Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1276
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 358 times
Been thanked: 213 times

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: ShapooBah »

No i ludzie przejrzęli na oczy, kampania dostała zadyszki, a ukryte Stretch Goale stały się płatnymi Add-onami.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10880
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3205 times

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: japanczyk »

ShapooBah pisze: 28 sty 2019, 12:53 No i ludzie przejrzęli na oczy, kampania dostała zadyszki, a ukryte Stretch Goale stały się płatnymi Add-onami.
Bardzo słabo jest prowadzona ta kampania, kiepski angielski twórców raczej nie pomaga, brak profesjonalizmu, social SG sklecony na szybko i bez polotu z głosowaniem like'ami (lol)
Kibicuje chłopakom, ale widze, ze ludzie sie wycofują i szczerze na ich miejscu bym zrobił cancel i przemyslal sprawe jak to poprowadzic zamiast wydawac półprodukt bez wszystkich figurek - serio chce zobaczyc jak beda dwa najgrozniejsze potwory wygladac na polanszy jako kartoniki :D
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1276
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 358 times
Been thanked: 213 times

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: ShapooBah »

Mnie zirytowało 12 updateów [sic!] W przeciągu niecałych 20 godzin.
Moja skrzynka mailowa cierpiała bardzo przez ten weekend.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Posty: 516
Rejestracja: 05 sty 2018, 23:42
Has thanked: 97 times
Been thanked: 67 times
Kontakt:

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: Mixthoor »

Wsparłem, choć nie podobają mi się SG i bierne robienie z ludzi idiotów. Jeśli SG dla smoka i behemota się nie ufundują, czy z planszy zostaną usunięte ich symbole? Czy może twórcy obdarują wspierających darmowym prezentem - "smok i beh dla wszystkich"? Czekam na przykładową rozgrywkę gry solo i w kooperacji. Czekam również na przykładową walkę bez rzutów kością.
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1276
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 358 times
Been thanked: 213 times

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: ShapooBah »

Spoiler:
Zaraz na poczatku kampanii pytałem o to twórców odpowiedzieli mniej więcej w tak optymistyczny sposób:
Koszt takiego Smoka czy Behemota jest tak wysoki, że szczęka opada. Musimy obliczać SG tak, by gra się spinała przy 1000 sztuk zakupionych. Każde kolejne sztuki zmniejszają nam koszty produkcji, przez co dokładamy kolejne potwory i zawartość pudełka powiększa się. Niestety nie mogliśmy inaczej, a nie chcemy by gra była nieosiągalna cenowo, bo już i tak jest to dość wysoka cena. Jeżeli stałoby się tak, że nie dojdziemy do stratch goali to damy graczom tokeny zastępujące potwory. Gdyby jednak się okazało, że w late pledgeu dobijemy do poziomu pozwalającego nie dopłacać do gry, wtedy do paczek dodamy prezenty [brakujące figurki]. Ponadto po kickstarterze zaczniemy rozmowy w sprawie wydania gry poza KS, przy jednoczesnym uszczupleniu zawartości [o plastik]

Oczywiście cytat jest zlepkiem kilku wiadomości polegających na luźnym komentowaniu postów na ich fanpageu i zedytowaniem go do poprawnej formy języka polskiego.
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 699
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 107 times

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: Largo »

Wszystko wskazuje na to, że gra opiera się na 'ładności' i figurkach czego osobiście nie trawię. Gdyby tytuł był naprawdę dobry to broniłby się samą rozgrywką z kartonikami. Bardzo lubię moba i chciałem dać wsparcie, ale jednak odpuszczę. Tym bardziej, że wspierający zostali potraktowani niepoważnie poprzez ustawienie celów, które były tak naprawdę częścią podstawowej gry. Kampania do poprawy
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10880
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3205 times

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: japanczyk »

No i dołożyli figurki, które powinny być w grze od poczatku ;-)
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1276
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 358 times
Been thanked: 213 times

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: ShapooBah »

Myślę, że gdyby chłopaki od począku zrobili figurki pod 30 mm, nie mieli by takiego problemu logistycznego koszty by spadły, a to, że niektóre detale by zniknęły to inna sprawa. Ale gra byłaby w sensownych granicach opłacalności, bez sztucznych SG, których i tak już pewnie nie osiągną. Bo po co mi większa figurka, jak mam mniejszą.
NeuQuixotic
Posty: 19
Rejestracja: 29 sty 2019, 23:59

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: NeuQuixotic »

Mixthoor pisze: 28 sty 2019, 16:10 Czekam również na przykładową walkę bez rzutów kością.
Właśnie, jeden z autorów gry przebąkiwał w komentarzu na YT o przygotowanym już dodatku rozwijającym (dodającym głębii/decyzyjności? zamieniającym kości na karty?) walkę między bohaterami, jak i polowanie na potwory. Orientujecie się, czy to ma jakąkolwiek szansę znaleźć się w wersji z KS, może w exclusives? Wśród SGs widnieje przy (z tego co piszecie nieosiągalnym) progu 180 000£ "monsters card extended rules"; gdzie szukać szczegółów na ten temat i co z walką między bohaterami?

Nie miałem okazji w to zagrać i zweryfikować, ale w swojej obecnej postaci mechaniki jawią mi się rozczarowujące, żeby nie powiedzieć niedorzeczne. Rodem z 1983... Pomijając nieszczęsną akcję polowania, przeszukiwanie również ogranicza się do rzutu kością i odczytania, co to nam los zgotował - wręczył kryształek, odebrał punkt życia, a może dodał punkt akcji przeciwnikom.. Na dokładkę wszystkie karty zadań polegają praktycznie na tym samym, a time tracker, kolejność i lokalizacja respawnów ściśle określona.

Co ta gra ma wspólnego z MOBA poza podziałem na dwie drużyny rywalizujących czempionów? Brak tu nawet sensownego pomysłu na rozwój bohatera, co powinno w tego typu grze sprawiać najwięcej frajdy.

Przepiękna oprawa graficzna, chciałoby się to mieć już choćby dla tak bajecznie wykonanej planszy i figurek... Stąd pewnie cały hype, ufundowana w 4 h. Sama mechanika fanom Talismanu zapewne nie przeszkadza, a tych jak wiadomo nie brakuje. Pomysł (czy raczej inspiracja) świetny; tak wielki potencjał wydaje mi się tak zmarnowany i nie potrafię tego przeboleć :x
Awatar użytkownika
Jareks1985
Posty: 1089
Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 91 times
Been thanked: 132 times

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: Jareks1985 »

Gra wygląda tak jak by zaprojektował ją fan Talismana, sporo losowości, mało decyzyjności. Gra jest bardzo prosta, jeżeli by nie twierdzić tak prosta, ze aż prostacka. Przechodzenie z pola na pole w poszukiwaniu konkretnych akcji i przedmiotów, bazując na kościach, walka między herosami również jest mocno losowa, ale nie tak jak w przypadku walki z potworami. Koło wydarzeń, które ma wpływać na to co dzieje się na planszy, również jest schematyczne i łatwo przewidzieć co się zaraz wydarzy. Mechanika jest przestarzała i nie emocjonująca. W końcu siłą MOBA jest rozwój postaci i walka, których tutaj nie ma. Gra spodoba sie początkującym graczom, bo ta losowość daje wszystkim równe szanse, a ktoś kto nie zna innych mechanik i gier może dobrze sie przy tym bawić - do czasu... Pisałem z autorem Markiem Zamojskim o problemach jakie meczy te grę, niestety stwierdził, ze zastanowią się nad tym po kampanii, teraz potrzebują kasy na dalszy rozwój i produkcje gry.
Maniake
Posty: 77
Rejestracja: 25 sty 2018, 20:56
Lokalizacja: Zgorzelec
Has thanked: 1 time

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: Maniake »

Ja niestety wycofałem wsparcie. Przyznam, że spodziewałem się czegoś innego po tej grze. Jak na grę za 400zł to mało oferuje, nawet SG jakoś nie porywają :/
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1276
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 358 times
Been thanked: 213 times

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: ShapooBah »

Przez takich jak Ty ta gra się nie ufunduje....

Spoiler:
NeuQuixotic
Posty: 19
Rejestracja: 29 sty 2019, 23:59

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: NeuQuixotic »

ShapooBah pisze: 30 sty 2019, 10:38
Spoiler:
Odniosłem podobne wrażenie. Przed kampanią starali się o dobry kontakt z graczami. Teraz brak odzewu na komentarze czy maile. Tak zachlysnęli się początkowym sukcesem czy aż tyle pracy przy Kickstarterze?

A czytaliście instrukcję w j. ang.? Podobnie jak gra, wizualnie prezentuje się jak profesjonalny, finalny produkt, jednak aż roi się w niej od błędów stylistycznych, niejednoznaczności czy literówek. Mam nadzieję, że zamierzają to jeszcze dać angliście bądź native'owi do redakcji, bo wstyd ją w obecnej postaci do pudełka spakować. Nie przyglądałem się aż tak
samym kartom z gry, ale może być podobnie.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10880
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3205 times

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: japanczyk »

NeuQuixotic pisze: 30 sty 2019, 12:26 A czytaliście instrukcję w j. ang.? Podobnie jak gra, wizualnie prezentuje się jak profesjonalny, finalny produkt, jednak aż roi się w niej od błędów stylistycznych, niejednoznaczności czy literówek. Mam nadzieję, że zamierzają to jeszcze dać angliście bądź native'owi do redakcji, bo wstyd ją w obecnej postaci do pudełka spakować. Nie przyglądałem się aż tak
samym kartom z gry, ale może być podobnie.
Dla mnie to jest duzy minus kampanii, że nie maja (na to wyglada) nikogo w zespole, kto jest w stanie komunikować się dobrze po angielsku.
Juz pominę instrukcję, bo to musi zostać poprawione jeśli chcą to komuś sprzedać, ale spójrzcie na update'y - ile tam niejasności, brak tam treści i mięsa, a sporo lania wody.

Sam update z Goblin Workshop - zero detali, brak dokladnego opisu jak ma wyglądać gameplay, wprowadzenie sklepu do gry itd... Nic dziwnego, że ludzie mają wątpliwości. Do tej pory zreszta nie odpowiedziano na zasadnicze pytanie o figurki - z jakiego materiału maja być i jak chcą osiągnąć taką jakość w finalnym produkcie.
Arius
Posty: 1410
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 294 times
Been thanked: 159 times

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: Arius »

Gambit pisze: 30 sty 2019, 11:05 "Kilka" słów o Champions of Nexum ode mnie
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube
Hmm, jednak trochę już Cię poznałem.
Twoja opinia jest dokładnie taka, jaką przewidywałem :)
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1276
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 358 times
Been thanked: 213 times

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: ShapooBah »

Spoiler:
Chłopaki idą w zaparte. Jestem pod wrażeniem, kampania która w ciągu ostatnich 24 godzin straciła 14k$ powinna dac do myślenia.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10880
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3205 times

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: japanczyk »

ShapooBah pisze: 31 sty 2019, 11:53 Chłopaki idą w zaparte. Jestem pod wrażeniem, kampania która w ciągu ostatnich 24 godzin straciła 14k$ powinna dac do myślenia.
Trochę przesadziłeś :P 14k stracili od 26.01 kiedy ostatni raz byli na +
https://www.kicktraq.com/projects/board ... hart-daily

W każdym razie strata ponad 100 backerów powinna dac do myślenia.
Jak na początku wysyłali aktualizacje jak szaleni, to teraz cisza - też słabo bo ja bym się skupił na regularnych codziennych aktualizacjach z informacjami o tym co się dzieje i z wyjasnianiem zasad. Jest tyle kampanii obecnie na których mozna się wzorować, a oni się trochę zamykają w takim ochronnym bąbelku
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10880
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3205 times

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: japanczyk »

No i po projekcie póki co. Ciekaw jestem kiedy wrócą, rok się dopiero zaczyna i to był bardzo dobry czas na start, nie było aż tak tłoczno, ale życzę chłopakom powodzenia.
promykx
Posty: 248
Rejestracja: 08 gru 2017, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times
Been thanked: 17 times

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: promykx »

Żadnego info dlaczego anulowali? bo nie widzę w updejtach, a z komentarzy wynoszę że myśleli że są jak CMON, i zrobią 1000% zebranych dolarów. No i na myśleniu się skończyło :)
Chociaż mechanicznie to faktycznie poziom zombicide :}
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10880
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3205 times

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: japanczyk »

promykx pisze: 11 lut 2019, 07:18 Żadnego info dlaczego anulowali? bo nie widzę w updejtach, a z komentarzy wynoszę że myśleli że są jak CMON, i zrobią 1000% zebranych dolarów. No i na myśleniu się skończyło :)
Chociaż mechanicznie to faktycznie poziom zombicide :}
Standard, wrócimy będzie lepiej.
Ale mysle ze stratą 35k GBP to wystarczający powód ;)
Na pewno przy tak niepomyslnych wiatrach to dobra decyzja
Awatar użytkownika
mauserem
Posty: 1817
Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
Has thanked: 253 times
Been thanked: 165 times
Kontakt:

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: mauserem »

Czy tego projektu nie ogarniała jakaś w kosmos profesjonalna agencja kickstarterowa?
Taka wiecie, ekipa kołczów i innej maści guru od crowdfoundingu - czyżby okazali się nie dość profesjonalni i źle doradzili twórcom?
"(...)wiecie chłopaki - ustawcie "goal" na 1/4 rzeczywistych potrzeb, żeby ładnie wyglądało jak będzie N00% celu - wicie, rozumicie - taki chłyt marketingowy(...)"
Taki projekt trzeba "pompować" do samego końca - trzeba mieć czym to robić - chłopakom zabrakło "materii"
Nic tak nie boli jak projekt ufundowany po kosztach - a tutaj ewidentnie było poniżej kreski...
Awatar użytkownika
ShapooBah
Posty: 1276
Rejestracja: 18 lip 2018, 13:56
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Has thanked: 358 times
Been thanked: 213 times

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: ShapooBah »

Do tego dochodziło jeszcze to, ze jedyną osobą która nakręcała Hype na projekt był jeden ze wspierających z Hiszpani ( a może z Mexico?) w każdym razie jeden użytkownik robił dla projektu więcej niż całe wydawnictwo.

Koleś sam ogarnął tryb solo, competitive, docisnął Mobowatość przez propozycje trybu levelowania... I wiecie co?
I nic. Autorzy mówili no fajnie fajnie, ale nasza gra jest kompletna skończona i wysoko jakościowa, poza tym nie przejmujemy się utratą tylu backerów. Mamy plan B.

No to wprowadzili go w życie :).
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10880
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3205 times

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: japanczyk »

mauserem pisze: 11 lut 2019, 08:04 Czy tego projektu nie ogarniała jakaś w kosmos profesjonalna agencja kickstarterowa?
Taka wiecie, ekipa kołczów i innej maści guru od crowdfoundingu - czyżby okazali się nie dość profesjonalni i źle doradzili twórcom?
"(...)wiecie chłopaki - ustawcie "goal" na 1/4 rzeczywistych potrzeb, żeby ładnie wyglądało jak będzie N00% celu - wicie, rozumicie - taki chłyt marketingowy(...)"
Taki projekt trzeba "pompować" do samego końca - trzeba mieć czym to robić - chłopakom zabrakło "materii"
Nic tak nie boli jak projekt ufundowany po kosztach - a tutaj ewidentnie było poniżej kreski...
Tak coś słyszałem, ale ile w tym prawdy to nie wiem.

Kampania na pewno była bardzo, ale to bardzo źle i nieprofesjonalnie prowadzona. Jasne - widziałem gorsze, ale jeśli chcieli odnieść sukces to zabrakło im jednego typka takiego jak właśnie Amarice (gość o którym wspomniał ShapooBah) ze społeczności, tylko w ekipie, który pisałby treściwe update'y (tak jak teraz w Valor & Villians czy Vindication) i odpowiadał treściwie i sensownie na pytania społeczności.

Tutaj ani nie było rozsądnego planu na group pledge, social gole nie były social goalami co przełożyło się na brak szumu poza początkową fazą kampanii, ludzie sami trzymali pieczę nad kicktraq żeby gra cały czas była w topce... No i przede wszystkim w pierwotnym założeniu gra bez SG była niekompletna, czym zapracowali sobie na spory backlash wspierających. Sporo błędów z mojej perspektywy jako wspierającego.
Awatar użytkownika
Jareks1985
Posty: 1089
Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 91 times
Been thanked: 132 times

Re: Champions of Nexum (Bartłomiej Hebda, Tomasz Kalisz, Marek Zamojski)

Post autor: Jareks1985 »

No nie wiem, może temat jest zbyt ciężki do przełożenia na gre planszową? w tym czasie wystartowała, inna kampania MOBA - SkyTerar https://boardgamegeek.com/boardgame/259061/skytear - i tez została anulowana. Swoja drogą bliższą wersją MOBA niż Nexum.Natomiast oba projekty natchnęły mnie aby stworzyć swoja wersje MOBA :), bez kości, z rozwojem postaci, craftowaniem przedmiotów, polowaniem w jungli i na lini wroga, aby w końcu zniszczyć zamek przeciwnika. Mam 5 lat doświadczenia w Dota/Dota2, wiem, że to nie wystarczy, ale czuje jaka mechanika mogła by zastąpić i symulować te z wersji cyfrowej :). Trzymajcie kciuki.
ODPOWIEDZ