Runewars (Corey Konieczka)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Runewars
Polecicie może jakąś konkretną muzykę, ścieżkę dźwiękowa do słuchania przy grze w Runewars?
- pan_satyros
- Posty: 6127
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 642 times
- Been thanked: 507 times
- Kontakt:
Re: Runewars
Nox Arcana - Blood Of The DragonRocy7 pisze:Polecicie może jakąś konkretną muzykę, ścieżkę dźwiękowa do słuchania przy grze w Runewars?
http://www.youtube.com/watch?v=KnnHYzum ... 840DE3E5A3
Darksiders II OST
http://www.youtube.com/watch?v=DDQKXBHm ... 60292721C6
+ seria World of Warcraft
http://www.youtube.com/watch?v=zLbkTn9wnoQ
http://www.youtube.com/watch?v=8Nwj29zCxzI
http://www.youtube.com/watch?v=MVmk7VthBQo
http://www.youtube.com/watch?v=k4Pberbn2po
Ostatnio zmieniony 08 lis 2013, 19:03 przez pan_satyros, łącznie zmieniany 1 raz.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Re: Runewars
Zależy co lubisz, ale bardzo przyjemnie się gra przy Two Steps From Hell.
Sprzedałem na forum:
http://www.boardgamegeek.com/collection/user/Wajar
Spoiler:
Re: Runewars
Ma ktoś z Was może polską instrukcję gotową do druku(czarnobiała edycja)?
Sprzedałem na forum:
http://www.boardgamegeek.com/collection/user/Wajar
Spoiler:
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Odp: Runewars
Z powodow brakow kadrowych bede gral najprawdopobniej najczesciej w 2 osoby, RW duzo traci w tej wersji? Tzn. na ile rozgrywka koncentruje sie bardziej na walce?
Wysłane z mojego MT11i
Wysłane z mojego MT11i
- pan_satyros
- Posty: 6127
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 642 times
- Been thanked: 507 times
- Kontakt:
Re: Odp: Runewars
Dla mnie nic nie traci, bo nie ma stacji "bicia" lidera.Rocy7 pisze:Z powodow brakow kadrowych bede gral najprawdopobniej najczesciej w 2 osoby, RW duzo traci w tej wersji? Tzn. na ile rozgrywka koncentruje sie bardziej na walce?
Wysłane z mojego MT11i
Koncentruje się na walca na tyle na ile jesteś zdeterminowany zwyciężyć ;p
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Runewars
Mam pytanie w kwestii organizacji pudełka, przy czym zależy mi na organizacyjni całościowej, czyli nie tylko żetony, ale też figurki, która przyśpieszy ułatwi rozstawianie gry (chodzi o drugą edycje).
Znalazłem takie rozwiązanie http://criticalboardgamer.blogspot.com/ ... ation.html z tym, że ono jest do pierwszej edycji a w drugiej jest mniejsze pudełko.
Choć w ostateczności zależy mi na wygodzie rozkładania gry a te okazje, gdy gra będzie podróżowała zawsze mogę wziąć jakąś większą torbę.
Mam też organizator prosterplast nor, 12 ale zastanawiam się czy będzie on wystarczający?
Znalazłem takie rozwiązanie http://criticalboardgamer.blogspot.com/ ... ation.html z tym, że ono jest do pierwszej edycji a w drugiej jest mniejsze pudełko.
Choć w ostateczności zależy mi na wygodzie rozkładania gry a te okazje, gdy gra będzie podróżowała zawsze mogę wziąć jakąś większą torbę.
Mam też organizator prosterplast nor, 12 ale zastanawiam się czy będzie on wystarczający?
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Runewars
- Większy woreczek strunowy na każdą frakcję - w nim figurki, karty, żetony danej rasy
- Większy organizer na pozostałe żetony i karty
- Woreczek na neutrali
- Woreczek na bohaterów
U mnie działa (w coffin'ie)
- Większy organizer na pozostałe żetony i karty
- Woreczek na neutrali
- Woreczek na bohaterów
U mnie działa (w coffin'ie)
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Runewars
Podstawowe zetony mieszczą się idealnie w prosperplascie no08. Wciąż jednak myślę nad sensownym rozwiązaniem kwestii figurek.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Runewars
Pierwsze wrażenie po rozpakowaniu gry celem podziwiania figurek - sądziłem, że będą większe nie wiem jakoś na obrazkach większe się wydawały ;Żetony oraz wszystkie armie wejdą (armie posegregowane według rodzaju jednostki) w dwa segregatory prosterplast no 12. Dla jednostek neutralnych zabranie miejsca. Bohaterów da się jeszcze zmieścić. Niestety prosterplast no 12 jest odrobinę za szeroki do pudełka 2 edycji tzn. wchodzą nawet dwa jeden na drugi ale pudełko na dłuższą metę mogłoby się odkształcić, więc narazie będę transportował oddzielnie:)
Wrażenia po pierwszej częściowej partii.
1) Gra naprawdę jest rozbudowana daje wiele opcji wyborów, czuć klimat.
2) Odniosłem wrażenie że źle dobrana mapa może utrudnić życie (choć tu może była wina złego ułożenia) ja miałem wąskie przejście przez góry, kolega 3 miasta jedno obok drugiego.
3) Chciałem postawić na bohaterów i misje i mam wrażenie iż kart run w nagrodach z misji jest chyba dość mało, zrobiłem pare misji bez skutku. ( o ile przedmioty takie jak run przywołania albo runiczna zbroja się na traktowane jako smoczy run to w całej talii nagród misji jest 1 przedmiot dający smoczą runę choć w kilku egzemplarzach).
4) Przez 3 i pół godziny nie zdążyliśmy rozegrać nawet dwóch pełnych roków gry na 4 osoby, może kolejne partie byłyby szybsze ale i tak to szmat czasu, rozstawienie też swoje trwa nawet mimo tego że wszystko łącznie z jednostkami miałem w segregatorach.
5) Zdobywanie run przez zgromadzenie czarodziei jest inne niż sądziłem nie da się runu umieścić na własnym obszarze.
6) 2 rasy są pokrzywdzone przez brak jednostek latających ( i wiem że dodatek to naprawia)
7) ogólnie z tego co widzę runy się zdobywa w zasadzie głównie walką, inne sposoby pozwalają co najwyżej wybrać miejsce gdzie run ma się pojawić. / tajny cel pozwala zdobyć jedynie 1 run na grę
bardzo mi się podobają karty taktyki.
Grało się fajnie tylko i nie było wrażenie przestoju czy nudy mimo wszystko jednak gra dość długo trwa.
Myślę nad homerules dającej graczom 2 tajne cele na partie jednak boje się o balans, próbował ktoś czegoś takiego?
Wrażenia po pierwszej częściowej partii.
1) Gra naprawdę jest rozbudowana daje wiele opcji wyborów, czuć klimat.
2) Odniosłem wrażenie że źle dobrana mapa może utrudnić życie (choć tu może była wina złego ułożenia) ja miałem wąskie przejście przez góry, kolega 3 miasta jedno obok drugiego.
3) Chciałem postawić na bohaterów i misje i mam wrażenie iż kart run w nagrodach z misji jest chyba dość mało, zrobiłem pare misji bez skutku. ( o ile przedmioty takie jak run przywołania albo runiczna zbroja się na traktowane jako smoczy run to w całej talii nagród misji jest 1 przedmiot dający smoczą runę choć w kilku egzemplarzach).
4) Przez 3 i pół godziny nie zdążyliśmy rozegrać nawet dwóch pełnych roków gry na 4 osoby, może kolejne partie byłyby szybsze ale i tak to szmat czasu, rozstawienie też swoje trwa nawet mimo tego że wszystko łącznie z jednostkami miałem w segregatorach.
5) Zdobywanie run przez zgromadzenie czarodziei jest inne niż sądziłem nie da się runu umieścić na własnym obszarze.
6) 2 rasy są pokrzywdzone przez brak jednostek latających ( i wiem że dodatek to naprawia)
7) ogólnie z tego co widzę runy się zdobywa w zasadzie głównie walką, inne sposoby pozwalają co najwyżej wybrać miejsce gdzie run ma się pojawić. / tajny cel pozwala zdobyć jedynie 1 run na grę
bardzo mi się podobają karty taktyki.
Grało się fajnie tylko i nie było wrażenie przestoju czy nudy mimo wszystko jednak gra dość długo trwa.
Myślę nad homerules dającej graczom 2 tajne cele na partie jednak boje się o balans, próbował ktoś czegoś takiego?
Ostatnio zmieniony 07 sty 2014, 00:40 przez Rocy7, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Runewars
boże miałem to samo, a dostałem na prezent od dziewczyny. rzuciłem się na to pudło jak dziki dzik, otwieram, a tu niespodzianka. musiałem naprawdę się postarać żeby mi mina nie zrzedłasądziłem że będą większe nie wiem jakoś na obrazkach większe się wydawały
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Runewars
Nadrabiają liczebnością Poza tym, gdyby były większe, armie nie mieściłyby się na i tak już dużych hexach.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- djedi gamer
- Posty: 482
- Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
Re: Odp: Runewars
Fakt, najmniejsze z figurek musiałem wyciągać spod paznokcia...
Ale tak na poważnie, to słabo widzę np ich malowanie.
Ale tak na poważnie, to słabo widzę np ich malowanie.
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Runewars
Ostatnio często gram z ludźmi marudzącymi na losowość w grach. Na szczęście im głownie chodzi o losowość wpływającą na szanse wygranej, więc po tym względem Runewars powinno być w porządku.
Martwi mnie jednak kwestia bitew, o ile odpowiedni skład armii pozwala w pewnym sensie wpłynąć na szanse dociągnięcia właściwej karty, o tyle wydaje mi się że starcia potrafią być dość losowe (że o negocjacji nie wspomnę:P, raz jeden skromny wojak "przestraszył" dwa smoki i olbrzyma), wolałbym jednak opinii kogoś bardziej doświadczonego w kwestii poczucia kontroli nad wynikiem bitew w RW.
Druga kwestia to dodatek, na ile karty taktyki i dowódców z Banners of War pozwalają mieć większe poczucie kontroli nad wynikiem starcia (zmniejszają losowość)?
( I nie chodzi mi o zero losowości, bo lubię pewną dozę nieznanego chodzi mi tylko o poczucie, iż "szczęściu można dopomóc").
Martwi mnie jednak kwestia bitew, o ile odpowiedni skład armii pozwala w pewnym sensie wpłynąć na szanse dociągnięcia właściwej karty, o tyle wydaje mi się że starcia potrafią być dość losowe (że o negocjacji nie wspomnę:P, raz jeden skromny wojak "przestraszył" dwa smoki i olbrzyma), wolałbym jednak opinii kogoś bardziej doświadczonego w kwestii poczucia kontroli nad wynikiem bitew w RW.
Druga kwestia to dodatek, na ile karty taktyki i dowódców z Banners of War pozwalają mieć większe poczucie kontroli nad wynikiem starcia (zmniejszają losowość)?
( I nie chodzi mi o zero losowości, bo lubię pewną dozę nieznanego chodzi mi tylko o poczucie, iż "szczęściu można dopomóc").
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Runewars
Bitwy są losowe i tego nie przeskoczysz. http://boardgamegeek.com/filepage/90752 ... al-summary - tu jest dokładna rozpiska każdej jednostki. Wg mnie nie jest to najszczęśliwszy rozkład, zwłaszcza 20% szans na to, że Twój heksowy big boss w bitwie nic nie zrobi. Do gry trzeba siadać ze świadomością, że atak porównywalnymi siłami oznacza 50% szans na sukces. Najlepszą receptą na to jest przewaga sił. Najlepszym wsparciem są bohaterowie wg zasad z drugiej edycji, zdolności dowódców też potrafią być miłe (home rule u mnie - na początku dostajesz dwie karty, wybierasz jedną). Wyniki z kart taktyk prawie nie są używane - taktyka ma zwykle większą wartość, a nie ma ich w grze tak wiele.
W RW jest tyle elementów losowych, że osoby nie lubiące ryzyka nie powinny siadać do gry, bo będą się frustrować - a to wydarzenie nie podejdzie, a to taktyka nie taka, bohaterów ktoś dostał lepszych itd.
Mocną stroną RW jest to, że możesz wyliczyć, jakiego wojska potrzebujesz, żeby na pewno pokonać przeciwnika (z dokładnością do jego taktyk-niespodzianek). Dwa neutralne giganty? Musisz mieć 3 jednostki + możliwość wytrzymania 4 routów i 8 ran (nie jednocześnie:)).
W RW jest tyle elementów losowych, że osoby nie lubiące ryzyka nie powinny siadać do gry, bo będą się frustrować - a to wydarzenie nie podejdzie, a to taktyka nie taka, bohaterów ktoś dostał lepszych itd.
Mocną stroną RW jest to, że możesz wyliczyć, jakiego wojska potrzebujesz, żeby na pewno pokonać przeciwnika (z dokładnością do jego taktyk-niespodzianek). Dwa neutralne giganty? Musisz mieć 3 jednostki + możliwość wytrzymania 4 routów i 8 ran (nie jednocześnie:)).
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Runewars
Po ostatniej partii zastawiam się czy ludzie nie mają najgorszych specjalnych zdolności jednostek. Ich najlepsza jednostka maszyna oblężnicza ma sens tylko przy zdobywaniu twierdz, zaś Piechur ma inicjatywę dopiero 4. Za to jednostki Nieumarłych oraz Demonów mają dużo ciekawsze zdolności (jak dostawienie szkieletów przez Nekromantów) i to odpalane we wcześniejszej rundzie inicjatywy. Dodatkowo irytuje mnie, iż tylko jeden z bohaterów może w ramach specjalnej zdolności niszczyć jednostki na planszy, niby to niewiele, ale też pewna przewaga dla jego posiadacza. Jak jest z tymi dwoma gigantami na jednym polu powinni tak stać czy to błąd na mapie? W grze bardzo mnie zirytowało, że dzięki temu ustawieniu ktoś od razu dostał 2 jednostki z hp w sumie 10.
Re: Runewars
Zdecydowanie nie. U Nas to ludzie w boju są zazwyczaj najpewniejsi,bo ich siła jest spora od samego początku z racji ich liczebność. Nie muszą czekać na wojowanie skuteczne aż wyprodukują drogie jednostki - rycerze i strzelcy są podstawą a piechota robi za przewagę woundów.Po ostatniej partii zastawiam się czy ludzie nie mają najgorszych specjalnych zdolności jednostek. Ich najlepsza jednostka maszyna oblężnicza ma sens tylko przy zdobywaniu twierdz, zaś Piechur ma inicjatywę dopiero 4.
Nieumarli bez nekromantów klimatycznie nic nie znaczą i dopiero z nimi oraz z rycerzami śmierci mają moc.
Demoniczni są ok mocni i szybcy ale ich znowuż najprościej masą zatłuc. Jak nie wyrżą przeciwnika to nie wygrają.
U nas nasłabiej radziły sobie w prostej walce elfy. Ale i one mają atuty. Nie znam jednak dodatku.
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Runewars
Granie samą podstawką pamiętam jak przez mgłę. Rasy nie są zbalansowane idealnie i faktycznie, siły dobra mają w podstawce jakby pod górkę. Balans uzyskuje się m.in. w ten sposób, że pierwszy gracz może - i powinien - brać rasy "mocne", gdyż będzie startować w najgorszym miejscu. Branie elfów przez pierwszego gracza uważam za wyszukaną formę samobójstwa (żywność!)
Przy okazji - dodatek wsparł rycerzy dość mocno, czyniąc z nich moją ulubioną frakcję. Ciekawe, kiedy wyjdzie po polsku.
Przy okazji - dodatek wsparł rycerzy dość mocno, czyniąc z nich moją ulubioną frakcję. Ciekawe, kiedy wyjdzie po polsku.
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Runewars
Właśnie poznałam tę grę i pierwsze wrażenia opisałam w kilku słowach w wątku spotkaniowym, pozwolę je sobie tu przekleić. Dodam też, że nie przepadam za grami przygodowymi, a za taką brałam Runewars, więc podeszłam do niej trochę z dystansem.
Muszę przyznać, że Runewars to chyba najtrudniejsza gra jaką do tej pory poznałam (pod względem złożoności zasad, mnogości elementów i ich zastosowań). Po pierwszych kilku rundach miałam straszny mętlik w głowie i niezbyt dobre mniemanie o grze. Było bardzo, bardzo męcząco... Na szczęście koło piątej tury (do którego roku dograliśmy?) zaczęłam już prawie wszystko ogarniać, niestety klęsce mojej rasy już nie mogłam zapobiec, dla Elfów już było za późno.Te dość delikatne stworzenia na swoją siedzibę obrały zamkniętą ze wszystkich stron i otoczoną górami i morzem kotlinę, tym samym skazując się na głodówkę i osamotnienie. Tymczasem Runy przypadły w udziale zwykłym ludziom, heh. Tak czy owak, dziwna sprawa, ale obudziłam się dziś myśląc o latających pegazach. Czy to coś oznacza?
Na pewno gra ma wielki potencjał i zapowiada się, że rozegramy jeszcze niejedną epicką bitwę.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 27 sty 2014, 14:14
- Lokalizacja: Poznan
Re: Runewars
Moze warto by galakte pomeczyc o wydanie dodatku, chociaz narazie trzeba poczekac bo oni cos w polowie lutego mieli opublikowac plany wydawnicze na 2014. Choc to ich forum praktycznie umiera bo Runewars posiada moze 6 tematow z paroma odpowiedziami tylko
Jutro przymierzam sie do pierwszej partii z kumplem, fakt faktem - zasad jest sporo. Instrukcje czytalem chyba ze 4 dni, az w pewnym momencie stwierdzilem ze obejrze filmik z gameplayu i to bylo to. Udalo mi sie przebic przez instrukcje duzo szybciej, jestem juz na samej koncowce, ale jestem praktycznie pewien ze zalapalem chociaz podstawy.
Zeby tylko moja dziewczyna jeszcze sie zmobilizowala do zagrania to byloby swietnie
Jutro przymierzam sie do pierwszej partii z kumplem, fakt faktem - zasad jest sporo. Instrukcje czytalem chyba ze 4 dni, az w pewnym momencie stwierdzilem ze obejrze filmik z gameplayu i to bylo to. Udalo mi sie przebic przez instrukcje duzo szybciej, jestem juz na samej koncowce, ale jestem praktycznie pewien ze zalapalem chociaz podstawy.
Zeby tylko moja dziewczyna jeszcze sie zmobilizowala do zagrania to byloby swietnie
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Runewars
taa gdyby nie weto mojej to miałbym tą grę już dawno:P, ale powiedziała stanowczo, że nie widzi jej się gra w którą gra się 4-6 h. ;/Darkwing88 pisze:Zeby tylko moja dziewczyna jeszcze sie zmobilizowala do zagrania to byloby swietnie