Bohaterowie ze strażników to taki "alternatywny" seting (dostosowany też trochę do tamtego trybu).
Flash będzie mocny jak wejdą mu szybko karty (szybko... każdy wie, że to u niego słowo klucz:-)
Cyborg łączy dwie umiejętności co robi go bardzo skutecznym przy dobrym dociągu i uniwersalnym.
Wonderwomen wzmacnia się jak olejna turę - co dawać może dużego "kopa" - zwłaszcza u łotrów, którzy mając ataki mogą siać duże spustoszenie... Dodatkowo wzmacniając nasza postać przy dokupowania "zabawek".
Aquaman - chyba najmocniejszy start - w drugiej turze już będzie miał kupioną kartę... Jeśli trafi mu się jakiś atak - wykorzystuje go od razu, jeśli miejsce - to już kosmos bo czerpie korzyści od razu w kolejnej turze. Później jak ręką jest mocno umiejętność już nie daje mu takiej przewagi, ale start może być decydujący.
Superman - teoretycznie idzie w supermoce. Tylko ich ciężko mu zdobyć więcej (kopniak robi się dla niego mocna kartą na starcie... Tyle, że bonus jest za "każdą różną" supermoc, więc "spam" kopniakami nie działa tak dobrze
).
Batman może spamować tym samym ekwipunkiem - tanio i szybko... Fajne punkty są za "pas".
W gruncie rzeczy Super złoczyńcy to najlepiej punktowane karty i mocne przy okazji. Choć jak podkreślałam brakuje w nich jakiegoś "mocniejszego" efektu (np. nie "zablokowanie" losowej karty, ale np. najdroższej karty itp.).
A fakt - granie na Suacide Squad nie wydaje się taktyką. Bardziej czas co robimy "przy okazji" - bo jest opcja, że w całej grze będzie jedna czy dwie te karty, a mogą być wszystkie w pierwszej "ćwiartce" talii. Nigdy też nie udało mi się uzyskać 3 na ręku do wykorzystania ich umiejętności... Ale mając 3-4 już dają przyzwoity wynik punktowy.
Cóż... Losowość jest komiczna tutaj
Ale nikt nie twierdził inaczej
Co do losowości - to żeby nie wybierać za długo bohaterów, a nie iść w losowość w pełni - taki "home rules" wprowadziliśmy, żeby losować 2 bohaterów i z nich wybierać kim gramy... Łatwo, szybko i każdy ma co lubi