Stroganov (Andreas Steding)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Turnavine

Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: Turnavine »

Piętnastego lutego, na Kickstarterze, pojawi się kolejna gra autorstwa Andreasa Stedinga, twórcy min. Hansy Teutonici oraz Gùgōng wydanej pod auspicjami wydawnictwa Game Brewer.

Obrazek

Stroganov będzie grą euro dla czterech osób z mechanikami worker placement, set collection oraz eksploracją. Tematycznie jest ona osadzona w na terenie siedemnastowiecznej Syberii podczas pierwotnego podboju tych ziem przez ówczesną Rosję, a wszystko to zilustrowane w piękny sposób przez Macieja Janika.

Opis producenta:

W XVII wieku Rosja zaczęła rozszerzać się na wschód, aby zagospodarować rozległe połacie Syberii. Ten etap historii tego regionu jest ściśle związana z imieniem Stroganow.

W grze gracze starają się zebrać najlepsze futra, aby zdobyć bogactwo i sławę, przemierzając bezkres Syberii. Będą podróżować po Syberii wiosną, latem i jesienią, zanim wrócą do domu każdej zimy. Po 4 latach (rundach) gracz, który najlepiej wykorzystał swoje akcje i zebrał najwięcej punktów zwycięstwa, wygrywa.

Każdego roku gracze muszą przemieszczać się na wschód przez krajobraz. Mogą "zużywać" konie, jeśli chcą podróżować dalej. Gdy osiągną swój cel, mogą wykonać podstawowe akcje, takie jak zbieranie futer lub monet, handel… Wreszcie, mogą podjąć też bardziej zaawansowane działania, takie jak wizyta w wiosce, założenie jurty, spełnienie życzenia (karty) cara, stworzenie domku myśliwskiego lub zakup pola krajobrazu. Wszystkie te działania, w połączeniu z odkrywaniem i opowiadaniem historii po drodze, zapewnią graczom punkty zwycięstwa na koniec gry.

Każdej zimy gracze będą wracać do domu do Tiumienia, aby przygotować się na nowy rok.

Po 4 latach gra dobiega końca. Gracze zdobędą całą masę punktów zwycięstwa za zebranie odpowiednich kafelków krajobrazu, spełnienie życzeń cara, zbudowanie domków myśliwskich, zebranie futer i nie tylko. Ta średnio ciężka gra w euro z pewnością zachwyci fanów Andreasa Stedinga!
Spoiler:
Instrukcja już dostępna do przejrzenia na BGG:
KLIK!

Wstawiam temat jeszcze zanim się zagłębiłem się w powyższą instrukcję. Nie będę udawał, że pierwotnie gra urzekła mnie wyglądem (wydawca potwierdza też, że wersja "sklepowa" będzie rozmiarami przypominała pudełko Brass: Birmingham) oraz tematyką (dla niektórych może trochę kontrowersyjną). Gra ponoć powstawała już przed Gùgōng, mam nadzieję na coś trochę mniej taktycznego co by uzasadniło miejsce w mojej kolekcji. ;)
Ostatnio zmieniony 28 sty 2021, 13:27 przez Turnavine, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4093
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2616 times
Been thanked: 2541 times

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: Gizmoo »

Stuprocentowo wspieram na KS i to jest jeden z najbardziej wyczekiwanych przeze mnie tytułów!

Warto dodać w pierwszym poście, że ilustratorem Stroganova jest nasz rodak - Maciej Janik.

Artworki są GENIALNE, a sam ilustrator bardzo pochlebnie wypowiadał się o mechanice gry. Czekam z zapartym tchem na kampanię! :D
Turnavine

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: Turnavine »

Ilustrator wspomniany jest od początku. ;) Tylko ze zdjęciem się mocuję. :P

Link na BGG: KLYK!
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: playerator »

Ufundowane. W komentarzach Game Brewer piszą, że trzy wydawnictwa z Polski są zainteresowane wydaniem Stroganova. Czyli będzie po naszemu.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Turnavine

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: Turnavine »

Hm, tak, ale jakoś nie czuję żeby rozgrywka była szczególnie intrygująca? Poczekam jeszcze na inne recenzje, szkoda, że twórcy nie zdecydowali się na możliwość ogrania w internecie.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4093
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2616 times
Been thanked: 2541 times

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: Gizmoo »

Turnavine pisze: 16 lut 2021, 10:03 Hm, tak, ale jakoś nie czuję żeby rozgrywka była szczególnie intrygująca?
Obejrzałem w całości blisko 48 minutowy preview Rahdo i strasznie się podjarałem. Mega ciekawe decyzje, ładnie zazębiające się mechanizmy, mnóstwo dróg na punktowanie i robienie minikombosików. Widać w tym rękę Stedinga, który rozwija tu kilka pomysłów z mojego ukochanego Gugonga, a jednocześnie jest do dosyć świeże i oryginalne mechanicznie. Dużo interakcji, ciekawy wyścig na planszy, no po prostu czuć, że będą emocje! Po ilości ruchomych elementów w losowym setupie widać, że tu każda partia będzie inna i z każdą kolejną grą, będzie się szło w coś innego. Na razie dla mnie bomba i koniecznie chcę to mieć na półce! Zapowiada się tytuł, który ma szansę wylądować w moim top 10!

Co nie podoba mi się w tym, co zobaczyłem?

Po pierwsze - czytelność ikonografii jest taka sobie. Owszem, pewnie jest to do nauczenia i podobnie jak w Gugongu, po pierwszej partii stanie się to dość intuicyjne, ale jednak projekt planszy nie pomaga moim zdaniem w ogarnięciu tego wszystkiego. Mam trochę wrażenie przesytu informacji na planszy głównej, a z kolei za mało jest na planszetkach graczy. Lepiej rozwiązano to w Gugongu. W ogóle, to lepiej byłoby więcej informacji przenieść na planszetki graczy, które zamiast wielkich portretów mogły by spisywać się od razu jako player aid. Na razie ten projekt oceniam trochę jako niefortunny.

Po drugie - jako zdecydowany przeciwnik polowań na zwierzaki, nie podoba mi się wykorzystanie tego jako głównego elementu tematycznego. No ale z drugiej strony jest to przedstawione na tyle abstrakcyjnie, że jestem w stanie to wybaczyć. Patrząc jednak zdroworozsądkowo, to można było coś zamiast tych "futer" wymyślić innego. I tak nie ma to sensu tematycznego, a w tych czasach i na tych terenach handlowano nie tylko futrami. :wink:

Dla tych, którzy zastanawiają się, czy brać wersję deluxe z KS, czy czekać na polską edycję, podpowiem tylko, że Game Brewer robi genialne wersje deluxe. Dla każdego estety różnica pomiędzy zwykłą edycją a wydaniem "na wypasie" będzie zasadnicza. I chodzi nie tylko o bajerki wizualne, ale przede wszystkim o jakość, choćby kartonowych elementów. Oczywiście gra jest niezależna językowo, więc jeżeli jedynym kryterium jest niska cena, to... można poczekać. Ja biorę deluxe, bo wiem, że warto. :wink:
Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 4716
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 383 times
Been thanked: 885 times

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: BartP »

@Turnavine, mam identyczne wrażenia (które nawet swego czasu opisałem na swojej geekliście https://boardgamegeek.com/geeklist/2740 ... ainly-euro).
Jakoś kurczę wtórnie to wygląda, brak czegokolwiek oryginalnego. Tzn. wiecie, gra może być super, ale wstępnie wygląda jak mnóstwo optymalizowania i raczej mało interakcji. Niby jest sporo elementów, które można podebrać, ale w praktyce jakoś nie wierzę, że jesteś w stanie tu przewidzieć ruchy przeciwnika (za dużo różnych dźwigni, zdolności, wymianek, marketów itp.) na tyle sensownie, by interakcja była zamierzona.
Paskuder
Posty: 725
Rejestracja: 18 gru 2016, 13:22
Lokalizacja: Skawina
Has thanked: 118 times
Been thanked: 141 times

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: Paskuder »

Tylko ja czytam nazwę jako strogonow? :roll:
crus221 - "Teraz pytanie czy sprzedać nerkę dla gry..."
olsszak - "Swoją drogą po ile nerka teraz?"
crus221 - "Jeden Lords of Hellas lub dwie Kawerny"
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4093
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2616 times
Been thanked: 2541 times

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: Gizmoo »

BartP pisze: 16 lut 2021, 12:39 Jakoś kurczę wtórnie to wygląda, brak czegokolwiek oryginalnego.
Jasne, jest tu sporo mechanik użytych już w innych tytułach (np. "rondel" na płytkach z Parks), ale raczej tak zgrabnie połączonych zależności jeszcze nie było. Świetny jest reset ruchu po każdym roku i bardzo ciekawy jest ten wymuszony ruch w każdej porze roku. To powoduje, że gracz staje przed agonalnymi wręcz dylematami, a decyzje będą wręcz borowały mózg.
BartP pisze: 16 lut 2021, 12:39 i raczej mało interakcji. Niby jest sporo elementów, które można podebrać
Na dwie osoby to podbieranie wydaje się kluczowe. W tak ciasnej punktacji, sporo będzie zależało od skutecznego psucia planu przeciwnikowi. Ale racja, przy większej ilości graczy, to "podbieranie" może być raczej przypadkowe. Natomiast wydaje mi się, że sama mechanika zachęca do takiego "podbierania". Wydaje się, że często będzie dochodziło do sytuacji, w których będzie się opłacało podebrać jeszcze jeden kafelek z futrem, tylko po to, by popsuć układankę przeciwnikowi. Oczywiście jeżeli ktoś szuka interakcji "na noże" to tutaj jej nie znajdzie.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 251 times

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: jax »

Gizmoo pisze: 16 lut 2021, 11:03 Widać w tym rękę Stedinga, który rozwija tu kilka pomysłów z mojego ukochanego Gugonga, a jednocześnie jest do dosyć świeże i oryginalne mechanicznie.
Spore nadzieje i niemałe też obawy z mojej strony.
Dużo mikromanagementu i optymalizowania - w porządku, w Gugongu też tak było.
Ale w Gugongu był też świeży pomysł z kartami prezentów. I dlatego ten mix był ok.

Tu nie widzę takich nowatorskich pomysłów.

No ale zobaczymy. Chciałbym żeby jednak wypaliło i rozgrywka okazała się ekscytująca.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
gocho
Posty: 173
Rejestracja: 10 wrz 2009, 14:19
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 3 times

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: gocho »

Po drugie - jako zdecydowany przeciwnik polowań na zwierzaki, nie podoba mi się wykorzystanie tego jako głównego elementu tematycznego. No ale z drugiej strony jest to przedstawione na tyle abstrakcyjnie, że jestem w stanie to wybaczyć. Patrząc jednak zdroworozsądkowo, to można było coś zamiast tych "futer" wymyślić innego. I tak nie ma to sensu tematycznego, a w tych czasach i na tych terenach handlowano nie tylko futrami.
Radzę poczytać co nieco o podboju Syberii. Polowania nie były problemem. Problemem było zmuszanie do masowego polowania. Wymuszenia jasaku (daniny w skórach) na ludności tubylczej to byłoby prawdziwe przedstawienie działań kozackich na Syberii. Po co samemu polować skoro można miejscowych zmusić siłą do cyklicznego przynoszenia masy futer. Z ciekawostek - tak był pewien rodzaj handlu między kozakami, a miejscowymi. Ludom syberyjskim zależało na saganach do gotowania. Im większy sagan chciał ktoś dostać by okazać swój prestiż wśród sąsiadów, tym więcej musiał skór oddać (tyle skór ile mieściło się w kociołku). Ale kiedy miejscowi mieli już pod dostatkiem saganów, to kozacy znowu musieli użyć siły.
W XVII wieku Rosja zaczęła rozszerzać się na wschód, aby zagospodarować rozległe połacie Syberii. Ten etap historii tego regionu jest ściśle związana z imieniem Stroganow.... przemierzając bezkres Syberii.
Fajnie że nikt tu nie wnika w takie szczegóły, czym dokładnie było zagospodarowywanie połaci Syberii. Z gry dowiemy się że mieszkali tam tylko ludzie, z którymi można było uczciwie handlować. To byłby raczej dobry temat na gre wojenną (coś ala mający niedługo nadejść "
The Conquistadors: The Spanish Conquest of the Americas 1518-1548").
Awatar użytkownika
Nilis
Posty: 634
Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 239 times
Been thanked: 354 times

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: Nilis »

Zobaczyłem temat, zobaczyłem autora, zobaczyłem okładkę i wydawcę i w środku się podjarałem (jestem miłośnikiem Gugonga). Natomiast jak zobaczyłem grę na BGG to wizualnie wygląda jakoś tak przykro to wszystko, trochę mnie odpycha, za dużo bieli i te ilustracje... Waszym zdaniem są zachwycające? Mówię oczywiście o wersji w grze bo artworki same w sobie są świetne
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Awatar użytkownika
mistrz_yon
Posty: 705
Rejestracja: 26 kwie 2005, 11:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 158 times
Been thanked: 252 times
Kontakt:

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: mistrz_yon »

Nilis pisze: 17 lut 2021, 08:53 Zobaczyłem temat, zobaczyłem autora, zobaczyłem okładkę i wydawcę i w środku się podjarałem (jestem miłośnikiem Gugonga). Natomiast jak zobaczyłem grę na BGG to wizualnie wygląda jakoś tak przykro to wszystko, trochę mnie odpycha, za dużo bieli i te ilustracje... Waszym zdaniem są zachwycające? Mówię oczywiście o wersji w grze bo artworki same w sobie są świetne
Dla mnie wygląda to świetnie i daje poczucie tej syberyjskiej "otwartości krajobrazu".

Mały offtop: byłem kiedyś służbowo w Denver. Ale już pozasłużbowo wybraliśmy się na wycieczkę w Góry Skaliste. I niby słyszałem o Wielkich Równinach, ale wyjechanie poza miasto i ten gigantyczny (nie da się tego oddać słowami) pusty, płaski obszar z Górami Skalistymi na horyzoncie zrobił na mnie kolosalne wrażenie. Nigdy wcześniej (ani później) nie miałem okazji doznać bezmiaru lądu. I To właśnie pokazują mi te arty - to jest niesamowite, jak to się dobrze udaje, z tą perspektywą i chmurami.
I mnie to jara tutaj na maksa.
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 458 times
Been thanked: 1106 times

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: detrytusek »

Oglądnąłem Rahdo i wygląda mi to na grę, która tonie w przeciętności. Nie ma tu nic o czym bym pomyślał "sprytne" za to wiele razy ziewałem. No i ten temat...ja wiem to mój problem ale jest zwyczajnie odpychający.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
Propi
Posty: 1146
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 501 times
Been thanked: 331 times

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: Propi »

Zgodzę się, że same ilustracje są piękne, natomiast rozkład przestrzenny gry, planszy i komponentów, a w tym ikonografia, kojarzą mi się raczej z masowo produkowanymi euraskami, niż z cackiem za 250zł. Ani to przesadnie klimatyczne, ani ta biel specjalnie tu nie siedzi, ani tym bardziej mocne "poukładanie" i nadmierny porządek. Skoro jesteśmy w świecie myśliwych i życia w lesie, to gdzie są ziemiste kolory, gdzie są tekstury/faktury ziemi, trawy, kory drzew? Gdzie jest chaos i brud? Pod tym względem jestem "team Praga Caput Regni" - ciepła, klimatyczna, nieco chaotyczna i pełna szczegółów plansza. Tu panuje sterylność i chłód.

M.in. dlatego niespecjalnie mi siedzą ilustracje O'toole'a - chirurgiczna precyzja, dokładność i porządek. Mało w tym dla mnie serca, za dużo mózgu.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4076
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: brazylianwisnia »

detrytusek pisze: 17 lut 2021, 15:21 Oglądnąłem Rahdo i wygląda mi to na grę, która tonie w przeciętności. Nie ma tu nic o czym bym pomyślał "sprytne" za to wiele razy ziewałem. No i ten temat...ja wiem to mój problem ale jest zwyczajnie odpychający.
Nigdy tego nie rozumiem. Sam jestem za ograniczaniem sporzycia miesa i nienawidze zlego traktowania zwierzat, hodowli na futra itd ale w grze moglbym cwiartowac ludzi lub prowadzic restauracje gdzie mielimy szczeniaki i sprzedajemy na hamburgery. To gra a nie prawdziwy swiat i kompletnie mi to nie przeszkadza. Sama gra mi sie podoba ale jeszcze nie wiem czy będę wspiral. Nie podoba mi sie ze wsrod tylu wersji nie ma PL.

Propi pisze: 17 lut 2021, 15:33 Zgodzę się, że same ilustracje są piękne, natomiast rozkład przestrzenny gry, planszy i komponentów, a w tym ikonografia, kojarzą mi się raczej z masowo produkowanymi euraskami, niż z cackiem za 250zł. Ani to przesadnie klimatyczne, ani ta biel specjalnie tu nie siedzi, ani tym bardziej mocne "poukładanie" i nadmierny porządek. Skoro jesteśmy w świecie myśliwych i życia w lesie, to gdzie są ziemiste kolory, gdzie są tekstury/faktury ziemi, trawy, kory drzew? Gdzie jest chaos i brud? Pod tym względem jestem "team Praga Caput Regni" - ciepła, klimatyczna, nieco chaotyczna i pełna szczegółów plansza. Tu panuje sterylność i chłód.

M.in. dlatego niespecjalnie mi siedzą ilustracje O'toole'a - chirurgiczna precyzja, dokładność i porządek. Mało w tym dla mnie serca, za dużo mózgu.
Mam dokladnie odwrotnie. Praga wyglada slabo i chaotycznie a tutaj jest estetycznie. 250zl to nie jest cacko. Za tyle zagranicą kupuje sie zwyklego euraska.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
detrytusek
Posty: 7329
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 458 times
Been thanked: 1106 times

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: detrytusek »

brazylianwisnia pisze: 17 lut 2021, 16:48
detrytusek pisze: 17 lut 2021, 15:21 Oglądnąłem Rahdo i wygląda mi to na grę, która tonie w przeciętności. Nie ma tu nic o czym bym pomyślał "sprytne" za to wiele razy ziewałem. No i ten temat...ja wiem to mój problem ale jest zwyczajnie odpychający.
Nigdy tego nie rozumiem. Sam jestem za ograniczaniem sporzycia miesa i nienawidze zlego traktowania zwierzat, hodowli na futra itd ale w grze moglbym cwiartowac ludzi lub prowadzic restauracje gdzie mielimy szczeniaki i sprzedajemy na hamburgery. To gra a nie prawdziwy swiat i kompletnie mi to nie przeszkadza. Sama gra mi sie podoba ale jeszcze nie wiem czy będę wspiral. Nie podoba mi sie ze wsrod tylu wersji nie ma PL.
Sam się sobie zdziwiłem bo mam podobnie ale widocznie jeśli chodzi o zwierzęta to jakoś nie wchodzi. Nie twierdzę, że gdyby gra była interesująca to nie byłbym w stanie dlatego napisałem "odpychający".
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera

Wątek sprzedażowy
bowie
Posty: 487
Rejestracja: 01 mar 2017, 23:43
Has thanked: 218 times
Been thanked: 63 times

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: bowie »

mistrz_yon pisze: 17 lut 2021, 09:38 Mały offtop: byłem kiedyś służbowo w Denver. Ale już pozasłużbowo wybraliśmy się na wycieczkę w Góry Skaliste. I niby słyszałem o Wielkich Równinach, ale wyjechanie poza miasto i ten gigantyczny (nie da się tego oddać słowami) pusty, płaski obszar z Górami Skalistymi na horyzoncie zrobił na mnie kolosalne wrażenie. Nigdy wcześniej (ani później) nie miałem okazji doznać bezmiaru lądu.
O tym samym mówili żołnierze Wehrmachtu służący na froncie wschodnim. Zobaczyli stepy i Europa zachodnia była już dla nich zawsze - za ciasna
Awatar użytkownika
Propi
Posty: 1146
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 501 times
Been thanked: 331 times

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: Propi »

brazylianwisnia pisze: 17 lut 2021, 16:48 Mam dokladnie odwrotnie. Praga wyglada slabo i chaotycznie a tutaj jest estetycznie. 250zl to nie jest cacko. Za tyle zagranicą kupuje sie zwyklego euraska.
Możemy dyskutować o estetyce do upadu, ale chyba nie da się porównywać cen gier w krajach różniących się kilkakrotnie pensją minimalną czy średnią... ;) Dla nas to duży wydatek. Dla Niemca może mniejszy. Dla Szwajcara pewnie jest osobny cennik ;)
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4076
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: brazylianwisnia »

Propi pisze: 17 lut 2021, 17:02
brazylianwisnia pisze: 17 lut 2021, 16:48 Mam dokladnie odwrotnie. Praga wyglada slabo i chaotycznie a tutaj jest estetycznie. 250zl to nie jest cacko. Za tyle zagranicą kupuje sie zwyklego euraska.
Możemy dyskutować o estetyce do upadu, ale chyba nie da się porównywać cen gier w krajach różniących się kilkakrotnie pensją minimalną czy średnią... ;) Dla nas to duży wydatek. Dla Niemca może mniejszy. Dla Szwajcara pewnie jest osobny cennik ;)
Jednka jesli kupuje sie gre z zagranicy w angielskiej wersji jezykowej to nie mozna porownywac cenowo gier do wersji polskiej od lokalnego wydawcy. Dwa rozne swiaty i o ile za 250zl u nas kupuje sie juz lekko odpimpowane gry jak Scythe tak zagranica(czy tez na samym KS)tyle placi sie za Terraformacje Marsa.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
mistrz_yon
Posty: 705
Rejestracja: 26 kwie 2005, 11:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 158 times
Been thanked: 252 times
Kontakt:

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: mistrz_yon »

Niesamowity finisz kampanii mają. Jeszcze wczoraj dołożyli SG na 220k (+20k w stosunku do poprzedniego) i lada moment się ufunduje (brakuje kilkuset euro).
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4093
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2616 times
Been thanked: 2541 times

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: Gizmoo »

Ja biorę na pewno! I w tym roku na nic bardziej nie czekam niż na Stroganova. 8)
Awatar użytkownika
mistrz_yon
Posty: 705
Rejestracja: 26 kwie 2005, 11:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 158 times
Been thanked: 252 times
Kontakt:

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: mistrz_yon »

Też juz dawno wziąłem. Może każdy z nas napisze do nich osobno, że dobrze byłoby gdyby była polska wersja językowa instrukcji? Pewnie nawet dałoby się zrobić społeczne spolszczenie jej.
bowie
Posty: 487
Rejestracja: 01 mar 2017, 23:43
Has thanked: 218 times
Been thanked: 63 times

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: bowie »

3 trolle będą miały, pisali o tym, ja wziąłem pledga za 1 eur aby mieć update
Awatar użytkownika
mistrz_yon
Posty: 705
Rejestracja: 26 kwie 2005, 11:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 158 times
Been thanked: 252 times
Kontakt:

Re: Stroganov (Andreas Steding)

Post autor: mistrz_yon »

Zadałem pytanie i już odpisali. Polska instrukcja będzie w wersji podstawowej, ale nie w deluxe :roll: :roll: :shock:
Czasami nie rozumiem świata (zapewne dlatego, że nie rozumiem tego biznesu)
ODPOWIEDZ