Cultistorm (Sandor Szucs)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Cultistorm (Sandor Szucs)
Wystartowal KS, wyglada obiecujaco i ufunduje sie na pewno. Gra ma byc bardziej Lovecraftowa od pozostalych coop dostepnych na rynku.
Cos nie moge wkleic linka z telefonu.
Cos nie moge wkleic linka z telefonu.
Re: Cultistorm - więcej Lovecrafta
Link do kampanii na kickstarterze: https://www.kickstarter.com/projects/97 ... ard-game-0
Link do BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/233364/cultistorm
Autor: Sandor Szucs (nie znajduje nic jego autorstwa, ale nie znam się )
Wydawca/kampania: Purple Meeple Games (na kickstarterze robili już kampanie tej gry - anulowano - teraz mamy jej "restart").
Co mi się podoba?
Książka skryptów itp. wydaje się porządnie wydana - twarda oprawa itp. (acz nie widziałem na żywo:).
Ładne grafiki (choć jakoś nie widzę wybitności ponad to co już było)
Co zwraca uwagę?
Od razu mnogość dodatków i tym samym różne tryby (w tym specjalny tryb solo itp.). Brakuje mi w tych co-opach "lovecraftowskich" jakiejś tajemnicy w działaniach graczy (tj. wiem, że chodzi mi o to by działał tryb "nie coop" - i to inną grę robi...).
Lubię Lovecrafta, lubię klimat w planszówkach, ale czy gra mnie urzekła? Nie wiem... Muszę się przyjrzeć dostępnym materiałom.
Duża zależność językowa może być przeszkodą. niestety dla wielu w Polsce (w tym części współgraczy).
Link do BGG: https://boardgamegeek.com/boardgame/233364/cultistorm
Autor: Sandor Szucs (nie znajduje nic jego autorstwa, ale nie znam się )
Wydawca/kampania: Purple Meeple Games (na kickstarterze robili już kampanie tej gry - anulowano - teraz mamy jej "restart").
Co mi się podoba?
Książka skryptów itp. wydaje się porządnie wydana - twarda oprawa itp. (acz nie widziałem na żywo:).
Ładne grafiki (choć jakoś nie widzę wybitności ponad to co już było)
Co zwraca uwagę?
Od razu mnogość dodatków i tym samym różne tryby (w tym specjalny tryb solo itp.). Brakuje mi w tych co-opach "lovecraftowskich" jakiejś tajemnicy w działaniach graczy (tj. wiem, że chodzi mi o to by działał tryb "nie coop" - i to inną grę robi...).
Lubię Lovecrafta, lubię klimat w planszówkach, ale czy gra mnie urzekła? Nie wiem... Muszę się przyjrzeć dostępnym materiałom.
Duża zależność językowa może być przeszkodą. niestety dla wielu w Polsce (w tym części współgraczy).
Re: Cultistorm - więcej Lovecrafta
Moim zdaniem najwazniejsza w tym projekcie jest zapowiadana wieksza Lovecraftowosc.
Gry FFG bardzo splycily i wypaczyly mitologie Cthulhu poprzez przedstawianie poszukiwaczy bezposrednio walczacych (czesto przy uzyciu konwencjonalnej broni...) z Wielkimi Przedwiecznymi.
Gry FFG bardzo splycily i wypaczyly mitologie Cthulhu poprzez przedstawianie poszukiwaczy bezposrednio walczacych (czesto przy uzyciu konwencjonalnej broni...) z Wielkimi Przedwiecznymi.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 10914
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3352 times
- Been thanked: 3206 times
Re: Cultistorm - więcej Lovecrafta
Poprzednia kampania w grudniu się nie ufundowała. Trochę zmienili teraz model. Asia z onTable robiła jakieś polskie video wtedy nt gry
Z tego co czytałem to mało tam gry trochę
Z tego co czytałem to mało tam gry trochę
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 192 times
Re: Cultistorm - więcej Lovecrafta
Mam na radarze. Bardzo lubie Lovecrafta. Więcej historii to tylko na plus. Teraz trzeba przyjrzeć się mechanice. Brak dużej losowości też na plus. Gdyby to jeszcze mogło być po polsku...
Re: Cultistorm - więcej Lovecrafta
W grach z mackami od FFG może i jest walka ale bardzo czesto sa inne opcje na gre i wygraną. Bardzo czesto wszystki zalezy od naszego podejscia. Jest sporo naciaganych rzeczy ale dzieki temu rozni gracze z roznym stylem gry znajda coś dla siebie. (Pisze glownie z perspektywy LCGa).
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
Re: Cultistorm - więcej Lovecrafta
No to podejście w wykonaniu FFG jest mocno młodzieżowe typu filmy Rambo i Commando zupełnie inne niż w powieściach Lovecrafta czy grze RPG Zew Cthulhu. Polecam podręcznik do Zewa Cthulhu i popatrzenie na statystyki "wrogów" z jakimi przychodzi się zmierzyć poszukiwaczom w FFG uzbrojonym np. w Tommy guna. To tak jakby Lucyfera usiłowac zwalczyć siekierą.
Zobaczymy co pokaże Cultistorm w tym zakresie. Mam nadzieję, że tym razem będzie więcej Lovecrafta i straszenia z boku a nie koszmarny potwór vs Amerykański Ninja w postaci bibliotekarki czy dziennikarza.
Tak rozumiem reklamę Cultistorm w tym upatruje przewagę tego tytułu jako coś dla bardziej dojrzałego odbiorcy niż produkty FFG.
No ale KS to w sumie reklama:) Może się z czasem okazać, że Cultistorm to po prostu następny Arkham Horror.
Re: Cultistorm (Sandor Szucs)
Cos bardzo zmniejszyla sie dynamika wplat. Gra sie raczej ufunduje ale spektakularnych rekordow nie bedzie.
No niestety wyglada na to, ze nadal FFG bedzie wyznaczalo interpretacje mitow Cthulhu w grach bez pradu.
No niestety wyglada na to, ze nadal FFG bedzie wyznaczalo interpretacje mitow Cthulhu w grach bez pradu.
Re: Cultistorm - więcej Lovecrafta
Nie wiem czy to poprostu bardzo niefortunna wypowiedź czy... Widać jestem zbyt niedojrzały
Gra ma problem mechaniki - tak się wydaje według recenzji - choćby recenzja Asi wypomina "powtarzalność" ("schematyczność rozgrywki"),.
W opisach gra wrzuca wszystko co może: solo? full cool? 1 vs all? Jest!
Narracyjność, skrypty, figurki* itp.
*
Spoiler:
...nie będzie!FFG bedzie wyznaczalo interpretacje mitow Cthulhu
FGG korzysta z motywów! Jak Wooki (Łukasz Woźniak) zrobił Nechemiasza to bynajmniej nie wyznaczał nim interpretacji Starego Testamentu (mocny przykład, ale cóż... Taka prawda!:).
Większość graczy szuka ciekawej "otoczki" i względnej historii do dobrego spędzania czasu (grania!). I cóż, że w FGG nie ma klimaty horroru? Dla mnie najfajniejsza grą z motywem Cthulu jest Eldritch Horror (mający klimat przygodowy i jak dla mnie bliżej mu do Indiany Jonsa, niż horroru), Pandemia (gdzie historia praktycznie nie istnieje, a klimat mroku to otoczka, która nie będzie przeszkadzała grając z 10 latkiem... Ps. Uwielbiam wykonanie tej wersji Pandemi!).
Robiony jest kult Lovecrafta... Hasło "mitologia" wobec jego twórczości jest aspektem pięknie działającym na wyobraźnię. Ale mam wrażenie, że to FFG zrobiło wiele dla promocji Lovecrafta (jego twórczości - tudzież wydawnictw je drukujących...).
Przypomina mi się wizja gry zgodnej "z mitologia cthulu" w recenzji Eldritch Horror na blogu niedzielnigracze.pl... Dla fanów, którzy nie zgadzają się z adaptacją twórczości Lovecrafta i/lub sposobem wykorzystania jego motywów - proponuje wprowadzić "home rulsy" z tego bloga i cieszyć się "dobrze zrobiona grą" (nabijam się... i wiem, że tak jest nieładnie, ale jestem niedojrzały:P).
Cultistorm oferuje jak pisałem wyżej - prawie wszystko co jest w hitach "kickstartera", ale np. według mnie - na froncie są brzydkie okładki i brzydkie figurki (o nich wyżej napisałem i naprawdę co do okładki - nie oceniamy po niej gier... Bo w mojej ocenie grafiki są naprawdę ładne!). Zawartość - masa dodatków itp., ale np. wersja narracyjna - to już kwestia 140 dolarów... Nie tanio, ale za to dostajemy dużo otoczki gry (książkę w twardej oprawie, soundtrack, wieże do kości!). Czy więc warto? I czy jak popatrzymy to wgl zawartość/cena jest dobra? Tutaj już mi się wydaje, że niekoniecznie... Ale takie rzeczy kupuje się sercem i oczami, a dopiero portfelem płaci (rozum jest dalej w kolejce... )
Mam wrażenie, że kampania jest nieprzemyślana (chociaż widząc niektóre dobre według mnie tytuły i ich kampanię i tak jest nieźle:P), a gra ma problemy (mechanika!), które ma rekompensować masa dodatków, trybów itp. itd.
Jak widać motyw Cthulu i mnogość (choć to względne) wszystkiego nie czyni gry hitem (nooo... Chyba, że mnogość i masa fajnego plastiku, ale to inny temat i nie dotyczy Cultistorm )
Ps. Jak chcemy "obrazoburczą interpretacje" Lovecrafta i Cthulu polecam - dla wyjątkowo niedojrzałych - film z sympatycznym, mówiącym psem u grupa nastolatków... Oczywiście animowany! "Scooby-Doo i brygada detektywów":)
Re: Cultistorm (Sandor Szucs)
Full stop. Kwota utknela w miejscu. Finalna kwota juz pewnie nie dobije do tego co bylo przy anulowaniu poprzedniego KS cultistorm.
Niezrozumialy jest totalnie dla mnie KS. Takie zwykle planszowki potrafia zebrac po 300tys USD a tu utknelo na 94tys i nic.
Niezrozumialy jest totalnie dla mnie KS. Takie zwykle planszowki potrafia zebrac po 300tys USD a tu utknelo na 94tys i nic.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 10914
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3352 times
- Been thanked: 3206 times
Re: Cultistorm (Sandor Szucs)
Bo gra jest przesycona contentem, a przy tym nie wygląda na to żeby była niesamowicie grywalna. W dodatku dla miłośników mythosu Lovecrafta jest sporo alternatyw
Re: Cultistorm (Sandor Szucs)
Sekretarka z siekierą vs istoty z głębin FFG TM.
Ja sam nie wspieram, raz czy dwa wsparlem na wspieramto czy polakpotrafi tylko bo się obawiam strony prawnej tego, że nie mam statusu kupującego (ze moga nie opublikowac a nie sa wtedy zobowiazani do zwrotu kasy).
Ale Ci co wpłacają i akceptuja warunki to nie rozumiem ich wspierania
https://www.kickstarter.com/projects/cm ... y_category
Ta kwota to jest jakiś absurd-opętanie.
Najśmieszniejsze jest to, że oryginał na PS4 kosztuje może z 15USD
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 10914
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3352 times
- Been thanked: 3206 times
Re: Cultistorm (Sandor Szucs)
Gra video której doświadczas sam vs gra w którą możesz wciągnąć 3 znajomychHalloween pisze: ↑12 maja 2019, 10:51
Sekretarka z siekierą vs istoty z głębin FFG TM.
Ja sam nie wspieram, raz czy dwa wsparlem na wspieramto czy polakpotrafi tylko bo się obawiam strony prawnej tego, że nie mam statusu kupującego (ze moga nie opublikowac a nie sa wtedy zobowiazani do zwrotu kasy).
Ale Ci co wpłacają i akceptuja warunki to nie rozumiem ich wspierania
https://www.kickstarter.com/projects/cm ... y_category
Ta kwota to jest jakiś absurd-opętanie.
Najśmieszniejsze jest to, że oryginał na PS4 kosztuje może z 15USD
Poza tym to silne IP, ma tonę ładnego plastiku (jak to CMON) i dwóch znanych game designerów...
Re: Cultistorm (Sandor Szucs)
Jako podziekowanie a moze jako zachete do late pledgy (?) organizatorzy postanowili dodac pare NIEodblokowanych celow jako odblokowane do KS.
Zakonczylo sie na 143k USD.
Zakonczylo sie na 143k USD.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 10914
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3352 times
- Been thanked: 3206 times
Re: Cultistorm (Sandor Szucs)
Wspierałeś?
Mnie wciąż ta gra nie była w stanie przekonać. Mam takie poczucie, że wszystko to już widziałem w ciekawszym wydaniu.
Re: Cultistorm (Sandor Szucs)
Chyba nienajlepiej dla autorów, ze gra sie ufundowala. Mianowicie pisza w updacie, ze oplacalny prog produkcji takiej gry to 3000 sztuk a preferowalnie wiecej.
Na KS bylo wspierajacych na troche ponad 900 egzemplarzy. Co teraz zamawiac i tak 3000 do druku zeby cena produkcji byla niezawyzonai liczac, ze sie sprzedadza?
Pewnie ufundowanie sie gry miedzy 100 a 150%celu to wiekszy klopot dla wielu tworcow roznych gier na KS niz NIE dozbieranie do 100%. Mnostwo gier na KS a co dopiero polskich KS konczy sie na kilkuset egzemplarzach zamowionych przez wspierajacych podczas gdy kampania jest "sukcesem".
Na KS bylo wspierajacych na troche ponad 900 egzemplarzy. Co teraz zamawiac i tak 3000 do druku zeby cena produkcji byla niezawyzonai liczac, ze sie sprzedadza?
Pewnie ufundowanie sie gry miedzy 100 a 150%celu to wiekszy klopot dla wielu tworcow roznych gier na KS niz NIE dozbieranie do 100%. Mnostwo gier na KS a co dopiero polskich KS konczy sie na kilkuset egzemplarzach zamowionych przez wspierajacych podczas gdy kampania jest "sukcesem".
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 10914
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3352 times
- Been thanked: 3206 times
Re: Cultistorm (Sandor Szucs)
Obniżyli próg ufundowania o połowe i wielkie zdziwienie teraz? Serio mogliby sie zastanowic, dopracowac produkt, a nie dazyc do ufundowania za wszelka cene