24 po 100zl. Takze zgodzmy się że mamy inny pogląd na sprawę.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: brazylianwisnia »

KamradziejTomal pisze: 28 paź 2018, 21:34 Ze zgrozą stwierdzam, że zgadzam się w zupełności z Trolliszczem.

Wielki smutek, że gra od Simone Luciani pojawia się na KS i to w kosmicznej cenie za niewiadomo co. Dziękuję wracam grać w Projekt Gaja.
Wspomniana Gaja w wersji angielskiej kosztuje więcej jak Barrage..

Newton nie wyszedł na KS a kosztuje bardzo podobnie. Gra od tego samego autora.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: brazylianwisnia »

BartP pisze: 28 paź 2018, 20:43 A ja akurat mam trochę na odwrót. Cena aż tak mnie nie boli, mogę nawet trochę przepłacić za grę. Podobają mi się wcześniejsze gry, których Luciani był współautorem (tej też jest, ale drugiego w temacie nie wymieniono), tej coś jednak nie ufam. Z jednej strony wyjątkowo w tym roku narzekam na szczątkową interakcję w grach, które chwilowo trafiły na radar, do czasu instrukcji, np. Newton, Reef, Gingerbread House, Forum Trajanum, Captains of the Gulf, Passing Through Petra, Underwater Cities i parę innych. Na ich tle Barrage wydaje się mieć sporo nietypowej interakcji, co powinno mnie cieszyć. Jednakże jest ona... dziwna, chodzi mi o przepływ wody, budowanie tam itd. Ścieżki są z góry ustalone, zbudowanie infrastruktury kosztuje kupę kasy i czasu, a może się okazać, że tama wybudowana w górze rzeki zaprzepaści to całe przedsięwzięcie. Jakoś nie potrafię sobie tego wszystkiego wyobrazić i pozostaję sceptyczny. Wiem, że można grę wypróbować na Tebletopii, może powinienem to zrobić, ale kurczę nie chce mi się, za dużo nakładów z mojej strony by to znowu kosztowało; instalacja, nauka obsługi, znalezienie współgraczy itd. Ech. Dlatego u mnie na razie pas, coś nie wierzę, że dobrze mi się w to będzie grać.
Tama w górze rzeki jest jeszcze droższa. Gra ma tak wyglądać że zaczynacie budować na dole bo tanio a jak się rozwija to budujesz wyżej. Pamiętaj że użyte krople nie znikają tylko są przerzucane do kolejnego jeziora. W praktyce to wygląda tak że nawet jeśli ktoś odciął Ci tame to prawdopodobnie podrzuci Ci te krople do innej Twojej tamy a za chwilę Ty możesz pokombinowac żeby te krople spowrotem przerzucic sobie do pierwotnej tamy. Do tego jak przeciwnik nad Tobą Ciebie odciął to możesz tania akcja dolać wody do tego strumienia przez co przeleje mu się przez pełna tame I krople poleca też do Ciebie. Działa to wszystko naprawdę dobrze.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 384 times
Been thanked: 452 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: KamradziejTomal »

Wspomniana Gaja w wersji angielskiej kosztuje więcej jak Barrage..
Projekt Gaja ma MSRP w wysokości 70 EUR - to 10 EUR mniej niż "kickstarterowa" cena Barrage + dodatek oraz 10 EUR mniej niż MSRP gołej podstawki. Zawartościowo nie będę się przepychał ale IMO w PG jakość i ilość komponentów cieszy a tutaj w Barrage daje jakieś takie uczucie "meh". Cięcie gry na start dla zysku/ufundowania od razu zapala mi czerwoną lampkę, szczególnie gdy jest to ciachanie na zasadzie "usuńmy komponenty dla jednego gracza".

Poza tym tu chodzi o zjawisko tak jak wspominał Trolliszcze - zamawiaj teraz w ciemno albo płać potem jak już będzie wiadomo czy gra jest świetna/średnia/meh. Za grę świetną warto może tyle dać ale za grę średnią? Średnie gry to można kupić za mniej niż 70... PLN. Kickstarterowe "recenzje" mnie nie przekonują szczególnie że często pisze się w nich takie cudeńka jak "to i tamto kuleje ale autorzy obiecali się temu przyjżeć". Gra ma być kompletna i zrecenzowana przez jak najszersze gremium - o to wtedy się mogę zastanowić czy warto ją dodać do kolekcji. "Jak to mówicie że teraz kosztuje 80 EUR? Aaaaaa... to pas."
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: brazylianwisnia »

W grę można zagrać na tabletopia. Angielska wersję PG widziałem za ok 300zl w sklepach co jest droższe niż 59 euro które trzeba zapłacić za podstawkę.

Druga sprawa to nie są wycięte komponenty dla kolejnego gracza. Z dodatkiem gra nadal jest 1-4 graczy tylko w dodatku jest dodatkowa frakcja do wyboru. Może ja mam inne kryteria ale zawartość PG (Plastik!) jest dla mnie gorsza niż Barrage chociaż też jest tam tego sporo. W Barrage mamy duża plansze że spot uv, ok 250 drewienek w customizowanych kształtach, 4 plansze gracza z wcieciami na budynki, 4 kola zasobów, 8planszstek postaci, 110 duzych żetonów, monety, 2plansze akcji i plansza produkcji energii. Wszystko solidnie i ładnie wykonane. Za 59 euro to bardzo przyzwoicie. Nie widzę żeby ilość komponentów i wykonanie odstawaly od gier Lacerdy.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 457 times
Been thanked: 1102 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: detrytusek »

Ja ją też mam na radarze ale 300 zł nie zamrożę (i to jest ta super okazja). Będą playsru to sobie oglądnę i zdecyduję i pewnie kupię taniej. Poza tym ona wcale mi się jakoś specjalnie nie podoba, a cały ten stretch goalowy zamęt mam gdzieś. Wolę jak poprzednicy grę bez niego ale tańszą na starcie.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Circadians: Nowy Świt

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: brazylianwisnia »

Jeśli chodzi o samą podstawkę to bankowo będzie taniej chociaż raczej niedużo ale pół roku później i jest kwestia metalowych monet i planszy 3D. Jeśli komuś nie pasują te dodatki to zdecydowanie nie warto brać teraz na KS.

Wróćmy może do tematu rozgrywki. Zachęcam każdego by spróbować na tabletopia. Moim zdaniem ta gra jest genialna. Nr 1 z ciężkich gier jest u mnie Lisboa chociaż lubię tez PG, Food Chain Magnate, Dominant Species, Gallerist i kilka innych pozycji no i przyznam że po 2 rozgrywkach wydaje mi się że tytuł trafi do mojej ścisłej czołówki. Nie ma tu downtimeu bo gdy przeciwnik robi akcje siedzimy na krańcu krzesła zgrzytajac zębami. Na szczęście są chwile wytchnienia od analizowania układu sił na planszy podczas prostszych akcji brania kasy, technologii itd. Zarządzanie gotówką jest fajne bo ta służy głównie do wykonania mocniejszych akcji/wybrania lepszej pozycji na mapie niż bez niej. Można budować combosy na planszy z własnych budynków czy też w oparciu o budowle przeciwnika. Setup jest zróżnicowany bo mamy różny rozkład wody na przestrzeni całej gry, każda frakcja ma swoje moce, liderzy takze ma różne umiejętności, losowe kontrakty czy technologie a takze różny układ początkowych tam neutralnych.

Większość miejsc w moim top 10 zajmują średnio ciężkie euro ale czasem człowiek jest wypoczety, jest ochota na coś ciężkiego i myślę że Barrage ma szanse być w tej wadze w moim top 3.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2786
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 347 times
Been thanked: 623 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: bogas »

brazylianwisnia pisze: 29 paź 2018, 09:11 Jeśli chodzi o samą podstawkę to bankowo będzie taniej chociaż raczej niedużo ale pół roku później i jest kwestia metalowych monet i planszy 3D. Jeśli komuś nie pasują te dodatki to zdecydowanie nie warto brać teraz na KS.
Z tego co widzę na KS to plansza 3D jest tylko w opcji "exlusive box" za 99euro! czyli na dzień dzisiajszy ok 430! złotych plus 11euro przesyłka więc w sumie 470 zł. Taaa... kto bogatemu zabroni. Nigdy nie podobało mi się "wydawanie" gier poprzez kickstartera i ten przypadek to tylko potwierdza.
EDIT: I żeby nie było, że chodzi o ceny na KS. Trochę też ;), ale bardziej o samą filozofię. Czyli wydawanie gier z pierdyliardem zbędnych rzeczy (co ma wpływ na to "torchę" odnośnie ceny) i jednocześnie wrzucanie rzeczy, które mogą okazać się bardzo fajne (ale teraz nie sposób to określić), ale jak nie zaryzykowałeś i nie wsparłeś na KS to pozamiatane, bo to tylko tam było. Do mnie takie podejście nie przemawia.
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2786
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 347 times
Been thanked: 623 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: bogas »

No dobra. Kickstarter ze swoją filozofią to jedno, ale ta gra naprawdę nieźle się zapowiada. Po tym co pisał tu m.in. brazylinawisnia 8) , zerknąłem na wyjaśnienie zasad i kilka przykładowych rund na filmiku heavycardboard i wygląda to naprawdę solidnie. Jedyne wątpliwości mam co do skalowania, bo nigdzie nie znalałem info żeby przy mniejszej liczbie graczy zmieniała/zawężała się mapa, a jedynie jest mniej dostępnych pól akcji. Miał ktoś okazję zagrać, zobaczyć lub usłyszeć jak to działa przy 2 osobach?
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: brazylianwisnia »

Grałem na dwóch. Bardzo przyjemnie. Jest interakcja, rywalizacja o wodę ale nie jest aż tak agresywnie jak na 4. Gra na początku i tak zmusza do budowania wokół neutralnych tam przez co dwaj gracze będą bardzo blisko siebie ale jest więcej miejsca do rozwoju. Na 4 jest bardzo agresywnie, odcinanie rywali od wody i pewnie nie każdemu to będzie pasować. Nadal uważam że gra jest świetna. Jak uda się skombic produkcję przerzucajac sobie wodę po pierwszej produkcji pod druga swoją tame to jest satysfakcja. Powiedziałbym że jest tu trochę area control jesli chodzi o działania na mapie. Gra wyglada niepozornie ale jeśli nie myślisz 3 ruchy do przodu to możesz się obudzić z ręką w nocniku. Pod tym kątem jest trochę lżej na dwóch graczy przez mniejsze zmiany zachodzące na mapie. Z mojego małego obcowania z Barrage wyciągam wnioski że najlepiej będzie mi się grało na trzech gdzie będzie równowaga miedzy rywalizacja a spokojnym budowaniem. W drugiej kolejności wolałbym pograć na dwóch a na końcu na 4 chociaż gra działa dobrze przy każdej ilości graczy.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
bogas
Posty: 2786
Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 347 times
Been thanked: 623 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: bogas »

brazylianwisnia pisze: 13 lis 2018, 17:18 Grałem na dwóch. Bardzo przyjemnie. (...)
Ajajaj, nie pomagacie kolego ;) Mój portfel płacze, ale takie miałem właśnie odczucia po tym co zobaczyłem. Trochę mi to Brassa przypomina. W sensie, że najpierw budujemy tamy i zapory, czasem kanały a czasem skorzystamy z kanału innego gracza, żeby na końcu wyprodukować energię. Zarządzanie wodą, tj. przewidywanie ruchu, zatrzymywanie jej na zaporach i gromadzenie większych jej ilości bardzo fajne. Tak samo motyw z "zamrażaniem" zasobów do budowy na jakiś czas na tym kole z możliwością przyspieszenia tego procesu, ale dodatkowym kosztem. Naprawdę cholernie dobrze to wygląda.
adalbert
Posty: 940
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15
Has thanked: 11 times
Been thanked: 26 times

Re: Barrage (Simone Luciani)

Post autor: adalbert »

Hmm. Heavy Cardboard raczej zachęca, więc mocno się zastanawiam.
Chwalą się szybkim terminem realizacji, ale w trakcie kampanii podokładali tez trochę dedykowanych elementów, więc ciekawe, czy to im wyjdzie. No i w sumie to nie wiem, jakie cele do jakiego poziomu wsparcia tam pasują...
ODPOWIEDZ