Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Satanski

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Satanski »

Goldberg pisze: 09 kwie 2019, 20:49 A kim byl ,,ktos na bgg,,? Bo dostep do apki dostali tylko jacys testerzy, a od zadnego z nich nic nie slychac.
[...]
Jacyś podcasterzy, czy jak tam to się nazywa.
https://boardgamegeek.com/thread/218285 ... ffer-answe
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1511
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 83 times
Been thanked: 173 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Goldberg »

Wydaje mi sie , ze kluczem jest tutaj to zdanie:
,,I did play both demo scenarios twice."
Demo....moze nie dali im dostepu do w pelni dzialajacej apki, co jest imho bardzo prawdopodobne, nie chce mi sie wierzyc , ze mapy nie beda losowe, widza , ze dziala to w PS to po co kombinowac?
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Orrik
Posty: 31
Rejestracja: 09 cze 2011, 10:57
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Orrik »

Satanski pisze: 09 kwie 2019, 21:02
Goldberg pisze: 09 kwie 2019, 20:49 A kim byl ,,ktos na bgg,,? Bo dostep do apki dostali tylko jacys testerzy, a od zadnego z nich nic nie slychac.
[...]
Jacyś podcasterzy, czy jak tam to się nazywa.
https://boardgamegeek.com/thread/218285 ... ffer-answe
Zgadza się, jest taka wypowiedź. Grali pierwsze 2 scenariusz po 2 razy i mapa ponoć była taka sama. Zakładam jednak, że pewne różnice są i mogą wynikać z 2 faktów:
1. Pewna zawartość nadal może być generowana losowo. Oglądałem początkowy rozkład na appce na 3 rożnych filmikach i widziałem różnice np. w położeniu żetonu zagrożenia, teście jaki trzeba wykonać, inne testy na żetonach przeszukania itp... Mam też nadzieję, że questy poboczne mogą być rózne przy ponownych rozgrywkach.
2. Na pierwszym oficjalnym gameplayu od FFG wspominali, że mapa dostosowuje się do ilości bohaterów, więc może być np. większa przy 5 bohaterach niż przy 2.
Satanski pisze: 09 kwie 2019, 20:45
Jools pisze: 09 kwie 2019, 20:33
Satanski pisze: 09 kwie 2019, 20:29 Ktoś na BGG pisał, że grał dwa pierwsze scenariusze dwa razy i mapy były takie same, w każdej rozgrywce.
Czyli kampania jedno-/dwu-razowa? Ile scenariuszy może mieć? Gdzieś było info na ten temat?
Diabli wiedzą. Może to od scenariusza zależy? Nie wiem ile ich ma być
Z dzisiejszych informacji wynika, że kampania z podstawki ma 14 scenariuszy. Z dużym prawdopodobieństwem będzie to naprzemiennie mapa bardziej przygodowa z mapą bitewną (boss i te sprawy). Warto jednak zauważyć, że już w Imperium Atakuje przegrana lub wygrana rebeliantów miała wpływ na to jaka będzie następna misja fabularna. Mamy tam też 2 misje finałowe. Moim zdaniem FFG bardzo dobrze się uczy na swoich grach i tworząc nowe tytuły potrafi wyciągnąć ze starszych to co najlepsze więc zakładam, że w kampanii Władcy też będziemy mieli rozgałęzienia.

Twórcy mówili też, że niedługo po premierze pojawi się dodatkowa kampania, w którą będzie można grać z samą podstawką (zapewne będzie trzeba zapłacić kilkanaście zł. za taki DLC)
Jools pisze: 09 kwie 2019, 19:45 - wyginające się plansze (postaci, walki)
Trochę się tego obawiam przy mapach bitewnych. Nie są zbyt piękne i dość duże więc mogą być podatne na lekkie wyginanie.
Jools pisze: 09 kwie 2019, 19:45 Czego gameplay nie pokazał:
- walki zaawansowanej (na zewnętrznej planszy walki),
To nie do końca tak, że walka jest podstawowa i zaawansowana. Mechanizm walki zawsze jest taki sam. Po prostu niektóre scenariusze skupiają się nieco bardziej na eksploracji a inne to taki mini dungeon z większą ilością walki. Po zobaczeniu pierwszych 2 scenariuszy tak to widzę.
Jools pisze: 09 kwie 2019, 19:45 - czy/jak się zdobywa przedmioty,
Tutaj jeszcze dużo nie zaobserwowałem, ale podczas przygody zdobywa się "Lore". O ile się nie mylę to można go wykorzystać przynajmniej do ulepszania przedmiotów. Ale może kupowania też :)
Skid_theDrifter pisze: 09 kwie 2019, 19:33 Ojej, ale mi ta gra zepsuła plany. Moje zainteresowanie było zerowe pomimo upodobania settingu, a teraz jest wysokie po zobaczeniu jak to działa. Sympatyczny system, prosty, łatwy do uczenia. Ale ja jestem z tych którzy nie lubią zintegrowanej aplikacji do gier multi, więc interesuje mnie to stricte pod solo. Estetycznie jest ładnie, potencjał powtórzeń rozgrywek może być wysoki, role są ciekawym twistem, bo de facto istnieje 6 kombinacji dla każdej postaci, ale na razie jest to nie do ocenienia.

Korci mnie od dawna jakaś gra z Władcą i do teraz byłem przekonany, że korci mnie LCG. Pewnie skończy się to dla mnie tak jak zwykle - czyli "osiołkowi w żłobie dano, po czym kupił coś innego".
Co do ról, ostatnio upewniałem się co nieco na BGG do ich działania i otrzymałem bardzo cieszącą mnie odpowiedź. Bohater może zmieniać role między przygodami, pod koniec każdej misji dostaje expa na role i może kupować nowe karty, które co najważniejsze zostają w talii umiejętności na zawsze. To znaczy, że Jesteśmy w stanie budować talie postaci, w której znajdują się karty rożnych ról.
Goldberg pisze: 09 kwie 2019, 21:28 Demo....moze nie dali im dostepu do w pelni dzialajacej apki, co jest imho bardzo prawdopodobne, nie chce mi sie wierzyc , ze mapy nie beda losowe, widza , ze dziala to w PS to po co kombinowac?
Widziałem dziś recenzję, w której mówili, że dostali demo appki właśnie z 2 pierwszymi scenariuszami, więc tak to działa :)
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Jools »

A w sumie takie najważniejsze pytanie:
Po co w grze jest aplikacja?

Wielu ona odpycha (choć innych zachęca).
Co stało na przeszkodzie by dać talie wydarzeń i spotkań z żetonów plus księgę kampanii?
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1511
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 83 times
Been thanked: 173 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Goldberg »

Po to , zeby gra byla zaje**** - starczy taka odpowiedz?
Wez posiadlosc szalenstwa , I ed nawet nie umywa sie do II ed :)
Odpycha cie, ok, nie kupisz, nie zbiednieja....jakos PS IIed jest od dawna w czolowce gier na BGG....
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Orrik
Posty: 31
Rejestracja: 09 cze 2011, 10:57
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Orrik »

Jools pisze: 09 kwie 2019, 21:52 A w sumie takie najważniejsze pytanie:
Po co w grze jest aplikacja?

Wielu ona odpycha (choć innych zachęca).
Co stało na przeszkodzie by dać talie wydarzeń i spotkań z żetonów plus księgę kampanii?
To jakby pytać "Dlaczego na obiad jest pomidorowa? Co stoi na przeszkodzie, żeby był rosół?" :)

A tak na serio to aplikacji na siłę bronić nie będę bo Podróż przez Śródziemie będzie moją pierwszą grą wspieraną elektronicznie (No niby Imperium atakuje też ma appke, ale jakoś zawsze jestem tym Imperatorem), ale opcja i tak wydaje mi się bardzo ciekawa. Są takie możliwości więc ludzie je wykorzystują.
Generalnie przy Władcy nie sposób uniknąć porównań do innych gier. Twórcy wzięli trochę z Posiadłości Szaleństwa, trochę z imperium, dodali parę innych rzeczy i mamy ciekawą grę. (Bez appki powstałby fallout :) )

Jeszcze w temacie porównań. Posiadam 1ed Posiadłości Szaleństwa. Z 2ed nie miałem przyjemności, ale coś tam zasłyszałem i coś mi mówi, że nawet walka z potworami może być ciekawsza kiedy aplikacja zastępuje dobieranie kart aż w końcu dobiorę właściwą a i ta nie zawsze wpasowywała się w klimat przeciwnika. Wniosek taki, że aplikacje potrafi sporo spraw załatwić dużo lepiej i klimatycznej niż karty.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2019, 22:12 przez Orrik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 378
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 40 times
Been thanked: 33 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: YoYo »

Jools pisze: 09 kwie 2019, 21:52 Po co w grze jest aplikacja?
Te pytania staja sie juz nudne :wink: .....
Ale dodam o jednym waznym argumencie ktory jeszcze nie padl - idealne rozwiazanie dla gry solo.
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1511
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 83 times
Been thanked: 173 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Goldberg »

Amen.
I dodatkowo klimacik, muzyczka, odglosy w tle, itd itp
Ambrozja
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Barolek
Posty: 88
Rejestracja: 29 lip 2013, 20:22
Has thanked: 67 times
Been thanked: 71 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Barolek »

Nie wiem czy już było wrzucane także wrzucam: https://www.youtube.com/watch?v=O4FgSAOwrl0
- gameplay 4 osobowy ze strony FFG, a w nim 2 scenariusze (przygoda i bitwa). Ja tam się jaram i czekam.
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Jools »

Klimat (dźwiękowy) z aplikacji jest równoważny z muzyką z YT. To samo stosuję w każdej innej grze.
Aplikacja daje poczucie oderwania się od analogowości gry. Nie można porównywać do MoM ED1 bo tam mistrz gry był zaimplementowany jako mechanika gry. Tutaj można aplikacje zastąpić po prostu kartami:
- żeton przeszukania - dociągnij kartę przeszukania,
- żeton zagrożenia - dociągnij kartę zagrożenia,
- żeton postaci - dociągnij kartę postaci
Na kartach progi ilości sukcesów 1/2/3 z wynikami.

Jedynie mapa kampanii daje poczucie wyprawy przez Śródziemia co jest fajne i co jest kwintesencją gry.

PS. Nie zapominajmy że gra używa małych kart (wszystkie 330 kart) a operowanie kartami to główna mechanika gry. Boli to dość...
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 141 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Paskuder »

Jools pisze: 09 kwie 2019, 23:30 Tutaj można aplikacje zastąpić po prostu kartami:
- żeton przeszukania - dociągnij kartę przeszukania,
- żeton zagrożenia - dociągnij kartę zagrożenia,
- żeton postaci - dociągnij kartę postaci
Na kartach progi ilości sukcesów 1/2/3 z wynikami.



PS. Nie zapominajmy że gra używa małych kart (wszystkie 330 kart) a operowanie kartami to główna mechanika gry. Boli to dość...

Już to przerabiałem w eldritch horror. Mam do niego specjalny, niemały kufer gdzie cały jeden poziom zajmują tylko i wyłącznie rozmaite talie kart. Setup gry to masakra. Tutaj podejrzewam że byłoby podobnie. Liczbę kart trzeba przemnożyć przez kilka dodatków, razy liczbę scenariuszy, razy rodzaje wrogów, razy bossowie, razy rodzaje spotkań (na razie 3 a w przyszłości?), razy liczba poziomów trudności i cholera wie co tam jeszcze jest zmienną teraz a co wprowadzą w bliższej i dalszej przyszłości. Okaże się że czasami dłużej rozkładasz grę niż w nią grasz. A tak rozkładam postać, odpalam apkę i heja.
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Jools »

Paskuder pisze: 10 kwie 2019, 00:36
Jools pisze: 09 kwie 2019, 23:30 Tutaj można aplikacje zastąpić po prostu kartami:
- żeton przeszukania - dociągnij kartę przeszukania,
- żeton zagrożenia - dociągnij kartę zagrożenia,
- żeton postaci - dociągnij kartę postaci
Na kartach progi ilości sukcesów 1/2/3 z wynikami.



PS. Nie zapominajmy że gra używa małych kart (wszystkie 330 kart) a operowanie kartami to główna mechanika gry. Boli to dość...

Już to przerabiałem w eldritch horror. Mam do niego specjalny, niemały kufer gdzie cały jeden poziom zajmują tylko i wyłącznie rozmaite talie kart. Setup gry to masakra. Tutaj podejrzewam że byłoby podobnie. Liczbę kart trzeba przemnożyć przez kilka dodatków, razy liczbę scenariuszy, razy rodzaje wrogów, razy bossowie, razy rodzaje spotkań (na razie 3 a w przyszłości?), razy liczba poziomów trudności i cholera wie co tam jeszcze jest zmienną teraz a co wprowadzą w bliższej i dalszej przyszłości. Okaże się że czasami dłużej rozkładasz grę niż w nią grasz. A tak rozkładam postać, odpalam apkę i heja.
Zgadza się, Eldritch posiada potężną bazę kart (ok. 2400) i setup to też bite 15 minut ALE Eldritch oferuje kompletnie 100% regrywalność (16 przedwiecznych, 55 badaczy, tony kart wydarzeń, pogłosek, przedmiotów, stanów itd). Każda gra to doświadczenie nowego 'scenariusza' zbudowanego przez różnorakie zestawienie wielu elementów gry (badacz, przedwieczny, tajemnice, pogłoski itd).

Z kolei Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie wydaje się być grą na jedną kampanię... Na forach BGG potwierdzili że układ planszy głównej oraz bitewnej jest dokładnie taki sam każdorazowo. Na innych recenzjach YT widziałem komentarze "Will you play again same scenario? yyy why? what's the point? I already know the story".
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1511
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 83 times
Been thanked: 173 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Goldberg »

Jedyne co POTWIERDZILI to to, ze grali w aplikacje DEMO z dwoma scenariuszami bo taki im FFG udostepnila do testow.
Autorzy maja za soba apke do PS, gry ktora od ladnych paru lat jest w czolowce bgg....wiedza co robia.
I jesli robia to z apk to widac ludzia sie podoba, Tonie nie , trudno. Jestes w mniejszosci i nie kupisz...
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Sarseth
Posty: 725
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 42 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Sarseth »

Jools pisze: 10 kwie 2019, 01:00 Z kolei Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie wydaje się być grą na jedną kampanię... Na forach BGG potwierdzili że układ planszy głównej oraz bitewnej jest dokładnie taki sam każdorazowo. Na innych recenzjach YT widziałem komentarze "Will you play again same scenario? yyy why? what's the point? I already know the story".
Tak jak MoM, AH LCG, gdzie sa jeszcze gry gdzie znanie scenariusza ulatwia?
A jednak w kazda z nich gram po kilka razy do kilkudziesiecii razy ponownie w te same settingi i nadal mam fun. Sa ludzie i sa ludzie ;)
To tak samo jak z ksiazkami, mozna czytac jeszcze raz te sama ksiazke drugi raz, trzeci.. zawsze sie znajdzie cos nowego, nowe podejscie.. a mozna isc w nowe ksiazki - nie zawsze dobre - pytanie czy warto tracic czas przy czym czlowiek nir ma funu i czyta ttlko dlatego zeby bylo nowe. Znowu, zalezy od czlowieka co lubi. A no i nie twierdze ze gra jest dobra, nie grajac w nia jeszcze. Staram sie poprostu powiedziec ze ten punkt widzenia nalezy do jakiejs grupy osob i jest cala grupa ktora uwaza inaczej ;)
Aplikacja vs setki kart - juz pisalen strone wczesniej czy dwie o tym, bo to oytanie pojawili sie trzeci raz w ciagu 5 stron chyba. Ja do takiej gry wole aplikacje, bo szybciej. Regrywalnosc moze miec wieksza aplikacja - tutaj nie mam watpliwosci, bo w aplikacji moga zakodzic miliardy wydarzen a kart dostaniesz tyle ile sie zmiesci w pudle - to ze tego nie robia to inna sprawa.
Btw porownujesz Edlritch Horror ze wszystkiki dodatkami do jednego base seta gry. Jaki to ma sens? Porownuj Eldritch Horror base game.. tam tez narzekali na regrywalnosc i Forsaken Lore byl obowiazkowy prawie .
Rebel 6% (trójmiasto)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: sirafin »

Jools pisze: 09 kwie 2019, 23:30Tutaj można aplikacje zastąpić po prostu kartami:
- żeton przeszukania - dociągnij kartę przeszukania,
- żeton zagrożenia - dociągnij kartę zagrożenia,
- żeton postaci - dociągnij kartę postaci
Na kartach progi ilości sukcesów 1/2/3 z wynikami.
Seria oderwanych od siebie losowych zdarzeń vs system połączonych wydarzeń wpływających na siebie. Aplikacja nie jest tylko wirtualną pulą kart, jest w stanie tworzyć bardziej złożone, długofalowe zależności między elementami. To z kolei otwiera zupełnie nowe możliwości na implementację spójnej linii fabularnej w grze.

Aplikacje mają swoje wady ale również zalety.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Aftar2
Posty: 31
Rejestracja: 23 lis 2008, 11:22
Lokalizacja: Gieczynek/Trzcianka/Poznań/Gdańsk
Has thanked: 4 times
Been thanked: 18 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Aftar2 »

Jools pisze: 09 kwie 2019, 23:30
Aplikacja daje poczucie oderwania się od analogowości gry. Nie można porównywać do MoM ED1 bo tam mistrz gry był zaimplementowany jako mechanika gry. Tutaj można aplikacje zastąpić po prostu kartami:
- żeton przeszukania - dociągnij kartę przeszukania,
- żeton zagrożenia - dociągnij kartę zagrożenia,
- żeton postaci - dociągnij kartę postaci
Na kartach progi ilości sukcesów 1/2/3 z wynikami.

Aplikacja generuje dodatkowo jeszcze przeciwników, rodzaj ataku, siłę ataku, rodzaj testu na obronę, testy ostatniej szansy, zachowanie A.I. wrogów. Wydarzenia też dzielą się na spotkania, zasadzki, rozmowy, testy sprawnościowe, czy nawet ten sam side quest, który zaczyna się dwóch różnych miejscach, z dwóch perspektyw. :) Dodatkowo apka będzie zachowywać postęp kampanii wraz z rodzajem rozwinięć jakie wybraliśmy dla naszej postaci, co jest łatwiejsze w ogarnięciu niż segregowanie wszystkiego w odpowiednie woreczki.
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Bary »

W swoich materiałach FFG podkreślało, że mapy do scenariuszy będą tworzone proceduralnie, więc będzie to kolejne ulepszenie względem PS ed2 (tam apka miała do wyboru kilka predefiniowanych konfiguracji). Nie przejmowałbym się więc zanadto regrywalnością- imo powinno być lepiej, niż w obecnych grach od FFG. Nurtuje mnie jedynie pytanie, czy w miarę rozwoju gry i dodawania nowej zawartości fizycznej będą o nią wzbogacane także istniejące scenariusze. To dawałoby dodatkowego kopa regrywalności, musiałoby być jednak uwzględnione już na poziomie designu programu. Dobre pytanie przy okazji jakiegoś kolejnego streama (a może REBEL zna odpowiedź?).

Wraz z podstawką ma być jedna kampania. Druga dojdzie w przygotowywanym obecnie DLC (nasz rodzimy wydawca wspominał, że już też nad nim pracuje). Być może oprócz jednej rozbudowanej kampanii w core dostaniemy także jakąś mini demo kampanię na rozgrzewkę. Pasowałoby to do schematu Road to Legend. Później zgaduję, że rozwój będzie działał na zasadzie: duży dodatek- nowa kampania w większym pudle z konkretniejszym "plastikiem" + mniejsze rozszerzenia dodające misje poboczne z jakimiś pomniejszymi złoczyńcami. Pewnie wspomniane zadania poboczne będą jakoś losowo przydzielane do głównych kampanii tworząc (wzorem RtL) wydarzenia na mapie - większa pula przełoży się oczywiście na przyjemniejszą dla gracza różnorodność. Do tego dochodzą DLC, które użyją dostępne już komponenty dając nam do rąk nowe kampanie. Nie wiem jak Wy, ale ja już czekam na dodatek Khazad Dum (Czatownik, Zguba Durina)! :D

Faktycznie także mnie zaczyna już niepokoić kwestia wyginających się planszetek. Niby FFG nigdy nie miało takiej wpadki (ja przynajmniej nic o tym nie wiem), ale zawsze musi być ten pierwszy raz... Rebelu, czy pytaliście może FFG o tę sprawę?

No i na koniec kwestia tego, czy gra nie mogłaby obyć się bez apki. Jasne, mogłaby. Ale po co cofać się i używać niewygodnych środków chociażby w postaci kart wydarzeń, jak można to wszystko w sposób elegancki zaszyć w aplikacji. Sterowanie kampanią i wydarzeniami poprzez fizyczne komponenty jest upierdliwe zarówno w setupie jak i samej rozgrywce, a użycie bardziej wysublimowanych mechanik jeszcze bardziej komplikuje całość i sprawia, że jest podatna na błędy (kto przygotowywał rozgrywkę w Posiadłość ed1, ten doskonale zna wspomniany problem). Co więcej, dość istotną wartością dodaną jest tutaj możliwość nanoszenia poprawek już po wydaniu produktu. Wiem, że niektórzy są bardzo uczuleni na aspekt digitalizacji w planszówkach, ale naprawdę warto spróbować, bo można być przyjemnie zaskoczonym. W jednym z poprzednich postów proponowałem stosowany przeze mnie w PS ed2 wariant rozgrywki ze swoistym mistrzem gry, który sprawia, że większość graczy nie musi zupełnie obcować z aplikacją i nie ma ryzyka, że cyfrowa zawartość "ukradnie" partię (przy okazji zdecydowanie odradzam rzucanie obrazu na tv właśnie ze względu na takie zagrożenie).
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 991
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 992 times
Been thanked: 433 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: KurikDeVolay »

Dodatkowo, poszerzając możliwości aplikacji tylko odrobinę, można uzyskać świetne efekty! Wizualizację naszej postaci, zmiany ekwipunku na jej modelu, a nawet jej ruch po wirtualnej mapie. Ba! Można nawet zaimplementować trójwymiarową mapę i przenieść papierowe karty do przestrzeni cyfrowej. Makulaturę chowamy do niepotrzebnego pudła po grze, a my spokojnie możemy walić w RPGa na tablecie.

Tak to widzę. Mam nadzieję, że twórcy planszówek wiedzą gdzie biegnie ta subtelna granica i w tej grze została ona zachowana...
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Bary »

KurikDeVolay pisze: 10 kwie 2019, 08:15 Dodatkowo, poszerzając możliwości aplikacji tylko odrobinę, można uzyskać świetne efekty! Wizualizację naszej postaci, zmiany ekwipunku na jej modelu, a nawet jej ruch po wirtualnej mapie. Ba! Można nawet zaimplementować trójwymiarową mapę i przenieść papierowe karty do przestrzeni cyfrowej. Makulaturę chowamy do niepotrzebnego pudła po grze, a my spokojnie możemy walić w RPGa na tablecie.

Tak to widzę. Mam nadzieję, że twórcy planszówek wiedzą gdzie biegnie ta subtelna granica i w tej grze została ona zachowana...
FFG właśnie tego nie robi, więc imo doskonale wie, gdzie wspomniana granica przebiega. Swego czasu przy okazji apki do Descenta była zagorzała dyskusja, czemu nie śledzi ona ruchu postaci. Właśnie po to, żeby grać na planszy, a nie w apce...
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Barolek
Posty: 88
Rejestracja: 29 lip 2013, 20:22
Has thanked: 67 times
Been thanked: 71 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Barolek »

Sarseth pisze: 10 kwie 2019, 06:14

Sa ludzie i sa ludzie ;)
Święte słowa. Ja ze swojej strony przypomnę tylko, że Gloomhaven wyszło bez aplikacji, mega pudło, setki kart, żetonów, kafli itd. I wszystko super tylko, że krótki czas po premierze pojawiły się posty na różnych forach (tutaj też) pytające: Jaką apkę do GH, jaki tacker itd. I mnóstwo takich apek powstało bo ludzie tego potrzebowali. Dodam jeszcze, że w GH mapy w kampanii też nie generowały się losowo i nikt nie narzekał.
Ludziom, którym zależy na wygodzie i szybkim setupie apka podejdzie, a "tradycjonaliści" się od gry odbiją i tyle.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2019, 08:35 przez Barolek, łącznie zmieniany 2 razy.
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Jools »

No dobra, przekonaliście mnie nad zasadnością aplikacji ;) Wygląda ona dobrze.
Jestem po prostu uprzedzony digitalizacją gier planszowych a w receznjach były opinie że appka odrywa Cię od planszy by kilkać coś na ekranie.

@Sarseth
Masz rację - to było do końca sprawiedliwe porównanie ale gdyby porównać wartości obu gier (ok. 300 zł) to Eldritchowi by starczyło na podstawkę + 1,5 małych dodatków lub 1 duży. To już daje sporo zawartości i regrywalności. Eldritch nie ma liniowych scenariuszy ale bardziej cel jako wytyczne co trzeba zrobić.

@Goldberg @Bary
Te dwa scenariusze demo to są dwa pierwsze scenariusze ze oficjalnej kampanii czy nie będzie ich w pełnej wersji gry?
Na BGG piszą że scenariusze demo nie są generowane proceduralnie ale identyczne za każdym razem.
Orrik
Posty: 31
Rejestracja: 09 cze 2011, 10:57
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Orrik »

Bary pisze: 10 kwie 2019, 08:12 Nurtuje mnie jedynie pytanie, czy w miarę rozwoju gry i dodawania nowej zawartości fizycznej będą o nią wzbogacane także istniejące scenariusze. To dawałoby dodatkowego kopa regrywalności, musiałoby być jednak uwzględnione już na poziomie designu programu.
Wydaje mi się, że gdzieś słyszałem (przyznaję, że już nie pamiętam gdzie więc wypowiedź traktować z dystansem), że aplikacja jak najbardziej będzie mogła korzystać z całej zawartości fizycznej jaką posiadamy. Tak więc jeśli np. dokupimy dodatkowych wrogów, będą się mogli oni pojawić nawet w pierwszych misjach podstawowej kampanii itd...
Generalnie ma to sens. Miło by było gdyby wraz z dodatkami fizycznymi wypuszczali łatki do appki dodające kolejne losowe wydarzenia itp...
Awatar użytkownika
Bary
Posty: 3064
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 73 times
Been thanked: 47 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Bary »

Barolek pisze: 10 kwie 2019, 08:32 (...) Ja ze swojej strony przypomnę tylko, że Gloomhaven wyszło bez aplikacji, mega pudło, setki kart, żetonów, kafli itd. I wszystko super tylko, że krótki czas po premierze pojawiły się posty na różnych forach (tutaj też) pytające: Jaką apkę do GH, jaki tacker itd. I mnóstwo takich apek powstało bo ludzie tego potrzebowali. Dodam jeszcze, że w GH mapy w kampanii też nie generowały się losowo i nikt nie narzekał.
Ludziom, którym zależy na wygodzie i szybkim setupie apka podejdzie, a "tradycjonaliści" się od gry odbiją i tyle.
Jeśli miałbym podać dwie rzeczy, których dobitnie brakuje Gloomhaven, to będą to aplikacja i porządna wypraska. :) Księga scenariuszy dobitnie pokazuje, jak robienie takich rzeczy "na papierze" kuleje. Przygotowując we wspomnianej grze scenariusz od razu widzę układ pomieszczeń, rodzaje przeciwników itd. - to odbiera sporą część frajdy. Dlatego właśnie ludzie korzystają z interaktywnych pdf i aplikacji ukrywających pewne kwestie. Dodatkowo śledzenie kampanii po kilkudziesięciu rozgrywkach zaczyna być trudne (sama mapa z naklejkami to za mało) i musiałem się posiłkować Excelem. Jakby jeszcze mapa była generowana losowo, to by się już zrobił cyrk z setupem. No ale Gloomhaven to temat na oddzielną dyskusję...

@Jools
Na to pytanie będzie można odpowiedzieć w pełni dopiero po dostaniu gry i aplikacji w swoje ręce.

@Orrik
Mam nadzieję, że tak się stanie, a całość będzie na tyle dobrze zaimplementowana, że gracz po dodaniu kilku dodatków faktycznie odczuje świeżość ogrywając np. pierwszy scenariusz. Tak jak wspomniałem, wydaje mi się, że za dodawanie wydarzeń będą odpowiedzialne te małe paczki.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy

Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1511
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 83 times
Been thanked: 173 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Goldberg »

Jools pisze: 10 kwie 2019, 08:33 ale gdyby porównać wartości obu gier (ok. 300 zł)
Eeeeeeeeeee ale kiedy EH kosztowal ok 300zl??? Bo teraz w sklepach jest po 160/170 a w miare regularna cena to bylo 190 z tego co pamietam....
Wiec raczej nie jest to okolo 300zl tylko okolo 200....
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
Jools
Posty: 640
Rejestracja: 13 sty 2019, 18:11
Has thanked: 55 times
Been thanked: 205 times

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

Post autor: Jools »

Goldberg pisze: 10 kwie 2019, 09:05
Jools pisze: 10 kwie 2019, 08:33 ale gdyby porównać wartości obu gier (ok. 300 zł)
Eeeeeeeeeee ale kiedy EH kosztowal ok 300zl??? Bo teraz w sklepach jest po 160/170 a w miare regularna cena to bylo 190 z tego co pamietam....
Wiec raczej nie jest to okolo 300zl tylko okolo 200....
Chyba nie zrozumiałeś ;)
Porównanie wg wartości tj. bierzemy wartość droższej gry (ok. 300 zł Władcy) i dobieramy podobną wartość drugiej gry (Eldritch podstawka ok. 180 zł + dodatki za brakujące ok. 120 zł).
No ale odchodzimy od tematu już.
ODPOWIEDZ