Amul (Remo Conzadori, Stefano Negro)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1786
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 76 times
Been thanked: 158 times

Amul (Remo Conzadori, Stefano Negro)

Post autor: Legun »

Lekko-półśrednia gra karciana w klimatach bliskowschodnio-handlowych, na 3 do 8 osób (!), z równoczesnym wykładaniem kart i dobieraniem z kart wyłożonych przez wszystkich graczy. Punktowanie za karty wyłożone na stół i te zbierane tajnie w ręce. Może być bardzo miłe. Co prawda w grze wyglądającej rodzinnie mogli sobie darować kurtyzanę i opium, niemniej szata graficzna bardzo miła oku i perspektywa gry ogarnialenej przez w miarę normalne grono 8 osób może być jaką alternatywą dla 6.Bierze i zupełnych imprezówek.
Obrazek

https://boardgamegeek.com/boardgame/260710/amul

Na razie nie widać u nikogo w I-Szopie. Widział ktoś to gdzieś? Grał ktoś i ma jakąś opinię?
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Turnavine

Re: Amul (Remo Conzadori, Stefano Negro)

Post autor: Turnavine »

Też poluję na tę grę, instrukcje jak i jedno wideo recenzenckie są dostępne na BGG. W zeszłym roku była oznaczona jako możliwa do ogrania (prototyp) na Essen, ale po podejściu do stanowiska wydawco okazało się, że były to zamknięte testy.
Wygląda przyjemnie jako gra nie będąca imprezówką, a z możliwością gry na dużo osób. Ponieważ zagrać od czasu do czasu w Siedem Cudów lubię, ale posiadać bym nie chciał to ten tytuł wygląda na dobrą alternatywę. Pytałem w "pewnym" sklepie o możliwość sprowadzenia i wygląda na to, że trzeba jeszcze poczekać, mimo ogłoszonej premiery gry z drukarni doszły później (ale już są i są nawet w ofercie innych dystrybutorów) - należy się cieszyć, że raczej nie będziemy czekać tyle co US (premiera pod koniec roku jakoś).

EDIT: Gry jednak wciąż nie ma u dystrybutorów.
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1786
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 76 times
Been thanked: 158 times

Re: Amul (Remo Conzadori, Stefano Negro)

Post autor: Legun »

Czy coś słychać w sprawie polskiego wydania? Idą święta i gra o sobie przypomina.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5828
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 403 times

Re: Amul (Remo Conzadori, Stefano Negro)

Post autor: KubaP »

Jest do kupienia w Planszostrefie, a gra niezalezna jezykowo.
Legun pisze: 30 paź 2019, 10:07 Czy coś słychać w sprawie polskiego wydania? Idą święta i gra o sobie przypomina.
Awatar użytkownika
cohlerc1
Posty: 315
Rejestracja: 11 wrz 2012, 07:30
Lokalizacja: Radzionków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Amul (Remo Conzadori, Stefano Negro)

Post autor: cohlerc1 »

KubaP pisze: 30 paź 2019, 18:38 Jest do kupienia w Planszostrefie, a gra niezalezna jezykowo.
Bgg twierdzi że jednak trochę tekstu na kartach jest ;) tutaj to widać
Awatar użytkownika
KubaP
Posty: 5828
Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 137 times
Been thanked: 403 times

Re: Amul (Remo Conzadori, Stefano Negro)

Post autor: KubaP »

A to pardon!
cohlerc1 pisze: 30 paź 2019, 20:43
KubaP pisze: 30 paź 2019, 18:38 Jest do kupienia w Planszostrefie, a gra niezalezna jezykowo.
Bgg twierdzi że jednak trochę tekstu na kartach jest ;) tutaj to widać
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1786
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 76 times
Been thanked: 158 times

Re: Amul (Remo Conzadori, Stefano Negro)

Post autor: Legun »

Już po pierwszej partii. Wrażenie bardzo pozytywne. Nie jest to gra, w której nowicjusz ma szanse z wyjadaczem w pierwszej partii, lecz już od drugiej powinno się pojawić wyczucie, w jakie warianty układają się opcje na kartach. Dobrze wiedzieć od razu, ile PZ należy średnio wycisnąć z jednej karty, żeby się liczyć w walce o zwycięstwo (u nas zwycięzca miał prawie 5, przegrany niewiele ponad 3). Jeśli karty marnie się komponujące z innymi dają z reguły 4PZ, stąd można wnosić, że to jest spodziewana stopa zwrotu z karty. Żeby wygrać, trzeba coś więcej. Patent z wykładaniem kart, z których później wszyscy wybierają w określonej wcześniej kolejności jest bardzo sprytny. Także proporcje 9:5 pomiędzy punktującymi kartami na stole i na ręce (czyli widocznymi i niewidocznymi do końca dla wszystkich) są całkiem zgrabne.
PS. Na pudełku jest napisane "Made in Poland", więc to chyba polskie wydanie, tylko anglojęzyczne ;).
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1529
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 201 times

Re: Amul (Remo Conzadori, Stefano Negro)

Post autor: Furan »

A jak odczucia w sprawie skalowalności i czasu rozgrywki?
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Temporum
ODPOWIEDZ