Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 22 times

Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: nanautzin »

Obrazek

Call of Madness to gra od 1 do 4 graczy, w wieku 14+, a średni czas rozgrywki wynosi 20 min/gracz. Autorami gry są Szymon Maliński (współtwórca gry Paranormal Detectives) oraz Bartłomiej Zielonka. Występują w niej dwie główne mechaniki tj. Tower Defense i Take That oraz pomocnicze Hand Managment oraz Deck Building. Te niestandardowe połączenie, chęć przetrwania oraz przepięknie wykonane grafiki przez Radosława Jaszczuka sprawią, że po rozgrywce będziecie chcieli zagrać od razu kolejny raz.

W trakcie rozgrywki wcielamy się w kapłanów kultów Cthulhu, którzy usiłują przyzwać Wielkiego Przedwiecznego, a przeszkadzają im w tym zarówno badacze jak i inne kulty. Pozyskujemy moce i błogosławieństwa istot ze świata H.P. Lovecrafta poprzez poświęcanie swoich kultystów, a następnie używamy ich zagrywając karty, aby zniszczyć badaczy i przyspieszyć unicestwienie wrogich kultów.

W dniu 02.11.2020 r. o godz. 11:00 rozpoczęła się kampania przedsprzedażowa na stronie https://czachagames.pl/index.php/produk ... f-madness/. Grę można kupić w EB do końca 04.11.2020 r. za 149 zł. Później cena do końca trwania kampanii wynosić będzie 169 zł. Im więcej pieniędzy kampania zbierze tym więcej rzeczy będzie dodane do gry.

W razie pytań o grę piszcie śmiało w temacie, ponieważ jestem jednym z autorów gry :)

Linki do recenzji i rozgrywek:
Recenzja oraz rozgrywka od SMGP Kości
Recenzja oraz zasady od HUMIgraj
Recenzja oraz zasady od GRAnatowa
Recenzja oraz zasady od Gambita
Rozmowa o grze oraz rozgrywka na OnTable
Recenzja pisana od Games Fanatic
Ostatnio zmieniony 15 sty 2021, 08:14 przez nanautzin, łącznie zmieniany 5 razy.
Wosho
Posty: 1438
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: Wosho »

Biedni Ci kultysci nie maja szczescia do gier, najpierw Rise of cults teraz takie cos :/
Same sredniaki.
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 22 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: nanautzin »

Wosho pisze: 03 lis 2020, 08:35 Biedni Ci kultysci nie maja szczescia do gier, najpierw Rise of cults teraz takie cos :/
Same sredniaki.
Polecam zagrać zanim wydasz ostateczną opinię :) Nie rozumiem również stwierdzenia "takie coś" ;)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10857
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3347 times
Been thanked: 3200 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: japanczyk »

Dyskusja o finanowsaniu społecznościowym i wydawnictwie Czacha przeniesiona do: viewtopic.php?f=57&t=68874
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10857
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3347 times
Been thanked: 3200 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: japanczyk »

Z ciekawości - czytałem gdzieś o retheme - to decyzja wymuszona rozmowami z wydawnictwami (wczesniej miala byc to gra o Aztekach?) czy wasza?
bobiaczek
Posty: 410
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 129 times
Been thanked: 110 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: bobiaczek »

japanczyk pisze: 03 lis 2020, 09:59 Z ciekawości - czytałem gdzieś o retheme - to decyzja wymuszona rozmowami z wydawnictwami (wczesniej miala byc to gra o Aztekach?) czy wasza?
W rozmowie z Asią Przemek opowiadał o tej zmianie. Być może faktycznie będzie większe zainteresowanie niż Aztekami, jednak hordy badaczy szturmujących biednych kultystów, którzy starają się przyzywać Wielkich Przedwiecznych jest takie... dziwne.
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 22 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: nanautzin »

japanczyk pisze: 03 lis 2020, 09:59 Z ciekawości - czytałem gdzieś o retheme - to decyzja wymuszona rozmowami z wydawnictwami (wczesniej miala byc to gra o Aztekach?) czy wasza?
Rzeczywiście pierwotnie grę tworzyliśmy w klimatach mitologii Azteków. Decyzję o zmianie tematyki podjęliśmy wspólnie z wydawcą. On rzucił pomysł, a nam się spodobał :) To był moment, w którym zmienialiśmy akurat sporo mechanicznie, więc dostosowywaliśmy to pod Cthulhu.
bobiaczek pisze: 03 lis 2020, 10:06
japanczyk pisze: 03 lis 2020, 09:59
Z ciekawości - czytałem gdzieś o retheme - to decyzja wymuszona rozmowami z wydawnictwami (wczesniej miala byc to gra o Aztekach?) czy wasza?
W rozmowie z Asią Przemek opowiadał o tej zmianie. Być może faktycznie będzie większe zainteresowanie niż Aztekami, jednak hordy badaczy szturmujących biednych kultystów, którzy starają się przyzywać Wielkich Przedwiecznych jest takie... dziwne.
Jednym z argumentów było właśnie to, że Cthulhu jest dużo bardziej popularny od Azteków. Udało się również trafić w trend o Cthulhu, który teraz troszkę występuje, ale w momencie podejmowania decyzji jeszcze go nie było.
Zmieniając grę pod Cthulhu zdawaliśmy sobie sprawę, że proporcje sił są u nas odwrócone. Badacze > kultyści. Kto powiedział jednak, że tak nie może być? Świat Cthulhu jest bardzo otwarty. W naszej wersji to właśnie kulty upadają, nie mają już sił i zasobów, żeby walczyć, a badacze rządzą miastem. Jedyną opcją kultów na przetrwanie jest przywołanie tytułowego Cthulhu. Badacze otrzymali informację o tym i starają się przeszkodzić w rytuale wysyłając swoje wszystkie siły, żeby temu zapobiec :) Stąd te hordy badaczy pędzące na nasze siedziby :D
Rozumiem, że nie wszyscy muszą czuć klimat, ale duża większość zastosowanych mechanik i rozwiązań ma uzasadnienie fabularne. Przynajmniej w naszym mniemaniu, które może być oczywiście błędne :P Nie jest to jednak gra przygodowa czy z gotowymi scenariuszami, których w tematyce Cthulhu powstaje wiele. U nas jest obrona i wbijanie szpil przeciwnikom, a każda rozgrywka będzie zupełnie inna :)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 572 times
Been thanked: 1028 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: RUNner »

Gambit pisze: 03 lis 2020, 08:27 Skoro pojawił się temat o grze, to ja dwa słowa
Obejrzyj na ZnadPlanszy
Obejrzyj na YouTube
Dzięki za materiał. Zawsze gdy pojawia się gra o mackach, to nastawiam radar, ale w tym przypadku zaczekam co z tego projektu wyniknie. W skrócie mówiąc nie porwało mnie na tyle, żeby się zajarać.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 22 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: nanautzin »

Dorzuciłem do pierwszego posta nagrania, które powstały do tej pory na temat gry. Zapraszam do oglądania :)
bobiaczek
Posty: 410
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 129 times
Been thanked: 110 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: bobiaczek »

Czy macie w planach jakiegoś przedwiecznego/mechanikę pozwalającą przejmować badaczy do puli kultystów?
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 22 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: nanautzin »

Tego nie mamy, ale mogłaby to być dość ciekawa mechanika :) Jak wykorzystamy wszystkich wymyślonych do tej pory to pomyślimy nad tym ;) Dzięki za inspirację, oby tylko było potrzebnych aż tyle progów :D
shuji
Posty: 1276
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 218 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: shuji »

Kampania wygląda ciekawie, obejrzałem filmik na on table i gra wygląda super. Ciekawe podejście, wreszcie coś nowego ale bez wydziwiania. Jeśli ktoś nie ma chęci lub czasu oglądać materiałów to mogę polecić grę. Do tego autor wygląda na mega sympatycznego faceta - aż wyszukałem w google jakich gier jest jeszcze autorem, żeby sobie obczaic.
Niemniej, ja się nie zdecyduje - nie jest to typ gry dla mnie, nie mam z kim w nią grać i mam bardzo ograniczone miejsce (małe mieszkanie).

Życzę autorom powodzenia!
Therminius
Posty: 1
Rejestracja: 04 lis 2020, 18:47

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: Therminius »

Nie wiem czy nie lepiej by było odwrócić grę o przynajmniej 120 stopni:
- badacze bronią się przed kultystami lub wprowadzić tryb 2v2 i stosowną mechanikę dnia/nocy dla obu frakcji. Obecnie to FFA z dużą dozą RND
- błogosławieństwa zamienić na przekleństwa/klątwy sprowadzane na "niewinnych" badaczy
- dodanie CTHULHU - co to za gra o nim bez niego.... w obecnej formie powinno się nazywać maksymalnie "Innsmouth: Call of Mad God" lub "H.P.L: Call of Mad Man"
- wprowadzenie elementu strategicznego - wybór (losowy) boga opiekuńczego na początku gry. Dodatkowe bonusy i debuffy z tym związane. Poprawienie re-grywalności.

Obecnie zamówiłem dla siebie i na prezent, mam nadzieję że data wydania bardzo się nie zmieni i będzie to II kw. 2021.

Na razie trzymam mocno zaciśnięte kciuki za was.
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 22 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: nanautzin »

shuji pisze: 04 lis 2020, 22:20 Kampania wygląda ciekawie, obejrzałem filmik na on table i gra wygląda super. Ciekawe podejście, wreszcie coś nowego ale bez wydziwiania. Jeśli ktoś nie ma chęci lub czasu oglądać materiałów to mogę polecić grę. Do tego autor wygląda na mega sympatycznego faceta - aż wyszukałem w google jakich gier jest jeszcze autorem, żeby sobie obczaic.
Niemniej, ja się nie zdecyduje - nie jest to typ gry dla mnie, nie mam z kim w nią grać i mam bardzo ograniczone miejsce (małe mieszkanie).

Życzę autorom powodzenia!
Dzięki za dobre słowo :)
Therminius pisze: 05 lis 2020, 01:14 Nie wiem czy nie lepiej by było odwrócić grę o przynajmniej 120 stopni:
- badacze bronią się przed kultystami lub wprowadzić tryb 2v2 i stosowną mechanikę dnia/nocy dla obu frakcji. Obecnie to FFA z dużą dozą RND
- błogosławieństwa zamienić na przekleństwa/klątwy sprowadzane na "niewinnych" badaczy
- dodanie CTHULHU - co to za gra o nim bez niego.... w obecnej formie powinno się nazywać maksymalnie "Innsmouth: Call of Mad God" lub "H.P.L: Call of Mad Man"
- wprowadzenie elementu strategicznego - wybór (losowy) boga opiekuńczego na początku gry. Dodatkowe bonusy i debuffy z tym związane. Poprawienie re-grywalności.

Obecnie zamówiłem dla siebie i na prezent, mam nadzieję że data wydania bardzo się nie zmieni i będzie to II kw. 2021.

Na razie trzymam mocno zaciśnięte kciuki za was.
Przede wszystkim dzięki za wsparcie :)
- Co do zmian mechanik/koncepcji o których piszesz to na tym etapie jest to niemożliwe, ale mogłyby być ciekawe :)
- RND to skrót od losowosci, jeśli dobrze rozumiem ;) Na pewno występuje ona u nas przy dokładniu nowych badaczy/znaczników szaleństwa oraz przy dociągu/odsłananiu kart. Jednak nad każdą z tych losowości masz albo pewną kontrolę albo możliwość zareagowania na nią,
- Cthulhu zapewne zostanie dodany, a przynajmniej na to liczymy ;)
- bogowie opiekuńczy, asymetryczne talie, umiejętności kultów, wariant 2v2 i wiele innych - jestem na tak i mamy na to nawet pewne pomysły, ale to już raczej kwestia dodatku, jeśli gra siądzie :) Regrywalność tej gry jest w naszym odczuciu bardzo duża. Tworzy ją w/w losowość oraz to że w każdej rozgrywce możesz dowolnie łączyć istoty, z których kart/mocy będziesz korzystać. Dodatkowo każda karta jest inna i w zależności jak się akurat ułożą też ma duży wpływ na rozgrywkę :)
Awatar użytkownika
_Berenice_
Posty: 763
Rejestracja: 17 lis 2012, 14:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 62 times
Been thanked: 478 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: _Berenice_ »

I wrażenia z rozgrywki od redakcji GF - https://www.gamesfanatic.pl/2020/11/12/ ... a-zagadka/
Moja kolekcja

Planszówkowy PKS - gdzie planszówki kupujemy sami, a wy decydujecie, czy również chcecie wydać na nie swoje pieniądze!

ZnadPlanszy.pl - zapraszamy też do naszego bloga, gdzie także dzieją się różniste rzeczy :>
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 22 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: nanautzin »

Obrazek

Dzisiaj otrzymałem informację, że do gry dla każdego wspierającego dorzucone zostaną takie o to piękne figurki, które zastąpią znaczniki błogosławieństwa :)
Awatar użytkownika
Reku_
Posty: 324
Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 42 times
Been thanked: 83 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: Reku_ »

nanautzin pisze: 15 lis 2020, 10:46 Dzisiaj otrzymałem informację, że do gry dla każdego wspierającego dorzucone zostaną takie o to piękne figurki, które zastąpią znaczniki błogosławieństwa :)
Fajny bajer, mi nie do końca potrzebny, ale przyda się na KSa.
Wygląda na to że cel za 37 tys ma szansę wskoczyć. Cieszę się, bo nowi przedwieczni to chyba najfajniejsza jak do tej pory zawartość.
A co do wcześniejszych wypowiedzi o klimacie, to przyznam się, że straszliwie ciekawiłoby mnie jakby wyglądała gra w klimacie Azteków.

Mam nadzieję, że na KSie się gra spodoba.
P.S. Jeszcze może jakis nowa postać dla graczy do wyboru?
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 22 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: nanautzin »

Reku_ pisze: 16 lis 2020, 15:34
nanautzin pisze: 15 lis 2020, 10:46 Dzisiaj otrzymałem informację, że do gry dla każdego wspierającego dorzucone zostaną takie o to piękne figurki, które zastąpią znaczniki błogosławieństwa :)
Fajny bajer, mi nie do końca potrzebny, ale przyda się na KSa.
Wygląda na to że cel za 37 tys ma szansę wskoczyć. Cieszę się, bo nowi przedwieczni to chyba najfajniejsza jak do tej pory zawartość.
A co do wcześniejszych wypowiedzi o klimacie, to przyznam się, że straszliwie ciekawiłoby mnie jakby wyglądała gra w klimacie Azteków.

Mam nadzieję, że na KSie się gra spodoba.
P.S. Jeszcze może jakis nowa postać dla graczy do wyboru?
Nowi Przedwieczni to nowe mechaniki i możliwości także na pewno jest to jeden z ciekawszych progów.
Co do Azteków to pewnie poza innymi grafikami wiele by się nie zmieniło :) Mechanicznie ewentualnie jakieś drobne rzeczy.
Też liczymy, że zaskoczy na KS ;)
Nowe postaci będą miały sens, jeśli wprowadzimy asymetryczne decki startowe, bo na tą chwilę byłaby to po prostu nowa grafika/figurka :)
Awatar użytkownika
Reku_
Posty: 324
Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 42 times
Been thanked: 83 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: Reku_ »

nanautzin pisze: 16 lis 2020, 16:32 Nowi Przedwieczni to nowe mechaniki i możliwości także na pewno jest to jeden z ciekawszych progów.
Co do Azteków to pewnie poza innymi grafikami wiele by się nie zmieniło :) Mechanicznie ewentualnie jakieś drobne rzeczy.
Też liczymy, że zaskoczy na KS ;)
Nowe postaci będą miały sens, jeśli wprowadzimy asymetryczne decki startowe, bo na tą chwilę byłaby to po prostu nowa grafika/figurka :)
No właśnie mi by się podobał taki temat Azteków składających ofiary bogom. Byłoby coś świeżego, bo to cthulu to mi się już przejadło. Ale zabieg marketingowo rozumiem.
No i widzę, że asymetryczne decki w planach. No to też może być ciekawe. Będę śledził KSa

A planujecie tam jakieś addony? takie że wspierający u czachy będą mogli sobie też dokupić?
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2070
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 274 times
Been thanked: 427 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: tomp »

nanautzin pisze: 16 lis 2020, 16:32 (...) wprowadzimy asymetryczne decki startowe, (...)
Przepraszam, że wyrywam wypowiedź z kontekstu, ale to jest bardzo dobry pomysł. Wyobrażam to sobie jako dodatek modułowy, talia 10 kart ze zmianami w 2-3 zasobach (+/-) i umiejki raz na rundę. Wówczas znika potrzeba posiadania "pierdyliarda" postaci, wystarczy okroić liczbę postaci do maks 4-5.
Do czasu wystartowania KS jest jeszcze trochę czasu na przemyślenie.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
nanautzin
Posty: 283
Rejestracja: 02 wrz 2011, 09:48
Lokalizacja: Koszalin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 22 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: nanautzin »

Reku_ pisze: 16 lis 2020, 16:37
nanautzin pisze: 16 lis 2020, 16:32 Nowi Przedwieczni to nowe mechaniki i możliwości także na pewno jest to jeden z ciekawszych progów.
Co do Azteków to pewnie poza innymi grafikami wiele by się nie zmieniło :) Mechanicznie ewentualnie jakieś drobne rzeczy.
Też liczymy, że zaskoczy na KS ;)
Nowe postaci będą miały sens, jeśli wprowadzimy asymetryczne decki startowe, bo na tą chwilę byłaby to po prostu nowa grafika/figurka :)
No właśnie mi by się podobał taki temat Azteków składających ofiary bogom. Byłoby coś świeżego, bo to cthulu to mi się już przejadło. Ale zabieg marketingowo rozumiem.
No i widzę, że asymetryczne decki w planach. No to też może być ciekawe. Będę śledził KSa

A planujecie tam jakieś addony? takie że wspierający u czachy będą mogli sobie też dokupić?
Na tą chwilę nie myślimy o addonach, ale zobaczymy jeszcze jak to będzie :)
tomp pisze: 16 lis 2020, 17:28
nanautzin pisze: 16 lis 2020, 16:32 (...) wprowadzimy asymetryczne decki startowe, (...)
Przepraszam, że wyrywam wypowiedź z kontekstu, ale to jest bardzo dobry pomysł. Wyobrażam to sobie jako dodatek modułowy, talia 10 kart ze zmianami w 2-3 zasobach (+/-) i umiejki raz na rundę. Wówczas znika potrzeba posiadania "pierdyliarda" postaci, wystarczy okroić liczbę postaci do maks 4-5.
Do czasu wystartowania KS jest jeszcze trochę czasu na przemyślenie.
Pomysłów na rozbudowę tej gry mamy wiele. Podczas jej tworzenia zwracaliśmy uwagę, żeby zostawić sobie kilka furtek na ewentualne dodatki, ale wszystko zależy czy gra chwyci na KS :) Na tą chwilę zależało nam, żeby gra była kompletna i gracze nie mieli poczucia, że coś zostało wycięte. Wszelkie rzeczy typu asymetryczne talie zostawiliśmy właśnie na ewentualne dodatki ;) Takie talie trzeba zaprojektować i przede wszystkim zbalansować, a na to już czasu do KS nie znajdziemy niestety. Ciągle dopieszczamy SG, które mamy stworzone. Nie chcemy, żeby gra przez jakiś niedopracowany element wysypywała się albo miała taktykę wygrywającą. Obaj z Bartkiem nie jesteśmy zwolennikami 347 str. FAQ do gry zaraz po jej wypuszczeniu :D
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 926
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 322 times
Been thanked: 380 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: sliff »

Niestety coś gry o kultystach nie maja szczęścia. Co prawda wygląda znacznie lepiej niż "Ostatnia godzina", ale mechanika jakoś mi się niespina z tematem do końca. Szturmowanie/budowanie przczółków jakoś bardziej kojarzy mi się z grą bitewną niż badaczami.

Poczekam jeszcze na gameplay'e ale jak narazie mimo kilku bardzo fajnych rozwiązań (np. hexy z badaczami), gra dla mnie 6.5/10 - wszystko z nią w porządku ale jakoś nie czuje potrzeby posiadania/zagrania.
Awatar użytkownika
xtomashx
Posty: 315
Rejestracja: 25 lis 2017, 00:19
Has thanked: 56 times
Been thanked: 43 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: xtomashx »

sliff pisze: 13 sty 2021, 14:30 Niestety coś gry o kultystach nie maja szczęścia. Co prawda wygląda znacznie lepiej niż "Ostatnia godzina", ale mechanika jakoś mi się niespina z tematem do końca. Szturmowanie/budowanie przczółków jakoś bardziej kojarzy mi się z grą bitewną niż badaczami.

Poczekam jeszcze na gameplay'e ale jak narazie mimo kilku bardzo fajnych rozwiązań (np. hexy z badaczami), gra dla mnie 6.5/10 - wszystko z nią w porządku ale jakoś nie czuje potrzeby posiadania/zagrania.
Bo motyw Cthulu został dodany tylko po to żeby napędzić sprzedaż. Wcześniej ta gra była w innym klimacie jednak zmienili bo to się sprzedaje.
Awatar użytkownika
sliff
Posty: 926
Rejestracja: 29 maja 2020, 15:27
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 322 times
Been thanked: 380 times

Re: Cthulhu: Call of Madness (Bartłomiej Zielonka, Szymon Maliński)

Post autor: sliff »

xtomashx pisze: 13 sty 2021, 20:51
sliff pisze: 13 sty 2021, 14:30 Niestety coś gry o kultystach nie maja szczęścia. Co prawda wygląda znacznie lepiej niż "Ostatnia godzina", ale mechanika jakoś mi się niespina z tematem do końca. Szturmowanie/budowanie przczółków jakoś bardziej kojarzy mi się z grą bitewną niż badaczami.

Poczekam jeszcze na gameplay'e ale jak narazie mimo kilku bardzo fajnych rozwiązań (np. hexy z badaczami), gra dla mnie 6.5/10 - wszystko z nią w porządku ale jakoś nie czuje potrzeby posiadania/zagrania.
Bo motyw Cthulu został dodany tylko po to żeby napędzić sprzedaż. Wcześniej ta gra była w innym klimacie jednak zmienili bo to się sprzedaje.
Widziałem stronę wcześniej, jednak nadal dlaczego akurat badacze mają falami szturmować ? A nie np. Tłum z widłami. Można by fabularnie grę osadzić w insmouth gdzie prowadzony obecnie rytuał spowodował zamieszanie na tyle istotne ( jakieś potwory z oceanu wychodzą albo się kury nie niosą), że lokalna społeczność postaniowiła wziąć sprawy w swoje ręce( , pochodnie i widły), wspomagana potworami lub prowokatorami nasłanymi przez konkurencję która oczywiście ma niecny cel ukończyć rutuał pierwsza. Różnica właściwie byłaby w grafikach na hexach, a gra zyskałaby na klimacie. Może jakaś planszetka gdzie zamiast siatki 3x4 widać by było faktycznie 3 różne kierunki ataku(okno, drzwi, piwnice).

Myślę, że spokojnie 500 pudełek chłopaki ukulają - co jak na grę z nikąd jest b. dobrym wynikiem i świadczy o tym że gra się broni mimo dyskusyjnej reputacji wydawcy i podjętych decyzji.
ODPOWIEDZ