Strona 4 z 7

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 09 maja 2019, 12:35
autor: Muad'Dib
@A.Jagodziński

Dzięki za szczegółową odpowiedź. Szkoda tylko, że w Wwie nie ma szansy jakoś jej przetestować, zawsze wrażenie są inne niż suche czytanie forum czy fb.

Z ciekawości, na BGG widnieją dwie osoby odpowiedzialne za stronę graficzną. Kto jest bardziej za nią odpowiedzialny?:)

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 09 maja 2019, 13:09
autor: A.Jagodziński
Asia Kwaśniak robiła wszystkie ręczne ilustracje (akwarele) na kartach Przystosowania i Ewolucji. Wspaniałe rzeczy - to kości i rekonstrukcje zwierząt żyjących w Permie. Ja robiłem całą resztę.

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 09 maja 2019, 14:11
autor: wst121121
Jak wygląda grywalność na dwie osoby? Jest taki wariant?

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 10 maja 2019, 13:35
autor: A.Jagodziński
Tak będzie wariant 2 i 3 osobowy. Wkrótce opowiemy więcej o mechanice gry.

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 14 maja 2019, 08:55
autor: htomek
A.Jagodziński pisze: 10 maja 2019, 13:35 Tak będzie wariant 2 i 3 osobowy. Wkrótce opowiemy więcej o mechanice gry.
...dość istotne by dobrze to rozwiązać, z mojego doświadczenia wynika, że do tego typu gier ciężko zawsze siadać w komplecie, z drugiej zaś strony wymuszone, okrojone lub dodane zasady i na siłę skalowanie gry by dobrze działała we dwie osoby też często kończy się fiaskiem, jakąś automą niezbyt wymagającą albo, co chyba gorsze "graniem" za nieobecnego gracza - tak najprościej pisząc,

może zmniejszyć dostępność rejonów, wykluczyć pewne karty?

Na Cytadeli będzie można zagrać?

http://www.festiwalcytadela.pl/

??

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 14 maja 2019, 10:57
autor: RedImp
WARIANT GRY 2-3 graczy
Pangea jest asymetryczną grą planszową, w której każdy z graczy będzie prowadził jedną grupę zwierząt. Najczęstszym pytaniem w tego typu grach jest to związane ze skalowaniem gry, dlatego chcemy przybliżyć Wam nieco jak to wygląda w naszej grze. Pangea nie jest grą, do której doklejono temat do istniejącej mechaniki, lecz tematyka wymierania permskiego stanowi punkt wyjścia do budowy poszczególnych elementów gry, mechanik oraz używanej terminologii. Najważniejsze jednak jest to, aby oddać z sensem istotę wymierania, jakie następuje na koniec gry. Gra od początku była testowana dla czterech graczy przy założeniu występowania w złożonym ekosystemie Pangei czterech wiodących grup zwierząt. Wariant dla dwóch do trzech graczy wymagał specjalnego podejścia, bo nie wystarczyło odrzucić jedną lub dwie grupy zwierząt, ograniczyć regiony czy też zasoby. Taki prosty zabieg nie był możliwy, bo wszystkie cztery grupy zwierząt stanowią pewien nierozerwalny „krąg” wzajemnego oddziaływania w ekosystemie. Grając w trzech graczy nie można powiedzieć „nie gramy płazami”, więc ich nie ma na Superkontynencie. Cała ta złożoność ekosystemu przyczyniła się do stworzenia specjalnych zasad dla grup zwierząt, którymi gracze nie grają. W grze takie zwierzęta nazywamy „zwierzętami neutralnymi”. Przykładowo, jeżeli żaden gracz nie gra płazami wtedy są one sterowane przez specjalną Kartę Zarzadzania, która symuluje akcje płazów na planszy oraz ich reakcje w przypadku rywalizacji ze zwierzętami graczy. Jest to uproszczony mechanizm sztucznej inteligencji sterowany dzięki Karcie Zarządzania, kości k6 oraz kartom obszarów. Jak widzicie skalowanie gry jest zrobione nietypowo, ale daje to poczucie kompletnego ekosystemu.
Obrazek

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 14 maja 2019, 13:26
autor: Gizmoo
Tor adaptacji!!! Cudnie! :)

Fajnie, że słuchacie forumowiczów. Jeszcze fajniej mieć świadomość, że forum ma tam jakiś maciupki wpływ na nasz świat planszówkowy.

Drogi Red Impie - zróbcie jeszcze konsultacje w sprawie instrukcji. Ja ze swojej strony obiecuję intensywną pomoc. Robicie świetne gry, tylko zawsze brakuje maciupkiego szlifu. Oby tym razem z diamentu powstał perfekcyjny brylant. To może być Wasza najlepsza kampania! ;)

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 15 maja 2019, 11:36
autor: RedImp
KOMUNIKAT PRASOWY
W dniu dzisiejszym mamy ogromną przyjemność przedstawić Wam partnerów medialnych, którzy objęli patronat nad projektem naszej nowej gry planszowej Pangea. Głęboko wierzymy, iż tak wyśmienite grono pozwoli nam zbudować ogromną społeczność, z którą wspólnie chcemy sfinansować grę na platformie wspieram.to.
Start kampanii w dniu 22 maja 2019 o godz. 11:00.
Obrazek

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 15 maja 2019, 11:40
autor: Largo
Gdzieś pojawiła się informacja, że w czerwcu pangea ma trafić na ks? Prawda to? A jeżeli tak to jak zostanie rozwiązana kwestia dodatkowej zawartości wersji wspieram.to vs KS?

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 16 maja 2019, 09:09
autor: Muad'Dib
Na FB pojawiła się informacja jakoby fracje miały swoje utarte sposoby gry i nie za bardzo da się nimi grać w inny sposób. To może wpływać na regrywalność, bo ile katastrofa może się wydarzyć w różnych miejscach to zawsze się będzie grało daną "rasą" w taki sam sposób.

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 16 maja 2019, 11:13
autor: htomek
Muad'Dib pisze: 16 maja 2019, 09:09 Na FB pojawiła się informacja jakoby fracje miały swoje utarte sposoby gry i nie za bardzo da się nimi grać w inny sposób. To może wpływać na regrywalność, bo ile katastrofa może się wydarzyć w różnych miejscach to zawsze się będzie grało daną "rasą" w taki sam sposób.
Ja bym nawet upatrywał tutaj kawałek logiki i na siłę nie szukał kłopotów jednocześnie. Wymasterujesz sobie każda frakcję, i grając na kogoś kto też będzie czuł się mocny w tej grze popalisz swoje żeby być lepszym. Nie zawsze szerokość i dowolność rozgrywki dobrze robi grze....

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 16 maja 2019, 12:37
autor: mauserem
oho, zaczyna się... "balans - sralans" :mrgreen:
to temat, który z "siła wodospadu" powróci jeszcze jak w temacie Cry Havoc - kiedy jakaś "lama" po jednej partii uzna, że małe drapieżne ssaki są OP, a inne płazy zmienno-cieplne mają "przewalone" :mrgreen:

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 16 maja 2019, 12:41
autor: htomek
mauserem pisze: 16 maja 2019, 12:37 oho, zaczyna się... "balans - sralans" :mrgreen:
doklanie balans sralans - mnie sie pdoba temetyka grafika mapa mechanika i na sile nie bede szukal zaczepek typu: niezbalansowane, kosci, kart bla bla bla - gra to gra i zabawa a nie matematyka :)

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 16 maja 2019, 12:47
autor: Muad'Dib
Ekhm, czy ktoś tu mówił o balansie? Ja wspomniałem o regrywalności, obawy czy każda partia tą samą rasą będzie wyglądać inaczej :) nie wiem jak Pangea ma się do Cry Havoc'a, tam jest element losowy przy setupie, który lekko modyfikuje rozgrywkę. I znowu, tu nie ma nic o balansie, tylko regrywalności :P

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 16 maja 2019, 12:53
autor: htomek
regrywalnosc, bedzie ale inaczej rozumiana :) po prostu bedzie sie, moim zdaniem, bardzo chetenie siadalo do tej gry bo mozna wymasterowac sobie frakcje i tym sie wlasnie bawic... na zasadzie "bij mistrza plazow" bo jestes "mistrzem synapsydow" takie pojedynki sa angazujace i zawsze chcesz sie odegrac..

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 16 maja 2019, 13:05
autor: mauserem
Muad'Dib pisze: 16 maja 2019, 12:47 Ekhm, czy ktoś tu mówił o balansie? Ja wspomniałem o regrywalności, obawy czy każda partia tą samą rasą będzie wyglądać inaczej :) nie wiem jak Pangea ma się do Cry Havoc'a, tam jest element losowy przy setupie, który lekko modyfikuje rozgrywkę. I znowu, tu nie ma nic o balansie, tylko regrywalności :P
wybacz, te "odwieczne problemy" budzą u mnie zawsze podobnie mieszane odczucia - "legendarny balans" i "mityczna regrywalność" :mrgreen:

Ta gra mocno będzie się opierać na zależnościach miedzy graczami - to widać w intencji autora.
O regrywalności, poza ewidentnymi losowymi elementami setupu (miejsce katastrofy, dobór kart) w głównej mierze decydować będą współgracze - to oni swoją grą będą określali przestrzeń rozgrywki dla pozostałych. Tak jak Ty, swoimi działaniami, będziesz decydował o przestrzeni dla nich - i nie mam na myśli tylko przestrzeni na mapie, ale o przestrzeni decyzyjnej. Jeśli masz grupę, w której lubicie ugrzęznąć w utartych schematach gry, nie macie woli odkrywania możliwości każdej frakcji, to rzeczywiście będziecie mieli problem. Tak z ciekawości zapytam - jak sobie radzicie z The Root Cole'a Wehrle albo jego Vast?

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 16 maja 2019, 13:07
autor: IrasArgor
Poza tym te "frakcje" to określone gatunki zwierząt tworzące na planszy swoisty układ pokarmowy. Trudno się spodziewać by nagle "plankton" zaczął pożerać drapieżniki alfa. Każda rasa jest faktycznie mocno sprofilowana w stylu gry i od tego się nie ucieknie, niemniej grając w prototyp nigdy nie miałem wrażenia, że balans jest zaburzony, podobnie jest z regrywalnością. Oczywistym jest, że są tutaj pewne utarte schematy ale dla mnie esencja gry opiera się przede wszystkim na tym, że mamy pełną świadomość co zrobią nasi przeciwnicy, a naszym zadaniem jest próba "ogrania wszystkich" (brakuje mi mądrzejszego określania). Poza tym jest wiele zmiennych, choćby pojawiające się cele, miejsce i rodzaj katastrofy czy choćby styl gry graczy bo w zależności od podejścia może być to optymalizacyjne euro z minimalną interakcja jak i pełnoskalowa wojna o przetrwanie :).

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 17 maja 2019, 10:42
autor: Largo
Cytat z fb od Red imp:
Jeżeli na KS zostaną odblokowane dodatkowe progi to będą też one w polskim wydaniu gry. Jedynie nowe addony - jeżeli zostaną osiągnięte będziecie mogli dokupić je przez pledge managera. Póki co to wszystko jest "gdybaniem", bo nie wiemy jak potoczy się polska kampania. Postaramy się wystartować KS w końcówce kampanii na wspieram.to, aby dać Wam jak najwięcej możliwości.
Mam nadzieję, że będzie to jakoś z głową ogarnięte :-)

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 19 maja 2019, 16:27
autor: Attan
Ktoś mi wytłumaczy jak to działa bo do końca nie rozumie strategii.
Najpierw wspieram.to... Jeżeli gra zbierze odp. Ilość kasy to już wypuszcza grę? Jeżeli chcą również wystartować na KS tzn ze zsumuja całość po zakończeniu zbiórki na KS i dopiero wtedy wypuszczają grę?
A może będą dwie tury tzn po udanym wspieram.to i po KS? (tylko jak? Jest szansa że ta 'sama' gra będzie miała coś więcej np. po KS? Wtedy z punktu patrzenia wspierającego wolę poczekać i wesprzeć na KS a wspieram.to olać)....
I jeszcze sprawa, czy gra już na starcie planowana jest aby została wypuszczona w wersji PL czy jeśli uda się zebrać kokosy to najpierw będzie ENG wersja a dopiero później PL? (trochę mnie to denerwuje bo np Lords of Hellas pomimo polskiego autora najpierw będzie w angielskiej wersji a na pl znowu trzeba czekać :P)

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 19 maja 2019, 17:16
autor: japanczyk
Attan pisze: 19 maja 2019, 16:27 I jeszcze sprawa, czy gra już na starcie planowana jest aby została wypuszczona w wersji PL czy jeśli uda się zebrać kokosy to najpierw będzie ENG wersja a dopiero później PL? (trochę mnie to denerwuje bo np Lords of Hellas pomimo polskiego autora najpierw będzie w angielskiej wersji a na pl znowu trzeba czekać :P)
Gra rusza na wspieram.to i pod koniec kampanii ma ruszyć KS
Chodzi pewnie o minimalizacja kosztów druku i tyle. Terminy pewnie pojawoa sie podczas kampanii. Gra jest testowana po polsku (w przeciwieństwie do produkcji AR) więc nie powinno być takich opóźnień

Trochę nie rozumiem tekstu o LoH- wersję językowe były zapowiedziane z opóźnieniem, a Core po polsku jest dostępny od dawna

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 19 maja 2019, 17:29
autor: Attan
No tak, chodzi o to że warlord do Loha wyjdzie chyba najpierw w angielskiej wersji językowej a dopiero później dostępne będą inne wersje w tym PL.

Czyli jeżeli chodzi o Pangea to nie ma znaczenia kto wesprze na polskiej stronie a kto na KS?

I pytanie do tych którzy grali, czy jest jakiś sens wkladania do gry plastiku i właściwie w jakiej formie to widzicie? Żetony na planszy chyba fajnie się sprawdzają i te 4 które symbolizują gromadę (gatunek, rase ;]) + figurka odliczajaca czas do kataklizmu wydają się wystarczające. Jest miejsce i sens na taki plastik?

Nadmieniam że zwykle lubię jak figurek jest sporo i są ładne ale pod warunkiem że wszystkie są inne i coś to daje do gry (np czytelność). A tutaj wręcz przeciwnie, to co już zostało pokazane wygląda super. Lepiej chyba gdyby tworcy skupili się na mechanice bo jest kilka wątpliwości i ewentualnie jakiś dodatkach (może nowe kataklizmy, więcej kart rozwoju itp. lub jakieś karty mniejszych zdarzeń które losowo wplywalyby na aktualny rozwój ras np. Deszcze meteorytow czy jakieś erupcje wulkanów).

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 19 maja 2019, 18:34
autor: Largo
Wątpię żeby pojawiły się figurki zamiast żetonów jako SG. Najprawdopodobniej będzie można sobie dokupić, ale to tylko gdybanie.

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 21 maja 2019, 10:48
autor: Moonday
Zastanawiam się, czy za pomocą systemu "botów", który używa się do gry 2 i 3 osobowej będzie możliwość zagrania też partii solo starając się przetrwać i zdobyć jak najwięcej punktów. Testowaliście taki wariant?

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 21 maja 2019, 11:00
autor: RedImp
Wariant SOLO jest w opracowaniu i chcemy, aby był dla Was dostępny.

Re: Pangea (Aleksander Jagodziński)

: 21 maja 2019, 11:16
autor: Attan
Czy 4 figurki symbolizujące dany gatunek będzie w zawartości podstawowej wersji gry? Znane jest szacowana zawartość gry tj. Ilość kart itp.? Jeżeli to pytanie na tym etapie jest nie namiejscu to z góry przepraszam :D