Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: alpha »

Sklep nie chce uwzględnić reklamacji?
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
Awatar użytkownika
hipcio_stg
Posty: 1801
Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
Has thanked: 77 times
Been thanked: 334 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: hipcio_stg »

Rafal_Kruczek pisze: 21 mar 2019, 11:30 Co zrobić gdy w grze karcianej z ponad 200 kart. wszystkie karty są wygięte w luk?
Włożyć w koszulki i grać.
kropka75
Posty: 58
Rejestracja: 06 mar 2018, 10:40
Been thanked: 3 times

Re: Agricola

Post autor: kropka75 »

mst pisze: 10 kwie 2009, 07:31 Mail do Wydawnictwa z prośbą o dosłanie brakujących elementów powinien załatwić sprawę. :)
W przypadku Fullcap Games niekoniecznie.

Upadli chyba. Kupiłam u nich grę, przy wyprzedaży. Cisza. Czytają moje wiadomości i nawet nie odpiszą, żebym się w D4 pocałowała. :/
Babik
Posty: 245
Rejestracja: 08 maja 2013, 18:55
Lokalizacja: Kołobrzeg
Has thanked: 214 times
Been thanked: 72 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Babik »

W moim egzemplarzu Posiadłości Szaleństwa 2 ed., przytrafiło się fabryczne złamanie z przemieszczeniem, u Gwiezdnego Pomiotu. Jeden mail do Galakty, w dodatku napisany w niedzielę, a dziś cała i "zdrowa" figurka jest już u mnie. Pełen profesjonalizm, podziękowania dla Galakty.
"Życie społeczne wyposażone jest w ponadbiologiczne formy użyczające mu wyższe wartości w postaci zabaw lub gier. W nich właśnie społeczeństwo wyraża swoje poglądy na świat i życie".
Johan Huizinga, Homo ludens
gregoff
Posty: 789
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 514 times
Been thanked: 153 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: gregoff »

Lord of Hellas

Po otwarciu pudełka okazało się ze Athena ma ulamaną nogę w stopie (ta tylnia). Chyba jakieś naprężenie wystąpiło bo jak próbuje ją ułożyć normalnie to widzę jak w miejscu gdzie wchodzi (3 element z korpusem) jest strasznie ciasno.

Czy ktoś miał podobny przypadek? Jak do tego Phalanx podchodzi? Czy pozostał mi super glue i ewentualnie trochę podgrzać ten element wyżej aby nie było tych naprężeń?
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Awatar użytkownika
Kondzio167
Posty: 241
Rejestracja: 13 mar 2012, 23:28
Has thanked: 70 times
Been thanked: 42 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: Kondzio167 »

Chciałem ponownie pochwalić GALAKTE.

Wybrakowana figurka do Posiadłości Szaleństwa 2ed. dotarła w kilka dni :)
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: REBEL.pl »

Świetna recenzja Tycjana dla Res Arcana.

Rebel jest tylko polskim wydawcą, więc bez zbędnej skromności podkreślamy - Tom zrobił majstersztyk. Pozycja obowiązkowa do wypróbowania, optymalizator dla graczy z wysoką krzywą uczenia. Jakość wydania na najwyższym poziomie. Gra regularnie okupuje TOP listy hotness na BGG.

Obrazek
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 699
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 107 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Largo »

Wiadomo może na kiedy planujecie polską edycję?
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 991
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 990 times
Been thanked: 433 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: KurikDeVolay »

@Rebel, Macie kosę z moją żoną. Kupię, ale powiem że to wasza wina... Nie patrzyłem wcześniej na ten tytuł, ale po zerknięciu w recenzję, jestem przekonany. Nie jest tak szpetna jak RftG, można się powolutku w kręcić w pojedynkowy engine builder, a to wydanie... Wygląda na poziom 10/10.
Awatar użytkownika
wolf_kain
Posty: 44
Rejestracja: 14 kwie 2017, 07:51
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: wolf_kain »

Largo pisze: 19 kwie 2019, 09:57 Wiadomo może na kiedy planujecie polską edycję?
Podpinam się do pytania. Czy jesteście w stanie podać chociaż konkretny kwartał roku ?
Awatar użytkownika
REBEL.pl
Posty: 1468
Rejestracja: 29 paź 2008, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 199 times
Been thanked: 740 times
Kontakt:

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: REBEL.pl »

wolf_kain pisze: 19 kwie 2019, 11:28
Largo pisze: 19 kwie 2019, 09:57Wiadomo może na kiedy planujecie polską edycję?
Podpinam się do pytania. Czy jesteście w stanie podać chociaż konkretny kwartał roku ?
Nie jesteśmy, gdybyśmy byli w stanie go podać już byśmy to zrobili. Szacujemy, że będzie to przełom II i III kwartału, ale to nie jest jeszcze potwierdzona informacja.

KurikDeVolay pisze: 19 kwie 2019, 10:04@Rebel, Macie kosę z moją żoną. Kupię, ale powiem że to wasza wina... (...)
Lepiej tak, niż powiedzieć, że to nasza "zasługa", bo wtedy rykosztem można oberwać!
Mamy nadzieję, że żona daleko ma do Gdańska i akurat w tym roku nie wybiera się nad morze? ;)
wydawnictwo Rebel
Nadchodzące premiery | Aktualności wydawnicze | Kontakt | Dystrybucja: hurt.rebel.pl
Awatar użytkownika
eventide
Posty: 171
Rejestracja: 12 gru 2011, 14:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 23 times
Been thanked: 14 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: eventide »

Nie wiem, ja nie widzę w tej grze nic nadzwyczajnego. Ot, takie zamienianie czerwonych żetonów w zielone, a zielonych w żółte. Do tego mamy co rundę wymienianą stałą zdolność a la Puerto Rico czy San Juan. Jak już pozamieniamy wszystkie czerwone drewienka na niebieskie, to kupujemy kartę wartą więcej punktów, która coś tam jeszcze nam ułatwia. Yay. Stare mechaniki i stare triki. Gdyby nie nazwisko autora, to gra by przeszła bez echa. Ocena 8.1 na BGG...
Haloon
Posty: 322
Rejestracja: 12 sie 2011, 18:14
Has thanked: 40 times
Been thanked: 15 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Haloon »

Ja też uważam że w tej grze nie ma nic czego wcześniej by nie było ale przyda się w kolekcji czasem tak fillerek. Banalne zasady, czas rozgrywki, wykonanie są jej plusem.
Awatar użytkownika
EVOCATVS
Posty: 687
Rejestracja: 16 lis 2018, 22:20
Has thanked: 497 times
Been thanked: 155 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: EVOCATVS »

No i pierwszy raz przejechałem się na wydawcy w kwestii uzupełnienia popsutych elementów. W Kemecie od Funiverse, trafiły mi się trzy uszkodzone figurki, zgłosiłem to i za parę dni dostałem przesyłkę, która jednak zawierała inne niż te co potrzebowałem. Po zwróceniu uwagi, Funiverse napisało, że nie ma tych co potrzeba, ewentualnie mogą wysłać mi więcej tych innych :lol: ale mają wkrótce dostać jakiś zwrot Kemetów i może właściwe figurki będą. Po miesiącu, dalej ich nie mieli, napisałem do Matagota, po tygodniu mam co trzeba, a u Funiverse dalej nic.

Dodam jeszcze, że tak źle zapakowanych elementów w pudełku jeszcze w planszówkach nie widziałem. Na dwa miejsca w wyprasce, w jednym były tylko karty i sporo wolnego miejsca, a w drugim wszystkie plastiki upchane tak, że się gniotły nawzajem, a kostki poodciskały się czubkami na planszy (na szczęście prawie nie widać). Ogólnie jakieś 3/4 figurek musiałem wrzątkiem potraktować, trzech nie dało się uratować.
Awatar użytkownika
Rafal_Kruczek
Posty: 1092
Rejestracja: 20 sie 2008, 11:48
Lokalizacja: Legnica
Has thanked: 84 times
Been thanked: 31 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Rafal_Kruczek »

REBEL.pl pisze: 19 kwie 2019, 14:02
wolf_kain pisze: 19 kwie 2019, 11:28
Largo pisze: 19 kwie 2019, 09:57Wiadomo może na kiedy planujecie polską edycję?
Podpinam się do pytania. Czy jesteście w stanie podać chociaż konkretny kwartał roku ?
Nie jesteśmy, gdybyśmy byli w stanie go podać już byśmy to zrobili. Szacujemy, że będzie to przełom II i III kwartału, ale to nie jest jeszcze potwierdzona informacja.

KurikDeVolay pisze: 19 kwie 2019, 10:04@Rebel, Macie kosę z moją żoną. Kupię, ale powiem że to wasza wina... (...)
Lepiej tak, niż powiedzieć, że to nasza "zasługa", bo wtedy rykosztem można oberwać!
Mamy nadzieję, że żona daleko ma do Gdańska i akurat w tym roku nie wybiera się nad morze? ;)
III kw. przełamany... :)
Jakieś wieści? Bo T.L. juz pisze o dodatku... https://bgg.cc/article/32352481#32352481
Awatar użytkownika
AnimusAleonis
Posty: 1775
Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
Been thanked: 251 times

Re: Braki w grach - co robić (instrukcja w pierwszym poście)

Post autor: AnimusAleonis »

Ja tu pochwalę ekipę z Rio Grande Games.
Jedna z kart naszej angielskiej wersji Jambo powiedzmy że znikła by nie wskazywać winnych :lol:
Po kilku mailach z Rio Grande, bez problemu za $3 - co pokrywało koszty listu - przesłali nam nową kartę, która właśnie w tym tygodniu dotarła. Powiem szczerze że jestem trochę pod wrażeniem że pomogli z tak starą i dość rzadką grą, więc w razie potrzeby polecam.
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
Awatar użytkownika
monika5593
Posty: 52
Rejestracja: 23 lut 2015, 20:49
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 25 times
Been thanked: 8 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: monika5593 »

Rafal_Kruczek pisze: 04 lip 2019, 10:03
REBEL.pl pisze: 19 kwie 2019, 14:02
wolf_kain pisze: 19 kwie 2019, 11:28Podpinam się do pytania. Czy jesteście w stanie podać chociaż konkretny kwartał roku ?
Nie jesteśmy, gdybyśmy byli w stanie go podać już byśmy to zrobili. Szacujemy, że będzie to przełom II i III kwartału, ale to nie jest jeszcze potwierdzona informacja.

KurikDeVolay pisze: 19 kwie 2019, 10:04@Rebel, Macie kosę z moją żoną. Kupię, ale powiem że to wasza wina... (...)
Lepiej tak, niż powiedzieć, że to nasza "zasługa", bo wtedy rykosztem można oberwać!
Mamy nadzieję, że żona daleko ma do Gdańska i akurat w tym roku nie wybiera się nad morze? ;)
III kw. przełamany... :)
Jakieś wieści? Bo T.L. juz pisze o dodatku... https://bgg.cc/article/32352481#32352481

W wątku rebela informacja, że premiera w sierpniu :)

Ktoś jeszcze może grał? Jakieś opinie?
Awatar użytkownika
gram_niebieskim
Posty: 48
Rejestracja: 12 kwie 2018, 12:14
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: gram_niebieskim »

Grałem raz, w 3 osobowym składzie. Wrażenia są mieszane - gra ciekawa jednak wydaje się dosyć mozolna, ogólnie walczymy by nasza ręka w jakimś stopniu zaczęła się kombić. Bardzo mała liczba dostępnych kart i symboliczny draw - bardzo ciasno, dlatego dość kluczową akcją wydaje się "układanie 3 kart na stosie w dowolnej kolejności". Zabrakło mi negatywnej interakcji.. u nas w grze wystąpiła tylko jedna karta która "dokucza" przeciwnikom, z tym że jeden gracz miał na nią kontrę. Użyteczność znikoma.
Wszystko działa, przerzucamy surowce wte i wewte, jakieś karty się zazębiają w mniejsze comba jednak bez wielkich przełomów. Jest bardzo elegancko i każdy był bliski wygranej przy końcu (10). Na pewno chce (i potrzebuje) więcej - każda kolejna rozgrywka powinna się diametralnie różnić.
Ot takie spostrzeżenia po jednej partii.

PS: Wydanie rzeczywiście piękne.
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: B »

11 rozdań za mną.

Gra jest o tym, jak z ośmiokartowej talii wycisnąć max VP w jak najkrótszym czasie.
I nie musisz nawet wystawić tych ośmiu kart - te które nie pasują do planu można bez żalu wywalić i sfinansować nimi coś innego.
Nie jest niczym dziwnym tableau składające się z np. 2 albo 3 artefaktów, które wygra grę.

Raczej nie ma zarządzania ręką, bo na ręce rzadko kiedy się coś ma; przekopywanie talii jest proste, w prawie wszystkich moich grach przekopałem całość przynajmniej raz. A najczęściej rozgrywka trwa 4-5 rund.

Plusami gry jest oprawa wizualna, solidna ikonologia, spójne zasady i bardzo dobra dynamika - tempo jest ważne, bo robimy z innymi graczami naprzemiennie po 1 akcji.
Negatywna interakcja jest i czasem jest jej aż za dużo - miałem już grę, gdzie kolega wypluł na stół 3 smoki i łuk... i przegrał :)

Replay jest bardzo dobry, z dodatkiem będzie jeszcze lepszy.

Dla gejmerów są zasady gry z draftem, bardzo polecam po zaznajomieniu się z artefaktami.
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Andy »

A na BGG dzika awantura o negatywną interakcję, że niby jest be! :mrgreen:
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: rattkin »

Awantura dość szybko przerodziła się z "negatywna interakcja jest be", w "czy Tom Lehmann jest bucem", bo trochę tam dolał oliwy do ognia :)

Przypomina mi to trochę sytuację z Seasons - tam też okazjonalnie pojawiały się "familiars", które nękały przeciwnika drobnymi kradzieżami zasobów, czy punktów. Problem polegał na tym, że przeważnie wszystko było przypadkowym układem i nie było jak się przed tym bronić w stabilny sposób. Negatywna interakcja ma sens i jest postrzegana jako "sprawiedliwa", kiedy można się odgryźć. W Res Arcana natomiast (ani w Seasons), jeśli nie mamy karty, to nie mamy narzędzi - nie ma odgryzienia się - jest tylko ograniczone kontrowanie, np. przez zbieranie większej ilości zasobów. Ale jeśli nie mamy karty, która pozwala na obronę w postaci reakcji - to gra robi się niepotrzebnie wąskotorowa (obrona paradoksalnie odsuwa nas od zwycięstwa). Zresztą, w RA karty atakujące są dość drogie i wydaje się, że w tak krótkiej grze trudno uzasadnić koszt ich wystawienia.

Można się długo spierać, czy to jest element "balansowania" (turn order, grożba użycia, pasowanie itd.) i nie dojść do konsensusu, natomiast wydaje mi się, że generuje to średnio ciekawe partie. Eurogry zwykle tak sobie radzą z tym elementem. Doskonale rozumiem,dlaczego została taka interakcja wprowadzona do RA, a gdybym nie rozumiał, to Lehmann tłumaczy w tamtym wątku. Wydaje mi się jednak, że on patrzy tylko kątem naoliwienia gry i jej działania w kontekście rozkładu liczb, natomiast ignoruje hmm... aspekt psychologiczny takiego rozwiązania.

Kluczowa interakcja w RA polega - moim zdaniem - na spasowaniu przed przeciwnikiem (lub po), celem podebrania mu kluczowego przedmiotu. Umiejetny timing w tej materii sprawia, że przeciwnik dostaje solidny cios w tempo - dużo bardziej bolesny, niż utrata paru zasobów.

Dla kontrastu, są bardzo fajne wyjątki, np. genialny 7W: Duel, w którym grożba przegranej militarnej jest cały czas obecna, a specyfika gra pozwala obydwu graczom na przeważenie szali, często do samego końca. I chyba tam nie ma żalów, że "ktoś zaatakował", bo ten atak jest bardzo subtelny (przeniesiony w inną płaszczyznę pod postacią przeciągania liny) i nie generuje u gracza poczucia "niesprawiedliwości", czy bezsilności.
akwarium14
Posty: 2
Rejestracja: 18 lip 2019, 22:53

Cyklady - złoto

Post autor: akwarium14 »

Witam,
Kupiłem używaną grę Cyklady i niestety brakuje w około 50 sztuk złota. Orientuje się ktoś czy jest szansa na dokupienie żetonów (złota)?
Byłbym bardzo wdzięczny za udzielnie informacji.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
gram_niebieskim
Posty: 48
Rejestracja: 12 kwie 2018, 12:14
Has thanked: 25 times
Been thanked: 6 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: gram_niebieskim »

I trzy partie za mną (na 3 graczy). Zagrać jeszcze pewnie zagram, jednak sam o to prosił nie będę. Gra znika z listy zakupowej, ufff :D
Awatar użytkownika
Andy
Posty: 5129
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 77 times
Been thanked: 192 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: Andy »

rattkin pisze: 18 lip 2019, 16:09W Res Arcana natomiast (ani w Seasons), jeśli nie mamy karty, to nie mamy narzędzi - nie ma odgryzienia się - jest tylko ograniczone kontrowanie, np. przez zbieranie większej ilości zasobów. Ale jeśli nie mamy karty, która pozwala na obronę w postaci reakcji - to gra robi się niepotrzebnie wąskotorowa (obrona paradoksalnie odsuwa nas od zwycięstwa).
Szkoda, bo to przecież właśnie Tom wymyślił idealny (w moim odczuciu) sposób zaimplementowania negatywnej interakcji do gry w powszechnym odczuciu mało konfrontacyjnej, czyli Race for the Galaxy.

Przypomnę:
1. Reguły przejęć światów innych graczy są opcjonalne. Jeśli wszyscy gracze się zgodzą, to się je "włącza", a jeśli nie, to tak jakby nie istniały. Gra bez przejęć nic nie traci, z przejęciami - zyskuje (wiem, że jestem w mniejszości tak uważając).
2. Nawet przy "włączonych" przejęciach zdarzają się one rzadko, bo kart, które na to pozwalają, jest niewiele, za to sporo warunków, które trzeba spełnić by zaatakować. Naprawdę brutalne partie są zupełnym ewenementem.
3. "Włączone" przejęcia tworzą fajne napięcie związane z potencjalnym zagrożeniem, które może odpalić, ale nie musi. Taki miecz Damoklesa, albo fleet in being. Nikt nie musi grać agresywnie, ale jeśli ktoś wydaje się iść w tym kierunku, to pozostali mają dylemat. Bo zbrojąc się mogą całkowicie zapobiec zagrożeniu, ale kosztem realizowania innych strategii prowadzących do wygranej.

Nie sądzę, żeby tak doświadczony autor jak Tom zaniedbał tę kwestię w Res Arcana. Może po prostu tak to wygląda przy grze samą podstawką? Bo przecież zaplanowane są już z pewnością co najmniej dwa dodatki.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 929 times

Re: Res Arcana (Thomas Lehmann)

Post autor: rattkin »

Hmm. Jestem trochę nie w temacie - w którym to dodatku doszła ta interakcja w Race? Rebel vs. Imperium?

Z tego co opisujesz, to raczej jest to pomysł obarczony takimi samymi problemami i (w moim, z kolei, odczuciu), pozostaje daleki od bardzo dobrego. Efekt agresywny rzadki, bo sporo warunków (lub koszt) + pochodzi z kart, które mogą się nie pojawić. No i właśnie - ta wąskotorowosć - skoro jeden gracz się zbroi, to pozostałym pozostaje jedynie ewentualne "zapobieganie".

Zapobieganie jest nudne. Kontrowanie nie jest. Zapobieganie nie generuje u gracza ciekawych emocji, dokłada mu tylko dodatkowych decyzji pod tytułem "jak nie przegrać" - sam napisałeś: trzeba się bronić kosztem innych strategii prowadzących do wygranej. Ale sama obrona nie jest wygraną, jeśli i tak odstaje się punktowo. A atak prawdopodobnie i tak nastapi (skoro już ktoś poświęcił zasoby na jego przygotowanie). Kontrowanie natomiast sprawia, że każdy atak staje pod znakiem zapytania, bo nie wiadomo, co za sobą pociągnie na niego odpowiedź (i w którym momencie). Czyli: dużo fajniej jest, jak wszyscy (przygotowani) gracze mają fleet in being, w tej czy innej formie, a nie tylko jeden, a pozostali zmuszeni są grać reaktywnie, bo nie mają wyjścia.
ODPOWIEDZ