Strona 6 z 74

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 10 mar 2019, 00:48
autor: c08mk
Mając już parę gier (m.in.FFG) na półkach nowy LotR wydaje się miksem wszystkiego co stare gry mają do zaoferowania. Jedyne duża różnica (póki co) to przejście z mapy "przygodowej" na "taktyczną" z czym się jeszcze do tej pory w planszówkach nie spotkałem. To trochę jakby grać w Runebounda i nagle przejść na mapkę Descenta gdy się np. wchodzi do podziemi. Jak gra wyjdzie to zobaczymy jak to będzie działać w praktyce.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 10 mar 2019, 11:14
autor: MiXB
carlos pisze: 09 mar 2019, 22:43 Napisanie, że coś się komuś nie podoba to nie hejt.
Wybacz, mój komentarz nie był skierowany do ciebie per se. To bardziej była ogólna obserwacja odnośnie tematu. Ilekroć pojawia się nowa gra z aplikacją tylekroć pojawia się odwieczny temat "aplikacje są be!" (mamy nawet osobny temat na tym forum na ten temat). Sądząc po tonie twojej konkretnej wypowiedzi masz podobny sentyment co ja - nie przepadasz za apkami, co sam napisałem - więc ciężko mówić tutaj o hejtowaniu z Twojej strony.
carlos pisze: 09 mar 2019, 22:43 Odbijając piłeczkę mogę napisać, że brak Mistrza Podziemie eliminuje czynnik ludzki po drugiej stronie. Aplikacja nie dostosuje się do ruchów graczy, MP może to zrobić.
Prawda. W idealnym świecie gry byłyby z aplikacjami i z osobnym modułem dla Mistrza Podziemi jako gracza. To byłoby idealne. Jednak gdybym miał wybierać w tym konkretnym gatunku czy wolę grać przeciwko AI czy człowiekowi to odpowiedź nie byłaby taka oczywista. Obie opcje mają plusy i minusy. Samo to świadczy o tym, że to nie jest takie czarno - białe.
carlos pisze: 09 mar 2019, 22:43 To dotyczy każdej gry, nie tylko z Mistrzem.
Ponownie, wszystko się zgadza. Ale o ile pomyłka zasad w grze, gdzie wszyscy mają te same zasady w głowie, - a przynajmniej powinni, - a w grze gdzie to ty prowadzisz grę dla ludzi przy stole jest inna. Np. w mojej grupie Mistrzem Podziemi w każdej grze jestem ja. To zawsze na mnie spoczywa odpowiedzialność za dopilnowanie by wszystko było tip-top, a kiedy gdzieś się pomylę to trochę głupio się czuję. Nie powiem, że jest to coś złego i nie ma swego uroku, wręcz przeciwnie - satysfakcja jest ogromna za każdym razem jak wszystko wyjdzie i wszyscy mieli sporo zabawy. Po prostu czasem człowiek chce mieć trochę mniej na głowie, być bardziej zrelaksowany w czasie gry, a nie główkować nad wszystkim. I nie każdy może być, a raczej nie każdy chce być Mistrzem Podziemi, a kiedy nikt w grupie nie chce to mamy problem.
carlos pisze: 09 mar 2019, 22:43 Nikt nie napisał, że to coś złego. Dla niektórych korzystanie z elektroniki w trakcie gry może być (z czasem) po prostu nużące.
Ten argument jest całkiem ciekawy. Nigdy nie myślałem nad tym w ten sposób. Można by trochę podywagować na ten temat czy to tylko wina apki czy po prostu wszystko po pewnym czasie nuży, ale przede wszystkim ciężko to uznać za silny argument przeciwko tej idei jako takiej.
carlos pisze: 09 mar 2019, 22:43 A jakie to skomplikowania były w Imperial Assault?
Może "skomplikowania" to złe określenie. Raczej chodziło mi o to, że trzeba było mieć na uwadze tonę zasad i wyjątków do nich, że łatwo było o czymś zapomnieć lub się pomylić. Na pewno to nie sprawia, że gra jest słaba, a wręcz przeciwnie - kompleksowa rozgrywka zawsze na plus. Mage Knight to cudowna gra w końcu i na pewno prosta to ona nie jest. Ale by te gry opanować trzeba wprawy i czasu. Aplikacja obniża próg wejścia w znaczący sposób - nic dziwnego, że Posiadłość jest uznawana za banalną do gry chociaż dzieli sporo mechanik z o wiele trudniejszymi tytułami. AI daje możliwość gry nawet casualom.
carlos pisze: 09 mar 2019, 22:43 Masz rację, jeśli gra okaże się dobra to będzie.
Nawet jak gra będzie przeciętna to sama licencja i rozmach sprawi, że się sprzeda. :D To powiedziawszy, gry FFG trzymają poziom od pewnego czasu więc o to, że ta gra będzie zła się nie martwię. Zastanawiam się jedynie jak dobra ona będzie?

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 14 mar 2019, 08:46
autor: Bary
Kolejna porcja info o grze od FFG.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 19 mar 2019, 17:43
autor: sirafin

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 19 mar 2019, 21:55
autor: Markus
Video "wisi" już na kanale yt FFG. Nie da się tego oglądać (i nie są to powody techniczne :D ) to video jest praktycznie
unboxingiem trwającym 1 godzinę :shock:

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 19 mar 2019, 22:44
autor: Jacek_PL
Jeszcze nie miałem czasu, ale może ktoś już przestudiował instrukcję i ma jakieś ciekawe spostrzeżenia.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 20 mar 2019, 07:32
autor: Szewa
Jacek_PL pisze: 19 mar 2019, 22:44 Jeszcze nie miałem czasu, ale może ktoś już przestudiował instrukcję i ma jakieś ciekawe spostrzeżenia.
A jest gdzieś już? Chętnie przejrzę, tylko nie mogę znaleźć w internetach.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 20 mar 2019, 10:14
autor: Jacek_PL
Szewa pisze: 20 mar 2019, 07:32 A jest gdzieś już? Chętnie przejrzę, tylko nie mogę znaleźć w internetach.
Proszę bardzo https://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles ... cja-PL.pdf

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 20 mar 2019, 10:21
autor: Jools
Markus pisze: 19 mar 2019, 21:55 Video "wisi" już na kanale yt FFG. Nie da się tego oglądać (i nie są to powody techniczne :D ) to video jest praktycznie
unboxingiem trwającym 1 godzinę :shock:
Pierwsza rzecz która się bardzo mocno rzuca w oczy to wygięcie planszetek bohaterów jak i dużych plansz.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 20 mar 2019, 11:40
autor: keldorn
ja tam nie moge sie doczekac jakiegos sensownego gameplaya.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 20 mar 2019, 12:28
autor: Szewa
Instrukcja przeczytana.
Wnioski? Posiadłość szaleństwa w klimatach Władcy Pierścieni :D Tylko tu nie będzie rzutów kośćmi, a będzie się budowało talię umiejętności i na jej podstawie rozpatrywało się ataki i akcje. Talia będzie zależeć od bohatera oraz klasy jaka wybierzemy.

Ja tam biorę, w PS bardzo dobrze się bawiłem, tu zapewne także będę ;)

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 20 mar 2019, 12:47
autor: Jools
A nie martwi was wygięcie kartonu (planszetki bohaterów i plansza walki) która się ukazała przy unboxingu FFG?

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 20 mar 2019, 12:56
autor: Bary
Szewa pisze: 20 mar 2019, 12:28 Instrukcja przeczytana.
Wnioski? Posiadłość szaleństwa w klimatach Władcy Pierścieni :D Tylko tu nie będzie rzutów kośćmi, a będzie się budowało talię umiejętności i na jej podstawie rozpatrywało się ataki i akcje. Talia będzie zależeć od bohatera oraz klasy jaka wybierzemy.

Ja tam biorę, w PS bardzo dobrze się bawiłem, tu zapewne także będę ;)
Heh, jak na razie mnie z kolei to najbardziej przypomina Descenta z apką. Ale podejrzewam, że będziemy mieli do czynienia z miksem obydwu gier.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 20 mar 2019, 13:07
autor: RUNner
Nie namówicie mnie na ten produkt. Mam już za dużo coopów i czuję spore przejedzenie tym typem gier. A do tego jak gra wymaga aplikacji, to ja już dziękuję ;)

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 20 mar 2019, 21:58
autor: YoYo
Jacek_PL pisze: 20 mar 2019, 10:14
Szewa pisze: 20 mar 2019, 07:32 A jest gdzieś już? Chętnie przejrzę, tylko nie mogę znaleźć w internetach.
Proszę bardzo https://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModFiles ... cja-PL.pdf
Coś ten link nie działa..... :(

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 20 mar 2019, 22:00
autor: Strud
Przed południem działał.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 20 mar 2019, 22:33
autor: Jacek_PL
Pewnie wrzucili plik trochę za wcześnie i już go usunęli :) Zdążyłem rano przeczytać i gra wygląda nawet dosyć ciekawie. Chodzi oczywiście o talię zdolności (czy jakoś tak) która ma zastąpić kostki i która jak podejrzewam będzie się też rozwijać w trakcie gry, bo reszta wygląda dosyć "normalnie". Ta instrukcja to oczywiście wersja podstawowa była, tak więc nie były żadnego opisu walk na tych zoomowanych kaflach, ale to równie dobrze może być jakoś tak opisane w samej aplikacji, bądź w zasadach zaawansowanych. Czuję się zaintrygowany, może nie na tyle żeby już zrobić rezerwację ale myślę że może to być coś w tej klasie co Sword & Sorcery.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 20 mar 2019, 22:57
autor: Hwi
Jakby co, to zdążyłam pobrać. Zainteresowani odezwijcie się na priv.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 21 mar 2019, 01:05
autor: Goldberg
Poproszę ją. Hmmmm PS bez kości, descent z apka.... Biorę w ciemno :)

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 21 mar 2019, 07:26
autor: REBEL.pl
Jacek_PL pisze: 20 mar 2019, 22:33Pewnie wrzucili plik trochę za wcześnie i już go usunęli :) Zdążyłem rano przeczytać i gra wygląda nawet dosyć ciekawie.
Hwi pisze: 20 mar 2019, 22:57Jakby co, to zdążyłam pobrać. Zainteresowani odezwijcie się na priv.
Tak, wrzuciliśmy nieco za wcześnie. Bardzo prosimy o nieudostępnianie jej jeśli ktoś zdążył pobrać.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 21 mar 2019, 07:33
autor: Bary
REBEL.pl pisze: 21 mar 2019, 07:26 Tak, wrzuciliśmy nieco za wcześnie. Bardzo prosimy o nieudostępnianie jej jeśli ktoś zdążył pobrać.
Kiedy w takim razie będzie oficjalnie dostępna? I druga kwestia, możecie już podać konkretniejszą datę premiery gry?

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 21 mar 2019, 07:39
autor: lazarro
Tak się nakręca hype.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 21 mar 2019, 08:31
autor: REBEL.pl
Bary pisze: 21 mar 2019, 07:33
REBEL.pl pisze: 21 mar 2019, 07:26Tak, wrzuciliśmy nieco za wcześnie. Bardzo prosimy o nieudostępnianie jej jeśli ktoś zdążył pobrać.
Kiedy w takim razie będzie oficjalnie dostępna? I druga kwestia, możecie już podać konkretniejszą datę premiery gry?
Równolegle z decyzją FFG o jej udostępnieniu. Nie znamy jeszcze tej daty.
Data premiery polskiej edycji jest uzależniona od dostępności polskiej aplikacji, a ta jest w przygotowaniu (ogromna praca do wykonania). Tutaj również FFG nie jest pewne ile to zajmie, dlatego data nie jest podana dokładnie i dla edycji angielskiej jest to na razie "II kwartał 2019 r.".

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 21 mar 2019, 08:48
autor: Bary
REBEL.pl pisze: 21 mar 2019, 08:31 ...dla edycji angielskiej jest to na razie "II kwartał 2019 r.".
Na streamie FFG było ostatnio wspomniane, że będzie to wczesny II kwartał więc rozumiem, że polska wersja może wystartować nieco później. I drugie pytanie, czy dlc (które już zostało zapowiedziane na wspomnianym streamie) będzie także dostępne po polsku w relatywnie krótkim odstępie czasu (w przypadku chociażby Road to Legend polscy gracze byli zmuszani do wielomiesięcznego oczekiwania, a z kolei w przypadku Posiadłości lokalizację blokował początkowy brak porozumienia w kwestiach formalnych)? Oczywiście zdaję sobie sprawę, że poprzednie aplikacje lokalizowała Galakta, ale pewnie wielu graczy jest obecnie na etapie decyzji o wersji językowej i takie informacje mogą im pomóc w jej podjęciu.

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie (Nathan Hajek, Grace Holdinghaus)

: 21 mar 2019, 09:48
autor: keldorn
No niestety po przeczytaniu instrukcji mocno zacząłem sie zastanawiac nad zakupem. Jesli chodzi o samą przygodę to super to działa u mnie na duuuuzy plus. Ale brak kosteczek i wklepywanie w aplikacje wartosci do walki i jak mam wrazenie generator po przemieleniu danych powie ze cos trafiłem albo cos nie trafiłem - bardzo duzy minus. Co innego kości. Rzucam, widze i albo cos przerzucam albo nie. Moge wsciekac sie na los. Tutat takim excelem mi zajechało. Sama apka do zdarzeń, plansz terenu fajnie, zwiekszy to regrywalnosc. Ale te walki... nie wiem czy jednak sie przełamie do takiego systemu walki.

Jak już coś i kupie to raczej bedzie to tytuł do gier solo, bo nie wyobrażam sobie przy wiekszej ilosci graczy wklepywanie w telefon czy laptopa wszystkich wyników, akceptowania czy dane cos sie zrobiło czy nie.