Kurierzy (Filip Miłuński, Muzeum Powstania Warszawskiego)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- AnimusAleonis
- Posty: 1775
- Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
- Been thanked: 251 times
Kurierzy (Filip Miłuński, Muzeum Powstania Warszawskiego)
Natknąłem się całkiem przypadkiem, wygląda dość ciekawie, a widzę że ani wpisu nie ma ani w ogóle za dużo o tej grze nie ma an 'internetach', tak więc:
Ze strony wydawcy/muzeum:
"Jego samotna misja miała zdecydować o losach Polski i II wojny światowej. Ścigany przez wszystkie wrogie wywiady, w środku nocy przerzucony z hotelu Savoy do Żabna, spotyka ludzi, którzy na zawsze zmieniają jego życie. Film o Janie Nowaku-Jeziorańskim w kinach od 15 marca 2019 r."
W grze wcielacie się w rolę kurierów Armii Krajowej podczas II wojny światowej. Celem jest dostarczenie jak największej liczby meldunków. Zadanie to jest bardzo niebezpieczne – musicie przedrzeć się przez okupowaną Europę, gdzie niemal wszędzie czyhają na was Niemcy. Trzeba wykazać się niemałym sprytem, cierpliwością i stalowymi nerwami, aby pomyślnie wykonać misję. Poznacie legendarnych kurierów – Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Jana Karskiego, Elżbietę Zawacką i innych.
Jak grać?
Poruszacie się pionkami po planszy trasami wodnymi i lądowymi, grając kartami kontaktów i nagród.
Zdobywacie punkty, gdy dostarczycie meldunki z Warszawy do miast znajdujących się poza niemiecką okupacją.
Gracie kartami ze specjalnymi korzyściami, aby zmylić Gestapo i Kriegsmarine.
Możecie wykorzystać dodatkowe umiejętności, które dają wam karty postaci.
Instrukcja do pobrania tutaj: LINK
Strona BGG: brak
Strona gry u wydawcy (z instrukcją i filmem opisowym): LINK
Strony gry w Muzeum Powstania Warszawskiego: LINK
Lubię takie gry oparte na historii.... no gdy są dobre oczywiście, ale sam fakt takiego przedstawienia historii tych bohaterów mnie urzeka.
Instrukcje przeczytałem tylko z grubsza, wygląda ciekawie. Ma dla mnie trochę podobny 'feel' do Stawki Większej Niż Życie, ale może to przez tematykę i ilustracje, które poza tym są bardzo ładne/tematyczne.
Nie jestem fanem tego 'podpinania' się pod film, ale mam nadzieje że użyli to tylko jako łatwy sposób by wypromować grę.... a nie że grę zrobili na poczekaniu, aby na premierę filmu zdążyć.
Czy może ktoś coś słyszał, widział, wie?
Ze strony wydawcy/muzeum:
"Jego samotna misja miała zdecydować o losach Polski i II wojny światowej. Ścigany przez wszystkie wrogie wywiady, w środku nocy przerzucony z hotelu Savoy do Żabna, spotyka ludzi, którzy na zawsze zmieniają jego życie. Film o Janie Nowaku-Jeziorańskim w kinach od 15 marca 2019 r."
W grze wcielacie się w rolę kurierów Armii Krajowej podczas II wojny światowej. Celem jest dostarczenie jak największej liczby meldunków. Zadanie to jest bardzo niebezpieczne – musicie przedrzeć się przez okupowaną Europę, gdzie niemal wszędzie czyhają na was Niemcy. Trzeba wykazać się niemałym sprytem, cierpliwością i stalowymi nerwami, aby pomyślnie wykonać misję. Poznacie legendarnych kurierów – Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Jana Karskiego, Elżbietę Zawacką i innych.
Jak grać?
Poruszacie się pionkami po planszy trasami wodnymi i lądowymi, grając kartami kontaktów i nagród.
Zdobywacie punkty, gdy dostarczycie meldunki z Warszawy do miast znajdujących się poza niemiecką okupacją.
Gracie kartami ze specjalnymi korzyściami, aby zmylić Gestapo i Kriegsmarine.
Możecie wykorzystać dodatkowe umiejętności, które dają wam karty postaci.
Instrukcja do pobrania tutaj: LINK
Strona BGG: brak
Strona gry u wydawcy (z instrukcją i filmem opisowym): LINK
Strony gry w Muzeum Powstania Warszawskiego: LINK
Lubię takie gry oparte na historii.... no gdy są dobre oczywiście, ale sam fakt takiego przedstawienia historii tych bohaterów mnie urzeka.
Instrukcje przeczytałem tylko z grubsza, wygląda ciekawie. Ma dla mnie trochę podobny 'feel' do Stawki Większej Niż Życie, ale może to przez tematykę i ilustracje, które poza tym są bardzo ładne/tematyczne.
Nie jestem fanem tego 'podpinania' się pod film, ale mam nadzieje że użyli to tylko jako łatwy sposób by wypromować grę.... a nie że grę zrobili na poczekaniu, aby na premierę filmu zdążyć.
Czy może ktoś coś słyszał, widział, wie?
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
- najata
- Posty: 308
- Rejestracja: 21 sie 2012, 11:36
- Lokalizacja: Warszawa (Jelonki)
- Has thanked: 99 times
- Been thanked: 16 times
Re: Kurierzy (Filip Miłuński, Muzeum Powstania Warszawskiego)
Testowałam prototyp! Ale to było dawno, jejku, ze dwa lata temu albo i więcej.
Granna robi oficjalną premierę na spotkaniu z cyklu "Placówka Dobrych Gier" w Muzeum Powstania Warszawskiego, 6 kwietnia o 11.00. Piszą, że wstęp wolny po rejestracji na maila turniejgier@1944.pl
Szczegóły w wydarzeniu na ich FB: https://www.facebook.com/events/388452138409942/
Myślę, że tak będzie najprościej, na takich premierach można rozegrać sobie grę osobiście
EDYCJA:
Filip, zagadnięty, powiedział, że grę zamówiono u niego ze dwa i pół roku temu albo coś koło tego - gdy (w Muzeum?) wiedzieli już, że będzie kręcony film. Podejrzewam, że tu w założeniu ma działać podwójna akcja marketingowa - film promuje grę, gra promuje film . Gra w każdym razie od strony designerskiej skończona była dawno.
Granna robi oficjalną premierę na spotkaniu z cyklu "Placówka Dobrych Gier" w Muzeum Powstania Warszawskiego, 6 kwietnia o 11.00. Piszą, że wstęp wolny po rejestracji na maila turniejgier@1944.pl
Szczegóły w wydarzeniu na ich FB: https://www.facebook.com/events/388452138409942/
Myślę, że tak będzie najprościej, na takich premierach można rozegrać sobie grę osobiście
EDYCJA:
Filip, zagadnięty, powiedział, że grę zamówiono u niego ze dwa i pół roku temu albo coś koło tego - gdy (w Muzeum?) wiedzieli już, że będzie kręcony film. Podejrzewam, że tu w założeniu ma działać podwójna akcja marketingowa - film promuje grę, gra promuje film . Gra w każdym razie od strony designerskiej skończona była dawno.
- AnimusAleonis
- Posty: 1775
- Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
- Been thanked: 251 times
Re: Kurierzy (Filip Miłuński, Muzeum Powstania Warszawskiego)
Dziękuję serdecznie za info!
6tego akurat weekend to postaram się wybrać.
I też miło słyszeć że nie była gra tylko na poczt filmu zrobiona tylko swoim własnym projektem była.
A tak w między czasie: mogłabyś może zdradzić jakieś opinie o mechanice/rozgrywce?
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
- najata
- Posty: 308
- Rejestracja: 21 sie 2012, 11:36
- Lokalizacja: Warszawa (Jelonki)
- Has thanked: 99 times
- Been thanked: 16 times
Re: Kurierzy (Filip Miłuński, Muzeum Powstania Warszawskiego)
O tyle nie bardzo, że... to było te dwa lata temu Pamiętam, że Filip to z nami testował na Monsoonie, ale kiedy testuje się co tydzień po kilka gier, to po tak długim czasie ciężko przypomnieć sobie wrażenia co do tej jednej konkretnej ^^'AnimusAleonis pisze: ↑27 mar 2019, 12:29 A tak w między czasie: mogłabyś może zdradzić jakieś opinie o mechanice/rozgrywce?
Re: Kurierzy (Filip Miłuński, Muzeum Powstania Warszawskiego)
@ AnimusAleonis
Wyścig po punkty. Uzyskujemy je głównie przez dostarczanie tajnych meldunków z miasta A do miasta B. Na początku rozgrywki gracze konstruują swoje talie kontaktów za pomocą draftu, po czym kładą je zakryte przed sobą. Wówczas rozpoczyna się właściwa gra. Na początku wszyscy kurierzy znajdują się w Warszawie, skąd pobierają po jednym żetonie meldunku - jest na nim napisane, ile PZ dostanie gracz za wykonanie misji. W swojej turze gracz może wziąć do ręki kartę kontaktu ze stołu albo zagrać kartę kontaktu z ręki. Karty te służą przede wszystkim do podróżowania, a więc ruch kuriera następuje po zagraniu karty. Co kilka ruchów poruszają się po mapie dwaj agenci Gestapo i dwa okręty Kriegsmarine. Zmierzają oni zawsze w kierunku gracza, który ma najwięcej kart w ręku. Gracze mogą unikać Niemców, chroniąc się w bezpiecznych miastach, myląc trop lub znajdując kryjówkę. Jeśli Niemcy dopadną kuriera, ucieka on do miasta, z którego pobrał bieżący meldunek - czyli, można powiedzieć, wraca na start. Dostarczenie meldunku do miasta docelowego skutkuje przyznaniem nagrody - jest nią dodatkowa karta, najczęściej dodawana na spód leżącej na stole indywidualnej talii kontaktów. Rozgrywka kończy się po dostarczeniu przez któregoś gracza X meldunków (7 w grze dwuosobowej, 6 - trzyosobowej i 5 - czteroosobowej); potem pozostali grają po jednej turze i następuje liczenie pktów. Vége.
Wyścig po punkty. Uzyskujemy je głównie przez dostarczanie tajnych meldunków z miasta A do miasta B. Na początku rozgrywki gracze konstruują swoje talie kontaktów za pomocą draftu, po czym kładą je zakryte przed sobą. Wówczas rozpoczyna się właściwa gra. Na początku wszyscy kurierzy znajdują się w Warszawie, skąd pobierają po jednym żetonie meldunku - jest na nim napisane, ile PZ dostanie gracz za wykonanie misji. W swojej turze gracz może wziąć do ręki kartę kontaktu ze stołu albo zagrać kartę kontaktu z ręki. Karty te służą przede wszystkim do podróżowania, a więc ruch kuriera następuje po zagraniu karty. Co kilka ruchów poruszają się po mapie dwaj agenci Gestapo i dwa okręty Kriegsmarine. Zmierzają oni zawsze w kierunku gracza, który ma najwięcej kart w ręku. Gracze mogą unikać Niemców, chroniąc się w bezpiecznych miastach, myląc trop lub znajdując kryjówkę. Jeśli Niemcy dopadną kuriera, ucieka on do miasta, z którego pobrał bieżący meldunek - czyli, można powiedzieć, wraca na start. Dostarczenie meldunku do miasta docelowego skutkuje przyznaniem nagrody - jest nią dodatkowa karta, najczęściej dodawana na spód leżącej na stole indywidualnej talii kontaktów. Rozgrywka kończy się po dostarczeniu przez któregoś gracza X meldunków (7 w grze dwuosobowej, 6 - trzyosobowej i 5 - czteroosobowej); potem pozostali grają po jednej turze i następuje liczenie pktów. Vége.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2019, 00:15 przez vojtas, łącznie zmieniany 3 razy.
- AnimusAleonis
- Posty: 1775
- Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
- Been thanked: 251 times
Re: Kurierzy (Filip Miłuński, Muzeum Powstania Warszawskiego)
Dziękuję!
Brzmi ciekawie. Postaram się być na owej powyżej wspomnianej premierze, więc dam znać wrażenia po.
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
-
- Posty: 463
- Rejestracja: 27 paź 2011, 14:10
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 9 times
Re: Kurierzy (Filip Miłuński, Muzeum Powstania Warszawskiego)
Czy mógłby ktoś porównać tę grę do Małych Powstańców (zresztą tego samego autora)?
Re: Kurierzy (Filip Miłuński, Muzeum Powstania Warszawskiego)
@ aspo
Podobieństwa:
Podobieństwa:
- proste zasady,
- dla 2-4 graczy (od lat 10),
- tematyka: II wojna światowa, Polskie Państwo Podziemne,
- mechanika: pobieranie i doręczanie rozkazów/meldunków,
- ruch opiera się na zagraniu karty z ręki,
- ruch od punktu do punktu,
- SI przeszkadzająca w dostarczaniu rozkazów/meldunków,
- współwydawca: Muzeum Powstania Warszawskiego,
- atrakcyjna cena.
- w Małych Powstańcach są dwa warianty rozgrywki - podstawowy i zaawansowany, w Kurierach tylko jeden,
- czas rozgrywki: MP - 30-60 min, K - do 45 min,
- w K gracze kierują poczynaniami postaci historycznych z unikatowymi zdolnościami, w MP gra się bezimiennymi harcerzami bez żadnych specjalnych umiejętności,
- w MP każdy gracz porusza się trzema pionkami, a w K - jednym,
- w MP potrzebna jest pewna doza współpracy (inaczej przegrają wszyscy), w K jest pełna rywalizacja,
- w MP (w wariancie zaawansowanym) są tajne cele, a w K ich nie ma,
- w MP talie graczy są zawsze takie same, w K talie już na samym początku są nieco inne (draft!), a potem stopniowo te różnice się pogłębiają,
- w MP dostarczenie rozkazu oznacza zdobycie PZ doliczanych na koniec gry, a w K dostarczenie meldunku to również natychmiastowa nagroda w postaci karty, która umożliwia świadome budowanie własnej talii (w momencie dostarczenia meldunku można wybrać jedną z trzech odkrytych kart nagród lub jedną zakrytą),
- w MP SI kieruje jednym szkopem, w K są aż cztery wrogie jednostki krążące po mapie,
- w MP ruch SI opiera się na rzucie kostką (tylko w wariancie podstawowym), w K wrogowie zawsze kierują się w stronę gracza z największą liczbą kart w ręce,
- w K pewne karty pozwalają poruszać wrogą jednostką, a w MP - nie,
- w MP na dostarczenie rozkazów jest określony czas, w K tempo rozgrywki narzuca najszybszy gracz,
- w MP niedostarczenie rozkazu niesie negatywne konsekwencje dla wszystkich graczy poprzez nieodwracalnie odcięcie pewnych ścieżek lub nawet całych obszarów mapy, w K konsekwencje ponosi tylko jeden gracz (tj. wraca na "start"),
- w MP styl graficzny jest nieco groteskowy, w K - realistyczny.