30 partii w 18 tytułów. Wszystko dzięki Gratislavii i Pyrkonowi, więc grane same nowości(prawie).
Nowości: Jednym Słowem(+++) - kolejna świetna gra wykorzystująca znany z Tajniaków czy nawet z Time's up motyw z jednym słowem jako skojarzeniem, tylko z twistem(wszyscy gracze prócz zgadującego podają jedno skojarzenia i zanim je pokażemy, to usuwamy wszystkie, które się powtórzyły). Świetna zabawa prowadząca do ciekawych sytuacji. Gdybym nie miał Tajniaków i Decrypto pewnie kupiłbym z miejsca.
TAGI(++-) - motyw z państwa miasta przeniesiony na planszę i to w bardzo dobry sposób. Plansza podzielona jest na kategorie i wymagania względem nich (słowo musi zaczynać się na literę... albo mieć daną w środku). Na przecięciach losowo rozkładamy kulki, które w zależności od koloru dają nam mniej lub więcej pkt. Dodatkowo, kto poda ostatnie hasło z kategorii to zbiera również samą kategorię, która przynosi dodatkowe pkt. Moim zdaniem świetne połączenie. Państwa-miasta z taktycznym sznytem. Mimo wszystkich plusów, ja po prostu nie lubię państw-miast, więc minusik za to.
AH 3 edycja(+--) - to mi w ogóle nie siadło. Niestety pierwsze wrażenia mocno pokrywają się z opinią Vasela. Czułem się w tej grze jak maszyna służąca do obsługi jej niż pełnoprawny gracz. Na mój ruch poświęcałem czasem kilka sekund, by potem a to pociągnąć kartę z danej talii z danej strony, następnie pociągnąć coś z worka, wykonać efekty, potem poprzestawiać przeciwników, wykonać nimi ataki, znowu poprzestawiać i uff znowu moja tura. Jedni gracze będą zakopani w usuwanie żetonów zagłady, gdy inni będą starać się pchać fabułę do przodu. Co mi się nie podobało, to losowość w zdobywaniu wskazówek. Musimy być w lokacji ze wskazówką, potem musi się nam wylosować ta karta i finalnie zdać test, o którym mamy małą ilość informacji. Na plus na pewno cała otoczka fabularna, rozwidlająca się i zmieniająca cel główny. Niestety po pierwszym zaliczeniu gry już wiemy w co warto iść a co można pominąć, więc regrywalność trochę cierpi. Mogę kiedyś rozegrać inny scenariusz, ale sam nie wyciągnę jej na stół.
Arboretum(---) - kasztan miesiąca, całkowicie nie pojąłem tej gry i nie zamierzam do niej wracać.
Kwiatki (+--) - przyjemna i lekka karcianka dla 2os z mechaniką push your luck, której szczerze nie lubię.
Deckscape: The Mystery of Eldorado (+++) - najlepszy z serii. Przygodowy klimat, przyjemne zagadki i znośne zakończenie. W porównaniu do wcześniejszych wypada znacznie lepiej. Nie dajcie się jednak zwieść ocenie. Dalej jest to gra o klasę gorsza od serii Exit.
FITS(+--) - tetris na planszy z dodatkowymi zasadami/ograniczeniami. Dla mnie było tylko OK. Zero interakcji z innyi graczami mocno zaniża dla mnie ocenę tej gry(nawet brak wyścigu po jakieś cele).
Flamme Rouge(++-) - partia w 2os była ok. Czułem klimat, wiatr we włosach i to zmęczenie przy wjeżdżaniu na pagórki. Super. Z chęcią zagram w większej ekipie.
The Mind(---) - nic ciekawego, to nie gra, to psychologiczna zabawa. W 4os ekipie jednogłośnie stwierdziliśmy,że kaszanka.
Patchwork Doodle (+--) - kochacie protoplastę? to nie maciek czego tu szukać.Uproszczona wersja bez większej interakcji z przeciwnikiem, która już nie powoduje w moich zwojach tego przyjemnego mrowienia. Grałem na autopilocie i osiągnąłem jeden z wyższych wyników(porównując do grających przede mną).
Aura (++-) - partia w 2os z podstawowymi zasadami nie wiele pokazała prócz bazowej machaniki, która jest ciekawa. Przesuwanie chmur i ich łączenie jest bardzo tematyczne i dobrze połączone z mechaniką. System głosowania trochę dla mnie oderwany, ale mający ogromny wpływ na grę. Z chęcią zagram jeszcze raz.
Planet (+--) - podeszliśmy tego taktycznie, czyli każdy patrzył na rundę dwie w przód i nie dopytywał o planety innych graczy. Jedyny moment synchronizacji to zdobywanie zwierząt. Dzięki temu gra była bardzo szybka i całkiem przyjemna. Niestety mechanicznie nic nowego, najciekawsze są nasze bryły, do których przeczepiamy kolejne obszary na magnesy. Oprócz tego, meh.
Reykholt (+--) - zagrałem na Pyrkonie zanim usłyszałem od Trzewiczka, jaka to super jest gra i ma premierę na Pyrkonie z dwadzieścia razy
Partia 2os, całkiem szybka, z 45min + 15min na tłumaczenie zasad. Sama gra niestety nie dała rady. Wybory są prawie żadne, każdy gra w to samo, akcje, które są do wyboru też nie zachwycają pomysłowością. W tym czasie wolę zagrać w Agricole dla 2os.
That's Pretty Clever (+++) - najlepsza kościanko-skreślanka w jaką zagrałem w życiu. Niby tylko kilka pól do wyboru, jednak ich zależności i bonusy, które dają potrafią przyprawić o ból głowy. Świetna interakcja między graczami. Nie jesteśmy w stanie nikomu nic zepsuć, tylko po prostu dać jak najmniej. Szykuje się polska edycja, która powinna być do kupienia po zniżkach w okolicach 35zł. A może i taniej. Dla mnie instant buy.
Totem (---) - w ogóle nie siadło. U mnie w grupie lubimy mieć panowanie nad sytuacją a tutaj co rundę walka zaczyna się od nowa i to nie raz wręcz z wiatrakami. Pewnie mała liczba partii rzutuje, że nie potrafiliśmy grać optymalnie, jednak sama mechanika nam nie przypasowała. Jest wiele lepszych gier na te parę minut.
Welcome to... (++-) - przyjemna skreślanka, w której po jednej partii widziałem wszystko. Jest przyjemna, lekka i szybka. Niestety brak mi w niej jakiś zmiennych, które by rzutowały na styl gry. Z chęcią zagram, jednak TPP jest znacząco lepszy.
Wingspan (+--) - plusik za świetne wykonanie i możliwość tworzenia comb z ptaków. Cała reszta po prostu zawodzi. Najbardziej bolą niezbalansowane ptaki, które jednemu ułożą grę, a drugiemu nawet nie pozwolą wykonać ukrytego celu. Piękna wydmuszka.
Powroty: Anachrony (++-) - musiałem odpalić ją ponownie, by przekonać się czy potrzebuję obecnie fundowanego dodatku. W moim odczuciu liczba dodatkowych modułów jest spora w podstawce a dokładanie kolejnych elementów tylko wprowadzi większy zamęt. Gralo mi się dobrze, jednak czegoś mi na koniec brakowało. Na szczęście dodatkowe moduły czekają i mam nadzieję, że zmienią odczucia płynące z gry.
Nowość miesiąca: That's Pretty Clever
Kasztan miesiąca: Arboretum
Uff, w maju wracam do swoich starych gier. Trzeba nadgonić niektóre kampanie(Gloomhaven/Legendary Marvel/Detektyw...) oraz wybrać kolejne gry do opuszczenia kolekcji(KS nadchodzą)