Oath: Chronicles of empire and Exile (Cole Wehrle)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY I KOSZULKI!
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
Tutaj należy pytać o kwestie związane z malowaniem figurek.
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TUTAJ NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
michaldz1
Użytkownik wspierający
Posty: 159
Rejestracja: 18 paź 2011, 11:36
Been thanked: 13 times

Oath: Chronicles of empire and Exile (Cole Wehrle)

Post autor: michaldz1 » 09 paź 2019, 08:58

Wydawca Leder Games (Root, Vast) przygotowuje się do wydania gry Oath: Chronicles of empire of Exile.
Na razie jest znany ogólny koncept i trochę grafik z gry.
Data premiery\kickstartera jeszcze nieznana.
Trochę informacji tutaj: https://ledergames.com/oath/ i w tweetach tutaj https://twitter.com/colewehrle?lang=pl
- gra pseudo-legacy (to moim zdaniem jest najciekawsze) - nie niszczymy elementów, tylko koniec poprzedniej rozgrywki determinuje nam w jakiś sposób początek następnej.
- 1-5 graczy. Nic nie przeszkadza żeby grać na zmianę solo i z ekipą ten sam ciąg rozgrywek.
- Ma jakieś cech wspólne z systemem Pax (Pax Pamir, Pax Porfiriana...). Na tweeterze jest informacja o zmiennych warunkach zwycięstwa a to jest jakby nie patrzeć cecha Paxów.
- Najbardziej "strategiczna" gra w portfolio Cole'a Wehrle.
- Gra oparta na kartach, ale tylko część jest używana w pojedynczej rozgrywce.
- W grze solo i w dwie osoby używany jest bot.
Są to dość wstępne informacje ale sądzę, że szkielet raczej się nie zmieni.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2019, 12:34 przez michaldz1, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Galatolol
Użytkownik wspierający
Posty: 1620
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków/Paryż
Has thanked: 97 times
Been thanked: 52 times

Re: Oath: Chronicles of empire of Exile (Cohle Wehrle)

Post autor: Galatolol » 09 paź 2019, 17:09

Autor opowiadał trochę o grze w rozmowie z Heavy Cardboard: https://www.heavycardboard.com/episodel ... -with-cole.

Brzmiało to tak, jakby gra miała się skupiać na tym, jak tworzona/zapamiętywana jest historia, zamysł był imponujący. Natomiast w tych nowszych tweetach Wehrle już za bardzo o tym nie mówi... W każdym razie czekam z niecierpliwością na grę.

Styl graficzny zaczyna mi wychodzić bokiem.

EDIT: w opisie na stronie podali, że to gra o tym, jak pisana jest historia, więc jednak nie zrezygnowali z tego zamysłu.
W tytule wątku jest błąd, powinno być "and" zamiast drugiego "of".

michaldz1
Użytkownik wspierający
Posty: 159
Rejestracja: 18 paź 2011, 11:36
Been thanked: 13 times

Re: Oath: Chronicles of empire of Exile (Cohle Wehrle)

Post autor: michaldz1 » 09 paź 2019, 20:24

Galatolol pisze:
09 paź 2019, 17:09
W tytule wątku jest błąd, powinno być "and" zamiast drugiego "of".
Poprawione

michaldz1
Użytkownik wspierający
Posty: 159
Rejestracja: 18 paź 2011, 11:36
Been thanked: 13 times

Re: Oath: Chronicles of empire and Exile (Cole Wehrle)

Post autor: michaldz1 » 12 paź 2019, 21:19

Pojawił się "Developers diary": https://boardgamegeek.com/thread/229126 ... s-all-then
W skrócie. Gra ma być o zarządzaniu królestwem. Każdy wybiera jakąś postać, która może wpływać w jakiś sposób na to królestwo z tylnego siedzenia (tak jak w Pax Porfirianie nie kierujemy prezydentem meksyku tylko bogatymi właścicielami ziemskimi). Jedna rozgrywka to z tego co zrozumiałem to jedno pokolenie.
Intencją autora było odejście od praktyki, że gry się kończą wygraną kogoś w jakimś miejscu i tyle. Chciał pokazać, że za tym jest jeszcze historia. Że może być na przykład tak, że stan jakim się kończy gra w jakiś sposób wpływa na następne pokolenie.
Z tego co zrozumiałem, to koniec każdej gry skutkuje jakimś stanem królestwa. Ten stan blokuje nam i otwiera jakieś możliwości w przyszłej rozgrywce.
Jestem akolitą Cola Wehrla (a także Phila Eklunda i Karla Heinza-Schmiela) i mając tyle informacji o grze już z chęcią bym zamówił.

ODPOWIEDZ