Strona 17 z 18

Re: Ghost Stories

: 28 maja 2018, 16:11
autor: Olgierdd
Ghost Stories ma 4 poziomy trudności i przy pierwszych kontaktach z grą prawie każdy stwierdza, że na łatwym jest wystarczająco wymagająca. Sam trochę wpadłem w podobny tok rozumowania, bo utknąłem na normalnym poziomie, pukając się w głowę na propozycje grania na koszmarze. Jednak od jakiegoś czasu coraz częściej w ogranej ekipie decydujemy się na koszmar i muszę przyznać, że nie taki Wu-Feng w 4 smakach straszny. Nawet mam wrażenie, że na koszmarze gra bywa łatwiejsza od normalnego poziomu, ze względu na nagrody za pokonanie inkarnacji, które są lepsze od tych za zwykłe duchy. Owszem, Wu-Feng bywa bardzo upierdliwy, ale zawsze wiadomo kiedy się pojawi, a pierwsza inkarnacja na wczesnym etapie gry nie jest tak dokuczliwa jak pod sam koniec.

Także jak ktoś nigdy nie próbował grać na koszmarze, bo normal jest wymagający, to niech się nie zraża i zaryzykuje, bo nie jest aż tak źle :)

Re: Ghost Stories

: 29 maja 2018, 00:55
autor: Budyka
Olgierdd pisze: 28 maja 2018, 16:11
Także jak ktoś nigdy nie próbował grać na koszmarze, bo normal jest wymagający, to niech się nie zraża i zaryzykuje, bo nie jest aż tak źle :)
A to ciekawe spostrzeżenie... W takim razie może zaszaleję i sama spróbuję ;) Chociaż przy moich statystykach, tj. 2 wygranych partiach na nie powiem ile, może się to okazać nazbyt optymistycznym przedsięwzięciem :D

Re: Ghost Stories

: 29 maja 2018, 11:05
autor: Bary
Oo, dobre nowiny. ;) Nasza grupa wygrała wczoraj pierwszą rozgrywkę w GS (oczywiście poziom łatwy) i wiwatom nie było końca. Pięknie smakuje zwycięstwo w tej grze!

Re: Ghost Stories

: 29 maja 2018, 12:24
autor: Olgierdd
W sumie powinienem dodać, że gram z dodatkiem White Moon, który pewne rzeczy utrudnia oraz ułatwia, ale ogólny balans poziomu trudności powinien być zachowany.

Re: Ghost Stories

: 29 maja 2018, 12:29
autor: Carmash
Na jakieś 60 rozgrywek na najwyższym poziomie trudności, mojej grupie udało się wygrać z jakieś 4-5 razy. Nie jest więc tak źle. Co prawda cztery ostatnie partie, to był niemiłosierny łomot, bo zabiliśmy raptem jednego "Wafulenga" (tak pieszczotliwie nazywają go moi znajomi), ale radocha z gry zawsze jest tak samo ogromna :)

Re: Ghost Stories

: 29 maja 2018, 13:05
autor: Olgierdd
Bez startowych yin yangów nawet nie próbuję, bo na prawidłowym zarządzaniu nimi opiera się prawie każda rozgrywka. Może kiedyś ;)

Re: Ghost Stories

: 29 maja 2018, 13:09
autor: Carmash
Gdy ich brakuje, to bywają sytuacje, że pojedyncza partia kończy się po niecałym kwadransie :D

Muszę kiedyś kupić dodatek White Moon i zobaczyć jak sprawdza się z podstawką :)

Re: Ghost Stories

: 29 maja 2018, 13:22
autor: Olgierdd
Parę razy wracałem do samej podstawki i za każdym razem gra wydawała się biedniejsza pod względem ilości decyzji. Jak ktoś lubi i wyciąga GS nie tylko od święta, to White Moon jest według mnie obowiązkowym dodatkiem.

Re: Ghost Stories

: 29 maja 2018, 13:24
autor: Carmash
Olgierdd pisze: 29 maja 2018, 13:22 Parę razy wracałem do samej podstawki i za każdym razem gra wydawała się biedniejsza pod względem ilości decyzji. Jak ktoś lubi i wyciąga GS nie tylko od święta, to White Moon jest według mnie obowiązkowym dodatkiem.
Zachęciłeś mnie więc do zakupu :)

Re: Ghost Stories

: 29 maja 2018, 14:32
autor: kozz84
Olgierdd pisze: 29 maja 2018, 12:24 W sumie powinienem dodać, że gram z dodatkiem White Moon, który pewne rzeczy utrudnia oraz ułatwia, ale ogólny balans poziomu trudności powinien być zachowany.
Z mojego doświadczenia dodatek zdecydowanie ułatwia grę.

Mistyczna bariera potrafi wyczyścić stół. W podstawce ilość duchów wzrastała, aż do samego końca gdzie każdy się śpieszy, żeby ubić wufenga. Uwielbiałem końcówkę w tej grze, super emocje.

Z dodatkiem gra trochę traci tego narastającego napięcia i przez to rzadko z nim gramy.

Re: Ghost Stories

: 29 maja 2018, 19:51
autor: Ardel12
kozz84 pisze: 29 maja 2018, 14:32
Olgierdd pisze: 29 maja 2018, 12:24 W sumie powinienem dodać, że gram z dodatkiem White Moon, który pewne rzeczy utrudnia oraz ułatwia, ale ogólny balans poziomu trudności powinien być zachowany.
Z mojego doświadczenia dodatek zdecydowanie ułatwia grę.

Mistyczna bariera potrafi wyczyścić stół. W podstawce ilość duchów wzrastała, aż do samego końca gdzie każdy się śpieszy, żeby ubić wufenga. Uwielbiałem końcówkę w tej grze, super emocje.

Z dodatkiem gra trochę traci tego narastającego napięcia i przez to rzadko z nim gramy.
Sama prawda. Ja dodatek sprzedałem po kilkunastu partiach. Gra zrobiła się za prosta. Prócz momentów, w których odpali się combo pożerające X wieśniaków.
Moim zdaniem podstawka oferuje wystarczającą regrywalność by przy niej pozostać. Po przejściu gry kilka razy na najwyższym poziomie stwierdziłem nawet czy by już się jej nie pozbyć, ale półroczny odpoczynek podziałał tak elegancko, że nawet na normalu dostaję bęcki i muszę przypominać sobie od nowa tą wspaniałą grę.

Re: Ghost Stories

: 30 maja 2018, 11:01
autor: Olgierdd
W moich grach barierę odpaliłem dwa razy, z czego raz za pomocą uratowanej rodziny. Bariera jest silna, ale kosztowna. Sporo gier, w których próbowałem z ekipą celowo ją postawić zakończyła się fiaskiem i więcej nie próbowaliśmy. Ten jeden raz gdy postawiliśmy ją normalnie (nie przez rodzinę), to w sumie był korzystny zbieg okoliczności, tzn. mieliśmy już 3 kryształy i zaryzykowaliśmy, że nie przydadzą się dopóki nie pojawi się czwarty.
Wolę używać kryształów jak tao.

Co do prostoty White Moona, to też takie miałem wrażenie, dopóki nie spostrzegłem, że kary za śmierć wieśniaków nalicza się za każdą osobę, a nie całą rodzinę (jak nagrody) :) A jak faktycznie jest zbyt łatwo, to można zrezygnować z Su-Ling.

Re: Ghost Stories

: 12 wrz 2018, 08:35
autor: Bary
Noo, nagrałem się już wystarczająco dużo, żeby pokusić się o recenzję GS. Niespodzianek nie będzie (gra jest naprawdę dobra), ale materiał powinien umilić Wam poranek. :)

Re: Ghost Stories

: 12 wrz 2018, 09:36
autor: ShapooBah
Gra jest naprawdę spoko, pamiętam pierwsze rozgrywki były dla nas katorgą ponieważ właściciel gry nie przeczytał instrukcji przez co duchy zalewały nas szybciej niż fala ucho... bardzo szybko i przegrywaliśmy.

Jednak czułem pewien zły balans w stosunku do zdolności niektórych postaci w grze. Mianowicie z tego co pamiętam zielony wojownik był zbyt OP w stosunku do pozostałych (a może to był żółty?)

Re: Ghost Stories

: 12 wrz 2018, 10:09
autor: maciejo
Bary pisze: 12 wrz 2018, 08:35 Noo, nagrałem się już wystarczająco dużo, żeby pokusić się o recenzję GS. Niespodzianek nie będzie (gra jest naprawdę dobra), ale materiał powinien umilić Wam poranek. :)
Fajna recka, dosyć przekonywujaca :D
Dodam tylko od siebie po ponad 100 rozegranych partiach, że szczęście odgrywa jednak znacznie większą rolę w rozgrywkach niż to napisałeś i dobrze żeby przyszli posiadacze tej wspaniałej gry mieli tego świadomość.

Re: Ghost Stories

: 12 wrz 2018, 14:28
autor: Bary
maciejo pisze: 12 wrz 2018, 10:09
Bary pisze: 12 wrz 2018, 08:35 Noo, nagrałem się już wystarczająco dużo, żeby pokusić się o recenzję GS. Niespodzianek nie będzie (gra jest naprawdę dobra), ale materiał powinien umilić Wam poranek. :)
Fajna recka, dosyć przekonywujaca :D
Dodam tylko od siebie po ponad 100 rozegranych partiach, że szczęście odgrywa jednak znacznie większą rolę w rozgrywkach niż to napisałeś i dobrze żeby przyszli posiadacze tej wspaniałej gry mieli tego świadomość.
U mnie nieco ponad 20 rozgrywek i uważam, że panuję nad losem. Zawsze czułem, że mam jakiś dar. ;) A tak poważnie to nie ukrywam, że losowości nijak nie można całkowicie wyeliminować i konkretny pech może zniweczyć plany. Jednakże w 2/3 przypadków udawało nam się pokonać grę i uważam, że w dużej mierze jest to kwestia ogrania.

Re: Ghost Stories

: 18 mar 2019, 11:33
autor: Yuri
Odkopię stary wątek i dodam od siebie, że jeżeli ktoś poluje na Black Secret, a jeszcze nie ma to polecam zakupić, bo w sklepach zostało dosłownie kilka sztuk. Najtaniej to >120 i jest ostatni egzemplarz, na Allegro i OLX wywiało wszystko.

p.s. Czy nie znalazłby się tutaj chętny na wspólne zamówienie ze sklepu Reposów ?

Re: Ghost Stories (Antoine Bauza)

: 07 maja 2019, 13:04
autor: Morsereg
odkopie temat.
czy white moon jest po polsku?
wiem, ze gra jest niezalezna jezykowa, ale w podstawce nazwy potworow sa po polsku ;)

--- edit ---
od razu zadam kolejne pytanie
czy warto kupowac white moon

Re: Ghost Stories (Antoine Bauza)

: 07 maja 2019, 13:25
autor: anonim
Na prawdę potwory są po polsku?
Ja mam pierwsze wydanie Rebela i jedynie instrukcja była po polsku. Tak samo było z White moon.

edit
Sprawdziłem na zdjęciach w sklepie rebel i faktycznie, w drugim wydaniu spolszczyli nazwy potworów. Jeśli ten dodatek doczekał się drugiego wydania to pewnie też jest kompletnie spolszczony.

Re: Ghost Stories (Antoine Bauza)

: 08 maja 2019, 07:00
autor: maciejo
Morsereg pisze: 07 maja 2019, 13:04
--- edit ---
od razu zadam kolejne pytanie
czy warto kupowac white moon
Moim zdaniem nie warto, podstawka jest idealną grą a ten dodatek wprowadza tylko niepotrzebne zamieszanie.

Re: Ghost Stories (Antoine Bauza)

: 08 maja 2019, 18:26
autor: Ardel12
maciejo pisze: 08 maja 2019, 07:00
Morsereg pisze: 07 maja 2019, 13:04
--- edit ---
od razu zadam kolejne pytanie
czy warto kupowac white moon
Moim zdaniem nie warto, podstawka jest idealną grą a ten dodatek wprowadza tylko niepotrzebne zamieszanie.
Popieram, posiadałem WM i po kilkunastu partiach sprzedałem. Gra była o dziwo prostsza z dodatkiem. Podstawkę potrafiliśmy przejść na najwyższym poziomie, więc dodatek dla mnie okazał się całkowicie zbędny. Wydłuża setup, ciężej się gra, bo elementy planszy są zasłaniane przez tokeny wieśniaków. Dodatkowo bonusy odpalane przez wieśniaków, są bardzo mocne i potrafią przeważyć szalę. Podstawka w moim odczuciu jest idealnie zbalansowana i więcej prób jej zmian nie będzie.

Re: Ghost Stories (Antoine Bauza)

: 08 maja 2019, 18:29
autor: Morsereg
i bardzo dziekuje za taka odpowiedz :)
to co napisaliscie mi wystarczy.

Re: Ghost Stories (Antoine Bauza)

: 08 maja 2019, 22:37
autor: Olgierdd
A ja powiem przewrotnie, że dla mnie bez White Moona ta gra nie ma już sensu. Genialny dodatek, dodaje bardzo fajny poziom kombinowania i o wiele większą regrywalność. Podstawka po kilkunastu partiach stała się dla mnie zbyt schematyczna.

Re: Ghost Stories (Antoine Bauza)

: 09 maja 2019, 00:15
autor: maciejo
Olgierdd pisze: 08 maja 2019, 22:37 A ja powiem przewrotnie, że dla mnie bez White Moona ta gra nie ma już sensu. Genialny dodatek, dodaje bardzo fajny poziom kombinowania i o wiele większą regrywalność. Podstawka po kilkunastu partiach stała się dla mnie zbyt schematyczna.
Mąciwoda :mrgreen:

Re: Ghost Stories (Antoine Bauza)

: 09 maja 2019, 10:08
autor: Ardel12
maciejo pisze: 09 maja 2019, 00:15
Olgierdd pisze: 08 maja 2019, 22:37 A ja powiem przewrotnie, że dla mnie bez White Moona ta gra nie ma już sensu. Genialny dodatek, dodaje bardzo fajny poziom kombinowania i o wiele większą regrywalność. Podstawka po kilkunastu partiach stała się dla mnie zbyt schematyczna.
Mąciwoda :mrgreen:
Zgodzę się pod względem dostępnych opcji i że sama podstawka może się w końcu znudzić. Ja sam po zaliczeniu najwyższego poziomu, musiałem od gry odpocząć na pare miesięcy. Nawet rozważalem sprzedaż. Na szczęście spróbowałem zagrać, dostałem srogi łomot i gra została :D

Zastanawia mnie w sumie drugi dodatek, który wprowadza piątego gracza prowadzącego wu-fenga. Gral ktoś? Jakieś wrażenia? Ciekawi mnie, czy wprowadzone nowinki dla full co-op są wystarczające by go kupić. Nie chcę psuć świetnego coop grą 1 vs reszta.