Strona 28 z 77

Re: Neuroshima Hex

: 07 maja 2013, 18:15
autor: Portal Games
Zachęcam do lektury nowego Gwiezdnego Pirata, w którym dla fanów NS HEX przygotowaliśmy:
- dziennik projektanta poświęcony armii Sharrash,
- galerię armii Sharrash,
- dwie nowe hexogłówki

Numer można pobrać w formacie PDF lub obejrzeć online w serwisie Issue. http://portalgames.pl/pl/gwiezdny-pirat/

Re: Neuroshima Hex

: 09 maja 2013, 10:22
autor: MataDor
Dopiero kupiłem grę i w weekend planuje zagrać po raz pierwszy w 3 graczy. Dotąd grałem tylko na iPadzie vs AI. Możecie mi podpowiedzieć jakim wariantem najlepiej grać w 3 ?

1) tak jak normalnie, czyli baza ma 20 pkt wytrzymalosci i ten gracz który na koniec ma ich najwiecej wygrywa
2) każda baza ma nieskonczoną ilośc pkt wytrzymałosci i wygrywa ten gracz który zada najwiecej dmg pozostałym przeciwnikom

Chcę odrazu pokazać najlepszy wariant kumplom zeby sie wkręcili :) mi po sprawdzeniu gry na iPadzie bardzo się spodobała

Re: Neuroshima Hex

: 09 maja 2013, 10:36
autor: donmakaron
Wariant pierwszy mi się osobiście bardziej podoba, bo można doprowadzić do eliminacji jednego z graczy. Ale może być to też powód, dla którego grający pierwszy raz może się zrazić do gry.

Re: Neuroshima Hex

: 09 maja 2013, 10:38
autor: Kolejarz
Hex na trzech to najgorszy wariant, ale da się grać. Ogółem w każdą liczbę graczy lepiej sprawdza się inne rozwiązanie:

- Na dwóch normalnie na wytrzymałość sztabu.
- Na czterech najlepiej w parach na punkty, za obrażenia zadane sztabom przeciwników. Można się dogadać, czy dobicie do 40 to natychmiastowe zwycięstwo, czy zawsze gra się do końca żetonów, ja wolę pierwszy wariant.
- Na trzech warto spróbować... wampira. Zadanie obrażenia odejmuje punkt przeciwnikowi i jednocześnie dodaje nam. Nie ma więc sytuacji, gdy dwóch się bije, a trzeci korzysta, albo dwóch atakuje jednego. Trzeba cały czas uważać.

Nie spodziewaj się jednak cudów po grze na trzech graczy. Hex to dwuosobówka przede wszystkim. Tak też są zbalansowane armie.

Re: Neuroshima Hex

: 09 maja 2013, 11:33
autor: Senthe
MataDor pisze:Możecie mi podpowiedzieć jakim wariantem najlepiej grać w 3 ?
Wyrzuć jednego gracza i niech grają pozostali dwaj.
Jeżeli chcesz wkręcić kumpli, to np. oni grają, a Ty doradzasz i pomagasz.
Granie na trzech to TRAGEDIA i wątpię, by kogoś przekonało do tej gry...

Re: Neuroshima Hex

: 09 maja 2013, 11:41
autor: Galatolol
Wg mnie we trzech na punkty (do 20) super się gra. Trzeba tylko wybrać odpowiednie armie.

Re: Neuroshima Hex

: 09 maja 2013, 11:43
autor: jolietjake
MataDor pisze:Dopiero kupiłem grę i w weekend planuje zagrać po raz pierwszy w 3 graczy. Dotąd grałem tylko na iPadzie vs AI. Możecie mi podpowiedzieć jakim wariantem najlepiej grać w 3 ?

1) tak jak normalnie, czyli baza ma 20 pkt wytrzymalosci i ten gracz który na koniec ma ich najwiecej wygrywa
2) każda baza ma nieskonczoną ilośc pkt wytrzymałosci i wygrywa ten gracz który zada najwiecej dmg pozostałym przeciwnikom

Chcę odrazu pokazać najlepszy wariant kumplom zeby sie wkręcili :) mi po sprawdzeniu gry na iPadzie bardzo się spodobała
Tak jak pisali poprzednicy - Hex to gra dwuosobowa. To, że można grać w więcej osób to wariant dodatkowy i zgadzam się, że wypada słabo. Do tego czym więcej graczy, tym gra jest bardziej chaotyczna, niezbalansowana i co wazne bardzo losowa. No i dochodzi problem zmawiania się dwóch kontra jeden w grze 3-osobowej. Wariant 2 niby temu zapobiega, ale gdy ktoś zaznajomiony z Hexem siądzie do tego wariantu to zaskoczy go jak bardzo gra jest inna i jak wywraca do góry nogami sposób myslenia w niektorych sytuacjach :wink:

Tak więc jeśli chcesz im pokazać jaki Hex jest swietny to pokaż od najlepszej strony i lepiej kibicuj kumplom albo wydrukuj drugą 19-hexową planszę, zaproś trzeciego kumpla i grajcie symultanicznie dwie gry za pomocą 4 armii z podstawki :wink:

Re: Neuroshima Hex

: 09 maja 2013, 12:56
autor: Leser
jolietjake pisze: zaproś trzeciego kumpla i grajcie symultanicznie dwie gry za pomocą 4 armii z podstawki :wink:
Niedawno sprawdzałem opcję gry w taki sposób - wrażenia z wszech miar pozytywne, a napięcie towarzyszące rozgrywce jeszcze większe =)

Re: Neuroshima Hex

: 12 maja 2013, 13:41
autor: Baartoszz
Leser pisze:
jolietjake pisze: zaproś trzeciego kumpla i grajcie symultanicznie dwie gry za pomocą 4 armii z podstawki :wink:
Niedawno sprawdzałem opcję gry w taki sposób - wrażenia z wszech miar pozytywne, a napięcie towarzyszące rozgrywce jeszcze większe =)
Wcale nie :wink:
Graliśmy przecież we trzech za pomocą 6 armii w 3 partie symultanicznie. Dzięki temu wszyscy gracze grali podwójnie. Mam tak samo pozytywne odczucia co do grania w ten sposób :)

Re: Neuroshima Hex

: 20 maja 2013, 12:45
autor: Portal Games
Serwis GameTroll TV opublikował recenzję gry Neuroshima Hex:

http://www.youtube.com/watch?v=77YZskDu ... 3Q&index=1

Re: Neuroshima Hex

: 20 maja 2013, 13:11
autor: Borek224
@Wydawnictwo Portal

Czy są jakieś pomysły/plany wydania całego HEXa w postaci BigBox-a? Bo aktualnie mój egzemplarze (wszystkie wydane armie) jeżdżą na każdy obóz i biwak, był grany w każdych możliwych warunkach (na słońcu, w wilgotnym namiocie w czasie burzy...), pił nie jeden rodzaj napoju wylanego na planszę i przeszedł odpowiednie crash testy (młodzi harcerze to nie jest grupa cackająca się z elementami ;) ) i po prostu rzadko kiedy mam go w domu.

...więc myślę nad zakupem nowej kopii gry i armii (takiej domowej) a możliwość zakupu jej w jednym kawałku w jednym pudełku i (ideał) z przegródkami byłoby super.

Re: Neuroshima Hex

: 20 maja 2013, 13:20
autor: Senthe
O, to jest dobry pomysł! :D

Re: Neuroshima Hex

: 20 maja 2013, 14:25
autor: kwiatosz
Wydanie na dziesięciolecie to jeszcze trochę, chyba że przedsprzedaż ;)

Re: Neuroshima Hex

: 20 maja 2013, 14:51
autor: Portal Games
Nie planowaliśmy czegoś takiego jak big box, ale skrzętnie notujemy pomysł i kto wie, kto wie...

Re: Neuroshima Hex

: 20 maja 2013, 15:24
autor: Wassago
Big Box jest mało praktyczny, bo ile tego się sprzeda?
Lepsze byłoby jakieś specjalne wydanie podstawowej z odpowiednia wypraską która zmieści wszystkie aktualne armie i jeszcze przyszłe. Czy coś w tym stylu + jakieś dodatkowe żetony do gry :D

Re: Neuroshima Hex

: 20 maja 2013, 15:58
autor: Baartoszz
Wassago pisze:Big Box jest mało praktyczny, bo ile tego się sprzeda?
Jeśli wrzucą tam Doomsdaya, Mephisto i jeszcze jakąś jedną nową armię, która będzie dostępna wyłącznie w Big Boksie, to gwarantuję Ci, że sprzeda się wyśmienicie :)

Poza tym na pewno wielu graczy chciałoby mieć wszystkie armie takie same, bo w tym momencie kafle są różnych grubości, a jeśli ktoś ma różne wydania, to różnią się jeszcze innymi szczegółami, może bardzo to nie przeszkasza, ale Big Box jest dla fanów, a tacy lubią mieć takie rzeczy dopieszczone.
Wassago pisze:Lepsze byłoby jakieś specjalne wydanie podstawowej z odpowiednia wypraską która zmieści wszystkie aktualne armie i jeszcze przyszłe. Czy coś w tym stylu + jakieś dodatkowe żetony do gry :D
12 armii w tym momencie w pudełku od podstawki mieści się wyłącznie bez wypraski. Żeby tam wsadzić wypraskę i jeszcze zrobić kolejne miejsca potrzeba by zwiększyć pudło, a to już się robi Big Box. A nikt nie będzie sprzedawał/kupował 4 armii w Big Boksie.

Re: Neuroshima Hex

: 20 maja 2013, 18:08
autor: tomb
Big Box Neuroshimy? - wchodzę w to.

Pewnie, jeśli już, to realna jest wersja ekonomiczna a'la Carcassonne, czyli podstawka + dodatki w jednym pudle. Wszystko ujednolicone, w większym kartonie, z miejscem na przyszłe (i ewent. fanowskie) armie to byłoby coś.
A marzeniem jest wersja lux - żetony terenu z Bab(e)la, materiały ze strony, scenariusze, cuda na kiju... Wiem, że nie ma co się rozpędzać, ale NHex to gra, która nas przeżyje i dla niej coś takiego warto zrobić...

Pożyjemy, zobaczymy...

Re: Neuroshima Hex

: 20 maja 2013, 18:30
autor: Peter128
TomB pisze: A marzeniem jest wersja lux - żetony terenu z Bab(e)la, materiały ze strony, scenariusze, cuda na kiju... Wiem, że nie ma co się rozpędzać, ale NHex to gra, która nas przeżyje i dla niej coś takiego warto zrobić...
+10

Re: Neuroshima Hex

: 20 maja 2013, 18:34
autor: Senthe
Rozmarzyliśmy się, ale jednak najpierw uprzejmie prosiłabym o dokończenie Neuroshimy Hex na PC. :P

Re: Odp: Neuroshima Hex

: 20 maja 2013, 19:25
autor: powermilk
siawq pisze:....... i czy w wersji na androida będą brakujące armie z oficjalnych wydań?
Kiedyś Pancho napisał, że jest w planach, ale nie jest priorytetem.

A co do wersji Big Box, to mi się marzą takie szyny na żetony. Widziałem gdzieś fanowskie samoróbki, do trzymania żetonów i wyciągania podczas rozgrywki.

Re: Neuroshima Hex

: 21 maja 2013, 13:03
autor: Hiu
Do wydania big box'a nie musi byc okragla 10 rocznica... moze byc okragla inaczej :) chetnych juz widze...
Jakies custom solution w pudelku - do skladowania armii - jak najbardziej!

Re: Neuroshima Hex

: 22 maja 2013, 14:09
autor: Karit
Mam pytanie do Portalu:

Czemu na BGG nie ma stworzonego dodatku Neodżungli i Nowego Yorku? Rozumiem że jest Babel 13 ale jak sami informujecie na stronie nie będzie on już wznawiany, a wchodzące w jego skład 2 armie są od dawna sprzedawane osobno. Nie rozumiem więc czemu nie stworzono/dodano tych dodatków...

Re: Neuroshima Hex

: 03 cze 2013, 00:05
autor: Senthe
Kontynuacja rozmowy z wątku o zasadach: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 40#p436340
jolietjake pisze:
Senthe pisze:Bo "najnowsza edycja" tak naprawdę pochodzi z pradziejów ok. roku 2008.

Co do erraty/FAQ, to "ma być". W zasadzie to ma być instrukcja napisana od nowa. Tyle że nie wiadomo, kiedy...

Podstawka NH w ogóle ma teraz taki sobie support (nie licząc oczywiście świetnych armypacków), zastanawiam się, kiedy w końcu pojawi się jej reedycja i jakaś aktywność ze strony wydawnictwa. Może czegoś więcej uda się dowiedzieć na Portalkonie... Ostatecznie podobno mamy rok Neuroshimy Hex :P
Przecież rok Hexa był w 2012? :wink:
Yyy... To teraz już nie jest 2012?!
:lol:
Hm, może czekają aż skończy się nakład? I wtedy zaczną jakoś znów promocję i odświeżenie tematu? Boję się tylko, że zrobią 3ed i szlag trafi spójność starych i nowych dodatków.
E, raczej nic ich nie trafi, za dużo się ich porobiło.
A tak swoją drogą. Może skoro i Duel chyba będzie wznowiony tak jak Babel13 armypackami (na nowej stronie już są grafiki pudełeczek), to może i podstawka będzie sprzedawana jako tanie pudełko z planszą i z Hegemonią i Molochem, a Posterunek i Borgo jako armypacki? :D

Szczerze mówiąc wolałem wcześniejszy typ dodatków: duże pudlo z piękną okładką, a oprócz 2 armii jeszcze jakieś urozmaicenie. I cenowo jak za 2 army packi.
No proszę, wg mnie te dodatki były naprawdę wyjątkowo do bani ;)

Re: Neuroshima Hex

: 03 cze 2013, 05:39
autor: powermilk
No proszę, wg mnie te dodatki były naprawdę wyjątkowo do bani ;)
Z tą opinią o Duelu jeszcze się zgodzę. Ale Babel13 według mnie był bardzo dobrym dodatkiem. Ja się dobrze bawiłem przy kampaniach oraz neodżunglą w tworzeniu macierzy, czy Nowy Jorkiem strzelając z wyrzutni rakiet. No, ale taka prawda, że ani ty, ani ja nie jesteśmy wyrocznią.

Re: Neuroshima Hex

: 03 cze 2013, 08:25
autor: jolietjake
Senthe pisze: No proszę, wg mnie te dodatki były naprawdę wyjątkowo do bani ;)
Ale mówisz o sposobie wydania czy o jakości nowych armii i terenów/terminali?