Z moimi jest dokładnie tak samo. Też się lepią :-/ Wczoraj graliśmy pierwszy raz i jeszcze nie zdążyłam potraktować ich wodą i mydłem, ale zaraz spróbuję.Brylantino pisze:Dzisiaj odebrałem swój egzemplarz i czy wasze kości też tak się lepią? O_O Zupełnie, jakby były pokryte jakimś klejem i woda/mydło itp nie pomaga, gdyż po wytarciu do sucha dalej się kleją... Jakieś pomysły?
Ghost Stories (Antoine Bauza)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Ghost Stories
Grrrry. Nienawidzę tej gry!! (ale chcę więcej!!) W to da się wygrać? Wczoraj graliśmy w 2 osoby przez cały wieczór i nic
- pan_satyros
- Posty: 6127
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 641 times
- Been thanked: 507 times
- Kontakt:
Re: Ghost Stories
Da się, ale wymaga to masy taktycznego wyczucia i dwa razy tyle szczęścia.Jelithe pisze:Grrrry. Nienawidzę tej gry!! (ale chcę więcej!!) W to da się wygrać? Wczoraj graliśmy w 2 osoby przez cały wieczór i nic .
Nam na bodaj 25 partii udało się chyba 6 (zazwyczaj dzięki pomyślnym rzutom). (dwa pierwsze poziomy trudności)
Sprzedaliśmy, bo gra była dla nas zbyt losowa (nie mylić z trudna).
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Ghost Stories
Da się wygrać, ale trzeba właśnie ograniczać losowość. Nie pozwolić, żeby wszystko zależało od kostek. Jeśli próbujemy egzorcyzmować ducha, bo może się uda, to zazwyczaj straciliśmy turę. Trzeba optymalizować do bólu
- pan_satyros
- Posty: 6127
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 641 times
- Been thanked: 507 times
- Kontakt:
Re: Ghost Stories
Zgadza się, ale i to czasem zawodzi (gdy brakuje 1 symbolu, a wszystkie kości idą nie po naszej myśli), na wszystko duchy pewniakiem się iść nie da.donmakaron pisze:Da się wygrać, ale trzeba właśnie ograniczać losowość. Nie pozwolić, żeby wszystko zależało od kostek. Jeśli próbujemy egzorcyzmować ducha, bo może się uda, to zazwyczaj straciliśmy turę. Trzeba optymalizować do bólu
Wygrać się da, ale i przegrać bezpośrednio z winy kostek również.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Re: Ghost Stories
Dlatego u nas zawsze wygląda to tak, że przynajmniej jeden z graczy egzorcyzmuje kosztem jednego PŻ a potem idzie się leczyć i wprowadza nowego żeby szybciej do Wu-Fenga się dobić. Dodatkowo egzorcyzmuje najczęściej zielony gracz (oba skille go do tego predysponują) a niebieski o ile może wykonać dwie takie same akcje naraz to bierze np. 2x budda od razu i potem idzie stawiać.donmakaron pisze:Da się wygrać, ale trzeba właśnie ograniczać losowość. Nie pozwolić, żeby wszystko zależało od kostek. Jeśli próbujemy egzorcyzmować ducha, bo może się uda, to zazwyczaj straciliśmy turę. Trzeba optymalizować do bólu
Ogółem tu nie chodzi o rzut kośćmi a raczej o wykorzystywanie wszystkich pól planszy bo tak naprawdę wszystkie są niezbędne żeby wygrać. Dlatego w 4 osoby łatwo wygrać w porównaniu do gry dwuosobowej.
Re: Ghost Stories
Dobre rady dajecie, bo dziś dotarło do mnie, że chyba za mało z wioski korzystamy i jakoś boimy się wydawać nasze żetony Jin Jang, a przecież można. Może faktycznie warto iść w specjalizacje tymi taoistami. Jakieś porady do gry 2-osobowej?
Wczoraj cztery rozgrywki 2-osobowe i zero wygranych, dziś trzy rozgrywki 3-osobowe i też zero wygranych = podirytowanie i ból głowy.
Wczoraj cztery rozgrywki 2-osobowe i zero wygranych, dziś trzy rozgrywki 3-osobowe i też zero wygranych = podirytowanie i ból głowy.
- pan_satyros
- Posty: 6127
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 641 times
- Been thanked: 507 times
- Kontakt:
Re: Ghost Stories
Dobra rada - sprzedaj w cholerę i kup RobinsonaJelithe pisze:Dobre rady dajecie, bo dziś dotarło do mnie, że chyba za mało z wioski korzystamy i jakoś boimy się wydawać nasze żetony Jin Jang, a przecież można. Może faktycznie warto iść w specjalizacje tymi taoistami. Jakieś porady do gry 2-osobowej?
Wczoraj cztery rozgrywki 2-osobowe i zero wygranych, dziś trzy rozgrywki 3-osobowe i też zero wygranych = podirytowanie i ból głowy.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Re: Odp: Ghost Stories
Dobra rada: w dwie osoby udawać ze gra się w cztery. Czuc ze gra była przede wszystkim testowana na cztery i tak się gra najciekawiej
- pan_satyros
- Posty: 6127
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 641 times
- Been thanked: 507 times
- Kontakt:
Re: Odp: Ghost Stories
+1bazyn pisze:Dobra rada: w dwie osoby udawać ze gra się w cztery. Czuc ze gra była przede wszystkim testowana na cztery i tak się gra najciekawiej
To właściwie rozwiązuje sporo problemów:)
Granie na zasadach dwuosobowych to niestety żadna przyjemność.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Brylantino
- Posty: 1381
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Ghost Stories
Nie bójcie się korzystać z chaty czarownika i herbaciarni. Pozbędziecie się mocnych przeciwników, wyleczycie rany i jeszcze sprawicie, że talia będzie się szybciej przewijała, a przecież o to w tej grze chodzi. Najważniejszą umiejętnością przy grze w więcej osób, aniżeli jedna, to czerwony taoista z możliwością przesuwania innych (zawsze kogoś wwalamy na środek, aby miał dostęp do wszystkich pól). Choć fakt, że gra ma stworzoną mechnikę na 4 osoby, to jednak każda kolejna zwiększa poziom trudności. Sam tą grę mam dość długo i jak przy 4 osobach nigdy nie udało nam się wygrać, to jak gram samemu, rzadko się to nie udaje, zwłaszcza jak się wybiera żółtego taoistę z umiejętnością talizmanu.Jelithe pisze:Dobre rady dajecie, bo dziś dotarło do mnie, że chyba za mało z wioski korzystamy i jakoś boimy się wydawać nasze żetony Jin Jang, a przecież można. Może faktycznie warto iść w specjalizacje tymi taoistami. Jakieś porady do gry 2-osobowej?
Wczoraj cztery rozgrywki 2-osobowe i zero wygranych, dziś trzy rozgrywki 3-osobowe i też zero wygranych = podirytowanie i ból głowy.
Re: Ghost Stories
Robinsona już mampan_satyros pisze:Dobra rada - sprzedaj w cholerę i kup RobinsonaJelithe pisze:Dobre rady dajecie, bo dziś dotarło do mnie, że chyba za mało z wioski korzystamy i jakoś boimy się wydawać nasze żetony Jin Jang, a przecież można. Może faktycznie warto iść w specjalizacje tymi taoistami. Jakieś porady do gry 2-osobowej?
Wczoraj cztery rozgrywki 2-osobowe i zero wygranych, dziś trzy rozgrywki 3-osobowe i też zero wygranych = podirytowanie i ból głowy.
Re: Ghost Stories
Żółty taoista z umiejętnością talizmanu? Czyli z mantrą osłabiającą duchy, czy dobieraniem żetonu Tao co turę?Brylantino pisze:Nie bójcie się korzystać z chaty czarownika i herbaciarni. Pozbędziecie się mocnych przeciwników, wyleczycie rany i jeszcze sprawicie, że talia będzie się szybciej przewijała, a przecież o to w tej grze chodzi. Najważniejszą umiejętnością przy grze w więcej osób, aniżeli jedna, to czerwony taoista z możliwością przesuwania innych (zawsze kogoś wwalamy na środek, aby miał dostęp do wszystkich pól). Choć fakt, że gra ma stworzoną mechnikę na 4 osoby, to jednak każda kolejna zwiększa poziom trudności. Sam tą grę mam dość długo i jak przy 4 osobach nigdy nie udało nam się wygrać, to jak gram samemu, rzadko się to nie udaje, zwłaszcza jak się wybiera żółtego taoistę z umiejętnością talizmanu.Jelithe pisze:Dobre rady dajecie, bo dziś dotarło do mnie, że chyba za mało z wioski korzystamy i jakoś boimy się wydawać nasze żetony Jin Jang, a przecież można. Może faktycznie warto iść w specjalizacje tymi taoistami. Jakieś porady do gry 2-osobowej?
Wczoraj cztery rozgrywki 2-osobowe i zero wygranych, dziś trzy rozgrywki 3-osobowe i też zero wygranych = podirytowanie i ból głowy.
Jeszcze powalczymy i spróbujemy bardziej korzystać z lokacji w wiosce. Faktycznie szybsze przewijanie talii duchów może dać dobry efekt.
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Ghost Stories
Upewnijcie się też, że każdy gracz na początku gry posiada znacznik tao w swoim kolorze oraz jeden czarny znacznik (zapis o dodatkowym czarnym znaczniku pojawił się w którymś późniejszym wydaniu i może go brakować w Waszej instrukcji). Zgadzam się, że czterema taoistami gra się łatwiej niż 2 (nawet solo grywałam 4), a wykorzystywane wioski jest kluczowe.
- Brylantino
- Posty: 1381
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Ghost Stories
Ten osłabiający duchy. OGólnie to chyba jedna z potężniejszych umiejętności, tylko trzeba nim też często odwiedzać herbaciarnie. Nie zapominajcie też o buddach - one ciągle powinny stać na planszy i czekać na czarne wdowy oraz inne duchy blokujące umiejętności/tao.Jelithe pisze:Żółty taoista z umiejętnością talizmanu? Czyli z mantrą osłabiającą duchy, czy dobieraniem żetonu Tao co turę?Brylantino pisze:Nie bójcie się korzystać z chaty czarownika i herbaciarni. Pozbędziecie się mocnych przeciwników, wyleczycie rany i jeszcze sprawicie, że talia będzie się szybciej przewijała, a przecież o to w tej grze chodzi. Najważniejszą umiejętnością przy grze w więcej osób, aniżeli jedna, to czerwony taoista z możliwością przesuwania innych (zawsze kogoś wwalamy na środek, aby miał dostęp do wszystkich pól). Choć fakt, że gra ma stworzoną mechnikę na 4 osoby, to jednak każda kolejna zwiększa poziom trudności. Sam tą grę mam dość długo i jak przy 4 osobach nigdy nie udało nam się wygrać, to jak gram samemu, rzadko się to nie udaje, zwłaszcza jak się wybiera żółtego taoistę z umiejętnością talizmanu.Jelithe pisze:Dobre rady dajecie, bo dziś dotarło do mnie, że chyba za mało z wioski korzystamy i jakoś boimy się wydawać nasze żetony Jin Jang, a przecież można. Może faktycznie warto iść w specjalizacje tymi taoistami. Jakieś porady do gry 2-osobowej?
Wczoraj cztery rozgrywki 2-osobowe i zero wygranych, dziś trzy rozgrywki 3-osobowe i też zero wygranych = podirytowanie i ból głowy.
Jeszcze powalczymy i spróbujemy bardziej korzystać z lokacji w wiosce. Faktycznie szybsze przewijanie talii duchów może dać dobry efekt.
Re: Ghost Stories
Buddów zaczęliśmy już sami wprowadzać, ale nie jakoś rygorystycznie, ale faktycznie Czarne Wdowy nas wykańczały blokując możliwość użycia żetonów Tao :-/Brylantino pisze:Ten osłabiający duchy. OGólnie to chyba jedna z potężniejszych umiejętności, tylko trzeba nim też często odwiedzać herbaciarnie. Nie zapominajcie też o buddach - one ciągle powinny stać na planszy i czekać na czarne wdowy oraz inne duchy blokujące umiejętności/tao.
Dodatek "White Moon" wprowadza jakieś ułatwienia, czy wręcz przeciwnie bardziej komplikuje?
- Brylantino
- Posty: 1381
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 191 times
Re: Ghost Stories
Gra wprowadza masę nowych rzeczy, jednak sprawia iż gra jest jeszcze bardziej wymagająca i jeszcze łatwiej w niej przegrać Niemniej, jest to bardzo fajny dodatek.Jelithe pisze:Buddów zaczęliśmy już sami wprowadzać, ale nie jakoś rygorystycznie, ale faktycznie Czarne Wdowy nas wykańczały blokując możliwość użycia żetonów Tao :-/Brylantino pisze:Ten osłabiający duchy. OGólnie to chyba jedna z potężniejszych umiejętności, tylko trzeba nim też często odwiedzać herbaciarnie. Nie zapominajcie też o buddach - one ciągle powinny stać na planszy i czekać na czarne wdowy oraz inne duchy blokujące umiejętności/tao.
Dodatek "White Moon" wprowadza jakieś ułatwienia, czy wręcz przeciwnie bardziej komplikuje?
Re: Odp: Ghost Stories
Ło matko, poważnie? w takim razie żadna z moich kilkudziesięciu partii nie była na poprawnych zasadachespresso pisze:Upewnijcie się też, że każdy gracz na początku gry posiada jeden czarny znacznik (zapis o dodatkowym czarnym znaczniku pojawił się w którymś późniejszym wydaniu i może go brakować w Waszej instrukcji).
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Odp: Ghost Stories
W moim przypadku tez tak było Na stronie rebela też jest "stara" instrukcja. Poprawna znajduje się na stronie wydawcy oryginalnej wersji. Na szczęście więcej różnic już nie zauważyłam, jedynie to ułatwienie w postaci dodatkowego czarnego znacznika (oczywiście, znacznik w kolorze taoisty również otrzymujemy na początku gry).bazyn pisze:Ło matko, poważnie? w takim razie żadna z moich kilkudziesięciu partii nie była na poprawnych zasadachespresso pisze:Upewnijcie się też, że każdy gracz na początku gry posiada jeden czarny znacznik (zapis o dodatkowym czarnym znaczniku pojawił się w którymś późniejszym wydaniu i może go brakować w Waszej instrukcji).
- hadrian
- Posty: 543
- Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 87 times
- Been thanked: 19 times
Re: Ghost Stories
Dodatkowy czarny znacznik występuje w poziomie początkującym, począwszy od normalnego gra się tylko z jednym znacznikiem w swoim kolorze.espresso pisze:Upewnijcie się też, że każdy gracz na początku gry posiada znacznik tao w swoim kolorze oraz jeden czarny znacznik (zapis o dodatkowym czarnym znaczniku pojawił się w którymś późniejszym wydaniu i może go brakować w Waszej instrukcji). Zgadzam się, że czterema taoistami gra się łatwiej niż 2 (nawet solo grywałam 4), a wykorzystywane wioski jest kluczowe.
Large Hadrian Collider
Re: Ghost Stories
hadrian pisze:Dodatkowy czarny znacznik występuje w poziomie początkującym, począwszy od normalnego gra się tylko z jednym znacznikiem w swoim kolorze.espresso pisze:Upewnijcie się też, że każdy gracz na początku gry posiada znacznik tao w swoim kolorze oraz jeden czarny znacznik (zapis o dodatkowym czarnym znaczniku pojawił się w którymś późniejszym wydaniu i może go brakować w Waszej instrukcji). Zgadzam się, że czterema taoistami gra się łatwiej niż 2 (nawet solo grywałam 4), a wykorzystywane wioski jest kluczowe.
Buuu Już myślałem, że nastąpi przełom w naszych grach.
Re: Ghost Stories
Ja zawsze gram bez dodatkowego czarnego znacznika Tao. Dodaje do atrakcyjności rozgrywce i zmusza do bardziej odważnych akcji (poświęcenie walki na rzecz wieśniaka z 2 x znacznik).
Inną mniejszą zmianą jest pozwolenie na użycie mocy neutralnej planszy a potem swojej, w przypadku gry we dwóch. Nie wiem czy w instrukcji jest zapis czy tak można, czy nie. Jest zbyt chaotyczna.
Inną mniejszą zmianą jest pozwolenie na użycie mocy neutralnej planszy a potem swojej, w przypadku gry we dwóch. Nie wiem czy w instrukcji jest zapis czy tak można, czy nie. Jest zbyt chaotyczna.
Kolekcja planszówek: http://boardgamegeek.com/collection/user/Arkanusek
Re: Ghost Stories
Witam. Pytanie do posiadaczy Polskiego wydania:
Ile było w nim kart Wu-Feng?
W instrukcji jest że 10, w internecie znalazłem zdjęcia dziesięciu, ale w moim prawie nie granym egzemplarzu znalazłem tylko 9 (brakuje Nameless). - pudło kupione jakieś 3 lata temu i nie sprawdziłem wtedy.
Ile było w nim kart Wu-Feng?
W instrukcji jest że 10, w internecie znalazłem zdjęcia dziesięciu, ale w moim prawie nie granym egzemplarzu znalazłem tylko 9 (brakuje Nameless). - pudło kupione jakieś 3 lata temu i nie sprawdziłem wtedy.