Chyba nie byłeś jedyną osobą, która wpadła na pomysł stworzenia "lepszej gry" poprzez wprowadzenie dodatkowych zasad do Monopoly (albo Talizmana) . A skutek był zwykle podobny.Leszy2 pisze: ↑19 lut 2019, 11:28 Tak sobie przypomniałem, że mając ok 13 lat w latach 80' po kilku partiach zagranych w Eurobussines, narysowałem na kartonie dwa razy większa planszę (z większa ilością pól), dorobiłem z klocków sklepy i fabryki (duże i małe) oraz napisałem nowe karty, na których opłaty za postój na polu z budynkiem był uzależnione od tego co się posiada zatrzymujący się tam. Komplikowało to bardzo rozgrywkę, ale nie bardzo eliminowało wady Monopolu.
krisow pisze: ↑19 lut 2019, 15:23 Za dzieciaka zagrywałem się w grę roku 1985 czyli "Fortunę" Troszkę lepsza wersja Monopoly moim zdaniem. Nie było kostek tylko wybierałeś ruchy żetonami z wartościami 1 - 12 więc można coś tam było zaplanować. Dopiero w 13 rundzie żetony wracały do Ciebie i miałeś ich komplet.
Moim zdaniem nie był to krok we właściwym kierunku. Po pierwsze taki sposób gry ewidentnie stawiał w lepszej pozycji pierwszego gracza, który mógł wybrać, które pola kupi (najczęściej zaczynał od wykupienia dworców). Po drugie, o ile na początku gracz miał dużą swobodę, to gdy zostawało mu niewiele żetonów, wiadomo było, gdzie na pewno trafi. Zresztą gdyby to było takie dobre rozwiązanie, to firma Hasbro też by je zastosowała, a jakoś tego nie zrobiła.
To jest oczywiście słuszne spostrzeżenie i wiele osób tę strategię stosuje. O ile oczywiście może ją zastosować. Bo to jest trochę porada w stylu "jak wygrać w szachy, mając w końcówce dwa pionki, gdy przeciwnik ma tylko jeden". Jeżeli w grze z udziałem 5-6 osób jeden gracz zdobędzie dwie dzielnice i ma fundusze, aby postawić na każdej ulicy po 4 domy, to najczęściej już wygrał, niezależnie od tego, jaką będzie stosował strategię.garg pisze: ↑19 lut 2019, 16:34 liczba domków i hoteli jest w grze ograniczona i jeśli nie ma ich dostępnych, nie możesz upgradeować swojej parceli. W związku z tym należy jak najszybciej kupić/wymienić/zdobyć jeden lub dwa zestawy kolorowych pól, upgradeować je do czterech domków, po czym nie kupować hoteli. Tym sposobem blokujesz większość domków i spowalniasz rozwój parceli przeciwników.
W książce "Monopoly, money and you" wskazówka, aby nie wymieniać 4 domów na hotel jest podana jako wskazówka nr 32. A w sumie tych wskazówek jest chyba 36, więc jak widać nie ma jedynej właściwej strategii.