Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
twojtowicz
Posty: 14
Rejestracja: 25 maja 2019, 13:49
Been thanked: 2 times

Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: twojtowicz »

Obrazek

Witam wszystkich.
Pierwszy raz na tym forum.
Chciałbym przedstawić nową grę.
Jako pilot szybowcowy kilka lat temu wpadłem na pomysł, a aktualnie wydałem własną gę planszową która świetnie odzwierciedla realia przelotów szybowcowych.
Tutaj sklep z grą:
https://embrofly.com/pl/p/GRA-Wyscigi-Szybowcowe/41

Tu krótki artykuł na portali dlapilota.pl
https://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilo ... szybowcowe

Za kilka dni przygotuję i wrzucę na FB filmik z unboxing oraz zasadami gry.
https://www.facebook.com/EMBROFLYcom/

Pozdrawiam
Wójtowicz Tomasz
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: vojtas »

Dzień dobry!

Instrukcja. Gdzie jest?
twojtowicz
Posty: 14
Rejestracja: 25 maja 2019, 13:49
Been thanked: 2 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: twojtowicz »

Instrukcja w pudełku :)


Witam
W ciągu kilku dni przygotuję filmik w unboxingiem i zasadami gry.

Poniżej fragment instrukcji. Gra zawiera znacznie więcej ciekawych pól niż to co przeczytacie poniżej, ponieważ to tylko fragment instrukcji.


Na czym polega lot szybowcem?
Czy wiecie na jakiej zasadzie lata szybowiec? Szybowiec to statek powietrzny,
który, w spokojnej atmosferze wykonując lot, cały czas wytraca
swą wysokość, aż do momentu kiedy ta wysokość jest na tyle niska,
że musi wylądować. Na starcie szybowiec otrzymuje wysokość początkową
poprzez wyholowanie go przez samolot z napędem, wyciągarkę
lub startuje z góry. W ten sposób zaczyna się wytracanie wysokości i lot
szybowcem. Wykorzystując prądy, które można spotkać w atmosferze,
szybowiec może nabierać wysokości, wcześniej wytraconej w locie w obszarach
gdzie takich prądów (noszeń) nie ma. Dzięki takiemu poruszaniu
się w atmosferze, szybowiec może nie tylko utrzymywać się w powietrzu
godzinami, ale także pokonywać znaczne dystanse, wykonując lot od noszenia
do noszenia nabierając wysokości w noszeniach i wytracając ją
w locie pomiędzy noszeniami. Dlatego należy jak najwięcej czasu spędzać
w noszeniach, a jak najmniej w miejscach, gdzie takich noszeń nie
ma, czyli w duszeniach.
Jak gramy w „Zawody Szybowcowe”?
Zasady ogólne.
Gra przeznaczona jest dla od 1do 4 graczy. Każdy zawodnik zaczyna
grę w miejscu lotniska odlotowego (START) i rozpoczyna lot z wysokości
1500 metrów. Trasę należy pokonywać w ten sposób, aby kolejno zawodnik
znalazł się na polach oznaczonych jako 1, 2, 3, 4 oraz FINISH.
Są to tzw. punkty zwrotne trasy, które należy zaliczyć. Droga pomiędzy
poszczególnymi punktami zwrotnymi jest dowolna i jest decyzją każdego
zawodnika. Można lecieć po najkrótszej linii, ale też można wybrać inną,
nieco dłuższą, ale za to być może łatwiejszą do pokonania drogę. Najważniejsze
jest tylko to, aby każdy zawodnik znalazł się na polach kolejno:
START - 1- 2- 3- 4- FINISH.
Co zawiera gra?
1. Cztery dwustronne plansze-mapy
2. Jedna plansza-znaczniki wysokości (Altitude Board)
3. Osiem pionków szybowców w czterech kolorach – po dwa z każdego
koloru
4. Kostka do gry
Zaczynamy zawody!
Cztery dwustronne plansze-mapy możemy złączyć ze sobą w dowolny
sposób tworząc mapę terenu, po której rozgrywamy zawody. Wybór ułożenia
plansz należy do zawodników. Na obu stronach jest ten sam teren
i taka sama lokalizacja punktów zwrotnych, ale inne warunki pogodowe.
Na mapie znajdują się pola oznaczone jako START – jest to miejsce,
z którego wszyscy zawodnicy startują oraz FINISH, do którego muszą
powrócić po przelocie całej trasy.
Mapa podzielona jest na kwadraty (poszczególne pola), których boki symbolizują
długość i szerokość geograficzną. Każdy kwadrat to pola, po których
zawodnicy przemieszczają się podczas gry.
Po wybraniu i złożeniu plansz z mapą terenu zawodnicy wybierają dla siebie
po 2 pionki-szybowce, każdy w tym samym kolorze. Jeden z pionków
umieszczają na polu START, drugi – na planszy ze znacznikami wysokości,
na wysokości 1500 m.
Zawodnicy wykonują ruchy po planszy w dowolnym kierunku:
Na każdym takim polu możemy spodziewać się w zależności od pola:
Jeśli nasz szybowiec wleciał na to pole, to losujemy kostką wartość noszenia,
czyli ile metrów możemy zyskać jeśli zdecydujemy się teraz oddać
ruch kolejnemu zawodnikowi. Po wylosowaniu kostką wznoszenia (np.
5 oczek) podejmujemy decyzję czy oczekujemy na tym polu i nasza wysokość
rośnie o np. 500 m, czy lecimy dalej, ale nasza wysokość nie uległa
zmianie. Zmianę wysokości zaznaczamy swoim pionkiem na planszy ze
znacznikami wysokości, poprzez przesunięcie pionka o wylosowaną wartość
do góry, ale nie wyżej niż 2000 m.

Wartości wylosowane na kostce oznaczają odpowiednio:
– 1-100 m
– 2-200 m
– 3-300 m
– 4-400 m
– 5-500 m
– 6-600 m
b. duszenia, czyli nasz szybowiec wytraca wysokość nawet wtedy, kiedy
tylko przelatuje przez to pole bez zatrzymywania. Duszenia to każde inne
pole bez chmurki Cumulus. Jeśli wlecimy naszym szybowcem na pole duszeń,
to losujemy kostką wartość duszenia, czyli ile wysokości tracimy na
danym polu. Zmianę wysokości zaznaczamy swoim pionkiem na planszy
ze znacznikami wysokości poprzez przesunięcie pionka o wylosowaną
wartość do dołu. Następnie wykonujemy ruch – przeskok na kolejne pole
na planszy-mapie.
Każde pole jest także oznaczone białym napisem np. MIN ALT 400. Oznacza
to, że minimalna wysokość lotu w danym polu wynosi 400m, czyli, że
teren pod tym prostokątem znajduje się poniżej tej wysokości.
Jeśli szybowiec znajdzie się na wysokości poniżej 400m, to będzie musiał
lądować w terenie przygodnym czyli zakończyć lot. Lądowanie w terenie
przygodnym zdarza się również podczas lotu prawdziwym szybowcem.
W przypadku lądowania w terenie przygodnym zawodnik traci 3 kolejki
i może zacząć grę ponownie od pola START.
Awatar użytkownika
rav126
Posty: 794
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 398 times
Been thanked: 500 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: rav126 »

A ja jestem ciekawy jakim cudem dostałem powiadomienie o odpowiedzi w tym wątku... Nawet pojęcia nie miałem że taki wątek istnieje, nie mówiąc już nawet o wejściu w niego i kliknięciu obserwuj :roll: Może ktoś to wyjaśnić?
Awatar użytkownika
raphaell7
Posty: 771
Rejestracja: 17 kwie 2014, 01:23
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 143 times
Been thanked: 81 times
Kontakt:

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: raphaell7 »

rav126 pisze: 25 maja 2019, 17:03 A ja jestem ciekawy jakim cudem dostałem powiadomienie o odpowiedzi w tym wątku... Nawet pojęcia nie miałem że taki wątek istnieje, nie mówiąc już nawet o wejściu w niego i kliknięciu obserwuj :roll: Może ktoś to wyjaśnić?
Początkowo ogłoszenie zostało wrzucone do wątku "Portal Games". Moderator/admin widocznie przeniósł do osobnego wątku.
(S)przedam, (K)upię, Wishlista (BGG)
Rabaty: 3Trolle 7%, Mepel 5%, Rebel 5%, Planszostrefa 5%, Portal Games 4%, GryGrora 3%
MiXB
Posty: 548
Rejestracja: 05 lut 2019, 11:38
Has thanked: 21 times
Been thanked: 89 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: MiXB »

Ta plansza jest przerażająca. :lol:
Awatar użytkownika
rav126
Posty: 794
Rejestracja: 27 paź 2010, 00:56
Has thanked: 398 times
Been thanked: 500 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: rav126 »

raphaell7 pisze: 25 maja 2019, 17:07
rav126 pisze: 25 maja 2019, 17:03 A ja jestem ciekawy jakim cudem dostałem powiadomienie o odpowiedzi w tym wątku... Nawet pojęcia nie miałem że taki wątek istnieje, nie mówiąc już nawet o wejściu w niego i kliknięciu obserwuj :roll: Może ktoś to wyjaśnić?
Początkowo ogłoszenie zostało wrzucone do wątku "Portal Games". Moderator/admin widocznie przeniósł do osobnego wątku.
Dzięki. Gra nie dla mnie, w ogóle mam wrażenie że docelowa grupa odbiorców jest dość wąska.
MiXB
Posty: 548
Rejestracja: 05 lut 2019, 11:38
Has thanked: 21 times
Been thanked: 89 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: MiXB »

rav126 pisze: 25 maja 2019, 17:49 Dzięki. Gra nie dla mnie, w ogóle mam wrażenie że docelowa grupa odbiorców jest dość wąska.
Ja wiem czy wąska? To zależy, bez przeczytania pełnej instrukcji ciężko coś powiedzieć na pewno. Flamme Rouge i K2 też na papierze powinny być "niszowe", a w sumie nie były. Ja tam czekam z opinią do zobaczenia jakiegoś gameplayu albo chociaż pełnej instrukcji, a jedyne co mogę powiedzieć to, że mapka przeraża.
twojtowicz
Posty: 14
Rejestracja: 25 maja 2019, 13:49
Been thanked: 2 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: twojtowicz »

W jakim sensie was przeraża mapka?
Nie podoba się wam graficznie czy wydaje się być za bardzo skomplikowane?
Bardzo ciekawią mnie wasze opinie.

Mapkę jak zobaczyłem za pierwszym razem to wiele razy ją zmieniałem, chciałem aby wyglądała podobnie jak ziemia mniej więcej z wysokości 1000-2000m. Mnie się wydaje optymalna, ale oczywiście to tylko moja subiektywna ocena jako pilota, a nie znawcy gier.
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: vojtas »

Jak rozumiem prapremiera jest planowana na lotnisq, a lot będzie częścią tej imprezy, prawda? Piszę się na to.
twojtowicz
Posty: 14
Rejestracja: 25 maja 2019, 13:49
Been thanked: 2 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: twojtowicz »

Premiera odbyła się podczas Szybowcowych Mistrzostw Europy w Stalowej Woli we wtorek.
Ponieważ pogoda była nielotna, zatem najlepsi piloci Europy mogli polatać jedynie na planszy. Gra wzbudziła bardzo duże zainteresowanie.
Niektórzy oderwali się od gry dopiero po 4 godzinach :).
Pozdrawiam
Wójtowicz Tomasz
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: vojtas »

Aha, fajnie że grupa docelowa dowiaduje się dopiero teraz. No chyba że gracze planszówkowi nie są grupą docelową. :-|
twojtowicz
Posty: 14
Rejestracja: 25 maja 2019, 13:49
Been thanked: 2 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: twojtowicz »

Gracze to jak najbardziej grupa docelowa.
Dowiadują się dopiero teraz? Nie wiem co masz na myśli. Jeśli zauważysz to dopiero dołączyłem do tej grupy dyskusyjnej. Wcześniej nawet nie wiedziałem, że istnieją takie fora i społeczność gier planszowych. Sorki, moja zajawka to latanie, a grę wymyśliłem aby lepiej promować latanie.
Bez obrazy ale nikogo nie wykluczam jako grupy docelowej.
Premiera celowo odbyła się wśród pilotów, aby sprawdzić czy będą jakieś uwagi, wątpliwości i niedociągnięcia, które mogą źle przedstawić ideę latania na szybowcach.
Chociaż w sumie racja i możemy zorganizować jakąś premierę dla członków grupy. Np. W Warszawie.
Poleć proszę jakieś miejsce gdzie moglibyśmy taki event zrobić. Przyniosę gry i będzie można wspólnie pograć.

Pragnę nadmienić jedynie, że nie wydałem tej gry przez dużą korporację. Wydałem ją z własnych oszczędności i jako własna firma.

Pozdrawiam
Wójtowicz Tomasz
Awatar użytkownika
vojtas
Posty: 1785
Rejestracja: 10 wrz 2013, 21:28
Has thanked: 23 times
Been thanked: 83 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: vojtas »

twojtowicz pisze: 25 maja 2019, 21:53Gracze to jak najbardziej grupa docelowa. Dowiadują się dopiero teraz? Nie wiem co masz na myśli.
Miałem na myśli to, że dopiero teraz napisałeś o premierze w Stalowej Woli. Po fakcie znaczy. Chciałem przyjechać i polecieć, nie tylko na planszy. :D
twojtowicz pisze: 25 maja 2019, 21:53Jeśli zauważysz to dopiero dołączyłem do tej grupy dyskusyjnej. Wcześniej nawet nie wiedziałem, że istnieją takie fora i społeczność gier planszowych. Sorki, moja zajawka to latanie, a grę wymyśliłem aby lepiej promować latanie. Bez obrazy ale nikogo nie wykluczam jako grupy docelowej.
Spoko, żartowałem. ;) Ważna jest gra i rozgrywka. Jeśli będziesz robił filmik z zasadami, to rozegraj ze dwie przykładowe rundy, aby lepiej zobrazować mechanikę.
twojtowicz pisze: 25 maja 2019, 21:53Premiera celowo odbyła się wśród pilotów, aby sprawdzić czy będą jakieś uwagi, wątpliwości i niedociągnięcia, które mogą źle przedstawić ideę latania na szybowcach.
Nie sądzisz, że pytanie innych pilotów o zdanie na premierze, jest nieco spóźnione? Oni powinni byli opiniować rozgrywkę na etapie testowania prototypu... Na podstawie zamieszczonych zdjęć już teraz mogę powiedzieć, że plansza nie jest zbyt czytelna.
twojtowicz pisze: 25 maja 2019, 21:53Chociaż w sumie racja i możemy zorganizować jakąś premierę dla członków grupy. Np. W Warszawie. Poleć proszę jakieś miejsce gdzie moglibyśmy taki event zrobić. Przyniosę gry i będzie można wspólnie pograć.
Nie jestem z Warszawy. Ze swej strony polecam konwenty planszówkowe, których bez liku w całej Polsce. Zapraszam do Wrocławia.
twojtowicz pisze: 25 maja 2019, 21:53Pragnę nadmienić jedynie, że nie wydałem tej gry przez dużą korporację. Wydałem ją z własnych oszczędności i jako własna firma.
Brawo za odwagę, ryzyko spore, zwłaszcza że

Gra jest skierowana przede wszystkim do szybowników, żeby mogli się oni dzielić swoimi przeżyciami z osobami niezwiązanymi z szybownictwem i wciągać ich w tę pasję, zachęcać i zaszczepiać im bakcyl latania.

Dosyć wąska grupa odbiorców IMO.
Awatar użytkownika
YoYo
Posty: 378
Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
Lokalizacja: Wawa
Has thanked: 40 times
Been thanked: 33 times
Kontakt:

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: YoYo »

Pomysl fajny, jako ze jestem z branzy lotniczej to co piszesz przemawia do mnie.
No, a jesli jeszcze mnie znasz jakims cudem to daj znac na PW. Mam pewien pomsl.
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: playerator »

Czy osoba, która rozegrała dopiero kilka partii, może wygrać z kimś, kto zna grę dużo lepiej?
Innymi słowy, jak dużą rolę odgrywa w "Wyścigach" losowość?

(...) Gra jest skierowana przede wszystkim do szybowników (...)
Czy wobec tego instrukcja zawiera jakieś "porady taktyczne dla nielotów"? Albo chociaż "skrócony kurs szybownictwa"? :wink:


Plansza podoba mi się bardzo, ale szybowce wolałbym chyba w innych kolorach (bardziej widocznych na planszy).

I jeszcze taka myśl: gdyby zrezygnować z drukowania napisu "min ALT 100" (pola bez napisu miałyby tę wartość jako domyślną), plansza jeszcze bardziej przypominałaby widok z szybowca i zyskała na czytelności.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
MiXB
Posty: 548
Rejestracja: 05 lut 2019, 11:38
Has thanked: 21 times
Been thanked: 89 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: MiXB »

twojtowicz pisze: 25 maja 2019, 20:18 W jakim sensie was przeraża mapka?
Nie podoba się wam graficznie czy wydaje się być za bardzo skomplikowane?
Bardzo ciekawią mnie wasze opinie.

Mapkę jak zobaczyłem za pierwszym razem to wiele razy ją zmieniałem, chciałem aby wyglądała podobnie jak ziemia mniej więcej z wysokości 1000-2000m. Mnie się wydaje optymalna, ale oczywiście to tylko moja subiektywna ocena jako pilota, a nie znawcy gier.
Jako osoba, która nigdy nie miała do czynienia z prawdziwym lataniem po prostu "przeraża" liczba cyferek i kwadracików na tej planszy. Ja to mówię pół żartem, bo mnie osobiście to ciekawi, ale z drugiej strony na pierwszy rzut oka nie wydaje się, że gra będzie z tych "przystępnych". Zapewne jest to tylko percepcja osoby niewtajemniczonej i wszystko ma sens oraz podstawy, a i pewnie nie jest w połowie tak skomplikowane jak się wydaje na pierwszy rzut oka. Nie twierdzę, że projekt jest zły, ale raczej to, że wiele ludzi odstraszy jej wygląd, bo uznają ją za strasznie trudną i cóż, nudną, bo to "matematyka".

Ciężko się tak naprawdę wypowiadać "na sucho" bez znajomości wszystkich zasad (czekamy na instrukcję!), ale mogę już powiedzieć, że wiele niedzielnych graczy tego nie kupi co pewnie jest jak najbardziej w porządku, ale również coś, co trzeba mieć na uwadze.

PS.: Wszystkie kwadraciki na planszy mają "min ALT"? Jeśli tak, to można było to odpuścić, ale nie jest to jakiś prawdziwy problem, bo czcionka wyraźnie kontrastuje z wiele ważniejszą wartością liczbową. Po prostu nie wydaje się to konieczne, ale z drugiej strony na pewno nie psuje to niczego.
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: playerator »

MiXB pisze: 26 maja 2019, 08:46 (...) PS.: Wszystkie kwadraciki na planszy mają "min ALT"? Jeśli tak, to można było to odpuścić, ale nie jest to jakiś prawdziwy problem, bo czcionka wyraźnie kontrastuje z wiele ważniejszą wartością liczbową. Po prostu nie wydaje się to konieczne, ale z drugiej strony na pewno nie psuje to niczego.
W pierwszej chwili pomyślałem tak samo. Ale po zastanowieniu myślę, że to "min ALT 200" dodaje klimatu, same cyferki byłyby bardzo nijakie.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Awatar użytkownika
Bludgeon
Posty: 605
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 67 times
Been thanked: 88 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: Bludgeon »

playerator pisze: 26 maja 2019, 09:53 W pierwszej chwili pomyślałem tak samo. Ale po zastanowieniu myślę, że to "min ALT 200" dodaje klimatu, same cyferki byłyby bardzo nijakie.
Można zrobić tak że napis min alt jest na skrzyżowaniu 4 pól, dzięki czemu nadal jest klimat ale tekstu jest 4x mniej.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: HoLi »

Można zrobić tak że napis min alt jest na skrzyżowaniu 4 pól, dzięki czemu nadal jest klimat ale tekstu jest 4x mniej.
A liczby by można nieznacznie zmniejszyć i wcisnąć w rogi tych kwadratów zamiast obecnego rozmieszczenia na środku.

Pozdrawiam
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
MiXB
Posty: 548
Rejestracja: 05 lut 2019, 11:38
Has thanked: 21 times
Been thanked: 89 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: MiXB »

Bludgeon pisze: 26 maja 2019, 10:25
playerator pisze: 26 maja 2019, 09:53 W pierwszej chwili pomyślałem tak samo. Ale po zastanowieniu myślę, że to "min ALT 200" dodaje klimatu, same cyferki byłyby bardzo nijakie.
Można zrobić tak że napis min alt jest na skrzyżowaniu 4 pól, dzięki czemu nadal jest klimat ale tekstu jest 4x mniej.
HoLi pisze: 26 maja 2019, 10:59
Można zrobić tak że napis min alt jest na skrzyżowaniu 4 pól, dzięki czemu nadal jest klimat ale tekstu jest 4x mniej.
A liczby by można nieznacznie zmniejszyć i wcisnąć w rogi tych kwadratów zamiast obecnego rozmieszczenia na środku.

Pozdrawiam
Kwestia gustu. Mnie to nie przeszkadza, zwłaszcza że "min ALT" jest odpowiednio skontrastowane. Ale faktycznie byłoby mniej tekstu. Co do idei pisania na skrzyżowaniach to musiałbym to najpierw zobaczyć, bo może to wyglądać po prostu gorzej w praktyce niż to co mamy.

Jedno jest pewne - pomimo minimalistycznej szaty graficznej gra prezentuje się naprawdę ładnie. Jest czysto i przejrzyście. Naprawdę ciekaw jestem tych kompletnych zasad, bo po Flamme Rouge i K2 żaden temat mi nie straszny nieważne jak niszowy się wydaje na pierwszy rzut oka.
twojtowicz
Posty: 14
Rejestracja: 25 maja 2019, 13:49
Been thanked: 2 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: twojtowicz »

Dzięki za ciekawe uwagi. Być może wykorzystam przy następnym wydaniu.
Jeśli chodzi o to Min ALT oraz całą mapę terenu, to chciałem aby to jak najbardziej przypominało widok z 1000-2000m oraz chciałem aby to przypominało trochę mapę lotniczą i synoptyczną w jednym.
Jak zobaczycie mapę lotniczą to będzie można znaleźć pewną analogię.
Pozdr.
T.W.
MiXB
Posty: 548
Rejestracja: 05 lut 2019, 11:38
Has thanked: 21 times
Been thanked: 89 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: MiXB »

Mapka wygląda bardzo ładnie i jest bardzo czytelna. Po prostu jako laik lotniczy i ktoś, kto grał w dużą liczbę gier planszowych to jest naturalny odruch - by zmniejszyć liczbę tekstu, by być jak najbardziej efektywnym w użyciu powierzchni itd. Jeśli jednak szata graficzna planszy jest wzorowana na prawdziwych mapach lotniczych i synoptycznych to nic nie zmieniaj według mnie - jeśli coś ma konkretny cel to powinno zostać.

To powiedziawszy po raz kolejny mogę tylko liczyć na szybki link do instrukcji, bo po prostu bez niej ciężko jednoznacznie dawać jakieś konkretne i sugestie.
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: playerator »

Kto pyta, nie błądzi, więc pozwolę sobie zapytać jeszcze raz :wink:

1. Czy osoby całkowicie zielone w temacie lotu szybowcem, znajdą w instrukcji jakąś podpowiedź, w jaki sposób optymalnie grać?
2. Na ile przebieg gry zależy od umiejętności pilota (opanowanie zasad gry), a ile zależy od szczęścia (wyniki rzutów kostką)?
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
twojtowicz
Posty: 14
Rejestracja: 25 maja 2019, 13:49
Been thanked: 2 times

Re: Wyścigi Szybowcowe (Tomasz Wójtowicz)

Post autor: twojtowicz »

Tak osoby nieznające tematu latania szybowcami powinny spokojnie z sukcesami grać, po przeczytaniu instrukcji. Moje dzieci spokojnie grają z sukcesami w grę, a pilotami jeszcze nie są.

Wynik rzutu kostką daje pewną zmienność losową (tak samo podczas prawdziwego lotu szybowcem, nigdy do końca nie wiadomo jakie noszenie bądź duszenie napotkamy po drodze), aczkolwiek stosując swoja taktykę można odnosić sukcesy ponieważ można policzyć jaki zapas wysokości musimy mieć biorąc pod uwagę średni rozkład rzutu kostką.

Jutro przygotuję filmik.
Pozdrawiam
Wójtowicz Tomasz
ODPOWIEDZ