Strona 1 z 17

Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 07 sie 2019, 21:49
autor: golonix
Tapestry - asymetryczna gra cywilizacyjna od wydawnictwa Stonemaier Games (Scythe, Wingspan).

Obrazek

  • Liczba graczy: 1-5
  • Czas gry: 90-120 min.
  • Wiek: 12+
  • Data wydania: Q4 2019

Opis wydawcy:
In Tapestry, you start from nothing and advance on any of the 4 advancement tracks (science, technology, exploration, and military) to earn progressively better
benefits. You can focus on a specific track or take a more balanced approach. You will also improve your income, build your capital city, leverage your asymmetric abilities, earn victory points, and gain tapestry cards that will tell the story of your civilization.
Wolne tłumaczenie opisu wydawcy:
Tapestry to gra dla 1-5 graczy, w której każdy poprowadzi własną cywilizację, zaczynając od zera, rozwijając ją w czterech kategoriach (nauka, technologia, eksporacja, wojsko). Gracz może skupić się na specjalizacji w jednej kategorii lub postawić na bardziej zbalansowany rozwój. Poza tym, gracz będzie również zarządzać swoim budżetem, rozbudowywać stolicę, wykorzystywać indywidualne umiejętności, zdobywać punkty zwycięstwa oraz specjalne karty (z gobelinami/arrasami?), które opowiedzą historię jego cywilizacji.
Link BGG: http://bit.ly/2GSyZL7
Strona wydawcy: https://stonemaiergames.com/games/tapes ... ipump--LYU

Powstała również grupa na FB, która dość mocno urosła (obecnie ponad 1.3k członków). Jakby ktoś był zainteresowany: https://www.facebook.com/groups/tapestryboardgame/

Gra wygląda dość obiecująco. Gdzieś przewinęła mi się informacja, że będzie dostępna na Essen i prawdopodobnie nawet droższa od Scythe (90$+), ale to na razie wyłącznie spekulacje.

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 07 sie 2019, 22:05
autor: Lets_Grajmy
Uwielbiam wszystkie "civki". Jeżeli będzie to 4x, to zapewne się skuszę. Czekam na więcej informacji.

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 07 sie 2019, 22:15
autor: Nidav
Czekam na jakąś prezentację, ale jestem wstępnie zainteresowany. Niemniej to raczej nie będzie 4x, bo ponoć negatywnej interakcji ma być mało, także eksterminacja odpada ;) Ponoć to będzie najdroższa produkcja Stonemaier Games, droższa nawet niż Scythe, więc ciekaw jestem bardzo (na live'ie Jamey mówił, że ciężko byłoby zrobić edycję deluxe, bo już tutaj są komponenty deluxe). Instrukcja ma ponoć 4 strony, z czego Jamey jest strasznie dumny, niemniej ciężko to dla twórcy w skali BGG 3 (dla porównania Scythe to dla niego 3.5, Wingspan 2, może 2.5).

W każdym razie czekam na więcej informacji, prezentacje, gameplay etc. Wczoraj 11 kopii poszło do recenzentów, więc może za niedługo już się pojawi coś. I na Essen ponoć będzie można dorwać przy dobrych wiatrach.

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 08 sie 2019, 10:30
autor: detrytusek
Coś mi przeleciało w internetach, że będzie plastik i stąd ta cena.

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 08 sie 2019, 10:48
autor: Lets_Grajmy
Nidav pisze: 07 sie 2019, 22:15 Czekam na jakąś prezentację, ale jestem wstępnie zainteresowany. Niemniej to raczej nie będzie 4x, bo ponoć negatywnej interakcji ma być mało, także eksterminacja odpada ;) Ponoć to będzie najdroższa produkcja Stonemaier Games, droższa nawet niż Scythe, więc ciekaw jestem bardzo (na live'ie Jamey mówił, że ciężko byłoby zrobić edycję deluxe, bo już tutaj są komponenty deluxe). Instrukcja ma ponoć 4 strony, z czego Jamey jest strasznie dumny, niemniej ciężko to dla twórcy w skali BGG 3 (dla porównania Scythe to dla niego 3.5, Wingspan 2, może 2.5).

W każdym razie czekam na więcej informacji, prezentacje, gameplay etc. Wczoraj 11 kopii poszło do recenzentów, więc może za niedługo już się pojawi coś. I na Essen ponoć będzie można dorwać przy dobrych wiatrach.
Czasami negatywną interakcję da się uzupełnić jakimiś "home rules", bo jeżeli będzie to civka, w której można tylko podziwiać jak przeciwnikowi rośnie piękne państwo, to będę musiał przemyśleć sprawę zakupu.
Pojawia się więc też pytanie, czy warto kupować grę, o której wiesz, że będziesz musiał grać innymi zasadami, żeby miała ręce i nogi.

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 08 sie 2019, 10:57
autor: detrytusek
Jak można grać na militarne zwycięstwo bez negatywnej interakcji??
Liczba parad wojskowych będzie się liczyć czy jak?

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 08 sie 2019, 11:47
autor: Fingus
Kopiuje z Reddita:
Some highlights from the FB livestream Q&A:

-First print run is 25000 to be exact. The English copies even have the exact number of each copy of the first print run on the front of the box (like “2155/25000”), which is a nice touch.

-It is his most expensive game. And Scythe is $90 msrp. So I would budget for at least $95 if I were you.

-Sculpts: He made it sound like there aren’t miniature people (soldiers, etc.). So I’m guessing the sculpts will be more like structures, buildings, etc., that go onto the board or your player mat. These are likely the main contributors to it being his “most expensive game.”

-He also mentioned there are lots of asymmetrical civilizations you can start with, more will be left in the box than on the table in a five player game. At the beginning of the game, each player will have “a few” to choose from that were randomly dealt out. They stick with one Civ throughout the game.

-There is a tile laying element on your player mat, somewhat similar to A Feast for Odin. I believe he also mentioned that there are progression tracks you advance on and lots of income (points?) scored in the final rounds, somewhat similar to Russian Railroads. I didn’t catch if he mentioned how it relates to Mombasa. But he identified these three games as his biggest sources of inspiration for the game (including the Civilization video game).

-Expect to be able to see the game played by the end of this month or beginning of September (when preorders will also go live). Also expect a Watch It Played (Rules explanation) video. 11 copies were shipped yesterday to reviewers, a podcaster, Rodney, etc.

-The game has mainly positive player interaction, very little negative interaction, and other players may benefit from one player’s developments.

-The game has loads of easter eggs (mainly on the cards or board)

-It will be available to demo/purchase at Essen Spiel, so expect a retail release before that date

-The main difference between Tapestry and existing Civ games is that Tapestry is not based on real world history. This was a major focus during the design... that you can make your own Civilization and chart your own path.

-The rule book is 4 pages, which is one of Jamey’s proudest achievements of the game. The rule book is also the same fancy material as the Wingspan rule book. Includes plenty of visual examples. There is also a 1 page (double sided) reference guide and an Automa rule book, nothing else.

-The game took roughly 18 months to develop (from initial idea to today)

-No expansions planned yet, but he has an idea brewing for at least one expansion

-He personally ranked the complexity at 3, and said Scythe was closer to 3.5 while Wingspan was 2-2.5.

-The game board is smaller than Scythe (it is a 4 fold) and is different each game as players will lay out hex tiles on the board.

-The box is the same dimensions as the Wingspan box, except 10 cm deep rather than 7 cm deep. Don’t remember the exact weight, but he might have said 2.8 or 2.9 kg.

-The box has a custom tray/insert, but it is not from Game Trayz

-No wood components, though it sounds like the sculpts are more unique and clay-like than regular plastic minis

-While this is his most expensive game, he also stated this is by far his fanciest production and companies will have a hard time coming up with premium versions of his already premium components

-While there are lots of variable Civs to start with, you can choose your color of pieces (so more like Viticulture than Scythe in choosing player colors)

-Everyone will be able to preorder at the same time directly from Stonemaier in early September, but it will ship to Stonemaier champions first (and for free in the US or discounted internationally)

-There is no catch-up/rubber band mechanism. He didn’t feel the need to add one as there are many paths players can take and he tried to keep them as balanced as possible. It is also pretty hard to tell who is winning during the game. The winner is the player with the most victory points at the end of the game.

-There is very little (if any at all) luck in the game. The best player will win.

-The game spans from primitive Civ all the way to near future. The Civs are all human, just different races and cultures and such. They have different ideologies and philosophies, but there are no religions in the game. Diplomacy is not a core element in the game.

-The game is self contained (not Legacy or campaign style), but has a lot of variability and replayability.

-The game board is double sided for scaling purposes (i.e. 2 player game vs 5 player game) to help the game feel solid at any player count

-Preorders from the website are expected to ship mid-September

-Player downtime is fairly low. Most turns are very fast, with some turns (only certain types) being longer. There will obviously be some more downtime with a higher player count. Sounds on par with other Stonemaier games.
Za: https://www.reddit.com/r/boardgames/com ... um=ios_app

Znów droga, wypasiona gra. Różnorodne cywilizacje i sandboksowość brzmią ciekawie, pozytywna interakcja jeszcze ciekawiej. Czekam na te zapowiadane prezentacje. :)

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 08 sie 2019, 11:49
autor: Nidav
detrytusek pisze: 08 sie 2019, 10:30 Coś mi przeleciało w internetach, że będzie plastik i stąd ta cena.
Będzie plastik i znaczniki z gliny - ponoć ma nie być ani grama drewna wśród komponentów (nie licząc oczywiście plansz, no bo to wiadomo, że z drewna powstaje ;) ). Stąd też ma to być najbardziej fancy gra i dlatego też taka cena.

I nie nastawiałbym się na civkę sensu stricte - plastikiem mają być przykładowo budowle, a nie wojsko, oddziały etc. Negatywnej interakcji ma być mało, za to sporo pozytywnej interakcji, czyli jakieś korzyści z rozwoju cywilizacji innych graczy. Zatem ja to bym bardziej celował, że to będzie gra w rozbudowę, bardziej w stylu Terry Mystiki, niż Cywilizacji. Casus Scythe - wygląda, jakby miało być dużo walki, a ostatecznie więcej jest straszenia się, bo walka nie jest zbyt opłacalna. Także nie zdziwię się, jeśli zwycięstwo militarne nie będzie możliwe.

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 08 sie 2019, 11:58
autor: Lets_Grajmy
detrytusek pisze: 08 sie 2019, 10:57 Jak można grać na militarne zwycięstwo bez negatywnej interakcji??
Liczba parad wojskowych będzie się liczyć czy jak?
Od dawna marzy mi się gra z neutralnymi (przynajmniej do czasu) mini państwami z jakimś szczątkowym AI. Może będzie coś w tym stylu?

Tak a propo, to faktycznie może się wydawać, że w dzisiejszych czasach siłę militarną mierzy się wielkością parad wojskowych ;)

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 08 sie 2019, 13:49
autor: mmag
O polskim wydaniu nikt się jeszcze nie zająknął?

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 09 sie 2019, 01:27
autor: playerator
mmag pisze: 08 sie 2019, 13:49 O polskim wydaniu nikt się jeszcze nie zająknął?
Owszem, Jamey Stegmaier.

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 09 sie 2019, 08:56
autor: bowie
PHALANX wyda wersję PL, a jakże

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 09 sie 2019, 17:50
autor: _leigam_

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 09 sie 2019, 18:10
autor: seki
_leigam_ pisze: 09 sie 2019, 17:50 https://boardgamegeek.com/image/4888544/tapestry

czar prysł
U mnie to samo. Hype opadł natychmiast. Doskonały przykład overproduce w grach planszowych. Na pewno znajdą się fani ale ja takiego kierunku rozwoju gier nie potrzebuje.

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 09 sie 2019, 18:18
autor: Fojtu
_leigam_ pisze: 09 sie 2019, 17:50 https://boardgamegeek.com/image/4888544/tapestry

czar prysł
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Co to jest!? Wygląda jak zestaw zabawek kupiony w sklepie za 4 złote :lol:

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 09 sie 2019, 18:29
autor: japanczyk
_leigam_ pisze: 09 sie 2019, 17:50 https://boardgamegeek.com/image/4888544/tapestry

czar prysł
Ciekaw jestem z czego to wycinek, bo tutaj: Obrazektroche inaczej plansza wyglada
Moze wlasna planszetka na zbieranie budynków?

Troche Overproduced ta gra wyglada

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 09 sie 2019, 19:12
autor: Zniwiarz86
https://stonemaiergames.com/games/tapes ... -tapestry/

Jest fajnie opisane do czego służą budynki, dlaczego tak wyglądają i co to za mała mapka.

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 09 sie 2019, 19:55
autor: Scamander
japanczyk pisze: 09 sie 2019, 18:29 Troche Overproduced ta gra wyglada
Nawet trochę bardzo :P przeszedł hype po tych zdjęciach. Zobaczymy co przyniosą kolejne dni.

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 09 sie 2019, 21:26
autor: mmag
Wow, jakie to brzydkie. Kto by podejrzewał, że kiedyś będzie można coś takiego powiedzieć o kolejnej grze Stegmaiera...?

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 09 sie 2019, 22:10
autor: golonix
Opadł mi... to znaczy hype mi opadł...

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 09 sie 2019, 22:16
autor: Lets_Grajmy
Czekam na przeprosiny od Jamey'ego.

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 09 sie 2019, 22:18
autor: Hazegiant
Byłem napalony, jestem zniesmaczony... co to jest? :( Gdzieś indziej pójdzie moja kasa :/ Brzydkieeeee....

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 09 sie 2019, 22:23
autor: Lothrain
Ciekawe, czy to będzie pierwsza wpadka Stegmaiera? Ja też jestem na nie. Brzydkie i niepotrzebnie plastikowe.

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 09 sie 2019, 22:46
autor: jax
Po prostu wstyd żeby taki projektant dawał takie uzasadnienie tego plastikowego gówna:
"Your civilization will be vibrant, colorful, and elevated!"

Mechanika ma się bronić sama w sobie, a nie plastik bronić mechaniki :roll: :roll: :roll:

Re: Tapestry (Jamey Stegmaier)

: 09 sie 2019, 23:31
autor: Ravn
Myslalem ze to Scythe jest overproduced i overpriced, ale Tapestry chyba wygrywa :wink: