Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

Dlaczego u nas wychodzą takie abstrakty jak Azul czy Sagrada, a jak jest coś równie ładnego i "bardziej grywalnego" to nikt się za to nie zabiera...?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: detrytusek »

zbajszek pisze: 28 cze 2019, 10:28 U mnie w retailowej podstawce też na pewno są kafelki z punktami (bo choć mam wymieszane z dodatkiem to zdaje mi się że część z nich pochodzi z podstawki).
Pewnie, że są. Poprawiłem się potem
zbajszek pisze: 28 cze 2019, 10:28 W grze głównie chodzi o dinozaury, bo to klucz programu, więc zarzucanie że trzeba je tworzyć jest trochę dziwne :D.
Nigdzie nie zarzucałem grze, że trzeba robić dinozaury tylko, że nie ma żadnej innej strategii oprócz tego.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4104
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2631 times
Been thanked: 2546 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: Gizmoo »

Dr. Nikczemniuk pisze: 28 cze 2019, 10:31 Dlaczego u nas wychodzą takie abstrakty jak Azul czy Sagrada, a jak jest coś równie ładnego [...]
Odpowiedź jest bardzo prosta. Azul i Sagrada to tanie w produkcji gry, na każdą kieszeń, których atutem jest fakt, że mają szansę trafić "pod strzechy". Gry proste i jednocześnie niebanalne. Laika można nauczyć zasad w 5 minut.

Dinosaur Island to gra bardzo droga (szczególnie w wersji KS), która nie trafia w każdy gust (co widać już po tym wątku), dodatkowo samo tłumaczenie zasad to 15-20 min. Nie jest to produkt z którego laik się będzie cieszył i który ma szanse często lądować na stole (ja na rozgrywkę czekałem ponad pół roku, bo zawsze graliśmy w coś innego)

Reasumując - to produkt obarczony olbrzymim ryzykiem wydawniczym. Pomijam fakt, że bariera cenowa jest dla wielu nie do przeskoczenia. U nas gry powyżej 150 zł uważane są za bardzo drogie. Ja za swoją kopię deluxe (extreme edition) DI z dodatkiem Totally Liqid zapłaciłem na KS w przeliczeniu na złotówki coś około 550 zł. Dla większości forumowiczów i potencjalnych klientów ta cena jest bardziej abstrakcyjna niż Azul. :lol: Osoby, które są w stanie wysupłać takie pieniądze na planszówkę w naszym kraju idą w setki, a nie tysiące. A nakład poniżej tysiąca jest nieopłacalny.

Nadal niestety KS pozostanie głównym kanałem dystrybucji perełek (*jak i kopalnią szrotu :lol: )

P.S. Jak tylko uda mi się zagrać z kolejnymi modułami to na bank zdam relację. Mój apetyt na DI wzrasta z każdym kolejnym postem. ;)
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: detrytusek »

Niewątpliwie masz rację ale bez problemu można znaleźć przykłady tego typu gier jednak wydanych w Polsce. (Pierwsze z brzegu) Feudum się bez problemu ufundowało. W sumie czemu?
Co do DI to jest już lub będzie wersja francuska, portugalska, koreańska, niemiecka, rosyjska. Jakoś nie wierzę, że w Portugalii jest tych chętnych więcej niż u nas. Myślę, że kampania wersji retailowej miałaby szansę powodzenia przy dobrym marketingu bo jakby nie było gra jest na 113 miejscu.
Z 3 strony czasem po prostu coś nie iskrzy bo niewytłumaczalnym jest dla mnie fakt braku polskiej wersji Spirit Island, a też jest pierdylion wersji językowych na czele o ile pamiętam z węgierską.
Może po prostu wszystkie gry z Island w tytule mają pod górkę ? :)
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Koziełło
Posty: 905
Rejestracja: 13 cze 2018, 13:11
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 234 times
Been thanked: 315 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: Koziełło »

detrytusek pisze: 28 cze 2019, 11:45 Może po prostu wszystkie gry z Island w tytule mają pod górkę ? :)
Z Robinson Crusoe ........ Island na czele :lol:
Awatar użytkownika
zbajszek
Posty: 530
Rejestracja: 18 sie 2012, 19:18
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 7 times
Been thanked: 17 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: zbajszek »

detrytusek pisze: 28 cze 2019, 11:26
Pewnie, że są. Poprawiłem się potem
Sorki musiało mi gdzieś przeminąć dlatego napisałem że są :D.
detrytusek pisze: 28 cze 2019, 11:26 Nigdzie nie zarzucałem grze, że trzeba robić dinozaury tylko, że nie ma żadnej innej strategii oprócz tego.
Fakt jest to główny sposób zdobywania punktów i też chyba jedyny sposób zdobywania ekscytacji. Choć ja tam w gameplayu na razie nie czuję że robię to samo i moje gry wyglądały dość inaczej (zwykle ze względu na Plot Twisty), no ale karty PR i Blueprinty z dodatku też dodają trochę dynamiki pod tym kątem, bo możesz złapać trochę punktów z innych źródeł. Jasne nie jest to ciężkie euro z milionem rzeczy dającym punkty które możesz wykorzystać, a raczej średnio ciężkie euro z dość prostymi zasadami, ale jednak odpowiednią głębią żeby się tym pobawić. No i jest wierna swojemu klimatowi gdzie faktycznym celem jest wybudowanie jak najlepszego parku rozrywki i nie podrzuca jakiś dodatkowych opcji które mogą gracza odciągać od tego (imo tutaj pewnie by to było trochę dość sztucznych opcji). Choć fakt fajnie by było jakby na przykład niektóre atrakcje podwyższały ekscytację. W ogóle dziw mnie trochę że z trzech rodzajów atrakcji tylko te z jedzeniem mają specjalne właściwości (wybór punktów albo pieniędzy), zdaje mi się że dwa pozostałe typy też mogły jakoś działać na swoich zasadach.

W sumie w ogóle zdziwiłem się jak kolega mi dał podstawkę na urodziny bo myślałem że tego w sklepach u nas nie ma, miałem problem z wydrukiem jednego arkusza ale dość szybko przysłali mi nowe, a i jak zobaczyłem dodatek to od razu kupiłem bo podobało mi się jak brzmiał a myślałem że może być później problem z dostępnością, choć od tego czasu w paru sklepach go widziałem więc jest lepiej niż myślałem. Ja tam grę mogę polecić, ale też ja do końca nie jestem euro graczem (grywam ale preferuje jednak klimat i przygodę, do dużych silników i numerków), więc to też można wziąć pod uwagę :).
--------------------Zbajchu Plays--------------------
---Moja Planszoteczka --- Sprzedam/Wymienię Topic ---
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4104
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2631 times
Been thanked: 2546 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: Gizmoo »

Wreszcie udało się w weekend zagrać z trzema modułami z Totally Liquid:

1. Wodne dinozaury.
2. Bluepritns.
3. Facilities + Executives.

Wszystko mocno na plus. Komplikują trochę rozgrywkę i wprowadzają sporo dodatkowych opcji - przez co jest ciekawiej, ale jednocześnie... Zwiększa się trochę downtime, bo w swoich ruchach jest więcej opcji do rozważenia.

Partia była super interesująca i bardzo przyjemna, ale muszę też przyznać - plot twisty które nam wyszły i cele - dołożyły do gry sporo napięcia i stresu i była to pierwsza moja partia w DI w której się denerwowałem i która nie była czystą zabawą. Wodne dinozaury niewiele wnoszą i w zasadzie są jedynie wizualnym gimickiem. Ot po prostu mamy więcej dinusiów do wyboru. Wprawdzie niektóre z nich mają ciekawe statystyki, ale jednak szkoda, że nie mają jakiś unikalnych umiejętności. Dla mnie ten moduł to zmarnowany potencjał!

Facilities i executives powodują, że gra staje się odrobinę asymetryczna i muszę przyznać - zdecydowanie ciekawiej jest, kiedy mamy unikalne umiejętności, których nie posiadają nasi oponenci. Bardzo mi się ten moduł podoba! Niestety początkowy draft jest nieintuicyjny, bo musimy przyswoić sporo informacji. I w trakcie gry okazało się, że wybrałem średnią kombinację i dodatkowo - niewłaściwie zinterpretowałem działanie. Jak się chce grać z tym modułem, to tak na prawdę musimy rozegrać kilka gier, żeby w ogóle zrozumieć działanie i mieć również pojęcie co dostaną w drafcie nasi oponenci.

Największy jednak bez wątpienia wpływ na grę mają Blueprints. Niejako kierunkują nasze wybory od początku gry i jednocześnie - co chwila przy rozbudowie naszego parku musimy sprawdzać plany, by nic nie zrąbać. Jeżeli ktoś działa zgodnie z planami - może solidnie wyprzedzić innych punktowo. Jeżeli ktoś całkowicie je olewa - to jeżeli nie zbuduje perfekcyjnej machiny, to może pożegnać się z czołówką tabeli punktowej. Nie wiem, czy zawsze będę chciał grać z tym modułem, bo odejmuje nam trochę wesołej wolności przy rozbudowie naszego parku.

Do sprawdzenia pozostał mi jeszcze dodatek PR Events, ale obawiam się, że wprowadzi on trochę zbyt wiele losowości. Przynajmniej na to wygląda po lekturze kart.

Reasumując - bardzo podoba mi się TL. Zastanawiam się teraz, czy nie połączyć wszystkich komponentów do kupy i czy nie porzucić pomysłu grania w "gołą" podstawkę. I pewnie gdybym grał w stałym składzie - to wszystko bym wymieszał. Sęk w tym, że gdybym wprowadzał nowych graczy i miał ich uczyć zasad Dinosaur Island, to niestety - ale moduły z Totally Liquid dokładają kolejną cegiełkę, która intuicyjna staje się dopiero po zagraniu w podstawkę.

Dodatek jest świetny, a ja i nie mogę doczekać się kolejnej rozgrywki! :D
rafaelus
Posty: 464
Rejestracja: 30 sty 2015, 09:57
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: rafaelus »

Były jakieś plotki o polskim wydaniu? ;)
Chętnie się podzielę ;)
-Planszostrefa.pl - 11%, 3trolle.pl - 6 %
Awatar użytkownika
VivoBrezo
Posty: 780
Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
Has thanked: 154 times
Been thanked: 528 times
Kontakt:

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: VivoBrezo »

Cześć

Przygotowałem dla Was krótka, 40 minutową recenzję Dinosaur Island :).
Miłego słuchania.

https://www.youtube.com/watch?v=_GRQcm-He7I

lub:
https://open.spotify.com/episode/3NgO1Cp1d7051YmVLHaaO5

Obrazek
Cześć! Nie widzicie nas, ale możecie nas usłyszeć w podcaście Kości, Piony i Bastiony. Rozmawiamy o grach, które lubimy, bo życie jest za krótkie, na te słabe.
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
dave8
Posty: 744
Rejestracja: 01 sty 2017, 16:51
Has thanked: 70 times
Been thanked: 93 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: dave8 »

Pokazałem córce gameplay i teraz nie mam wyjścia czekam na polską wersję od Galakty :mrgreen:
Czy ja dobrze widzę, że wersja retail ma wszystkie dinozaury takie same?
Wie ktoś czy gdzieś można kupić jakieś fajne dinoneeple?
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 769
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 669 times
Been thanked: 781 times
Kontakt:

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: anitroche »

dave8 pisze: 06 lut 2021, 20:22 Czy ja dobrze widzę, że wersja retail ma wszystkie dinozaury takie same?
Wie ktoś czy gdzieś można kupić jakieś fajne dinoneeple?
Wersja od Galakty będzie taka sama jak najnowsza edycja oryginalnego wydawcy, czyli będą w niej w sumie 3 typy dinusiow: triceratops i jakieś dwa mięsożerne. Jak chcesz odpimpowane meeple do tej gry to w sklepie board game geek jest zestaw dinozaurów do tej gry z naklejkami:
https://boardgamegeekstore.com/products ... 7e47&_ss=r

Ale nie rozglądałam się za tym specjalnie, więc może to nie jedyna opcja
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
dave8
Posty: 744
Rejestracja: 01 sty 2017, 16:51
Has thanked: 70 times
Been thanked: 93 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: dave8 »

anitroche pisze: 06 lut 2021, 20:28
dave8 pisze: 06 lut 2021, 20:22 Czy ja dobrze widzę, że wersja retail ma wszystkie dinozaury takie same?
Wie ktoś czy gdzieś można kupić jakieś fajne dinoneeple?
Wersja od Galakty będzie taka sama jak najnowsza edycja oryginalnego wydawcy, czyli będą w niej w sumie 3 typy dinusiow: triceratops i jakieś dwa mięsożerne. Jak chcesz odpimpowane meeple do tej gry to w sklepie board game geek jest zestaw dinozaurów do tej gry z naklejkami:
https://boardgamegeekstore.com/products ... 7e47&_ss=r

Ale nie rozglądałam się za tym specjalnie, więc może to nie jedyna opcja
Dzięki za info. 3 typy dinozaurów brzmią już rozsądnie.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4078
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: brazylianwisnia »

dave8 pisze: 06 lut 2021, 20:22 Pokazałem córce gameplay i teraz nie mam wyjścia czekam na polską wersję od Galakty :mrgreen:
Czy ja dobrze widzę, że wersja retail ma wszystkie dinozaury takie same?
Wie ktoś czy gdzieś można kupić jakieś fajne dinoneeple?
https://www.meeplesource.com/proddetail ... saurIsland

Pomarzyc można... Ale sa piękne i drewniane a nie plastik jak w grze. Cena jednak adekwatna.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Kin@a
Posty: 1272
Rejestracja: 27 lip 2015, 16:22
Has thanked: 16 times
Been thanked: 138 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: Kin@a »

dave8 pisze: 06 lut 2021, 20:22 Czy ja dobrze widzę, że wersja retail ma wszystkie dinozaury takie same?
Wie ktoś czy gdzieś można kupić jakieś fajne dinoneeple?
Wie :) Dokup Draftozaur Naszej Księgarni, wrzucili tam 66 drewnianych dinomepli w różnych rodzajach. Cena gry śmiesznie niska (70zł). Myślę, że będą się nadawać i do tej gry.


Zaś jeśli chodzi o Dinosaur Island to czuć klimat Jurasic Park? Przyznam, że brakuje mi tu trochę dużej planszy wyspy...
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: detrytusek »

Nie bardzo. To jest naprawdę dość przeciętna gra z masą problemów.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Kin@a
Posty: 1272
Rejestracja: 27 lip 2015, 16:22
Has thanked: 16 times
Been thanked: 138 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: Kin@a »

detrytusek pisze: 11 lut 2021, 08:32 Nie bardzo. To jest naprawdę dość przeciętna gra z masą problemów.
Aha, to na miejscu Galakty zainwestowałabym w jakąś inną grę do wydania. Zapewne głównym "hypem" są tu figurki dinusiów, a skoro wersja retail ma być masakrycznie z nich okrojona (tylko trzy rodzaje mepli i do tego plastikowych doprawdy nie brzmi zbyt bogato) to za wiele osób się na nią nie skusi. Tematyka dinozaurów też nie jest zbyt powszechna wśród potencjalnych nabywców skoro nie oddaje bardziej klimatu Jurasic Parku, już bezpieczniejszy by było coś w stylu New York Zoo z różnymi zwierzątkami.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: detrytusek »

W ogóle nie martwiłbym się o sprzedaż przy normalnej cenie.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Posty: 2821
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 447 times
Been thanked: 318 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: Dr. Nikczemniuk »

detrytusek pisze: 11 lut 2021, 08:32 Nie bardzo. To jest naprawdę dość przeciętna gra z masą problemów.
Tylko że takich gier wychodzi cała masa, np. Na Skrzydłach, a i tak wyprzedają się na pniu (te najbardziej nahajpowane :wink: ).
Mimo wszystko uważam, że Dinosaur Island to gra przy której warto się zatrzymać, bo dinozaury, bo worker placement, bo ładniutkie, bo to może być spoko gra rodzinna. No i dlatego chcę ten tytuł sprawdzić :D
No a teraz do rzeczy, jakie problemy ma ta gra?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: detrytusek »

Rodzinna to ona na pewno nie jest.
Co do problemów to wystarczy poczytać ten wątek.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Kin@a
Posty: 1272
Rejestracja: 27 lip 2015, 16:22
Has thanked: 16 times
Been thanked: 138 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: Kin@a »

Dr. Nikczemniuk pisze: 11 lut 2021, 10:06 Tylko że takich gier wychodzi cała masa, np. Na Skrzydłach, a i tak wyprzedają się na pniu (te najbardziej nahajpowane :wink: ).
"Na skrzydłach" oprócz tego, że ładne to ma jeszcze walor edukacyjny a to ważne dla sporej grupy nabywców :wink:
detrytusek pisze: 11 lut 2021, 09:49 W ogóle nie martwiłbym się o sprzedaż przy normalnej cenie.
Gdyby były drewniane i różnorakie dinomeple to nawet cena by nie musiała być "normalna" tylko wyższa, a sporo osób by się skusiło.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: detrytusek »

Kin@a pisze: 11 lut 2021, 10:45 Gdyby były drewniane i różnorakie dinomeple to nawet cena by nie musiała być "normalna" tylko wyższa, a sporo osób by się skusiło.
Coś mi się zdaje, że plastik w dzisiejszych czasach raczej nie ma problemu ze znalezieniem nabywcy.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4078
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: brazylianwisnia »

detrytusek pisze: 11 lut 2021, 08:32 Nie bardzo. To jest naprawdę dość przeciętna gra z masą problemów.
Z dodatkiem jest naprawde fajna bo zyskuje sporo głębi. Sama podstawka jest wlasnie za plytka.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Kin@a
Posty: 1272
Rejestracja: 27 lip 2015, 16:22
Has thanked: 16 times
Been thanked: 138 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: Kin@a »

detrytusek pisze: 11 lut 2021, 10:54 Coś mi się zdaje, że plastik w dzisiejszych czasach raczej nie ma problemu ze znalezieniem nabywcy.
Zwłaszcza na KS :wink: .
Ja jednak wolę drewniane meeple. Bardziej mi pasują do planszowej gry.
Tematyka parku jurajskiego w grze ciekawi, ale musi mieć lepszą oprawę, w tym graficzną i dopracowane zasady.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7330
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 459 times
Been thanked: 1106 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: detrytusek »

brazylianwisnia pisze: 11 lut 2021, 11:00
detrytusek pisze: 11 lut 2021, 08:32 Nie bardzo. To jest naprawdę dość przeciętna gra z masą problemów.
Z dodatkiem jest naprawde fajna bo zyskuje sporo głębi. Sama podstawka jest wlasnie za plytka.
Z dodatkiem miałem jeden podstawowy problem. Przeczytałem instrukcję, zacząłem się zastanawiać "co Ci ludzie tak na nią pomstują przecież wszystko jasne" po czym zaczynając grać nie znalazłem ani jednego wytłumaczenia moich wątpliwości, które pojawiały się co chwilę. W niej jest zarys, kilka ogólników, a potem to sobie radź sam.
Może i on dodaje fajne rzeczy ale komuś się ewidentnie nie chciało przyłożyć ani do instrukcji ani do balansu. Spakowałem, sprzedałem...adieu.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4078
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Dinosaur Island (Jonathan Gilmour, Brian Lewis)

Post autor: brazylianwisnia »

Kin@a pisze: 11 lut 2021, 11:01
detrytusek pisze: 11 lut 2021, 10:54 Coś mi się zdaje, że plastik w dzisiejszych czasach raczej nie ma problemu ze znalezieniem nabywcy.
Zwłaszcza na KS :wink: .
Ja jednak wolę drewniane meeple. Bardziej mi pasują do planszowej gry.
Tematyka parku jurajskiego w grze ciekawi, ale musi mieć lepszą oprawę, w tym graficzną i dopracowane zasady.
Dinosaur World ma fajne meeple ale dopiero ci byl KS wied daleka droga jeszcze.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
ODPOWIEDZ