Neuroshima Hex! (Michał Oracz)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj

Post autor: Senthe »

O :/
To ja już chyba wolałam tereny od tych beznadziejnych terminali, niech to ;/
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj

Post autor: jolietjake »

Nie będę się wypowiadał, bo jeszcze nigdy nie udało mi się zagrać w nic z terenami i tylko dwie partyjki z terminalami (ale bez chain reaction cards jeszcze). Terminale były całkiem ciekawym urozmaiceniem, coś nowego. Ale oceniać będę jak więcej coś nimi pogram.
Joliet Jake na BGG
Przemekk84
Posty: 3
Rejestracja: 21 sty 2013, 20:40

Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj

Post autor: Przemekk84 »

Ale temat rozgorzał :) Mam podstawkę i interesuje mnie zakup Duela. Ciekawość moja jest duża, więc zastanawiałem się jak będzie wyglądać kombinacja duela z stalową policją.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj

Post autor: jolietjake »

Szczerze mówiąc nie testowałem jeszcze Vegas (z Duela) vs Stalowa Policja. Stalowa opiera się na wspomaganiu swoich jednostek modułami i własnie dużej ilości tych drugich - a to może kiepsko działać dla Vegas, który polega na przejmowaniu jednostek przeciwnika. (Ale nie wiem, tak jak mówie, nie próbowałem). Ogólnie polecam testowanie wszystkich armii z wszystkimi, bo każda coś w sobie ma, ale osobiście radziłbym zacząć od zakupu Stalowej, Nowego Jorku i świetnej Neodżungli. Duel i Dancer w drugiej kolejności.
Joliet Jake na BGG
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj

Post autor: Senthe »

Jak dla mnie to jeśli chodzi o kolejność, byłoby coś takiego:
- NY
- Stalowa
- Neodżungla
- Dancer
- Smart
- Vegas
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj

Post autor: jolietjake »

Haha, widzę, Senthe, że strasznie hejtujesz tego Duela i jego armie ;) a próbowałaś je dobrze? Wiem, że może lekko odpychają gorszymi rysunkami i szaroburą nieatrakcyjną kolorystyka - ale są naprawde czymś ciekawym, dla mnie mają większą wartość niż Dancer, którego wyżej oceniłaś. Nie wiem czy Smart nie jest ciekawszy nawet od Nowego Jorku - klasyczna armia, w której niuansami a nie wielkimi zmianami odróżnili ją od innych (tak jak w armiach z podstawki). Cecha Sztabu daje tu ogromną zabawę i zmianę strategii gry, polecam! A no do Vegas trzeba się przekonać, armia dla ambitnych, ciężka na początku, sam nie mogę powiedzieć, żebym ją już odbrze ograł...
Joliet Jake na BGG
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj

Post autor: Senthe »

Smart jest jeszcze w miarę spoko, nawet w moim stylu, ale Vegas to kompletna porażka - przy odpowiednim hacku nie da się z nią przegrać. Dodatkowo kompletnie nie odpowiada mi koncepcyjnie (przejmowanie jednostek), wydaje się bardzo losowa i bezsensowna na dłuższą metę.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj

Post autor: jolietjake »

Jak słysze jak zupełnie zmieniają się armie Hexa w trakcie testów (np to że Smart jednak nie lata :( ) i jak są dopieszczane i jak Portalowcy podchodzą do dopracowania tych armii poważnie, że od Stalowej Policji zdążyli już odrzucić dwie armie z tego co wiem, bo nie były zadowalające, to jakoś ciężko mi uwierzyć, żeby jakaś z wydanych mogła być niezbalansowana albo bezsensowna na dłuższą metę :wink: a co to niby za hack? :wink:
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj

Post autor: Jan Madejski »

Senthe pisze:Smart jest jeszcze w miarę spoko, nawet w moim stylu, ale Vegas to kompletna porażka - przy odpowiednim hacku nie da się z nią przegrać. Dodatkowo kompletnie nie odpowiada mi koncepcyjnie (przejmowanie jednostek), wydaje się bardzo losowa i bezsensowna na dłuższą metę.
Nie cierpię Vegas i, moim zdaniem, jest to słaba armia (zresztą to kontrolka, tak jak Steel Police, a ja nie przepadam za takim graniem), ale np. nieposiadającą strzelających jednostek Neodżunglę potrafi, przy odrobinie szczęścia, rozwalić bez otrzymania żadnej rany.

Osobiście poleciłbym armie w takiej kolejności: Podstawka -> Neodżungla -> Smart -> Nowy Jork -> Dancer -> któraś z nudnych i nieciekawych kontrolek ;)
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj

Post autor: Senthe »

@jolietjake

Hack wygląda tak (jak ktoś nie chce sobie psuć przyjemności, niech nie czyta):
Spoiler:
Oczywiście, można próbować walczyć z tą strategią, ale IMO w większości przypadków Vegas będzie skazane na porażkę.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj

Post autor: jolietjake »

Jan Madejski pisze:Nie cierpię Vegas i, moim zdaniem, jest to słaba armia (zresztą to kontrolka, tak jak Steel Police, a ja nie przepadam za takim graniem))
Kontrolka? Mogę prosić o wyjaśnienie pojęcia? :wink:
Senthe pisze:Hack wygląda tak...
Tak jak mówiłem, niewiele zdążyłem Vegasem pograć i przyznam się bez bicia, że takich wysublimowanych stretegii jeszcze z nim nie próbowałem. No to zmotywowałaś mnie do kilku partyjek Vegasem :D
Senthe pisze:Oczywiście, można próbować walczyć z tą strategią, ale IMO w większości przypadków Vegas będzie skazane na porażkę.
Obrazek
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj

Post autor: Jan Madejski »

"Kontrolka" = armia, która gra defensywnie, starając się kontrolować sytuację na planszy, poprzez eliminację jednostek przeciwnika, przejmowanie ich, wyłączanie z walki, przemieszczanie, kontrowanie akcji ofensywnych itp. Jednocześnie sama ma zazwyczaj słabą siłę ofensywną i nieliczne sposoby na decydujące uderzenie, kiedy już całkowicie zwiąże oponentowi ręce.
Spoiler:
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj

Post autor: Senthe »

@Jan
Spoiler:
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
jolietjake
Posty: 849
Rejestracja: 21 lip 2012, 11:28
Lokalizacja: Warszawa / Sosnowiec
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj

Post autor: jolietjake »

Jan Madejski pisze:"Kontrolka" = armia, która gra defensywnie, starając się kontrolować sytuację na planszy, poprzez eliminację jednostek przeciwnika, przejmowanie ich, wyłączanie z walki, przemieszczanie, kontrowanie akcji ofensywnych itp. Jednocześnie sama ma zazwyczaj słabą siłę ofensywną i nieliczne sposoby na decydujące uderzenie, kiedy już całkowicie zwiąże oponentowi ręce.
Nazywanie Stalowej Policji w takim razie armią defensywną jest dla mnie niedocenieniem jej możliwości kombowania i zmasowanych ataków. Moduły nastawione są na atak, a jednostki nie są ani za szybkie, ani za wytrzymałe, więc nie wydaję mi się, żeby to była "kontrolka"
Joliet Jake na BGG
Awatar użytkownika
tekknoboy
Posty: 420
Rejestracja: 20 lip 2011, 09:07
Has thanked: 17 times
Been thanked: 50 times

Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj

Post autor: tekknoboy »

W odpowiedzi na łączenie duela i stalowej to nie ma żadnego problemu, tak jak pisali poprzednicy - wszystko można elegancko łączyć.
Sam często grając ze znajomymi proszę jakąś postronną osobę (typu mama czy brat, który jest niestety antyplanszówkowcem) żeby wybrali mi armie wg kolorów (a mam to szczeście posiadać wszystkie możliwe). Tym sposobem trafić się mogą totalnie każde zestawienia, a ja jak na razie nie narzekam na zbyt częste granie którąkolwiek armią.

A co do kolejności zakupów, to cieszę się, że mnie udało się kupić dodatki w kolejności w jakiej się pokazały, bo teraz wybierać chyba miałbym ciężko. W sensie, na pewno skończyłbym z całym kompletem, ale nie wiem od czego bym zaczął.
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: Neuroshima Duel i stalowa policaj

Post autor: Jan Madejski »

jolietjake pisze:
Jan Madejski pisze:"Kontrolka" = armia, która gra defensywnie, starając się kontrolować sytuację na planszy, poprzez eliminację jednostek przeciwnika, przejmowanie ich, wyłączanie z walki, przemieszczanie, kontrowanie akcji ofensywnych itp. Jednocześnie sama ma zazwyczaj słabą siłę ofensywną i nieliczne sposoby na decydujące uderzenie, kiedy już całkowicie zwiąże oponentowi ręce.
Nazywanie Stalowej Policji w takim razie armią defensywną jest dla mnie niedocenieniem jej możliwości kombowania i zmasowanych ataków. Moduły nastawione są na atak, a jednostki nie są ani za szybkie, ani za wytrzymałe, więc nie wydaję mi się, żeby to była "kontrolka"
Prawie wszystkie jednostki Policji mają jakąś cechę, która sprzyja im obstrukcji przyjemnej, agresywnej rozgrywki ;) : sędzia z odbiciem, odpychacze, sieci, zniszczenie jednostki przy dołożeniu executionera, do tego terror i zdolność HQ... Nie mówię, że nie ma potencjału ofensywnego, ale charakterem armii jest, moim zdaniem, właśnie kontrolowanie i spowalnianie rozgrywki. Mi dużo większą przyjemność daje atak Neo z inicjatywą 5 za 5 obrażeń, albo sprytne przemieszczanie strzelców Borgo.

Jeszcze dodam, że definicja kontrolki była bardziej ogólnikowa- w NS Hex gra jest zbyt dynamiczna i krwawa, by sens miała armia spełniająca wszystkie założenia definicji.
OGL
Posty: 34
Rejestracja: 07 lut 2013, 00:11
Has thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki

Post autor: OGL »

Mój problem dotyczy tematu, więc chyba nikt się nie obrazi za odkopanie.

Chodzi mi o stalową policję. Uwielbiam grać tą frakcją, tylko po prostu nie wiem jak. Nie mam pojęcia jak używać jednostek i jakie mają przeznaczenie na polu walki. Słabo sobie radzę z używanie stalowej sieci, ale to już chyba wymaga praktyki, bo przynajmniej w teorii wiem jak z niej korzystać(artykuł wydawnictwa portal dt. stalowej policji. Ale niewiele mi on pomógł. Może przez sposób w jaki został napisany?). Również nie pogardziłbym poradami jak grać z poszczególnymi frakcjami.
Wiem że nie ma uniwersalnego remedum w neuroshimie hex, ale jestem stosunkowo młody w tej grze, więc porady, głównie te szczegółowe nie były by zmarnowane. Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich!
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1355
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 21 times
Been thanked: 264 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki

Post autor: Portal Games »

Na stronie Wydawnictwa Portal znajduje się artykuł poświęcony taktyce gry Stalową Policją, zachęcam do lektury, być może pomoże to w rozgryzieniu najlepszych zagrań.

http://www.wydawnictwoportal.pl/produkt ... a-policja/
Senthe
Posty: 1719
Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Neuroshima Hex - Strategie, Taktyki

Post autor: Senthe »

@OGL
Może pomoże Ci moja recenzja, popełniona jakiś czas temu, powinieneś w niej znaleźć parę wskazówek.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Awatar użytkownika
Gothik
Posty: 490
Rejestracja: 02 sty 2012, 12:36
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 6 times
Been thanked: 34 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Gothik »

Z planów wydawniczych Portalu:

Sharash

Do Neuroshimy Hex wkraczają inteligentne szczury, znane z podręcznika Neuroshima RPG oraz z 51. Stanu. Sharrash to tajemnicza i świetnie zorganizowana społeczność zmutowanych, obdarzonych nieludzką inteligencją szczurów Autorem nowej armii jest Michał Oracz, a jej cechą szczególną jest jej duża mobilność, nastawienie na walkę wręcz oraz nowy rodzaj strzału (moździerz!).

Premiera: marzec 2013
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1355
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 21 times
Been thanked: 264 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

Pierwsza relacja z rozgrywek nową armią... http://kobel-radzionkow.pl/2-pozostale/30-sharrash
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1355
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 21 times
Been thanked: 264 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1355
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 21 times
Been thanked: 264 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

Na łamach marcowego wydania magazynu Gwiezdny Pirat znajduje się obszerna dawka artykułów poświęconych grze Neuroshima Hex. Na czytelników czekają:
- hexogłówki,
- recenzja armi fanowskiej (Fireman)

Zapraszamy do lektury. Gwiezdny Pirat w formacie PDF znajdziecie na stronie wydawnictwa Portal:
http://www.wydawnictwoportal.pl/2013/03 ... -pirat-58/
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1355
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 21 times
Been thanked: 264 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Portal Games »

Na stronie wydawnictwa Portal pojawiła się dziś instrukcja do armii Sharrash.
Instrukcja dostępna jest zarówno w formie pliku PDF jak i w formie krótkiego filmu wyjaśniającego wszystkie nowe zdolności armii.

Zapraszamy na stronę wydawnictwa:
http://www.wydawnictwoportal.pl/2013/03 ... -sharrash/
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Neuroshima Hex

Post autor: Bea »

Czym się różni nowa edycja Neuroshimy Hex od starej?
ODPOWIEDZ