Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Forum ogólne o grach planszowych i karcianych, w szczególności dyskusje o konkretnych tytułach.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY!
Senthe
Użytkownik wspierający
Posty: 1768
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe » 29 mar 2013, 20:16

Jak to napisał repek, "O take Polske smy walczyli" :D. Gratz.
***BGG***
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.

Awatar użytkownika
Myszaq36
Użytkownik wspierający
Posty: 258
Rejestracja: 23 lip 2012, 10:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Myszaq36 » 29 mar 2013, 20:44

Ja się bardzo cieszę... wolę dostać grę 1/2 tygodnia później a niżeli odkryć taką niespodziankę po rozpakowaniu (musiałbym tracić czas, biegać po poczcie i odsyłać, potem czekać na nowy egzemplarz...). Dopiero bym klną stojąc tradycyjne 30 min na poczcie :)
Dlatego cieszy mnie taka polityka i z pewnością wydawnictwo zaoszczędzi sobie w przyszłości wiele czasu - bo raczej żaden klient by sobie nie odpuścił gdyby dostał felerny egzemplarz... a tak przynajmniej będzie spokój na forum :)

Awatar użytkownika
Gabriel
Użytkownik wspierający
Posty: 750
Rejestracja: 13 sie 2007, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Gabriel » 29 mar 2013, 22:01

Wydawnictwo Portal pisze:@Mulek
Nie wiem skąd masz tę informację, jest ona dość bliska prawdy, ale nie w 100% prawdziwa. Sharrash pojawi się szybciej niż w połowie kwietnia. :)


Część nakładu armii Sharrash miała krzywo przycięte żetony. Odkryliśmy to odbierając pierwsze sygnalne egzemplarze, które jechały na premierę dodatku na konwencie Pyrkon. Po odkryciu tego problemu zażądaliśmy od drukarni rozfoliowania wszystkich egzemplarzy dodatku, przebrania krzywych żetonów i dodrukowania błędnie wydrukowanych żetonów.

Pierwsza partia armii (tych, które przeszły pozytywnie dodatkową kontrolę) trafiła na Pyrkon, kolejna trafi na rynek w najbliższym tygodniu. Reszta nakładu faktycznie trafi później - trzeba je dodrukować.

Sama premiera przesunęła się o około półtora tygodnia ze względu na dodatkową kontrolę i rozfoliowywanie całego nakładu. Przepraszamy za opóźnienie, ale po latach wpadek drukarni przy różnych okazjach, w wyniku których cierpiała reputacja wydawnictwa Portal przestaliśmy tolerować nawet najdrobniejsze potknięcia i wprowadziliśmy bardzo rygorystyczną politykę współpracy z drukarniami. Mamy nadzieję, że gracze przyjmą te decycje pozytywnie.
Drukujecie w Polsce? Ciekawe, czy takie same boje toczy Galakta, FFG, Lacerta jak drukują w Chinach. O ile Chiny generalnie reputację mają fatalną za wszystko, to może tu dają radę?
Kupię:Clans (Leo Colovini)

metyu
Użytkownik wspierający
Posty: 378
Rejestracja: 12 gru 2012, 11:08

Re: Neuroshima Hex

Post autor: metyu » 29 mar 2013, 22:10

Innowacje miały coś tam źle wydrukowane z tego co pamiętam;
plus dla Portalu!

Awatar użytkownika
kwiatosz
Użytkownik wspierający
Posty: 7276
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: kwiatosz » 29 mar 2013, 22:22

Bardzo duży plus dla Portalu :) Drugiego zamówienia już nie złożę, ale za to kogoś namówię na ten dodatek ;)
Bólu sporo, chociaż faktów promil, jeden średnik. Więc literacko to się jakoś broni.

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier

Awatar użytkownika
Portal Games
Użytkownik wspierający
Posty: 1129
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games » 17 kwie 2013, 13:20

Na stronie wydawnictwa Portal opublikowaliśmy materiał omawiający tło fabbularne nowej armii do Neuroshimy Hex.
http://www.wydawnictwoportal.pl/2013/04 ... -sharrash/

Obrazek

Eschelius
Posty: 3
Rejestracja: 30 kwie 2013, 14:24

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Eschelius » 01 maja 2013, 13:53

Ostatnio miałem okazję zagrać z Sharaash. Dziwna armia, grywalna, ale dziwna. Chociaż mniej jak Dancer :D A i tak preferuję grać Borgo (ci Sieciarze). Jeszcze Vegas wydaje się mało przekonywujące.

Awatar użytkownika
Portal Games
Użytkownik wspierający
Posty: 1129
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games » 07 maja 2013, 18:15

Zachęcam do lektury nowego Gwiezdnego Pirata, w którym dla fanów NS HEX przygotowaliśmy:
- dziennik projektanta poświęcony armii Sharrash,
- galerię armii Sharrash,
- dwie nowe hexogłówki

Numer można pobrać w formacie PDF lub obejrzeć online w serwisie Issue. http://portalgames.pl/pl/gwiezdny-pirat/

Awatar użytkownika
MataDor
Użytkownik wspierający
Posty: 657
Rejestracja: 23 sty 2006, 16:02
Lokalizacja: Warszawa/Praga-Południe
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: MataDor » 09 maja 2013, 10:22

Dopiero kupiłem grę i w weekend planuje zagrać po raz pierwszy w 3 graczy. Dotąd grałem tylko na iPadzie vs AI. Możecie mi podpowiedzieć jakim wariantem najlepiej grać w 3 ?

1) tak jak normalnie, czyli baza ma 20 pkt wytrzymalosci i ten gracz który na koniec ma ich najwiecej wygrywa
2) każda baza ma nieskonczoną ilośc pkt wytrzymałosci i wygrywa ten gracz który zada najwiecej dmg pozostałym przeciwnikom

Chcę odrazu pokazać najlepszy wariant kumplom zeby sie wkręcili :) mi po sprawdzeniu gry na iPadzie bardzo się spodobała
Take it easy
kolekcja gier

Awatar użytkownika
donmakaron
Użytkownik wspierający
Posty: 2158
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33

Re: Neuroshima Hex

Post autor: donmakaron » 09 maja 2013, 10:36

Wariant pierwszy mi się osobiście bardziej podoba, bo można doprowadzić do eliminacji jednego z graczy. Ale może być to też powód, dla którego grający pierwszy raz może się zrazić do gry.

Kolejarz
Użytkownik wspierający
Posty: 600
Rejestracja: 12 gru 2011, 21:01

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Kolejarz » 09 maja 2013, 10:38

Hex na trzech to najgorszy wariant, ale da się grać. Ogółem w każdą liczbę graczy lepiej sprawdza się inne rozwiązanie:

- Na dwóch normalnie na wytrzymałość sztabu.
- Na czterech najlepiej w parach na punkty, za obrażenia zadane sztabom przeciwników. Można się dogadać, czy dobicie do 40 to natychmiastowe zwycięstwo, czy zawsze gra się do końca żetonów, ja wolę pierwszy wariant.
- Na trzech warto spróbować... wampira. Zadanie obrażenia odejmuje punkt przeciwnikowi i jednocześnie dodaje nam. Nie ma więc sytuacji, gdy dwóch się bije, a trzeci korzysta, albo dwóch atakuje jednego. Trzeba cały czas uważać.

Nie spodziewaj się jednak cudów po grze na trzech graczy. Hex to dwuosobówka przede wszystkim. Tak też są zbalansowane armie.

Senthe
Użytkownik wspierający
Posty: 1768
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe » 09 maja 2013, 11:33

MataDor pisze:Możecie mi podpowiedzieć jakim wariantem najlepiej grać w 3 ?
Wyrzuć jednego gracza i niech grają pozostali dwaj.
Jeżeli chcesz wkręcić kumpli, to np. oni grają, a Ty doradzasz i pomagasz.
Granie na trzech to TRAGEDIA i wątpię, by kogoś przekonało do tej gry...
***BGG***
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.

Awatar użytkownika
Galatolol
Użytkownik wspierający
Posty: 1496
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków/Paryż

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Galatolol » 09 maja 2013, 11:41

Wg mnie we trzech na punkty (do 20) super się gra. Trzeba tylko wybrać odpowiednie armie.

Awatar użytkownika
jolietjake
Użytkownik wspierający
Posty: 899
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec

Re: Neuroshima Hex

Post autor: jolietjake » 09 maja 2013, 11:43

MataDor pisze:Dopiero kupiłem grę i w weekend planuje zagrać po raz pierwszy w 3 graczy. Dotąd grałem tylko na iPadzie vs AI. Możecie mi podpowiedzieć jakim wariantem najlepiej grać w 3 ?

1) tak jak normalnie, czyli baza ma 20 pkt wytrzymalosci i ten gracz który na koniec ma ich najwiecej wygrywa
2) każda baza ma nieskonczoną ilośc pkt wytrzymałosci i wygrywa ten gracz który zada najwiecej dmg pozostałym przeciwnikom

Chcę odrazu pokazać najlepszy wariant kumplom zeby sie wkręcili :) mi po sprawdzeniu gry na iPadzie bardzo się spodobała
Tak jak pisali poprzednicy - Hex to gra dwuosobowa. To, że można grać w więcej osób to wariant dodatkowy i zgadzam się, że wypada słabo. Do tego czym więcej graczy, tym gra jest bardziej chaotyczna, niezbalansowana i co wazne bardzo losowa. No i dochodzi problem zmawiania się dwóch kontra jeden w grze 3-osobowej. Wariant 2 niby temu zapobiega, ale gdy ktoś zaznajomiony z Hexem siądzie do tego wariantu to zaskoczy go jak bardzo gra jest inna i jak wywraca do góry nogami sposób myslenia w niektorych sytuacjach :wink:

Tak więc jeśli chcesz im pokazać jaki Hex jest swietny to pokaż od najlepszej strony i lepiej kibicuj kumplom albo wydrukuj drugą 19-hexową planszę, zaproś trzeciego kumpla i grajcie symultanicznie dwie gry za pomocą 4 armii z podstawki :wink:
Joliet Jake na BGG

Awatar użytkownika
Leser
Użytkownik wspierający
Posty: 893
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Leser » 09 maja 2013, 12:56

jolietjake pisze: zaproś trzeciego kumpla i grajcie symultanicznie dwie gry za pomocą 4 armii z podstawki :wink:
Niedawno sprawdzałem opcję gry w taki sposób - wrażenia z wszech miar pozytywne, a napięcie towarzyszące rozgrywce jeszcze większe =)
Dum bibo pywo stat mihi kolano krzywo

Awatar użytkownika
Baartoszz
Użytkownik wspierający
Posty: 877
Rejestracja: 27 sty 2010, 13:35
Lokalizacja: Komorów

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Baartoszz » 12 maja 2013, 13:41

Leser pisze:
jolietjake pisze: zaproś trzeciego kumpla i grajcie symultanicznie dwie gry za pomocą 4 armii z podstawki :wink:
Niedawno sprawdzałem opcję gry w taki sposób - wrażenia z wszech miar pozytywne, a napięcie towarzyszące rozgrywce jeszcze większe =)
Wcale nie :wink:
Graliśmy przecież we trzech za pomocą 6 armii w 3 partie symultanicznie. Dzięki temu wszyscy gracze grali podwójnie. Mam tak samo pozytywne odczucia co do grania w ten sposób :)

Awatar użytkownika
Portal Games
Użytkownik wspierający
Posty: 1129
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games » 20 maja 2013, 12:45

Serwis GameTroll TV opublikował recenzję gry Neuroshima Hex:

http://www.youtube.com/watch?v=77YZskDu ... 3Q&index=1

Borek224
Użytkownik wspierający
Posty: 351
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:35

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Borek224 » 20 maja 2013, 13:11

@Wydawnictwo Portal

Czy są jakieś pomysły/plany wydania całego HEXa w postaci BigBox-a? Bo aktualnie mój egzemplarze (wszystkie wydane armie) jeżdżą na każdy obóz i biwak, był grany w każdych możliwych warunkach (na słońcu, w wilgotnym namiocie w czasie burzy...), pił nie jeden rodzaj napoju wylanego na planszę i przeszedł odpowiednie crash testy (młodzi harcerze to nie jest grupa cackająca się z elementami ;) ) i po prostu rzadko kiedy mam go w domu.

...więc myślę nad zakupem nowej kopii gry i armii (takiej domowej) a możliwość zakupu jej w jednym kawałku w jednym pudełku i (ideał) z przegródkami byłoby super.

Senthe
Użytkownik wspierający
Posty: 1768
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Senthe » 20 maja 2013, 13:20

O, to jest dobry pomysł! :D
***BGG***
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.

Awatar użytkownika
kwiatosz
Użytkownik wspierający
Posty: 7276
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: kwiatosz » 20 maja 2013, 14:25

Wydanie na dziesięciolecie to jeszcze trochę, chyba że przedsprzedaż ;)
Bólu sporo, chociaż faktów promil, jeden średnik. Więc literacko to się jakoś broni.

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier

Awatar użytkownika
Portal Games
Użytkownik wspierający
Posty: 1129
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games » 20 maja 2013, 14:51

Nie planowaliśmy czegoś takiego jak big box, ale skrzętnie notujemy pomysł i kto wie, kto wie...

Awatar użytkownika
Wassago
Użytkownik wspierający
Posty: 981
Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
Lokalizacja: Gliwice

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Wassago » 20 maja 2013, 15:24

Big Box jest mało praktyczny, bo ile tego się sprzeda?
Lepsze byłoby jakieś specjalne wydanie podstawowej z odpowiednia wypraską która zmieści wszystkie aktualne armie i jeszcze przyszłe. Czy coś w tym stylu + jakieś dodatkowe żetony do gry :D

Awatar użytkownika
Baartoszz
Użytkownik wspierający
Posty: 877
Rejestracja: 27 sty 2010, 13:35
Lokalizacja: Komorów

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Baartoszz » 20 maja 2013, 15:58

Wassago pisze:Big Box jest mało praktyczny, bo ile tego się sprzeda?
Jeśli wrzucą tam Doomsdaya, Mephisto i jeszcze jakąś jedną nową armię, która będzie dostępna wyłącznie w Big Boksie, to gwarantuję Ci, że sprzeda się wyśmienicie :)

Poza tym na pewno wielu graczy chciałoby mieć wszystkie armie takie same, bo w tym momencie kafle są różnych grubości, a jeśli ktoś ma różne wydania, to różnią się jeszcze innymi szczegółami, może bardzo to nie przeszkasza, ale Big Box jest dla fanów, a tacy lubią mieć takie rzeczy dopieszczone.
Wassago pisze:Lepsze byłoby jakieś specjalne wydanie podstawowej z odpowiednia wypraską która zmieści wszystkie aktualne armie i jeszcze przyszłe. Czy coś w tym stylu + jakieś dodatkowe żetony do gry :D
12 armii w tym momencie w pudełku od podstawki mieści się wyłącznie bez wypraski. Żeby tam wsadzić wypraskę i jeszcze zrobić kolejne miejsca potrzeba by zwiększyć pudło, a to już się robi Big Box. A nikt nie będzie sprzedawał/kupował 4 armii w Big Boksie.

Awatar użytkownika
tomb
Użytkownik wspierający
Posty: 3381
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31

Re: Neuroshima Hex

Post autor: tomb » 20 maja 2013, 18:08

Big Box Neuroshimy? - wchodzę w to.

Pewnie, jeśli już, to realna jest wersja ekonomiczna a'la Carcassonne, czyli podstawka + dodatki w jednym pudle. Wszystko ujednolicone, w większym kartonie, z miejscem na przyszłe (i ewent. fanowskie) armie to byłoby coś.
A marzeniem jest wersja lux - żetony terenu z Bab(e)la, materiały ze strony, scenariusze, cuda na kiju... Wiem, że nie ma co się rozpędzać, ale NHex to gra, która nas przeżyje i dla niej coś takiego warto zrobić...

Pożyjemy, zobaczymy...

Peter128
Użytkownik wspierający
Posty: 620
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Peter128 » 20 maja 2013, 18:30

TomB pisze: A marzeniem jest wersja lux - żetony terenu z Bab(e)la, materiały ze strony, scenariusze, cuda na kiju... Wiem, że nie ma co się rozpędzać, ale NHex to gra, która nas przeżyje i dla niej coś takiego warto zrobić...
+10

ODPOWIEDZ