Ghost Stories (Antoine Bauza)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Ghost Stories

Post autor: Jelithe »

Grrrry. Nienawidzę tej gry!! (ale chcę więcej!!) :evil: W to da się wygrać? Wczoraj graliśmy w 2 osoby przez cały wieczór i nic :cry:

Brylantino pisze:Dzisiaj odebrałem swój egzemplarz i czy wasze kości też tak się lepią? O_O Zupełnie, jakby były pokryte jakimś klejem i woda/mydło itp nie pomaga, gdyż po wytarciu do sucha dalej się kleją... Jakieś pomysły?
Z moimi jest dokładnie tak samo. Też się lepią :-/ Wczoraj graliśmy pierwszy raz i jeszcze nie zdążyłam potraktować ich wodą i mydłem, ale zaraz spróbuję.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 641 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Ghost Stories

Post autor: pan_satyros »

Jelithe pisze:Grrrry. Nienawidzę tej gry!! (ale chcę więcej!!) :evil: W to da się wygrać? Wczoraj graliśmy w 2 osoby przez cały wieczór i nic :cry: .
Da się, ale wymaga to masy taktycznego wyczucia i dwa razy tyle szczęścia.
Nam na bodaj 25 partii udało się chyba 6 (zazwyczaj dzięki pomyślnym rzutom). (dwa pierwsze poziomy trudności)
Sprzedaliśmy, bo gra była dla nas zbyt losowa (nie mylić z trudna).
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Ghost Stories

Post autor: donmakaron »

Da się wygrać, ale trzeba właśnie ograniczać losowość. Nie pozwolić, żeby wszystko zależało od kostek. Jeśli próbujemy egzorcyzmować ducha, bo może się uda, to zazwyczaj straciliśmy turę. Trzeba optymalizować do bólu ;)
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 641 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Ghost Stories

Post autor: pan_satyros »

donmakaron pisze:Da się wygrać, ale trzeba właśnie ograniczać losowość. Nie pozwolić, żeby wszystko zależało od kostek. Jeśli próbujemy egzorcyzmować ducha, bo może się uda, to zazwyczaj straciliśmy turę. Trzeba optymalizować do bólu ;)
Zgadza się, ale i to czasem zawodzi (gdy brakuje 1 symbolu, a wszystkie kości idą nie po naszej myśli), na wszystko duchy pewniakiem się iść nie da.
Wygrać się da, ale i przegrać bezpośrednio z winy kostek również.
Awatar użytkownika
Misio205
Posty: 418
Rejestracja: 30 lis 2012, 11:18
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 2 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Misio205 »

donmakaron pisze:Da się wygrać, ale trzeba właśnie ograniczać losowość. Nie pozwolić, żeby wszystko zależało od kostek. Jeśli próbujemy egzorcyzmować ducha, bo może się uda, to zazwyczaj straciliśmy turę. Trzeba optymalizować do bólu ;)
Dlatego u nas zawsze wygląda to tak, że przynajmniej jeden z graczy egzorcyzmuje kosztem jednego PŻ a potem idzie się leczyć i wprowadza nowego żeby szybciej do Wu-Fenga się dobić. Dodatkowo egzorcyzmuje najczęściej zielony gracz (oba skille go do tego predysponują) a niebieski o ile może wykonać dwie takie same akcje naraz to bierze np. 2x budda od razu i potem idzie stawiać.

Ogółem tu nie chodzi o rzut kośćmi a raczej o wykorzystywanie wszystkich pól planszy bo tak naprawdę wszystkie są niezbędne żeby wygrać. Dlatego w 4 osoby łatwo wygrać w porównaniu do gry dwuosobowej.
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Ghost Stories

Post autor: Jelithe »

Dobre rady dajecie, bo dziś dotarło do mnie, że chyba za mało z wioski korzystamy i jakoś boimy się wydawać nasze żetony Jin Jang, a przecież można. Może faktycznie warto iść w specjalizacje tymi taoistami. Jakieś porady do gry 2-osobowej?

Wczoraj cztery rozgrywki 2-osobowe i zero wygranych, dziś trzy rozgrywki 3-osobowe i też zero wygranych = podirytowanie i ból głowy.
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 641 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Ghost Stories

Post autor: pan_satyros »

Jelithe pisze:Dobre rady dajecie, bo dziś dotarło do mnie, że chyba za mało z wioski korzystamy i jakoś boimy się wydawać nasze żetony Jin Jang, a przecież można. Może faktycznie warto iść w specjalizacje tymi taoistami. Jakieś porady do gry 2-osobowej?

Wczoraj cztery rozgrywki 2-osobowe i zero wygranych, dziś trzy rozgrywki 3-osobowe i też zero wygranych = podirytowanie i ból głowy.
Dobra rada - sprzedaj w cholerę i kup Robinsona :D
bazyn
Posty: 288
Rejestracja: 16 lut 2008, 22:30
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Odp: Ghost Stories

Post autor: bazyn »

Dobra rada: w dwie osoby udawać ze gra się w cztery. Czuc ze gra była przede wszystkim testowana na cztery i tak się gra najciekawiej
Mam
Chcę


Pragnę poznać: Above and Below, Arcadia Quest, Clank!, Pathfinder, Trickerion, Blood Rage, Mechs vs Minions
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6127
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 641 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Odp: Ghost Stories

Post autor: pan_satyros »

bazyn pisze:Dobra rada: w dwie osoby udawać ze gra się w cztery. Czuc ze gra była przede wszystkim testowana na cztery i tak się gra najciekawiej
+1

To właściwie rozwiązuje sporo problemów:)
Granie na zasadach dwuosobowych to niestety żadna przyjemność.
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1381
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Brylantino »

Jelithe pisze:Dobre rady dajecie, bo dziś dotarło do mnie, że chyba za mało z wioski korzystamy i jakoś boimy się wydawać nasze żetony Jin Jang, a przecież można. Może faktycznie warto iść w specjalizacje tymi taoistami. Jakieś porady do gry 2-osobowej?

Wczoraj cztery rozgrywki 2-osobowe i zero wygranych, dziś trzy rozgrywki 3-osobowe i też zero wygranych = podirytowanie i ból głowy.
Nie bójcie się korzystać z chaty czarownika i herbaciarni. Pozbędziecie się mocnych przeciwników, wyleczycie rany i jeszcze sprawicie, że talia będzie się szybciej przewijała, a przecież o to w tej grze chodzi. Najważniejszą umiejętnością przy grze w więcej osób, aniżeli jedna, to czerwony taoista z możliwością przesuwania innych (zawsze kogoś wwalamy na środek, aby miał dostęp do wszystkich pól). Choć fakt, że gra ma stworzoną mechnikę na 4 osoby, to jednak każda kolejna zwiększa poziom trudności. Sam tą grę mam dość długo i jak przy 4 osobach nigdy nie udało nam się wygrać, to jak gram samemu, rzadko się to nie udaje, zwłaszcza jak się wybiera żółtego taoistę z umiejętnością talizmanu.
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Ghost Stories

Post autor: Jelithe »

pan_satyros pisze:
Jelithe pisze:Dobre rady dajecie, bo dziś dotarło do mnie, że chyba za mało z wioski korzystamy i jakoś boimy się wydawać nasze żetony Jin Jang, a przecież można. Może faktycznie warto iść w specjalizacje tymi taoistami. Jakieś porady do gry 2-osobowej?

Wczoraj cztery rozgrywki 2-osobowe i zero wygranych, dziś trzy rozgrywki 3-osobowe i też zero wygranych = podirytowanie i ból głowy.
Dobra rada - sprzedaj w cholerę i kup Robinsona :D
Robinsona już mam :D
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Ghost Stories

Post autor: Jelithe »

Brylantino pisze:
Jelithe pisze:Dobre rady dajecie, bo dziś dotarło do mnie, że chyba za mało z wioski korzystamy i jakoś boimy się wydawać nasze żetony Jin Jang, a przecież można. Może faktycznie warto iść w specjalizacje tymi taoistami. Jakieś porady do gry 2-osobowej?

Wczoraj cztery rozgrywki 2-osobowe i zero wygranych, dziś trzy rozgrywki 3-osobowe i też zero wygranych = podirytowanie i ból głowy.
Nie bójcie się korzystać z chaty czarownika i herbaciarni. Pozbędziecie się mocnych przeciwników, wyleczycie rany i jeszcze sprawicie, że talia będzie się szybciej przewijała, a przecież o to w tej grze chodzi. Najważniejszą umiejętnością przy grze w więcej osób, aniżeli jedna, to czerwony taoista z możliwością przesuwania innych (zawsze kogoś wwalamy na środek, aby miał dostęp do wszystkich pól). Choć fakt, że gra ma stworzoną mechnikę na 4 osoby, to jednak każda kolejna zwiększa poziom trudności. Sam tą grę mam dość długo i jak przy 4 osobach nigdy nie udało nam się wygrać, to jak gram samemu, rzadko się to nie udaje, zwłaszcza jak się wybiera żółtego taoistę z umiejętnością talizmanu.
Żółty taoista z umiejętnością talizmanu? Czyli z mantrą osłabiającą duchy, czy dobieraniem żetonu Tao co turę?
Jeszcze powalczymy i spróbujemy bardziej korzystać z lokacji w wiosce. Faktycznie szybsze przewijanie talii duchów może dać dobry efekt.
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Ghost Stories

Post autor: espresso »

Upewnijcie się też, że każdy gracz na początku gry posiada znacznik tao w swoim kolorze oraz jeden czarny znacznik (zapis o dodatkowym czarnym znaczniku pojawił się w którymś późniejszym wydaniu i może go brakować w Waszej instrukcji). Zgadzam się, że czterema taoistami gra się łatwiej niż 2 (nawet solo grywałam 4), a wykorzystywane wioski jest kluczowe.
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1381
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Brylantino »

Jelithe pisze:
Brylantino pisze:
Jelithe pisze:Dobre rady dajecie, bo dziś dotarło do mnie, że chyba za mało z wioski korzystamy i jakoś boimy się wydawać nasze żetony Jin Jang, a przecież można. Może faktycznie warto iść w specjalizacje tymi taoistami. Jakieś porady do gry 2-osobowej?

Wczoraj cztery rozgrywki 2-osobowe i zero wygranych, dziś trzy rozgrywki 3-osobowe i też zero wygranych = podirytowanie i ból głowy.
Nie bójcie się korzystać z chaty czarownika i herbaciarni. Pozbędziecie się mocnych przeciwników, wyleczycie rany i jeszcze sprawicie, że talia będzie się szybciej przewijała, a przecież o to w tej grze chodzi. Najważniejszą umiejętnością przy grze w więcej osób, aniżeli jedna, to czerwony taoista z możliwością przesuwania innych (zawsze kogoś wwalamy na środek, aby miał dostęp do wszystkich pól). Choć fakt, że gra ma stworzoną mechnikę na 4 osoby, to jednak każda kolejna zwiększa poziom trudności. Sam tą grę mam dość długo i jak przy 4 osobach nigdy nie udało nam się wygrać, to jak gram samemu, rzadko się to nie udaje, zwłaszcza jak się wybiera żółtego taoistę z umiejętnością talizmanu.
Żółty taoista z umiejętnością talizmanu? Czyli z mantrą osłabiającą duchy, czy dobieraniem żetonu Tao co turę?
Jeszcze powalczymy i spróbujemy bardziej korzystać z lokacji w wiosce. Faktycznie szybsze przewijanie talii duchów może dać dobry efekt.
Ten osłabiający duchy. OGólnie to chyba jedna z potężniejszych umiejętności, tylko trzeba nim też często odwiedzać herbaciarnie. Nie zapominajcie też o buddach - one ciągle powinny stać na planszy i czekać na czarne wdowy oraz inne duchy blokujące umiejętności/tao.
Jelithe
Posty: 489
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Ghost Stories

Post autor: Jelithe »

Brylantino pisze:Ten osłabiający duchy. OGólnie to chyba jedna z potężniejszych umiejętności, tylko trzeba nim też często odwiedzać herbaciarnie. Nie zapominajcie też o buddach - one ciągle powinny stać na planszy i czekać na czarne wdowy oraz inne duchy blokujące umiejętności/tao.
Buddów zaczęliśmy już sami wprowadzać, ale nie jakoś rygorystycznie, ale faktycznie Czarne Wdowy nas wykańczały blokując możliwość użycia żetonów Tao :-/

Dodatek "White Moon" wprowadza jakieś ułatwienia, czy wręcz przeciwnie bardziej komplikuje?
Awatar użytkownika
Brylantino
Posty: 1381
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 191 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Brylantino »

Jelithe pisze:
Brylantino pisze:Ten osłabiający duchy. OGólnie to chyba jedna z potężniejszych umiejętności, tylko trzeba nim też często odwiedzać herbaciarnie. Nie zapominajcie też o buddach - one ciągle powinny stać na planszy i czekać na czarne wdowy oraz inne duchy blokujące umiejętności/tao.
Buddów zaczęliśmy już sami wprowadzać, ale nie jakoś rygorystycznie, ale faktycznie Czarne Wdowy nas wykańczały blokując możliwość użycia żetonów Tao :-/

Dodatek "White Moon" wprowadza jakieś ułatwienia, czy wręcz przeciwnie bardziej komplikuje?
Gra wprowadza masę nowych rzeczy, jednak sprawia iż gra jest jeszcze bardziej wymagająca i jeszcze łatwiej w niej przegrać ;) Niemniej, jest to bardzo fajny dodatek.
bazyn
Posty: 288
Rejestracja: 16 lut 2008, 22:30
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Odp: Ghost Stories

Post autor: bazyn »

espresso pisze:Upewnijcie się też, że każdy gracz na początku gry posiada jeden czarny znacznik (zapis o dodatkowym czarnym znaczniku pojawił się w którymś późniejszym wydaniu i może go brakować w Waszej instrukcji).
Ło matko, poważnie? :) w takim razie żadna z moich kilkudziesięciu partii nie była na poprawnych zasadach :)
Mam
Chcę


Pragnę poznać: Above and Below, Arcadia Quest, Clank!, Pathfinder, Trickerion, Blood Rage, Mechs vs Minions
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Odp: Ghost Stories

Post autor: espresso »

bazyn pisze:
espresso pisze:Upewnijcie się też, że każdy gracz na początku gry posiada jeden czarny znacznik (zapis o dodatkowym czarnym znaczniku pojawił się w którymś późniejszym wydaniu i może go brakować w Waszej instrukcji).
Ło matko, poważnie? :) w takim razie żadna z moich kilkudziesięciu partii nie była na poprawnych zasadach :)
W moim przypadku tez tak było ;) Na stronie rebela też jest "stara" instrukcja. Poprawna znajduje się na stronie wydawcy oryginalnej wersji. Na szczęście więcej różnic już nie zauważyłam, jedynie to ułatwienie w postaci dodatkowego czarnego znacznika (oczywiście, znacznik w kolorze taoisty również otrzymujemy na początku gry).
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Ghost Stories

Post autor: hadrian »

espresso pisze:Upewnijcie się też, że każdy gracz na początku gry posiada znacznik tao w swoim kolorze oraz jeden czarny znacznik (zapis o dodatkowym czarnym znaczniku pojawił się w którymś późniejszym wydaniu i może go brakować w Waszej instrukcji). Zgadzam się, że czterema taoistami gra się łatwiej niż 2 (nawet solo grywałam 4), a wykorzystywane wioski jest kluczowe.
Dodatkowy czarny znacznik występuje w poziomie początkującym, począwszy od normalnego gra się tylko z jednym znacznikiem w swoim kolorze.
Large Hadrian Collider
bazyn
Posty: 288
Rejestracja: 16 lut 2008, 22:30
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Ghost Stories

Post autor: bazyn »

hadrian pisze:
espresso pisze:Upewnijcie się też, że każdy gracz na początku gry posiada znacznik tao w swoim kolorze oraz jeden czarny znacznik (zapis o dodatkowym czarnym znaczniku pojawił się w którymś późniejszym wydaniu i może go brakować w Waszej instrukcji). Zgadzam się, że czterema taoistami gra się łatwiej niż 2 (nawet solo grywałam 4), a wykorzystywane wioski jest kluczowe.
Dodatkowy czarny znacznik występuje w poziomie początkującym, począwszy od normalnego gra się tylko z jednym znacznikiem w swoim kolorze.

Buuu :( Już myślałem, że nastąpi przełom w naszych grach.
Mam
Chcę


Pragnę poznać: Above and Below, Arcadia Quest, Clank!, Pathfinder, Trickerion, Blood Rage, Mechs vs Minions
Awatar użytkownika
Arkanus
Posty: 1
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:30
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Ghost Stories

Post autor: Arkanus »

Ja zawsze gram bez dodatkowego czarnego znacznika Tao. Dodaje do atrakcyjności rozgrywce i zmusza do bardziej odważnych akcji (poświęcenie walki na rzecz wieśniaka z 2 x znacznik).

Inną mniejszą zmianą jest pozwolenie na użycie mocy neutralnej planszy a potem swojej, w przypadku gry we dwóch. Nie wiem czy w instrukcji jest zapis czy tak można, czy nie. Jest zbyt chaotyczna.
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Piehoo »

Dla niektórych to prawie prehistoria, dla mnie nowinka. Zająłem się tą świetną grą kooperacyjną. :)
Rozgrywka
Recenzja
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Borek224
Posty: 348
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:35
Been thanked: 1 time

Re: Ghost Stories

Post autor: Borek224 »

Witam. Pytanie do posiadaczy Polskiego wydania:

Ile było w nim kart Wu-Feng?
W instrukcji jest że 10, w internecie znalazłem zdjęcia dziesięciu, ale w moim prawie nie granym egzemplarzu znalazłem tylko 9 (brakuje Nameless). - pudło kupione jakieś 3 lata temu i nie sprawdziłem wtedy.
Fela_Kuti
Posty: 12
Rejestracja: 01 lut 2015, 18:19
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Fela_Kuti »

Kart Wu-Fenga jest 10. Napisz do wydawnictwa Repos, jeśli mają brakującego to doślą. Przy okazji obczaj ich ofertę, to może skuszą Cię inne (bonusowe) wcielenia.
Al_Dente
Posty: 478
Rejestracja: 12 sie 2013, 14:53
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Ghost Stories

Post autor: Al_Dente »

Przy okazji, jakby ktoś zamawiał bonusowe rzeczy ze sklepu Repos, to chętnie dopisałbym się do takiego zamówienia (np z kostkami deluxe i kafelkiem).
ODPOWIEDZ