no właśnie ja też dopiero jak zamówiłem zobaczyłem że jest i jeszcze Adam w międzyczasie domówił u siebie, no ale warto było żeby nie offtopować zostwiam kilka przypominajek które mi się przydały w pierwszej rozgrywce:
Spoiler:
Przygotowanie:
gracze odrazu kupują jedną licencję i wybierają dowolną akcję na rondlu
Sprzedaż:
dostają bonus za sprzedaż ulubionych produktów w danym porcie +1
przesuwają się o tyle pól na torze portu ile produktów sprzedali +1 za First Mate danego rodzaju, + za różnorodność (+1 za dwa rodzaje, +2 za 3 rodzaje)
Deckhand pozwala na sprzedaż dodatkowego produktu w bonusowej akcji Dockside Market
Połowy:
Dodajemy znacznik "minusa" za każdy wyłowiony Seafood
Znacznik B:
służy do modyfikowania połowów jak joker (tylko jeden na połów)
każdy odrzucony znacznik podczas sprzedaży podnosi o 1 na torze portu
każdy odrzucony znacznik pozwala dobrać 1 kartę
Licencje:
ilość połowu za jednym razem i ilość przechowywanego towaru danego rodzaju w ładowniach = ilość wykupionych licencji danego rodzaju
Doidatkowo graliśmy raz wariant autorski dopuszczający tylko jeden kuter na heks ale było strasznie ciężko, wydaje mi się że to może być fajne kiedy gracze już naprawdę dobrze znają grę.
Ciekaw jestem czy gry jeszcze wrócą do sklepów
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 20 mar 2019, 17:49
autor: mat_eyo
Wczoraj zagrałem partię trzyosobową. Niestety wkradło się kilka błędów w rozgrywkę i jest to wina kiepsko napisanej instrukcji, co jest moim głównym zarzutem wobec gry. Nadal nie jestem pewien, których pomocników i ulepszenia mogę zatrudniać. Wrzucenie tak ważnych informacji do słowniczka to przesada. Ja z reguły je olewam czytając instrukcję, a zaglądam do nich dopiero mając wątpliwości odnośnie działania danej karty. Wczoraj miałem bardzo niemiłą niespodziankę, kiedy podczas partii zajrzałem do słowniczka.
Gra jest bardzo przyjemna, sporo możliwości rozwoju, nieupierdliwy rondel (nie przepadam za tą mechaniką). Jest ciasno, ale nie do przesady. Mam jedynie wątpliwości, czy nie za dużo punktów pochodzi z torów, do sprawdzenia w kolejnych partiach.
vinnichi pisze: ↑03 mar 2019, 17:22Znacznik B:
każdy odrzucony znacznik podczas sprzedaży podnosi o 1 na torze portu
W ten sposób można wydać tylko jeden znacznik na akcję sprzedaży. Kolejna mała rzecz, o której trzeba pamiętać, a której przyswojenia instrukcja i karta pomocy nie ułatwiają :/
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 20 mar 2019, 17:55
autor: vinnichi
Wydaje mi się tych B do tego można użyć dowolną ilość przy połowach tylko 1 ale muszę to sprawdzić. Gra zyskuje z każdą partią
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 20 mar 2019, 19:36
autor: mat_eyo
vinnichi pisze: ↑20 mar 2019, 17:55
Wydaje mi się tych B do tego można użyć dowolną ilość przy połowach tylko 1 ale muszę to sprawdzić. Gra zyskuje z każdą partią
Cytat z instrukcji:
"When taking any Market action, the player can discard a maximum of one Bonus Tile to advance an additional space on the Port Sales Track where they are selling the Seafood."
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 20 mar 2019, 19:59
autor: vinnichi
o widzisz dzięki
Dodatkowo wklejam z BGG notki autora
Spoiler:
*Fishing Action (Licenses & Storage)
On Page 6, in the section on Fishing, it should read, "The Licenses the player added to their Player Board determine the type and quantity of Seafood that they can store or fish at one time".
So, if you only have 1 shrimp license, but 2 available storage, you CANNOT fish 1 shrimp on this turn and then fish a 2nd shrimp on your next turn. You would need to have a 2nd shrimp licenses to do that.
*Loans
As noted on both pages 3 & 7, loans can ONLY be taken if you cannot afford to pay for towing costs or round card penalties. You cannot voluntarily choose to take a loan just to get extra money.
A few people missed this reading through the rulebook quickly at the con last weekend. So, I wanted to note it here in case anyone else needed clarification.
*Fuel Cost (Sailing to Fish / Port & Idling)
The minimum fuel cost to MOVE is ALWAYS 1, no matter what round card or boat upgrade effects may be active at the time.
The only time you do not have to pay ANY fuel is if you IDLE with the Improved Engine upgrade.
*Port Sales Track Rewards
The Port Sales Track Reward MUST be used immediately. The rulebook using the "can use it once immediately" may cause confusion do to the word "can", but you cannot hold onto them to use later.
*Game card 80
There is a slight iconography misprint on the Boat Upgrade section of this card (the right side). There should be a rope outline around the area to signify that the Galley there is a Bonus Action space. All of the other cards with Galleys are correct.
*Migration (Round Card)
When executing the migration round card, if the space noted on the Repopulation Location Track would not be legal, continue 1 space at a time on the track until a legal location is selected (the same manner as when doing Repopulation during the Reset Phase).
*Final Turn of a Round to Trigger the Reset Phase
Got a question from a player to clarify this. It is specified on page 6 (top left), but if you are mainly reading from the section on the Reset Phase on page 9, it may cause confusion.
The player who ends the round when their Action Marker (meeple) moves past the buoy on the Action Selection Track will complete their full turn (including a bonus action if eligible) before performing the Reset Phase. This player will lay their meeple down to signify that they ended the round and that the next player in turn order will be the 1st player in the next round.
*Repopulation / Depletion Tiles
Page 9 under 6 3. c. the sentence should read:
"Finally, the players identify any Fishing Locations that have two or more Depletion and/or Repopulation Tiles present."
*
You should never have 2 "+" Repopulation tiles on the same hex. If one is already present when you fish again, the "-" Depletion tile(s) that are placed there would never be flipped to the "+" side.
Page 9 states, "After repopulating all Fishing Locations that needed it, the players identify any Fishing Locations that have only one Depletion Tile. They flip that tile on that hex to the Repopulation side,"
So, when making this check, if the tile has a previously-flipped "+" tile and a newly-placed "-" tile, the - marker would not be flipped. It is only flipped if the location has "only one Depletion Tile". Since that location has a "-" tile AND a "+" tile, it would not qualify to be flipped.
Repopulating one area twice when it should not be would introduce too much seafood & throw off the fight for fishing locations as the game progressed.
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 20 mar 2019, 21:49
autor: adikom5777
Akurat to co napisaliście my graliśmy dobrze. Zdaje się, że grę mam opanowaną i znam już każdą zasadę. Instrukcja mogłaby być lepiej napisana, ale raczej zawiera wszystko co potrzebne
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 27 mar 2019, 12:50
autor: vinnichi
Jak widzę taką opinię o grze, to zastanawiam się czy ja jestem głupi i czegoś nie widzę, rozumiem że może komuś się mniej lub bardziej podobać ale jak ktoś pisze w komentarzu:
Spoiler:
It was a shit shit shit-est game!
According to the game rule and analysis, the designer wants you to build the resource or action engine at the first four rounds ONLY , if you want. Otherwise , it's useless.
It means setting cards to the right and left of board are stupid.
OK, if that, why not just say it in rulebook to tell the player you can do A B C D bala bala in the first four rounds.
Design the multiple choices on a card is a trap to player.
I feel I'm not playing the game, I was played by the game designer.
This is the worst experience I've ever played on board game.
I will never never never play it again!
IT IS A SHIT GAME!!!!!!!!!!!
To albo ten ktoś miał naprawdę zły dzień siadając do gry albo jestem ślepy i nie widzę że to jest SHIT GAME i najgorszy syf ever... może zatruł się krewetkami
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 27 mar 2019, 13:16
autor: mat_eyo
Grałem dopiero dwa razy, ale to mi wygląda na bzdurę. Statek ulepszasz cały czas, trzeba się tylko zastanowić czy takie ulepszenie zdąży się zwrócić. Zdarzyło mi się nawet ulepszać łajbę w ostatniej rundzie, korzystając z akcji bonusowej na statku i zagrywając licencję, żeby zwinąć żyjątko, które rozmnożyło się blisko mojej pozycji. Sama akcja bonusowa daje też żeton B, który jest na wagę złota. Również sensowne jest zagranie późno pierwszego oficera, jeśli tyko jego umiejętność pozwoli na osiągnięcie konkretnego miejsca na którymś z torów.
Nie wyobrażam sobie wygrania gry bez rozwinięcia przynajmniej raz ładowni lub baku. Są to drogie ulepszenia, więc zagranie ich w pierwszej rundzie (zwłaszcza obu) jest mało prawdopodobne. Nie wspominając już o tym, że te sensowne ulepszenia mogą się w pierwszej rundzie nie pojawić na naszej ręce.
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 27 mar 2019, 13:35
autor: vinnichi
Losowość gry bardzo mi pasuje do tematyki. Nie jestem w stanie przygotować się do połowów idealnie, muszę borykać się z trudnościami, które się pojawią, w dodatku inni rybacy też nie próżnują, może komuś lepiej podejść ręka i ławica, zdarza się i to pewnie niektórym się nie podoba w grze ekonomicznej. Ja lubię takie zmagania, mam ogromną frajdę z kombinowania co lub kogo załadować na statek i próbowania różnych możliwości. Krzywdząca opinia dla gry tym bardziej, że nie jest to osoba która wczoraj zarejsetrowała się na BGG i gra w Chińczyka. No ale taki to już "urok" tego hobby.
Ciekaw jestem jakie wyniki osiągacie, u nas w partiach 2-osobowych mamy wyniki 40-50+.
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 09 kwie 2019, 09:28
autor: mat_eyo
vinnichi pisze: ↑09 kwie 2019, 08:17
Ciekaw jestem jakie wyniki osiągacie, u nas w partiach 2-osobowych mamy wyniki 40-50+.
Mała próbka po czterech grach, za to udało się zagrać we wszystkich składach osobowych:
Najwyższy wynik: 63
Najniższy wynik: 11
Najniższy wynik wygrywający: 36
Najwyższy wynik ostatniego miejsca: 37 (38 w partii dwuosobowej)
Średnia wyników wygrywających: 50,25
Dla mnie ogromną ulgą jest fakt, że nie ma czegoś takiego, jak obowiązkowe upgready. W jednej z partii kolega przegrał ze mną jednym punktem (na tiebreakerze by wygrał) przez całą grę nie ulepszając ładowni, a większy bak kupił dopiero w okolicach 6-7 rudny.
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 09 kwie 2019, 09:37
autor: vinnichi
Ja ostatnio tak ładnie się rozkręciłem że nie zauważyłem że już jest koniec gry. Miałem garnek do gotowania, tankowanie na morzu, maksymalną ładownie i jednego oficera. Niestety za mało sprzedałem w Tampa (-5pkt) i przegrałem 47 do 51, kolega miał tylko garnek i ładownie zwiększoną na maksa. Trochę szkoda że się zwierzaki nie miejszają bardziej i z majtków się rzadko korzysta, ale taki urok gry że dopasowujemy się do sytuacji w zatoce. Gra bardzo fajna i z każda partią coraz więcej udaje się wyciskać nawet z tego pierwszego okresu.
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 15 gru 2019, 12:35
autor: kmd2000
FYI: najprawdopodobniej już na przełomie grudnia/stycznia mają zostać upublicznione plany co do nowego wydania m.in. Captains of the Gulf.
Trzymam kciuki za poprawienie kształtu Zatoki Meksykańskiej
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 16 gru 2019, 07:22
autor: adikom5777
Nowa edycja będzie od Stronghold Games, premiera Spiel 2020
Jesteście w stanie określić jak CotG działa przy 2ch osobach?
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 13 paź 2020, 11:49
autor: vinnichi
Nam się bardzo dobrze grało, głównie na 2 graliśmy. Nie było może wielkiego blokowania ale jednak był wyścig o kasę albo o dobre ławice
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 14 paź 2020, 11:05
autor: orzeh
od paru dni jest dostępna kampania na KS nowej gry autora "Crescent City Cargo": https://www.kickstarter.com/projects/in ... lf-reprint
Można zamówić bundle razem z Captains of the Gulf, niestety nie widzę żeby dało się zamówić oddzielnie te gry
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 14 paź 2020, 12:29
autor: playerator
adikom5777 pisze: ↑16 gru 2019, 07:22
Nowa edycja będzie od Stronghold Games, premiera Spiel 2020
Czyli tak ostatecznie wygląda ta zapowiadana druga edycja..? Lista zmian nie powala, Zatoka Prawie Meksykańska ma się dobrze
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 14 paź 2020, 14:36
autor: kmd2000
Jest to praktycznie dodruk 1:1
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 14 paź 2020, 15:52
autor: BartP
A były jakieś problemy (inne niż ten jeden nadmieniony) z pierwszą edycją, które należało poprawić, a nie zrobiono tego?
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 14 paź 2020, 16:16
autor: vinnichi
Błąd na karcie i w instrukcji, z tego co pamiętam chyba w podsumowaniu było poprawnie napisane a w głównej części z błędem. Nic szczególnego, na bgg szybko to wyjaśniono.
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 14 paź 2020, 16:59
autor: kmd2000
Największym błędem, którego nie naprawiono jest design planszy głównej
Re: Captains of the Gulf (Jason Dinger)
: 14 paź 2020, 17:18
autor: AnimusAleonis
orzeh pisze: ↑14 paź 2020, 11:05
od paru dni jest dostępna kampania na KS nowej gry autora "Crescent City Cargo": https://www.kickstarter.com/projects/in ... lf-reprint
Można zamówić bundle razem z Captains of the Gulf, niestety nie widzę żeby dało się zamówić oddzielnie te gry
Jeśli brać bundle to wychodzi nawet ok cena, bo $64,5, czyli około 250 PLN, za tytuł z dostawą do Polski.
Wydawałoby się że przy jakiejś grupówce dałoby się jeszcze z tego zejść ale mimo że na stronie kampanii podają koszt dostawy przy dodawaniu egzemplarzy ponad bundle, $54, to nie mówią już czy jest jakiś limit i co ważniejsze ile będą kosztować dodatkowe kopie np Capitains.
Tak więc cena nawet ok, ale problem taki że zobaczy się czy to Crescent czy Capitains za około rok
BartP pisze: ↑14 paź 2020, 15:52
A były jakieś problemy (inne niż ten jeden nadmieniony) z pierwszą edycją, które należało poprawić, a nie zrobiono tego?
Jak już chyba wspominano różnice pomiędzy tą pierwszą edycją a drugą będą znikome:
Poprawiona jedna kwestia w instrukcji, która i tak nie była jakaś nie wiem jaka
Poprawiona bodajże jedna karta która miała błąd, znów nie jakiś ogromny czy katastrofalny
Będzie dołączony moduł/reguły dla solo... które z tego wiem i tak gdzieś krążą po internetach.
Nie wspominająć że wydaje się raczej pewne że ten fix-kit będzie do kupienia od Stronghold jak już wydrukują te nowe edycje, pewnie gdzieś za pół roku, bo będą dodawić taki fix-pack do egzemplaży Crescent.
All in all... jak ma się pierwszą wersję raczej nie ma co kupować drugiej.
kmd2000 pisze: ↑14 paź 2020, 16:59
Największym błędem, którego nie naprawiono jest design planszy głównej
Nie tylko nie poprawiono to jeszcze powielono na planszy Crescent
Z dwóch planszy to chyba nawet wolę tą od Capitains, jakoś jaśniejsza i bardziej czytalna.