Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6454
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 585 times
Been thanked: 942 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Odi »

Według doniesień z Essen - Conflict of Heroes: Steel Rain 1943-1945, ma zostać wydany w okolicach czerwca przyszłego roku.

Tym razem dostaniemy prawdopodobnie w pudełku jedynie 4 plansze terenu, ale o 50% żetonów więcej, niż w CoH:AtB. Dodane zostanie lotnictwo. Mapy obu 'wschodnich' części będzie można łączyć i rozgrywać specjalne wielkie scenariusze, opracowane dla nich przez Uwe Eickerta.
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: melee »

@zedd
jeszcze jedna uwaga - linia ze wzgórza musi iść z 1 pola przy krawędzi klifu, Ty narysowałeś z drugiego, które (również wg zasad) nie ma LOS
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: janekbossko »

jak to w takim razie wyglada?
wiem ze na BGG rozgorzała dyskusja ale jesli ktos mógłby wyciągnąć z niej wnioski byłbym wdzieczny :)
Awatar użytkownika
Yatzek
Posty: 132
Rejestracja: 20 sie 2004, 09:53
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 1 time

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Yatzek »

Wniosek potwierdzony przez UWe jest taki, że:

1. W COH nie kombinujemy z płaskowyżem. Po prostu jeśli nie stoisz na krawędzi to nie widzisz tego co jest na dole.

2. W tym specyficznym przypadku z samego skraju skraju szczytu spotterzy jednak widzą jedną chatkę. (moździerze mogą być w okolicy 2 hexów) - czyli mogą walić, ale są też wystawieni na artylerię sowietów.
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: janekbossko »

właśnie doszedł moj egzemplarz gry...

podniecenie nie minęło wiec bede nie obiektywny :P

wieeelkie pudlo ale niskie...w srodku plansze na naprawdę grubym kartonie....to nie to co Manewry tutaj plansza wytrzyma boj z 4 latkiem!
zetony dokadnie 2 i pol centymetra dlugosci....grafiki wyrazne i naprawde jest na co patrzec :) od razu nie mam ochoty oglądać jakichkolwiek figurek z Memoir' 44

jutro gram5 scenariusz Monsters! bitwa pancerna to to co Tygrysy lubią najbardziej!

na pewno zdam relacje....
Awatar użytkownika
Wilk
Posty: 683
Rejestracja: 19 cze 2007, 15:21
Lokalizacja: Wawa

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Wilk »

Tak, ja tez mam gre od jakiegos czasu, jeszcze nie gralem, ale tez uderzyl mnie fakt, ze wyglad pudla (niskie) nie przygotowuje na jego ciezar. :)
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Jestem po pierwszym starciu.
Wydanie 10/10. Tylko numery heksów mogły by być jaśniejsze, bo przy ustalaniu miejsca ukrytych jednostek za bardzo trzeba wpatrywać się w mapę. No i żetonów mogło by być więcej :)
Grywalność fantastyczna, ale to już dawno wiadomo. Mechanika wybitna, wykonanie perfekcyjne. Krótki czas rozgrywki. Moc trudnych decyzji do podejmowania. Pełna interaktywność graczy. Jak rozegram większość scenariuszy to porównam z kochanym CC. ;)
Zdecydowanie polecam.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: janekbossko »

widze ze co raz wiecej dobrych opinni na temat tej gry - co mnie cieszy gdyz rowneiz na bgg kra powoli bo powli ale idzie ku pierwszej 50(?)

mam juz za soba kilka scnariuszy:) dlatego moze delikatnie z charakteryzuje moje wcześniejsze gry.

Scenariusz:
1. hmmm w zasadzie nieby jest to wprowadzajaca potyczka i wszystko bylo by dobrze (mao jednostek, krotki czas, malo zasad) gdyby nie to ze jest to naprawde niezbalansowane :( hmmm...grajac niemacami nie trzeba sie mocno napocic by rozdmuchac w pien sowietow...ten anty-balans mozna rozumiec dwojako. Po pierwsze gdy wlasciciel chce kogos wprowadzic w arkana CoH'a to daje mu zagrac niemacami. Wiadomo ze w 90% zoltodziob wygra i bedzie chcial grac dalej :)
Jestem zdania ze CoH to nie M'44 i scenariusze ktroe w CoH'u nie sa strikte historyczne pwinny byc bardzie zbalansowane a jzu napewno pierwszy(poparte kilkoma partiami z nowicjuszami i weteranami)

2. The Gap - gralem tylko raz i niemcy dostali lupnia. Gralem dokladnie tydzien temu a ze od tego czasu minelo sporo bitew i duzo krwi zolnierzy przelano dlatego dokadnie nie pamietam ;) ogolnie scenarisuz fajny i niedlugi. Gralem niemcami i poleglem ehhh...

3. Generał Petrov - wg mnie iście filmowy scenariusz. W kazdym razie grajac niemcami (moj dotychczasowy partner w CoH'a ustalil ze manz e gramy w ten sposob ze najpierw we wszystkich potyczkach ja bede niemiaszkami) ma za zadanie zlapac ub poprostu zabic generala ktory ranny ezy w jednej z chat. Najlatwiejszym sposobem jest "zbadanie" za pomoca pociskow z moździerza w ktorej z chat ukryl sie ranny rosjanin. Ten scenarisuz gralem rowniez tylko raz i niemcy dosc szybko wygrali bo chyba po okolo 25 min. Dodam ze moglismy zle obicyc LOS gdyz sprawa wzgorz i tego czy moździerz widzi czy nie chaty to sprawa sporna. Reasumujac gen zginal ale dla przeciwwagi w scenariuszu sowieci posiadaja artyerie ktora z powodzeniem moze nekac niemieckie oddzialy wiec uwazam ze balans jest zachowany

4 Bunkier! - ta potyczka jest nie dosc ze ciekawa do tego nie trwa za dugo okolo poltorej godziny intensywnej gry :) Niemcy maja za zadanie zdobyc sowiecki bunkier i przyczolek znajdujacy sie za ostatnim wzgorzem. Udalo mi sie wygrac stosujac taktyke iscie filmowa. Jako ze po drodze ciezarowka mknie niczym strzala, rzutem na tasme przemknalem przez rosyjska obrone i zdobylem punkt wlasnie dzieki bohaterskosci kierowcy (moze i byl to Eastwood).

5. Monsters - typowo pancerny scenarisuz. 9 niemieckich jednostek zmechanizowanych(plus 3 jendostki piechoty, 2 dziala 37mm i 2 trucki) kontra 10 pancerniakow rosyjskich(plus 2 jednostki piechoty, ciezarowka i dzialo 45 mm)! Gralismy go 2 i pol godziny i jest to nasza najdluzsza potyczka. Niemcy ktorzy niszcza przewaga poczatkowa szybko zdobywaja punkty jednka w 3 turze nadjerzdzaja 4 T-34 ktore w tej grze sa najmocniejszymi jenostkami i wtedy roe sie odwracaja. Poniosem druzgocaca kleske. Poczatkowo niszczylem jedostki sowieckie jednak wraz z nadejsciem morderczych t-34 zaczaem uciekac wiedzac ze pancerz jest zbyt mocny jak na moje sily. Scenarisuz wydaje mi sie lekko niezballansowany na rzecz rosjan.

Zostao rowno 5 scenariuszy ktorych nie mialem przyjemnsoci sprawdzic ale jzu teraz iwem ze ta gra jest moja ulubiona. Przyjemnsoc z eksterminacji ednostek przeciwnika bezcenna :twisted: i rzeczywiscie czujesz ze masz wplyw na decyzje i losy tego co dzieje sie na planszy. Polecam wszystkim fanom gier wojennych i nie tylko ;)

Po kilku grach widac ze niemiecke jednostki piechoty to wytrenowane jednostki z duzym zasiegiem i co najwazniejsze szybkostrzelne. Inaczej ma sie sprawa u rosjan gdzie wojsko ma chyba z "łapanki" wiec ani zasiegoem ani czestotliwoscia nie grzesza :roll: Jendak gdy przyjrzymy sie pancerniakom wtedy gra nabierze innego wymiaru...to sowieci maja mocniejsze jendostki. Co prawda rzadziej strzeaja ale za to pancerz maja prawie nie do zdarcia :) na tym polu niemcy im ustepuja.

Na tym koncze delikatna charakterystyke tego znakomitego tytulu! ;)
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3069
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 88 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: cezner »

janekbossko pisze: Scenariusz:
1. hmmm w zasadzie nieby jest to wprowadzajaca potyczka i wszystko bylo by dobrze (mao jednostek, krotki czas, malo zasad) gdyby nie to ze jest to naprawde niezbalansowane :( hmmm...grajac niemacami nie trzeba sie mocno napocic by rozdmuchac w pien sowietow...
A to różnie bywa. Bo uczestniczyłem w grze, w której to Ruscy roznieśli Niemców. Na koniec 4 etapu w punktach było 7 do 1 dla Rosjan i 4 jednostki niemieckie wyeliminowane przy tylko jednej rosyjskiej.
Trzeba przyznać, że Ruscy wyjątkowo celnie strzelali a Niemcy czasami wyjątkowo kiepsko :) Ale jednak co do tego niezbalansowania, to tak jednoznacznie bym tego nie potwierdzał.
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: janekbossko »

no przepraszam ale...

jedyne co jest zbalansowane to liczba jendostek po obus tronach bo wynosi 5.
niemcy maja 2 jednostki z zasiegiem 10 pol a rosjanie tylko jedna. Strzaly sa drozsze u jendostek rosyjskich.

ulozenie terenu daje delikatna przewage rosanom ale to jest szybko zniwelowane.
Poprostu trzeba miec szczescie kosciach u rosjan i szybko zajac ciemny as po stronie niemieckie by miec szanse..tutaj czajenie nic nie da :)

nadal uwazam ze balansu tu nie ma :P co nie znaczy ze wygrac sie go obiema stronami nie da :)
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: waffel »

Grałem w ten scenariusz tylko raz, czerwonymi, i przegrałem, ale było blisko. Podobno (to z ust designera) najlepiej iść na CC bo rosyjskie oddziały w CC robią z niemieckich KMów bratwursty. Oczywiście to nie takie hop siup się do nich dobrać, ale jak w miarę szybko wejdzie się do lasu "niemieckiego" to może się udać.
Awatar użytkownika
Mordeczka
Posty: 202
Rejestracja: 03 gru 2007, 23:42
Lokalizacja: Pomorze
Been thanked: 3 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Mordeczka »

Tak czytam i czytam to co piszecie o tej grze i coraz bardziej się napalam na nią :wink: Brakuje mi w "kolekcji" gry z tego okresu. Planowałem świąteczny zakup ToI'a, ze względu na partnera do gry (7-latek) miała to być produkcja z dużą zawartością figurek (grywamy w inne "figurkowe" - Starcraft, Battlelore, choć i żetony w NHex go nie odstraszają).
Stąd pytanie czy ktoś z Was ma już doświadczenia gry z młodszymi rocznikami?
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: janekbossko »

CC w pierwszym scenariuszu? hmmm mozliwe ale...trzeba pamietac ze niemcy moga odpowiedziec za kazdym razem kiedy podchodzimy (chyba ze maja flipniete oddzialy i nie maja CAP'sow)
Sowieckie jednostki sa mniej mobilne jeśli liczymy ze w tej samej rundzie jeszcze strzelimy (koszt strzału 4 przy niemieckim 2)

Dlatego uwazam ze scenarisuz jest trudny jak na poczatkowe wprowadzenie...wiemo tym ze zona szybko zagrac pozniej odwrtonie i zrobic stosunek zdobytych VP w obu grach ale...to nie M'44 i nie kazdy scenarisuz da sie zagarac w godzinke :)

To sa tylko spostrzeżenia a nie wady produktu...gre uwazam za wzorowa!
Awatar użytkownika
zedd
Posty: 331
Rejestracja: 24 sty 2007, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Conflict of Heroes

Post autor: zedd »

Ech... COH płynie do mnie przez morza i oceany, a tutaj w pewnym sklepie jest dostępny w realizacji "do 48 godzin" :(
Trochę więcej cierpliwości, a już miałbym go u siebie, a tak przyjdzie mi 3 tygodnie poczekać jeszcze. I dlaczego? Dla marnych 10 złotych? ;( Buuuu...
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: janekbossko »

hehe...sam czekałem :)

ale - cierpienie zostanie wynagrodzone! zawsze możesz umilić sobie czas grając w Szczecinie :)

PS
Całkiem przyjemna ta karcianka - Lightning: Poland - nawet wygrałem polakami nie dając szanas niemiaszkom! :twisted:
Awatar użytkownika
zedd
Posty: 331
Rejestracja: 24 sty 2007, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 1 time

Re: Conflict of Heroes

Post autor: zedd »

No to w samym Szczecinie jest nas trzech, którzy wpadli w sidła COHa - ciekawe jak to wygląda w reszcie Polski :)
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: melee »

Dostępna jest już nowa mapa do CoF: bagna! Np. w rebelu, pewnie również u diablosów
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: janekbossko »

Szczególnie ze u Diablosow jest trochę taniej...a jak ktoś kupil u nich CoHa to rabat na 10% :twisted:

ja czekam na nowa instrukcje - wiadomo cos o niej? miala byc w ten weekend..ehhh

Edit:

Graliscie w scneriusz KV2? tam gdzie niemcy maja znisczyc "haubice na kołach"? przecie system vp jest tam chorrry! ehhh
Awatar użytkownika
Yatzek
Posty: 132
Rejestracja: 20 sie 2004, 09:53
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 1 time

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Yatzek »

Oj płaczesz Janek jak mały Hans ;)
Kto traci jedyny zdolny do robienia zasłony dymnej czołg w drugiej rundzie ? ;)
Kto wiezie Flaka "Jedyną Nadzieję" na ciężarówce pod samym nosem KV-2? Zamiast wykorzystać przewagę zasięgu i grzać z jakiejś górki z bonusem ? ;)

Ktoś myślał nad tym scenariuszem .. taką mam nadzieję :)
Oczywiscie jest to przykład "zadania z kluczem" i niesymetrycznych sił... nie każdy to lubi :)
Awatar użytkownika
Wilk
Posty: 683
Rejestracja: 19 cze 2007, 15:21
Lokalizacja: Wawa

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Wilk »

No, to kolejne rozszerzenie do nabycia. ;)
Ja w CoH poki co bardzo malo zdazylem pograc, tylko 2 pierwsze scenariusze, ale gra jestem zauroczony.
Nie widze natomiast jakiegos wielkiego problemu z balansem: zawsze jako ten bardziej doswiadczony gralem Sowietami i nie czulem sie jakos bardzo "uposledzony". Owszem, trzeba nieco bardziej uwazac i powiedzialbym, ze Sowieci w mniejszym stopniu moga sobie pozwolic na bledy. Raz w 1 scenariuszu wypuscilem z rak pewne zwyciestwo, bo jakos kretynsko sie ustawilem i ta posilkowa niemiecka jednostka pionierow SS mi zrobila kesim na tyle duzy, ze w koncu byl remis.
W drugim scenariuszu juz tym bardziej nie czuje jakiejs slabosci Ruskich, owszem jak to Ruscy - gorszy sprzet, wyszkolenie itd. Ale najpierw mozna siekac z tego KMu (drugi przyjdzie w posilkach), choc zaczynam sie zastanawiac, czy nie lepiej go wyprowadzic z tego heksa, gdzie jest objective. Kwestia tego, czy chce sie go miec przez caly scenariusz (pamietajac, ze drugi i tak jest w drodze, co prawda wchodzi w dosc oddalonym miejscu) czy chce sie jak najdluzej wiazac te niemieckie plutony, bedac przygotowanym na jego utrate, ktora w koncu nadejdzie. Potem trzeba sie ustawic tak, zeby Niemcow zmusic do walki w tym terenie zabudowanym i beda padac jak muchy, zwlaszcza jak na ich flance lub tylach pojawia sie ruskie ukryte jednostki. (Faktem jest, ze jak pierwszy raz ten scenariusz gralem to tez sie skonczylo na remisie i krwawej lazni po obu stronach. :) ). Wydaje mi sie, ze jest to dosc fajne zbalansowane - jest pewna asymetria, ale bez przesady, mecz do jednej bramki to to nie jest. Gra mi sie w kazdym razie ogromnie podoba, jak to wrazenie sie utrzyma w dalszych scenariuszach to bedzie trzecia 10 wystawiona przeze mnie na BGG. :)
Awatar użytkownika
jarooth666
Posty: 49
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:51
Lokalizacja: Świebodzin

Re: Conflict of Heroes

Post autor: jarooth666 »

Witam
Ma ktos jakies wiesci o Polskiej instrukcji od Diablosow????
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: janekbossko »

jak wyjdzie nowa wrsja instrukcji uaktualniona to i oni ja wydza - wniosek czekac trzeba bo ma byc w kolorze i ladnie wydana...

jesli nie kupiles gry to i nie dostaniesz polskiej instrukcji bo okazalo sie ze nie beda robic tak jak pry Hannibalu ze instrukcje mona kupic osobno.
Janusz-10
Posty: 36
Rejestracja: 14 paź 2007, 12:32
Lokalizacja: Śrem

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Janusz-10 »

jarooth666 pisze:Witam
Ma ktos jakies wiesci o Polskiej instrukcji od Diablosow????
W sklepie Diablospolacos jest informacja - termin realizacji 2-4 tygodni, gra z polską instrukcją. Zamawiałem 2 tygodnie temu, także najdalej za 2 tygodnie powinienem ją otrzymać. Wynika z tego, że za 2 tygodnie polska instrukcja będzie dostępna
Janusz
Awatar użytkownika
Mr Teatime
Posty: 64
Rejestracja: 28 wrz 2008, 13:14
Lokalizacja: Festung Posen

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Mr Teatime »

Janusz-10 pisze: W sklepie Diablospolacos jest informacja - termin realizacji 2-4 tygodni, gra z polską instrukcją. Zamawiałem 2 tygodnie temu, także najdalej za 2 tygodnie powinienem ją otrzymać. Wynika z tego, że za 2 tygodnie polska instrukcja będzie dostępna
Raczej nie, oni czekają na nową wersję instrukcji, Uwe chyba miesiąc temu mi pisał że na dniach będzie ta nowa wersja z wszystkimi poprawkami i jak na razie ani widu ani słychu. Diablosi nie chcą wydać instrukcji która za tydzień okaże się już nieaktualna stąd pewnie to opóźnienie.
It's pronounced Teh-a-Tee-may, sir
Awatar użytkownika
Lord Voldemort
Posty: 866
Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Lord Voldemort »

Kolejna partia gier oraz map #6 jest w drodze (tzn. wedlug naszych oczekiwan powinny juz byc, ale sie - niestety opozniaja :( ).

Prace nad instrukcja polska sa na ukonczeniu. Kto bedzie na Pionku, ten bedzie mogl sie przekonac na wlasne oczy, jak takie cudo wyglada [uchylajac robka tajemnicy: wyglada swietnie!]

Ostateczna drukowana wersja bedzie w pelni zgodna z najnowsza wersja angielska, ktora mamy obiecana od Uwe, a ktorej tez jeszcze nie widzielismy.

Jak tylko uporamy sie ostatecznie z kwestia tlumaczenia instrukcji (oraz dodatkowych bonusowych scenariuszy), pelna para rusza prace nad polskim dodatkiem.

Pozdrawiam,
V.
ODPOWIEDZ