Arkham Horror: Final Hour / Horror w Arkham: Ostatnia godzina (Carlo A. Rossi)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- YoYo
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 33 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror: Final Hour / Horror w Arkham: Ostatnia godzina (Carlo A. Rossi)
Dostałem info dziś, że gra PL jest gotowa do odbioru :- )))).
Zatem premiera!
Zatem premiera!
-
- Posty: 725
- Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
- Lokalizacja: Skawina
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 141 times
Re: Arkham Horror: Final Hour / Horror w Arkham: Ostatnia godzina (Carlo A. Rossi)
Recenzja Z z dt niezbyt zachęcająca...
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
- YoYo
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 33 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror: Final Hour / Horror w Arkham: Ostatnia godzina (Carlo A. Rossi)
Moze tak, moze nie, akurat ta gra to wydatek taki, ze warto sie przekonac samemu jak ktos lubi mackowe klimaty (okolice lekko ponad 100zl, a wspomoc sie mozna figurkami z Posiadlosci np.). Natomiast przydalaby sie instrukcja pdf. Jeszcze jej nie ma, ale znajac Rebel to powinna byc, nie jak do nowego Brassa PL .
- YoYo
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 33 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror: Final Hour / Horror w Arkham: Ostatnia godzina (Carlo A. Rossi)
Odebrane, wielkość pudła jak standardowego dodatku do gier (obok dla przykładu dodatek do TWoM). Tak na pierwszy rzut oka kolorki mogłyby być żywsze (plansza i żetony) ale to samo dotyczy też wersje ENG, widać "ten typ tak ma" bo na video na YT też takie lekko wyblakłe są te barwy.
Czekam na instrukcję w PDF, ponoć Rebel ma dodać ją do opisu produktu.
- Rigidigi
- Posty: 700
- Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 87 times
Re: Arkham Horror: Final Hour / Horror w Arkham: Ostatnia godzina (Carlo A. Rossi)
Spoiler:
Kompletnie nie planowałem zakupu tej gry, ale byłem dzisiaj w sklepie z planszówkami, patrzę leży, to wziąłem..
Pierwsze czytanie instrukcji i jakoś tak dziwnie, ale o co tu chodzi..? Dopiero jak rozłożyłem sobie plansze i elementy gry, to czytając instrukcje wszystko stało się jasne.
Atutem gry miała być szybkość rozgrywki.
22:30 to w sam raz pora, aby sprawdzić czy przed północą zdążymy z instrukcją i rozgrywką. Uprzedzając fakty. Zdążyliśmy..
Ale po kolei. Do rozgrywki zamiast tekturowych badaczy idealnie nadają się figurki z Posiadłości szaleństwa. Wszystkie sześć postaci dostępne "w zamienniku".
Pudło z grą w kompaktowym rozmiarze jak Horror w Arkham LCG. Grafika na pudle w moim odczuciu ochydna.
Ktoś wcześniej napisał, że plansza ma słabe kolory, nam przeciwnie wydała się bardzo kolorowa, a kolega określił ją wręcz jako "cukierkowa", nie mająca nic z klimatu Lovecrafta. Ale ogólnie ok. Mi się podoba, chociaż momentami musieliśmy się dwa razy upewnić, czy dane obszary są ze sobą połączone, czy nie.
Jeśli ktoś szuka w tej grze klimatu podobnego do Horroru w Arkham, Eldritcha czy Posiadłości, to tutaj go nie ma. W ogóle. Jedynymi nawiązaniami są rysunki badaczy.. Teksty na kartach mechaniczne, bez cienia historii czy zajawki klimatu.
Sama mechanika zagrywania kart i ustalania kolejności odtwarzania wydarzeń, ruchu potworów całkiem ciekawa, ale co z tego jak sama rozgrywka jest nudna jak flaki z olejem.
Jest to gra kooperacyjna bez kooperacji, bo gracze nie mogą ze sobą rozmawiać i planować wspólnie akcji. Do tego jesteśmy ograniczeni tym co wyjdzie na karcie.
Straszna lipa w moim odczuciu. Kompletnie nie wiem dla kogo jest ta gra?
Obcykani gracze będą woleli wszystko inne z tego uniwersum. Niedzieli gracze nie przebrną przez zasady. Ani to poważna rozgrywka, ani party game.
I co z tego, że szybkie. Większy wpływ na rozgrywkę mam w 6 bierze.
Po chwili zastanowienia, żeby oddać z grubsza o co w tej grze chodzi, to porównał bym ją do Dead Men Tell no Tales. Dlaczego?
W piratach chodzimy i gasimy pożar w lokacjach.
W OG chodzimy i naprawiamy teren.
W piratach zabijamy majtków.
W OG zabijamy potwory.
Ale w piratach to my decydujemy, co robimy na statku, bo mamy wolną rękę w wyborze akcji.
A w OG to karty decydują co robimy, a my możemy się jedynie przyglądać.
Zatem jak ktoś szuka podobnej gry, to niech kupi Dead Men Tell No Tales, bo jest lepsze pod każdym względem.
Jeśli się komuś Dead Men Tell No Tales nie podoba, to Ostatnia Godzina tym bardziej nie podejdzie.
Spróbuję jeszcze rozgrywki solo, bo tu widzę jakąś nadzieję, a jeśli i to nie wypali, to pożegnam się z tym tytułem bez żalu.
- YoYo
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 33 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror: Final Hour / Horror w Arkham: Ostatnia godzina (Carlo A. Rossi)
@Rigidigi, nie brzmi to zachęcająco. Jeszcze sam nie grałem, nie było kiedy. Dodam swoją opinię ew. później.
ps. widzę, że w ruch poszły figurki i to pomalowane .
ps. widzę, że w ruch poszły figurki i to pomalowane .
- Rigidigi
- Posty: 700
- Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 87 times
Re: Arkham Horror: Final Hour / Horror w Arkham: Ostatnia godzina (Carlo A. Rossi)
Tak jak napisałem. Wg mnie bardzo podobną idee na rozgrywkę widać w Dead Men Tell No Tales, które też jakimś cudem planszówkowym nie jest, ale robi wszystko lepiej niż Ostatnia godzina.
Po zagraniu w Ostatnia godzinę, miałem odczucie, że to gra zręcznościowa. Zagraliśmy we trójkę i nikt nie chciał drugi raz.
Niby wszystko działa, niektóre rzeczy wydały nam się nawet nowatorskie (ruchy potworów), ale finalnie dla nas lipa.
Może dlatego, że kompletnie nie ma tu klimatu Lovecrafta. jest na siłę wpleciony w postaci zdjęć bohaterów i tyle.
Mam spore zaplecze figurkowe z PS2, więc wykorzystałem.
Daj znać jakie Twoje odczucia po rozgrywce.
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 1031 times
Re: Arkham Horror: Final Hour / Horror w Arkham: Ostatnia godzina (Carlo A. Rossi)
Ostatnia godzina jest duchowym następcą Znaku Starszych Bogów - także gry będącej szybką, wieloosobową łamigłówką, tam opartą na mechanice yahtzee - więc dla nikogo nie powinno być zaskoczeniem, że i tu nie uświadczymy zbyt wiele klimatu Lovecrafta. Ani jedno, ani drugie nie jest grą przygodową.
- Rigidigi
- Posty: 700
- Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 87 times
Re: Arkham Horror: Final Hour / Horror w Arkham: Ostatnia godzina (Carlo A. Rossi)
Grałem również w ZSB i jest dużo lepszy niż Ostatnia Godzina. Przede wszystkim mamy wybór co będziemy robić. Tutaj wybór działań ograniczony do minimum i wręcz do losu.Trolliszcze pisze: ↑05 lis 2019, 11:31 Ostatnia godzina jest duchowym następcą Znaku Starszych Bogów - także gry będącej szybką, wieloosobową łamigłówką, tam opartą na mechanice yahtzee - więc dla nikogo nie powinno być zaskoczeniem, że i tu nie uświadczymy zbyt wiele klimatu Lovecrafta. Ani jedno, ani drugie nie jest grą przygodową.
- Trolliszcze
- Posty: 4776
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 1031 times
Re: Arkham Horror: Final Hour / Horror w Arkham: Ostatnia godzina (Carlo A. Rossi)
Ja jeszcze nie grałem, więc wypowiedzieć się nie mogę - poruszałem wyłącznie kwestię braku klimatu.
- RUNner
- Posty: 4163
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 570 times
- Been thanked: 1028 times
Re: Arkham Horror: Final Hour / Horror w Arkham: Ostatnia godzina (Carlo A. Rossi)
Ponieważ kupuję wszystko co jest związane z mackami, ten tytuł miałem przez chwilę na celowniku. No ale skoro posiadam Znak, to już nie chcę mieć kolejnej gry bez wyraźnie zaznaczonego klimatu.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 328
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 12:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 112 times
Re: Arkham Horror: Final Hour / Horror w Arkham: Ostatnia godzina (Carlo A. Rossi)
Jest teraz w promo na muve za 65 zł - czy to serio tak słaba gra? Pomijam aspekt braku lovecraftowych klimatów raczej chodzi mi o to jaka to gra samą w sobie a nie porównując do innych pozycji z Arkham Files
Na sprzedaż, a poza tym to szukam kafla promo do Dice Settlers ze Sierra West. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- garg
- Posty: 4458
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1413 times
- Been thanked: 1089 times
Re: Arkham Horror: Final Hour / Horror w Arkham: Ostatnia godzina (Carlo A. Rossi)
Grałem raz i dla mnie była zbyt mechaniczna, a zrobić mało klimatyczną grę w świecie Cthulhu to jest już jakiś wyczyn .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror: Final Hour / Horror w Arkham: Ostatnia godzina (Carlo A. Rossi)
Dla mnie hasło "Kooperacyjna ale ukrywajcie przed sobą część informacji" automatycznie znaczy że gra ma ze sobą problemy. Koncepcyjnie i tematycznie to może mieć sens, ale w praktyce wychodzą śmieszne sytuacje że jeśli np. zobaczysz kartę która prowadzi do zwycięstwa to powinieneś powściągnąć ekscytację żeby nie dostarczać innym tej informacji. Fuj.tapczanik420 pisze: ↑23 maja 2020, 09:50Jest teraz w promo na muve za 65 zł - czy to serio tak słaba gra? Pomijam aspekt braku lovecraftowych klimatów raczej chodzi mi o to jaka to gra samą w sobie a nie porównując do innych pozycji z Arkham Files