Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
W Cejlonie gracze wcielają się w rolę pionierów, którzy rozwinęli przemysł herbaty Ceylon. Jako pionierzy, budują plantacje w różnych prowincjach i na różnych wysokościach. Produkują herbatę i próbują sprzedać ją najważniejszym firmom eksportowym. Aby sprostać temu zadaniu, muszą zdobyć przychylność doradców każdej prowincji i opracować niezbędną technologię, która pozwoli im wyprzedzić konkurencję.
Pod koniec gry, gracze zdobywają punkty za posiadanie plantacji w każdej prowincji, za spełnianie postawionych wymagań, za osiągnięty poziom rozwoju technologicznego i za ilość zebranych pieniędzy. Ostatecznie wygrywa gracz, który ma najwięcej punktów.
Napisanie pierwszego posta, w nowym wątku poświęconym grze, wiąże się ze niejaką odpowiedzialnością i nakłada pewne obowiązki.
Dobrą praktyką jest wklejenie linka do BGG. Fajnym zwyczajem jest również wklejenie ilustracji pudełka (niedużej).
W zasadzie, mile widziane jest również napisanie kilku słów od zakładającego wątek, dlaczego to robi (czyżby kronikarski obowiązek?), lub co w danej grze go tak interesuje, że pyta.
Skoro nie widziałeś to przekleję swoją opinię z wątku essenowego:
Ceylon - prawdopodobnie jedna z najlepszych gier targów, średnio ciężkie euro z area control, realizacją kontraktów i wyścigiem jednocześnie. Bardzo zgrabna mechanika zagrywania kart, które dają jedną akcję zagrywającemu i jedną z trzech innych pozostałym graczom. Powoduje to, że cały czas jest się zaangażowanym w grę i kombinuje walcząc o dobre tereny pod plantacje, o udane zbiory i kafle kontraktów dające głównie hajs, bo tego ciągle brakuje. A jednocześnie nie chcemy dać zbyt wiele przeciwnikom. Bardzo taktyczna i ciasna, a jednocześnie szybka rozgrywka. Cud, miód, malina.
Grałem już kilkakrotnie na 4 osoby i zmienne bonusy w regionach, zmienne ułożenie planszy oraz różne kafelki umiejętności powodują, że nie ma wrażenia powtarzalności rozgrywki. Wciąż zachwyca mnie brak downtime'u i płynność rozgrywki. Niby cel wciąż jest ten sam, ale za każdym razem inna droga, by go zrealizować. We dwoje będzie pewnie luźniej, ale wciąż nie spróbowałem. Może uda się dzisiaj.
A czego od Ceylonu oczekujesz? To bardzo sprawne, dość proste, rzeklbym nawet rodzinne territory control z dodatkowym smaczkiem zbierania zasobów i realizacji kontraktów. Modułowa mapa sprzyja regrywalnosci, ale to nie jest ciężki tytuł. W dam raz do luźnej niezobowiązującej partyjki.