Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Racuszny
Posty: 21
Rejestracja: 26 gru 2014, 22:54
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Racuszny »

Zastanawia mnie, które armie najbardziej warto jest kupić. Poza podstawką mam już Stalową Policję, Sharrash i Mississippi; w planach jest zakup SMARTa, Nowego Jorku, Mephisto i Dancera - wszystkimi grałem i wszystkie mi się podobały.

No i tutaj pojawia się problem.

Taka Neodżungla bardzo podoba mi się tematycznie, ale prawie wszystkie gry, które nią rozegrałem kończyły się katastrofą - bez dociągnięcia dobrych żetonów ta armia po prostu nie działa, co dla mnie ją dyskwalifikuje. Z tego co mi opowiadali znajomi, Iron Gang, Vegas i Uranopolis też wydają się być słabsze od reszty stawki. Zakup których armii warto rozpatrzyć? Które armie polecacie najbardziej?
tommyray
Posty: 1302
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: tommyray »

Racuszny pisze: 27 sie 2020, 23:52 Zastanawia mnie, które armie najbardziej warto jest kupić. Poza podstawką mam już Stalową Policję, Sharrash i Mississippi; w planach jest zakup SMARTa, Nowego Jorku, Mephisto i Dancera - wszystkimi grałem i wszystkie mi się podobały.

No i tutaj pojawia się problem.

Taka Neodżungla bardzo podoba mi się tematycznie, ale prawie wszystkie gry, które nią rozegrałem kończyły się katastrofą - bez dociągnięcia dobrych żetonów ta armia po prostu nie działa, co dla mnie ją dyskwalifikuje. Z tego co mi opowiadali znajomi, Iron Gang, Vegas i Uranopolis też wydają się być słabsze od reszty stawki. Zakup których armii warto rozpatrzyć? Które armie polecacie najbardziej?
Vegas jest sporym twistem, ale słaba na poziomie mechanik, grywalności i słaba "fabularnie". Co do Iron Gang i Uranopolis - to jedne z relatywnie "nowszych" armii, a więc ocena ich przez pryzmat armii, które są ogrywane od wielu lat jest niemiarodajna. Oceniana jest tak naprawdę umiejętność grania nimi i prawdopodobnie ich trudność. Im wyższa "trudność" tym staje się "słabsza" w ocenie.
NeoJungle - moja ulubiona armia. Słowa złego nie powiem. Argument o losowości odnosi się do każdej armii. Przy niektórych armiach należy już w otwarciu rozłożyć jednostki planując dalszą grę.

Czynniki decydujące o skuteczności danej armi to oprócz obiektywnych danych jak mechaniki i jednostki to: stopień znajomości armii i jej mechanik, rozumienie armii przeciw której się walczy, to jak dobrze gra przeciwnik, oraz jaki on i my mamy dobór żetonów.
Pamiętam jak swego czasu rozegrałem kilkadziesiąt partii nowy jork vs stalowa policja. Co partia zamienialiśmy się armiami. Wszystkie przegrywałem - a miałem już kilkaset partii różnymi armiami za sobą, więc i spore doświadczenie! Gdybym przypadkiem rozegrał ten maraton tylko jedną armią to sam oceń co bym o niej napisał.
Krótko mówiąc - argument o "nie działaniu", słabości itp armii wynika po prostu z pewnych braków i nieumiejętności.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2020, 07:50 przez tommyray, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
EVOCATVS
Posty: 687
Rejestracja: 16 lis 2018, 22:20
Has thanked: 498 times
Been thanked: 155 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: EVOCATVS »

Najlepiej, to powolutku sobie wszystkie uzbierać :)
tommyray
Posty: 1302
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: tommyray »

GrzeL pisze: 01 cze 2020, 15:17 Portal opublikował instrukcję do Troglodytów.
Tła żetonów! Nareszcie zmiana (choć już i w Death Breath to wygląda dobrze) - zmiana względem tego wielkiego g jakie zaprezentowali przy Sand runners i Iron gang. O ile SR i IG to kwintesencja pstrokatej obrzydliwości, mordujacej grafikę, to Troglodyci są zrobieni świetnie. Nie wiem kto im to zaprojektował ale żądam ;) przeprojektowania SR i IG od nowa przez tego człeka! Przecież na to się nie da patrzeć...
shuji
Posty: 1280
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: shuji »

Racuszny pisze: 27 sie 2020, 23:52 Zastanawia mnie, które armie najbardziej warto jest kupić. Poza podstawką mam już Stalową Policję, Sharrash i Mississippi; w planach jest zakup SMARTa, Nowego Jorku, Mephisto i Dancera - wszystkimi grałem i wszystkie mi się podobały.

No i tutaj pojawia się problem.

Taka Neodżungla bardzo podoba mi się tematycznie, ale prawie wszystkie gry, które nią rozegrałem kończyły się katastrofą - bez dociągnięcia dobrych żetonów ta armia po prostu nie działa, co dla mnie ją dyskwalifikuje. Z tego co mi opowiadali znajomi, Iron Gang, Vegas i Uranopolis też wydają się być słabsze od reszty stawki. Zakup których armii warto rozpatrzyć? Które armie polecacie najbardziej?
Neodzungla, Vegas i uranopolis turniejowo nie istnieją. Wielu ludzi ich bardzo lubi, ale niestety są to armię które zdecydowana większość gier przegrywają. Najmocniejsze są Death Breath i Mephisto. Iron gang nie jest taki słaby, raczej gdzieś w tej średniej stawce.

Wszystko zależy na czym Ci zależy :) jak grasz towarzysko to może nie koniecznie na najmocniejszych armiach ale może ciekawych. Ostatecznie i tak kupisz wszystko :)
Awatar użytkownika
Racuszny
Posty: 21
Rejestracja: 26 gru 2014, 22:54
Has thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Racuszny »

tommyray pisze: 28 sie 2020, 07:44 NeoJungle - moja ulubiona armia. Słowa złego nie powiem. Argument o losowości odnosi się do każdej armii. Przy niektórych armiach należy już w otwarciu rozłożyć jednostki planując dalszą grę.
Neodżungla to tematycznie moja ulubiona armia i jej mechanika wydaje mi się być bardzo ciekawa, ale moje odczucia podzielają niemal wszyscy ludzie, których o to pytam: w tej armii bez szczęścia w dociągnięciu żetonów jest się na straconej pozycji. Macierz jest bardzo łatwo wyłączyć lub rozbić - żadna inna armia nie jest aż tak mocno zależna od tak łatwej to podważenia taktyki. Jeżeli taki SMART albo inna Stalowa Policja jest w kiepskiej pozycji po którejś z bitew, ciągle może się odbudować. Jeżeli moja Neodżungla była w kiepskiej pozycji po pierwszej bitwie, mogłem się właściwie już tylko poddać, bo wiedziałem, że nie mam szansy zbudować sensownie działającej macierzy, gdy moje pola otaczały szybsze, mocniej atakujące i wytrzymalsze jednostki przeciwnika.

Dam tej armii na pewno jeszcze szansę, ale na razie moje porażki nią były najpoważniejsze z wszystkich gier - zdarzyło mi się w jednej grze stracić sztab nie zadając przeciwnikowi ani jednej rany - nic takiego wcześniej mi się nigdy nie przytrafiło. ;)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

Czy ktoś planuje zakupić wydanie okolicznościowe z okazji Roku Molocha? Jak zapatrują się na tą wersję fani serii? Warto przepłacić zakładając, że teraz gram tylko na tablecie, a przydałaby się fizyczna wersja?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Grellenort
Posty: 356
Rejestracja: 29 wrz 2018, 22:53
Has thanked: 33 times
Been thanked: 100 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Grellenort »

Teoretycznie nie warto... Dlatego zakupiłem :lol:
Jeżeli nie jesteś jednym z najbardziej oddanych fanów gry, to zakup polecam wyłącznie, jeśli nie posiadasz dotąd "zwykłego" hexa. Limitowane wydanie nie ma w sobie nic, czego nie ma normalna podstawka i co by sprawiło, że odinstalowałbyś appkę na rzecz fizycznej wersji. Ot, ładniejsze cacko wydane stricte jako ukłon dla kolekcjonerów, co sugeruje limitowany (i zapewne jednorazowy) nakład.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

Grellenort pisze: 21 lis 2020, 11:56 Teoretycznie nie warto... Dlatego zakupiłem :lol:
I taka argumentacja jak najbardziej do mnie przemawia :) W edycji specjalnej podoba mi się plansza, pudełko z absolutnie rewelacyjną grafiką i ponoć perspektywiczna wypraska. Raczej jednak nie kupię wersji bezpośrednio od Portalu, bo figurka Borgo i artbook to dla mnie za mało, żeby aż tyle przepłacać.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Grzess0
Posty: 146
Rejestracja: 20 sty 2020, 15:25
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Grzess0 »

Mi w tej edycji właśnie najbardziej podoba sie grafika pudełka, jest świetna i ciekaw jestem tej kampanii :D a reszta jakoś bardzo sie nie zmienia (chociaż oznaczenie na żetonach pozwalające na gre moloch kontra moloch też wydaje sie dużym plusem ale to dla tych co mają obie wersje) i jeszcze w sumie są plansze żetonów do wszystkich frakcji co też jest fajne bo te składane z dodatków są średnie :/
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

Szkoda, że Portal nie postanowił wydać tej ekstra wersji wraz ze wszystkimi armiami. Nie wiem jak duży byłby koszt wydruku tych kilkuset żetonów, ale wolałbym to niż artbook czy tym bardziej niezbyt potrzebną figurkę. Cena mogłaby być wyższa w razie czego, a przynajmniej wszystko by było jedną całością. Podejrzewam, że Portal mógł mieć taki pomysł, ale z kalkulacji wyszło za drogo i mogli odpuścić.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
shuji
Posty: 1280
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: shuji »

RUNner pisze: 24 lis 2020, 21:18 Szkoda, że Portal nie postanowił wydać tej ekstra wersji wraz ze wszystkimi armiami. Nie wiem jak duży byłby koszt wydruku tych kilkuset żetonów, ale wolałbym to niż artbook czy tym bardziej niezbyt potrzebną figurkę. Cena mogłaby być wyższa w razie czego, a przynajmniej wszystko by było jedną całością. Podejrzewam, że Portal mógł mieć taki pomysł, ale z kalkulacji wyszło za drogo i mogli odpuścić.
Wydaje mi się ze decyzja podyktowana tym, że produkt jest kierowany do osób które już mają wszystkie dodatki i to logiczne założenie. Moim zdaniem to miałoby sens, gdyby wszystkie miały nowe grafiki, ale to już trochę roboty i nie można wziąć kasy drugi raz za to samo przy minimum wysiłku :)
zsuedama
Posty: 118
Rejestracja: 20 maja 2019, 20:59
Has thanked: 18 times
Been thanked: 43 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: zsuedama »

Jest raczej tak jak napisał kolega wyżej - jedynie gdyby zrobili alternatywne grafiki dla wszystkich armii to by miało sens, z tym że koszt zestawu byłby taki, że znając środowisko planszówkowe od razu by było wycie, że drogo.
Top: Blood Rage & Neuroshima Hex :)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

Niestety, muszę się zgodzić tym co napisaliście. Moja opinia powstała z punktu widzenia osoby, która nie ma fizycznego egzemplarza i ja chętnie bym się szarpnął na deluxa, ale pewnie takich osób nie ma za wiele.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
zsuedama
Posty: 118
Rejestracja: 20 maja 2019, 20:59
Has thanked: 18 times
Been thanked: 43 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: zsuedama »

Jak coś to jest w sklepie Portalu zestaw wszystkich armii do kupienia - na ile on jest konkurencyjny cenowo to nie wiem do końca, looknij sobie.
Top: Blood Rage & Neuroshima Hex :)
shuji
Posty: 1280
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: shuji »

zsuedama pisze: 25 lis 2020, 08:54 Jak coś to jest w sklepie Portalu zestaw wszystkich armii do kupienia - na ile on jest konkurencyjny cenowo to nie wiem do końca, looknij sobie.
tak samo się opłaca jak kupowanie w normalnych sklepach pojedynczo a można sobie rozłożyć w czasie więc interes średni :)
Ale ogólnie to słuszna uwaga, że gdyby ten box zawierał wszystkie armie to niczym by się nie różnił od zakupu boxa + oddzielnie wszystkich armii. A tylko by odpadła część klientów, którzy nie potrzebują armii a to na pewno główny target tego boxa, więc tym bardziej byłoby to bez sensu.
Ewentualnie dobra cena na wszystko razem miałaby sens to łączyć w jeden produkt, ale umówmy się- 22 zł za armie to nie jest dużo, można kupować pojedynczo, a nie wyskakiwać z 5 stówek albo więcej na raz.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

Dlaczego armia Doom’s Day Machine nie jest traktowana jako armia turniejowa? Przecież nie jest jakoś szczególnie przegięta czy słaba.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Tomzaq »

Bo można zrobić perpetum mobile z modułów :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

A można nieco jaśniej? ;) Zagrałem tą armią kilkanaście starć na tablecie przeciw AI i jeszcze nie znam jej wszystkich możliwości.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
zsuedama
Posty: 118
Rejestracja: 20 maja 2019, 20:59
Has thanked: 18 times
Been thanked: 43 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: zsuedama »

Przy odpowiednim ustawieniu żetonów możesz ułożyć combo w postaci nieskończonego ataku co jest problematyczne i nie zaadresowane w zasadach - to jest chyba główny powód.
Top: Blood Rage & Neuroshima Hex :)
shuji
Posty: 1280
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: shuji »

zsuedama pisze: 26 lis 2020, 07:41 Przy odpowiednim ustawieniu żetonów możesz ułożyć combo w postaci nieskończonego ataku co jest problematyczne i nie zaadresowane w zasadach - to jest chyba główny powód.
Wydaje mi się, że to nie jest rozstrzygające w tej armii. To znaczy w pewnym sensie jest, ale temat jest głębszy. O ile samo nieskończone kombo dałoby się rozstrzygnąć na poziomie zasad/faq to ta armia po prostu nie była testowana i balansowana. Zaprojektowana została jako promocyjna i taka została.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: RUNner »

A jak ona wypada na tle pozostałych armii?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
shuji
Posty: 1280
Rejestracja: 23 kwie 2014, 19:47
Has thanked: 36 times
Been thanked: 219 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: shuji »

szczerze mówiąc, to widziałem w grze kilka razy doomsdaya ale to właśnie dlatego, że interesowały mnie tylko turniejowe tematy. Możesz sobie zobaczyć wyniki 1 i 2 ligi dowódców. W 1 jest wyższy poziom, ale do połowy grał doomsdayem dzieciak (<10 lat), później już dobry zawodnik, więc wyniki będą trochę skrzywione. W drugiej lidze też gra chyba osoba poniżej 10 lat doomsdayem, ale wiem, że ogarnia grę. Sporo statystyk jest też na francuskiej stronie (link poniżej). Najprężniej obecnie działa liga online, ale tam doomsday też jest zbanowany.

wynik ligi 1 : https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =464970727

wyniki ligi 2: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =464970727

statystyki francuskie: https://neuroshima-hex.azharis.fr/matchup.html
Awatar użytkownika
Leser
Posty: 1737
Rejestracja: 22 lut 2009, 23:38
Lokalizacja: pod - Warszawa
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1407 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: Leser »

RUNner pisze: 26 lis 2020, 08:54 A jak ona wypada na tle pozostałych armii?
Wg mnie zarówno stara, jak i nowa edycja DDM są niezwykle potężne. Swego czasu na apce robiłem sobie challenge, by pokonać Doomsdaya każdą armią i w niektórych przypadkach było to niełatwe. Oczywiście w Neuroshimie dość łatwo popaść w torowe myślenie. Ja nigdy nie grałem na poziomie turniejowym, może z perspektywy bardziej zaawansowanych graczy armia nie jest tak mocna.

EDIT: Dodam, że DDM to jedna z moich ulubionych armii. Kombosy, które można nią zmontować są bardzo satysfakcjonujące.
I rozjarzam się na mgnienie w uśmiechu z tych, co to trzeba mieć ten polor we krwi, żeby zmieścić bez pośpiechu pozdrowienie mimo energicznego pośpiechu przecież.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Post autor: GrzeL »

Podczas wczorajszego PortalConu zapowiedziano nowy dodatek Bestie:
Portal Games pisze:
  • Mechanika friendly fire, która może doprowadzić do zniszczenia własnych jednostek
  • Wyższa inicjatywa od pozostałych frakcji, specjalna inicjatywa atakowania w momencie śmierci jednostki oraz dodatkowa broń obosieczna
Autorka armii: Joanna Kijanka
Przewidywana data oficjalnej premiery: jesień 2021
Spoiler:
ODPOWIEDZ