Runewars (Corey Konieczka)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Runewars
Czy ktoś się może orientuje czy w bliższej/dalszej przyszłości/kiedykolwiek będzie dodruk polskiej wersji?
-
- Posty: 2459
- Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 285 times
Re: Runewars
Projekt wygląda na zakończony od strony FFG, a Galakta robi dodruki tylko gdy FFG wpuszcza partnerów do kolejki. Na dodruk w żadnej wersji językowej bym nie liczył i tak samo na dodatek w wersji PL.
Re: Runewars
A jak widzicie tę grę z perspektywy czasu? Warto szukać jej na rynku wtórnym, czy też w międzyczasie wyszły gry, które robią to samo, tylko lepiej?
- Grellenort
- Posty: 352
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 22:53
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 99 times
Re: Runewars
Moim zdaniem niestety kiepsko. Gra jest rozwlekła, ma kilka przestrzelonych pomysłów (rezygnacja z kostek na rzecz dociągania kart ze stusu w poszukiwaniu ikonek, niepotrzebna i wydłużająca grę faza lata, gdzie biegamy herosami z punktu A do B wykonując "zadania"). Na obecną chwilę gra nie wytrzymuje konkurencji z bardziej eleganckimi pod względem zasad projektami jak Cyklady, Kemet, Scythe, Rising Sun, Blood Rage... Że wymienię tylko te okołofantastyczne. Wiem, że to ostra opinia, więc najlepiej żeby wypowiedział się jeszcze ktoś, kto grę lubi i wskaże jej atuty (dla mnie jedynym zapamiętanym jest to, że jest dość ładnie wydana
- Galatolol
- Posty: 2299
- Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 556 times
- Been thanked: 866 times
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Runewars
No to ja się wypowiem:). Warto spróbować - gra wciąż jest w mojej Top3, ostatnio zdetronizowana przez SW:Rebelię. Można na nią patrzeć jak Grellenort i wtedy nie ma się co męczyć, tylko wybrać sobie inny tytuł - np z podanej listy. Co do pomysłów RW, to różnimy się w ich ocenie:
a) Długość gry. Zgoda - trzeba lubić gry na cały wieczór, żeby siadać. Nagrodą jest jednak większa imersja.
b) Karty zamiast kostek. To wg mnie ważne rozwiązanie, zmniejszające szanse na ekstremalne wyniki (pięcioma kośćmi rzucisz pięć szóstek, w kartach może ich po prostu nie być).
c) Faza bohaterów (lato). Słyszałem już z kilku stron, że to słaby element - najwyraźniej nie przekonuje wszystkich:). Wg mnie jest to ważny drugi wymiar gry, gdzie militarnie możesz być bity, ale nadrabiać bohaterami zdobywającymi runy.
d) Elegancja zasad. Owszem, większość tytułów z ww listy ma bardzo wygładzone zasady. Moim zdaniem czasem aż za bardzo - mnie się gubi imersja, pojawia się za to w głowie kalkulator.
Wg mnie to jedna z tych gier, które nie lądują na stole co tydzień (czas!), ale jak już wylądują, to jest co wspominać.
a) Długość gry. Zgoda - trzeba lubić gry na cały wieczór, żeby siadać. Nagrodą jest jednak większa imersja.
b) Karty zamiast kostek. To wg mnie ważne rozwiązanie, zmniejszające szanse na ekstremalne wyniki (pięcioma kośćmi rzucisz pięć szóstek, w kartach może ich po prostu nie być).
c) Faza bohaterów (lato). Słyszałem już z kilku stron, że to słaby element - najwyraźniej nie przekonuje wszystkich:). Wg mnie jest to ważny drugi wymiar gry, gdzie militarnie możesz być bity, ale nadrabiać bohaterami zdobywającymi runy.
d) Elegancja zasad. Owszem, większość tytułów z ww listy ma bardzo wygładzone zasady. Moim zdaniem czasem aż za bardzo - mnie się gubi imersja, pojawia się za to w głowie kalkulator.
Wg mnie to jedna z tych gier, które nie lądują na stole co tydzień (czas!), ale jak już wylądują, to jest co wspominać.
Re: Runewars
W pełni się zgadzam. Żadna z nowych, eleganckich gier nie daje mi takiego poczucia przygody jak Runewars. Ba, nawet takie tytuły jak Wojna o Pierścień słabiej na mnie działają. To jedna z naprawdę niewielu gier planszowych, w których czuję świat gry. Z jednej strony mamy wielkie armie, które walczą ze smokami i olbrzymami, przeczesują góry w poszukiwaniu run mocy, podbijają nowe terytoria i prowadzą wojny z innymi rasami na epicką skalę. Jak trzeba to budują twierdze, przygotowują jedzenie na zimę i karczują lasy Z drugiej strony gdzieś - z dala od wielkiej polityki - kierujemy bohaterami, którzy przeżywają własne przygody, penetrują jaskinie i zdobywają cenne skarby. Połączenie tych dwóch wymiarów - mikro i marko - jest dla mnie genialne, bo czujesz, że Twój bohater działa w żyjącym świecie. To jest coś, czego żadna gra mi do tej pory nie zaoferowała. W takim runeboundzie dobija mnie to, jak pusta jest plansza. My pozwalamy im też brać udział w bitwach, więc nie mamy poczucia, że to są dwie oddzielne gry w jednej.
Przy czym gramy zawsze z turniejowymi zasadami punktowania: na koniec gry dostajesz punkty za posiadane runy (4 punkty za runę), posiadane tereny (2 punkty za terytorium) i karty nagród u bohaterów (1 punkt za każdą nagrodę). Dzięki temu wszystko co robisz ma znaczenie.
Re: Runewars
Mam kompletnie odmienne zdanie. Runewars ma swoje niedociągnięcia, ale wymienione tytuły zostawia daleko w tyle pod względem zadowolenia z rozgrywki. Wymieniłeś gry bardziej euro, które nijak się mają do rozmachu i epickości Runewars. Powinieneś wspomnieć Lords of Hellas itp. Zagrałem kilka razy w LoH, pomimo prostoty zasad i ogólnej frajdy uważam ją za nieco gorszą. Do rozgrywki w Scythe i Blood Rage koniem mnie nie zaciągniesz, Runewars nigdy nie odmówię. Nawet słabsze partie są wspominane z zadowoleniem.Grellenort pisze: ↑07 kwie 2019, 11:33 Na obecną chwilę gra nie wytrzymuje konkurencji z bardziej eleganckimi pod względem zasad projektami jak Cyklady, Kemet, Scythe, Rising Sun, Blood Rage...
3trolle -7.00% (chętnie pomogę ;)
-
- Posty: 1524
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 428 times
- Kontakt:
Re: Runewars (Corey Konieczka)
A teraz lekki off-topic od dyskusji na jej rozluźnienie. Jedna z naszych rozgrywek w Runewars zrelacjonowana z dużą ilością zdjęć - miłej lektury!
LINK: Yet one more Rune Wars session report!
LINK: Yet one more Rune Wars session report!
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 14 kwie 2020, 23:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 15 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Czy ma ktoś z Was informację, czy pojawił się jakiś nieoficjalny pakiet spolszczający Banners of War?
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Nie znam chyba całościowego, nieoficjalnego spolszczenia dodatku. Jeśli mowa o komponentach gry, to można wszystko znaleźć na BGG w plikach podstawki - znajdziesz tam karty frakcji do samodzielnego wydruku razem z jednostkami z dodatku, tłumaczenie kart itd.
Re: Runewars (Corey Konieczka)
A może wie ktoś gdzie znajdę skany kart i planszetek z Banners of War?
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 14 kwie 2020, 23:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 15 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Na bgg nie znalazłem. Znalazłem tylko coś takiego: https://boardgamegeek.com/filepage/1361 ... oraz-z-ban
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Rozwiązuje to problem planszetek, zostaje jeszcze kwestia kart. Dzięki!
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Tutaj tłumaczenie kart, jednak bez skanów ---> https://boardgamegeek.com/filepage/7425 ... s-i-banner
Re: Runewars (Corey Konieczka)
A jak wygląda sprawa ceny i dodatków? Na rebelu na 270zł, na allegro jakieś 2 aukcje za ~500zl za sztukę. Dodatkowo są jakieś Runewars Miniatures Game. Rozumiem że to nie są dodatki do podstawowej wersji?
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 01 sie 2017, 10:07
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 176 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Na Rebelu nie masz co patrzeć, bo tak jak już we wszystkich sklepach ten produkt nie jest dostępny .
Nakład się wyczerpał, dodruku nie będzie. Podstawka zarówno pierwszej jak i drugiej edycji czasami jest sprzedawana przez graczy w cenach od 200 do prawie 500 zł. Dodatek jest tylko jeden - Banners of War. Dodatek to już jak biały kruk...
Runewars Miniatures Game to jak sana nazwa sugeruje to bitewniak. Nie ma nic wspólnego [poza tematem i światem] z grą planszową.
- itsthisguyagain
- Posty: 490
- Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
- Has thanked: 217 times
- Been thanked: 343 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Tak ja gram z żoną raz na pół roku. Chcielibyśmy częściej ale dzieci nie pozwalają.
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 01 sie 2017, 10:07
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 176 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Ja gram dla odmiany ze synem...chcielibyśmy częściej, ale żona nie pozwala . A tak bardziej serio, to czas, bo niestety [albo i stety - zależy od punktu widzenia] gra trochę czasu zajmuje, dlatego najczęściej rozkładamy rozgrywkę na dwa popołudnia/wieczory. Jest to nadal dla nas chyba najlepsza gra i mimo, że ma swoje mankamenty i swoje lata, to jakoś nie widzę następcy/zastępcy. Każda rozgrywka daje nam niesamowitą satysfakcję i radość ze spędzonego czasu. Dodatek uzupełnia niedosyt podstawki i wnosi naprawie sporo, czyniąc grę jeszcze bardziej niesamowitą. Dla mnie [wielkiego fana HM&M3], Runewars jest grą, której nie mam zamiaru się nigdy pozbywać.
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Jako wielki fan serii Heroes siadlem do Runewars podjarany i pozytywnie nastawiony, ale 4 godzinna rozgrywka zweryfikowała sytuację.
Sam setting, pomysł z zasobami i produkcja jednostek, budowa miast czy zdobywaniem neutralnych sojusznikow jest fantastyczny! Jednak wszystko rozbija sie moim zdaniem o dwie rzeczy:
1. Faze bohaterów, ktora jest niepotrzebna i tylko wydłuża grę.
2. Walka/dyplomacja na podstawie wspolnego decku kart zamiast na własnych taliach/kościach (jak ktoś trafil sukcesy, to wiesz, ze sam masz mniejsze szanse na sukces).
Z utesknieniem czekam na gre, która da mi takie pozytywne emocje jak niegdyś godziny przy H3. (Tak tak, wiem o Heroes o A,L,S i dojrzewam do zakupu jej ).
Sam setting, pomysł z zasobami i produkcja jednostek, budowa miast czy zdobywaniem neutralnych sojusznikow jest fantastyczny! Jednak wszystko rozbija sie moim zdaniem o dwie rzeczy:
1. Faze bohaterów, ktora jest niepotrzebna i tylko wydłuża grę.
2. Walka/dyplomacja na podstawie wspolnego decku kart zamiast na własnych taliach/kościach (jak ktoś trafil sukcesy, to wiesz, ze sam masz mniejsze szanse na sukces).
Z utesknieniem czekam na gre, która da mi takie pozytywne emocje jak niegdyś godziny przy H3. (Tak tak, wiem o Heroes o A,L,S i dojrzewam do zakupu jej ).
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Również gram. 2/3 razy do roku że względu na czas rozgrywki. Nie zapowiada się, żebyśmy przestali:)
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 01 sie 2017, 10:07
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 176 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
ja też... i w pewnej chwili mocno się przyglądałem Heroes of A,L&S. Na tą chwilę mam od znajomych bardzo rożne opinie i biorąc pod uwagę fakt, że ponoć bez dodatków to w ogóle nie ma sensu i do tego cenę, to ew. czekam na okazję żeby w to gdzieś zagrać i się przekonać na własnej skórze. Niestety sytuacja z covid tego nie ułatwia...
- Fyei
- Posty: 386
- Rejestracja: 13 lut 2018, 11:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 162 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
Ja również grywam regularnie, ale w składzie dwuosobowym . I za każdym razem bawimy się świetnie! Ponadto po kilkunastu rozgrywkach gra zajmuje nam około 2h, więc można na spokojnie zagrać nawet w tygodniu wieczorem.
I już od jakiegoś czasu bezskutecznie poluję na dodatek .
Faza bohaterów z mojej perspektywy pozwala na dodatkową rywalizację - kto szybciej zdobędzie trzy nagrody, ten ma jeden smoczy run w garści (ale zawsze można takiego bohatera dopaść, wykończyć i ograbić ). Natomiast podczas walk każda strona dobiera maksymalnie po 8 kart losu, przy czym rozkład symboli w moim odczuci jest równy, więc nie jest tak, że możesz trafić same puste karty. Gorzej jest jeżeli chcesz użyć kart do dyplomacji, aby przekonać neutralne jednostki do przejścia na twoją stronę - tutaj ja podchodzę zawsze z minimum czterema żetonami wpływu.
"Jego zdaniem fakt, że osoba nieznająca ani jednej reguły gry zawsze wygrywa, oznaczał, że same te zasady zawierają jakiś poważny błąd"
- RasTafari
- Posty: 1410
- Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
- Lokalizacja: Breslau
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 69 times
Re: Runewars (Corey Konieczka)
My również gramy
@shod czy Ty możesz podzielić się stl.ami od wolnych miast?
Dla mnie to jest bardzo klimatyczne i ani trochę nie mam odczucia, że to niepotrzebnie wydłuza grę, imho to nadaje jej jeszcze fajniejeszego klimatuSzewa pisze:1. Faze bohaterów, ktora jest niepotrzebna i tylko wydłuża grę.
@shod czy Ty możesz podzielić się stl.ami od wolnych miast?
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.