Pandemic: Rapid Response / Szybka reakcja (Kane Klenko)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1529
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 201 times

Pandemic: Rapid Response / Szybka reakcja (Kane Klenko)

Post autor: Furan »

Pandemia postanowiła spłodzić kolejne dziecko. Tym razem ojcem jest albo Space Alert, albo Fuse, albo Space Cadets (oj...). Trudno orzec. Śmigamy po świecie transportowcem odrzutowym, dostarczając plastry na otarcia, narkotyki szczepionki!, pęknięte baterie konserwy, alkohol - tak mogłoby działać centrum rozwiązywania problemów alkoholowych :D wodę i prąd (bo tak). To wszystko w czasie rzeczywistem, z drobną pomocą, albo przeszkodą kości.

Mamy zapowiedź od Z-Mana i Jak-grać-wideło w wersji angielskiej.

Stronica BGG

Instrakszyn!
Czas gry - 20 minut
2-4 graczy

Będzie wersja PL od Rebela

Okładeczka PL:
Obrazek


Okładeczka
Obrazek

Cena - 39 dolców Wuja Sama. :)
Ostatnio zmieniony 22 maja 2019, 19:49 przez Furan, łącznie zmieniany 1 raz.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Temporum
kmd7
Posty: 1017
Rejestracja: 09 lip 2007, 15:25
Lokalizacja: okolice Bydgoszczy
Has thanked: 39 times
Been thanked: 30 times

Re: Pandemic: Rapid Response

Post autor: kmd7 »

I jak donosi Rebel w wątku wydawniczym, już podczas tegorocznych wakacji w Pandemic: Szybką Reakcję zagramy po polsku.
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1529
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 201 times

Re: Pandemic: Rapid Response / Szybka reakcja (Kane Klenko)

Post autor: Furan »

To chyba niby ma być sprzęt bio, ale dziwny szlif i korki mają te erlenmajerki na okładce... :D
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Temporum
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4464
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1423 times
Been thanked: 1099 times

Re: Pandemic: Rapid Response / Szybka reakcja (Kane Klenko)

Post autor: garg »

Furan pisze: 22 maja 2019, 23:35 To chyba niby ma być sprzęt bio, ale dziwny szlif i korki mają te erlenmajerki na okładce... :D
O rany, jak ja dawno nie widziałem w użyciu tego słowa :lol: .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1529
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 201 times

Re: Pandemic: Rapid Response / Szybka reakcja (Kane Klenko)

Post autor: Furan »

Wszyscy mówią już tylko ,,kolba stożkowa"? :D

A żeby nie było odtemacia (taka moja polska wersja offtopa) - Z-Man niespecjalnie lubi się z realizmem grafik (vide ,,struktury" leków w ,,W Laboratorium" z hiperkoordynacyjnymi wodorami i węglami).
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Temporum
Awatar użytkownika
DarkSide
Posty: 3035
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 570 times
Been thanked: 239 times

Re: Pandemic: Rapid Response / Szybka reakcja (Kane Klenko)

Post autor: DarkSide »

Furan pisze: 23 maja 2019, 00:13 Wszyscy mówią już tylko ,,kolba stożkowa"? :D
Nie wszyscy, nie wszyscy ;)
Furan pisze: 23 maja 2019, 00:13 Z-Man niespecjalnie lubi się z realizmem grafik (vide ,,struktury" leków w ,,W Laboratorium" z hiperkoordynacyjnymi wodorami i węglami).
W tegorocznym opracowaniu gimnazjalnym z chemii z OPERONU na okładce jest węgiel pięciowiązalny :roll: , więc już nic mnie nie dziwi w kwestii niemerytorycznego przygotowywania materiałów naukowych dla szerokiego odbiorcy.
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ

Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Wroobel
Posty: 369
Rejestracja: 07 lip 2015, 23:04
Has thanked: 32 times
Been thanked: 18 times

Re: Pandemic: Rapid Response / Szybka reakcja (Kane Klenko)

Post autor: Wroobel »

Wracając do gry - po lekturze instrukcji wygląda obiecująco.
Na duży plus: gra bez downtime-u :)
Oj mogą być emocje.
Awatar użytkownika
ramar
Posty: 996
Rejestracja: 03 lis 2014, 18:26
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Pandemic: Rapid Response / Szybka reakcja (Kane Klenko)

Post autor: ramar »

Bardzo fajnie prezentują się te kości ;) Przynajmniej tyle mogę powiedzieć. Wchodzi na radar.
gogovsky
Posty: 2201
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Pandemic: Rapid Response / Szybka reakcja (Kane Klenko)

Post autor: gogovsky »

Gonicie monopoly :D
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1523
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 278 times
Been thanked: 172 times
Kontakt:

Re: Pandemic: Rapid Response / Szybka reakcja (Kane Klenko)

Post autor: mikeyoski »

Mi to wygląda na FUSE 2. Będzie zatem niezły stres :-)
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1959
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 190 times
Been thanked: 835 times

Re: Pandemic: Rapid Response / Szybka reakcja (Kane Klenko)

Post autor: Neoptolemos »

mikeyoski pisze: 11 lip 2019, 17:19 Mi to wygląda na FUSE 2. Będzie zatem niezły stres :-)
W końcu to nie Leacock, tylko Kane Klenko :)
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1523
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 278 times
Been thanked: 172 times
Kontakt:

Re: Pandemic: Rapid Response / Szybka reakcja (Kane Klenko)

Post autor: mikeyoski »

Neoptolemos pisze: 11 lip 2019, 19:19
mikeyoski pisze: 11 lip 2019, 17:19 Mi to wygląda na FUSE 2. Będzie zatem niezły stres :-)
W końcu to nie Leacock, tylko Kane Klenko :)
Dlatego skojarzenia z Fuse są jak najbardziej na miejscu 😀
Awatar użytkownika
Retro
Posty: 510
Rejestracja: 26 gru 2014, 10:04
Has thanked: 32 times
Been thanked: 30 times

Re: Pandemic: Rapid Response / Szybka reakcja (Kane Klenko)

Post autor: Retro »

Ile czasu zajmuje przysypanie się piasku w klepsydrze?
MOJE ZASOBY
--------------------------------------
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Pandemic: Rapid Response / Szybka reakcja (Kane Klenko)

Post autor: Olgierdd »

według instrukcji 2 minuty
Awatar użytkownika
gram_niebieskim
Posty: 48
Rejestracja: 12 kwie 2018, 12:14
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Pandemic: Rapid Response / Szybka reakcja (Kane Klenko)

Post autor: gram_niebieskim »

Udało mi się zagrać 2 razy w pełnym składzie. Partie wyszły lekko poniżej 20 min.
Emocji co niemiara - pandemik + znak starszych bogów + czas. Ciekawe doświadczenie. Wydaje mi się, że efekt lidera w pewnych grupach graczy będzie tu skutecznie tłumiony przez tempo rozgrywki i lekki "chaos" ;D
Bawiłem się dobrze - stres, chaos, presja, skupienie i odrobina śmiechu. Dobra rozgrzewka przed wieczorem planszówowym lub zakończenie wieczoru ;)
Awatar użytkownika
mikeyoski
Posty: 1523
Rejestracja: 08 lut 2015, 00:32
Has thanked: 278 times
Been thanked: 172 times
Kontakt:

Re: Pandemic: Rapid Response / Szybka reakcja (Kane Klenko)

Post autor: mikeyoski »

Zagrałem i cóż. Dla mnie to jest typowa gra, w której stres odgrywa ogromną rolę sprawiając. Kane Klenko stworzył F.U.S.E 2, w którym to mechanika dość luźno nawiązuje do Pandemica. Od kapryśności kości podobnie jak i we F.U.S.E dużo zależy.

Tak czy inaczej, zabawa jest przednia. Ale ja lubię tego typu gry.
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 771
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 25 times

Re: Pandemic: Rapid Response / Szybka reakcja (Kane Klenko)

Post autor: sowacz »

Jakie macie doświadczenie ze skalowalnością i trudnością tej gry? Do tej pory grałem tylko w 4 osoby, gra się fajnie, w trakcie rozgrywki wpada się w takie "flow", uczucie jak na lini produkcyjnej (wspaniała rekomendacja :D zagraj, by sprawdzić jak to jest pracować przy taśmie produkcyjnej!). Po dwóch rozgrywkach (w sumie graliśmy więcej razy) dostrzegliśmy jednak, że gra nie stawia nam wyzwań. Liczba dropsów przy timerze nie spada poniżej 2 raczej, sporadycznie spadnie do 1. Zwiększenie poziomu trudności polega tylko na zwiększeniu liczby kart miast w trakcie rozgrywki, co przyczynia się tylko do wydłużenia rozgrywki i paradoksalnie do zmniejszenia jej trudności, bo przez to, że karty miast pojawiają się gęściej, są mniejsze odległości między nimi. Graliśmy na najwyższym poziomie trudności wraz z talią wydarzeń i nie było wyzwania.
Spróbuję niedługo z mniejszą liczbą graczy, zobaczę jak wtedy będzie z trudnością. Coś mi się jednak wydaje, że w 4 osoby bez house rule'a zmniejszającego czas z 2 minut do 1:45 czy nawet 1:30 się nie obejdzie.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6125
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 640 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Pandemic: Rapid Response / Szybka reakcja (Kane Klenko)

Post autor: pan_satyros »

sowacz pisze: 05 sie 2019, 15:16 Jakie macie doświadczenie ze skalowalnością i trudnością tej gry? Do tej pory grałem tylko w 4 osoby, gra się fajnie, w trakcie rozgrywki wpada się w takie "flow", uczucie jak na lini produkcyjnej (wspaniała rekomendacja :D zagraj, by sprawdzić jak to jest pracować przy taśmie produkcyjnej!). Po dwóch rozgrywkach (w sumie graliśmy więcej razy) dostrzegliśmy jednak, że gra nie stawia nam wyzwań. Liczba dropsów przy timerze nie spada poniżej 2 raczej, sporadycznie spadnie do 1. Zwiększenie poziomu trudności polega tylko na zwiększeniu liczby kart miast w trakcie rozgrywki, co przyczynia się tylko do wydłużenia rozgrywki i paradoksalnie do zmniejszenia jej trudności, bo przez to, że karty miast pojawiają się gęściej, są mniejsze odległości między nimi. Graliśmy na najwyższym poziomie trudności wraz z talią wydarzeń i nie było wyzwania.
Spróbuję niedługo z mniejszą liczbą graczy, zobaczę jak wtedy będzie z trudnością. Coś mi się jednak wydaje, że w 4 osoby bez house rule'a zmniejszającego czas z 2 minut do 1:45 czy nawet 1:30 się nie obejdzie.
Im mniej osób tym trudniej. Niestety nie ma tu mechanizmu porządnego skalowania. W 4 osoby każdy ma swój kawałek samolotu do obsłużenia, z drobnymi jedynie wypadami. W 2 osoby biegamy po pokładzie jak poparzeni. Jest znacznie trudniej i przez to (dla nas) przyjemniej.
Wydaje mi się, że osobna talia "wydarzeń" dla każdego wariantu osobowego, odpowiednio dawkująca kłody pod nogi, mogłaby sensownie budować poziom trudności, ale to by trzeba sprawdzić.
Dla nas "wydarzenia" były do tego stopnia niezauważalne, że ostatecznie zapomnieliśmy się nawet do nich odnieść w recenzji xD

Zagraliśmy do tej pory 12 razy, z czego 8 w 2 osoby.
Ogólnie gra przyjemna, chociaż ani to coś świeżego, ani pandemica w tym zbyt wiele nie ma.
Ot, typowa gra "do zagrania" przy okazji, na pewno sprawdzi się w klubach i kawiarniach, bo zasady są banalne.

Nas już niestety zdążyła znudzić. Chyba wolimy jednak pograć w Escape.
ODPOWIEDZ