Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
krisow
Posty: 378
Rejestracja: 01 maja 2006, 23:37
Has thanked: 17 times
Been thanked: 64 times

Cyklady: Hades - liczba kart kapłanek

Post autor: krisow »

Mam pytanie do posiadaczy dodatku Cyklady: Hades. W instrukcji widnieje, że kart kapłanek powinno być 9, a w pudełku jest 8. Gdzie tkwi błąd, za mało kart czy instrukcja błędna? Może ktoś podpowie ile ma w swoim egzemplarzu? Wysłałem zapytanie do producenta, ale może tutaj szybciej się dowiem.
Awatar użytkownika
Michał M
Posty: 799
Rejestracja: 14 wrz 2014, 20:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 29 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Cyclades / Cyklady

Post autor: Michał M »

Też miałem 8. Napisałem do Rebela i bardzo szybko dosłali mi jeszcze jedną.
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Cyclades / Cyklady

Post autor: dicer »

Też miałem 8. Poprosiłem Rebela o dosłanie. Oni z kolei poprosili mnie o przesłanie dowodu zakupu gry, więc wysłałem im skan faktury.
Kartę dosłali błyskawicznie.
Cyel
Posty: 2574
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1219 times
Been thanked: 1428 times

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: Cyel »

W weekend grałem po raz pierwszy z dodatkiem Tytani w 6 osób i cała grupa dobrze się bawiła! Wypłynęła jednak przy tym zagrywka, która wydała mi się lekko kontrowersyjna. Żeby nie było - przyniosła zwycięstwo mojemu sojuszowi, więc to nie tak, że narzekam "przegięte bo mnie pokonało" ;) CO nie zmienia faktu, że średnio mi się podobało jak to wyszło.

Generalnie chodzi o możliwość rajdu większą armią po licznych terytoriach, gdy ktoś zaoszczędził trochę więcej kasy i wylicytował Aresa.

Zaoszczędzenie kilkunastu, 20 lub nawet więcej JZ nie jest takie trudne jeśli się zaciśnie zęby w poprzedniej turze i ograniczy wydatki. Po wylicytowaniu Aresa można wtedy zwiększyć liczebność swojej największej armii o dodatkowe parę figurek, osiągając powiedzmy liczebność 5-6, tak by mieć te minimum 2 figurki przewagi nad tym czym dysponują przeciwnicy. Następnie, po niezwykle okazyjnej cenie zaledwie 1JZ za pole, można przejechać się PO CAŁEJ WYSPIE zajmując wszystko. Teoretycznie jeden statek w odpowiednim miejscu mógłby umożliwić dalszy rajd na drugiej wyspie, choć do takiej sytuacji w naszej grze nie doszło i jednak jest to trudniejsze do osiągnięcia.

W podstawowej wersji gry taki rajd po ~10 wyspach był raczej niemożliwy przez konieczność posiadania sieci statków w odpowiednich miejscach między wyspami. A nawet gdyby ktoś coś takiego wykonał, to zdecydowanie zasłużyłby na sukces, jeśli udało mu się tak elegancko skoordynować wszystko z tury na turę. Na dużych wyspach z Tytanów jest to o wiele łatwiejsze - zaoszczędzić większą sumkę, zgarnąć Aresa i jazda.

Mechanizm ruchu Tytanami ma swoje ograniczenie w postaci rosnącego kosztu kolejnych ruchów, ale Ares takowego nie ma. Czy macie jakieś swoje spostrzeżenia w temacie tego typu ruchów w Cykladach z dodatkiem?

A może po prostu jest jakaś zasada, którą przegapiliśmy i która blokuje takie relatywnie tanie czyszczenie całych dużych wysp z przeciwników w jednej turze? :]
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Awatar użytkownika
Munchhausen
Posty: 728
Rejestracja: 01 sty 2013, 22:29
Lokalizacja: Poznań/ Wągrowiec
Has thanked: 146 times
Been thanked: 129 times
Kontakt:

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: Munchhausen »

W myśl zasady takie rajdy są jak najbardziej legalne, choć zostawione bez wojska pola pewnie chwilę później wpadną w ręce wroga. Niemniej jeżeli dzięki temu możemy zająć prowincje ze strategicznymi budynkami i w ten sposób zdobyć trzecią metropolię (wariant drużynowy), to warto spróbować. Jedynym obostrzeniem jest to, że nie możemy przechodzić przy tym przez pola swoich sojuszników.
shod
Posty: 572
Rejestracja: 01 sie 2017, 10:07
Lokalizacja: Wielkopolska
Has thanked: 266 times
Been thanked: 177 times

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: shod »

Cyel pisze: 08 sty 2019, 17:32 A może po prostu jest jakaś zasada, którą przegapiliśmy i która blokuje takie relatywnie tanie czyszczenie całych dużych wysp z przeciwników w jednej turze? :]
w moim odczuciu nadinterpretowaliście zasadę ruchu Aresa. też kiedyś mieliśmy taką zagwostkę i zerknęliśmy w instrukcję, w której napisano: "Za 1 JZ gracz może przesunąć niektóre albo wszystkie Oddziały znajdujące się na, jednej wyspie na inną wyspę połączoną z wyspą wyjściową łańcuchem Flot swojego koloru." Kluczowe stwierdzenia "za 1 JZ" i "na inna wyspę" - nie ma tu nic o wielokrotności wydanych JZ i nie ma nic o liczbie mnogiej odnośnie wysp. Co innego Posejdon, który ma możliwość ruchu maksymalnie o 3 pola. Gdyby Ares tak mógł to zapewne byłoby to w instrukcji. My graliśmy, że możesz za 1 JZ zrobić 1 ruch i to przyjęła cała grupa bez żadnych dyskusji ;).
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4631
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1940 times

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: warlock »

shod pisze: 09 sty 2019, 08:33
Cyel pisze: 08 sty 2019, 17:32 A może po prostu jest jakaś zasada, którą przegapiliśmy i która blokuje takie relatywnie tanie czyszczenie całych dużych wysp z przeciwników w jednej turze? :]
w moim odczuciu nadinterpretowaliście zasadę ruchu Aresa. też kiedyś mieliśmy taką zagwostkę i zerknęliśmy w instrukcję, w której napisano: "Za 1 JZ gracz może przesunąć niektóre albo wszystkie Oddziały znajdujące się na, jednej wyspie na inną wyspę połączoną z wyspą wyjściową łańcuchem Flot swojego koloru." Kluczowe stwierdzenia "za 1 JZ" i "na inna wyspę" - nie ma tu nic o wielokrotności wydanych JZ i nie ma nic o liczbie mnogiej odnośnie wysp. Co innego Posejdon, który ma możliwość ruchu maksymalnie o 3 pola. Gdyby Ares tak mógł to zapewne byłoby to w instrukcji. My graliśmy, że możesz za 1 JZ zrobić 1 ruch i to przyjęła cała grupa bez żadnych dyskusji ;).
Przecież masz to wyłożone wprost w zasadach zaraz nad "tabelką" z opisem zdolności bogów: "Some Gods grant you special actions. During his turn, a player may perform these actions multiple times, as long as he has enough GP to afford them." Możesz się ruszać ile razy chcesz dopóki masz kasę.
shod
Posty: 572
Rejestracja: 01 sie 2017, 10:07
Lokalizacja: Wielkopolska
Has thanked: 266 times
Been thanked: 177 times

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: shod »

warlock pisze: 09 sty 2019, 08:38
shod pisze: 09 sty 2019, 08:33
Cyel pisze: 08 sty 2019, 17:32 A może po prostu jest jakaś zasada, którą przegapiliśmy i która blokuje takie relatywnie tanie czyszczenie całych dużych wysp z przeciwników w jednej turze? :]
w moim odczuciu nadinterpretowaliście zasadę ruchu Aresa. też kiedyś mieliśmy taką zagwostkę i zerknęliśmy w instrukcję, w której napisano: "Za 1 JZ gracz może przesunąć niektóre albo wszystkie Oddziały znajdujące się na, jednej wyspie na inną wyspę połączoną z wyspą wyjściową łańcuchem Flot swojego koloru." Kluczowe stwierdzenia "za 1 JZ" i "na inna wyspę" - nie ma tu nic o wielokrotności wydanych JZ i nie ma nic o liczbie mnogiej odnośnie wysp. Co innego Posejdon, który ma możliwość ruchu maksymalnie o 3 pola. Gdyby Ares tak mógł to zapewne byłoby to w instrukcji. My graliśmy, że możesz za 1 JZ zrobić 1 ruch i to przyjęła cała grupa bez żadnych dyskusji ;).
Przecież masz to wyłożone wprost w zasadach zaraz nad "tabelką" z opisem zdolności bogów: "Some Gods grant you special actions. During his turn, a player may perform these actions multiple times, as long as he has enough GP to afford them." Możesz się ruszać ile razy chcesz dopóki masz kasę.
kurde racja!
sorry, ślepota zaczyna doskwierać...i jak widać w ferworze walki, źle graliśmy.
Cyel
Posty: 2574
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1219 times
Been thanked: 1428 times

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: Cyel »

Jakieś rady co zrobić by to nie była zachęcająca -i w wielu wypadkach wygrywająca - strategia ? Tzn całkowite nic nie robienie przez całą grę (jak przeciwnicy zabiorą nam przedostatnią lokację, tym lepiej - więcej kasy trzaskamy na Apollu) po to by w ostatniej turze w niepowstrzymany sposób przejechać się po wszystkich za zgromadzoną kasę...
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
feniks_ciapek
Posty: 2289
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 927 times

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: feniks_ciapek »

Cyel pisze: 10 sty 2019, 15:49 Jakieś rady co zrobić by to nie była zachęcająca -i w wielu wypadkach wygrywająca - strategia ? Tzn całkowite nic nie robienie przez całą grę (jak przeciwnicy zabiorą nam przedostatnią lokację, tym lepiej - więcej kasy trzaskamy na Apollu) po to by w ostatniej turze w niepowstrzymany sposób przejechać się po wszystkich za zgromadzoną kasę...
Możesz spróbować, ale wydaje mi się, że to jednak nie jest wygrywająca strategia.
1. Musi ten Ares się w ostatniej turze pojawić, a to wcale nie jest takie pewne, zwłaszcza jak się gra z Hadesem.
2. Trzeba wszystkie bitwy wygrać, a to wcale nie jest takie pewne, zwłaszcza jak się gra z Tytanami i większą liczbą graczy. Dodatkowych żołnierzy wstawisz tylko 4, więc może ich jednak zabraknąć.
3. Trzeba albo od razu zakończyć rozgrywkę, albo móc się potem jeszcze utrzymać.
4. Trzeba się nie przestrzelić z tym czekaniem, bo czasem inny gracz może zakończyć grę wcześniej.
Turnavine

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: Turnavine »

Nie jest to wygrywajaca strategia - ale lepiej się sprawdza jeśli gramy z osobami, które nie znają za dobrze gry. Tylko tyle. W bardziej doświadczonym gronie nie zauważam żeby łatwiej się grało w taki sposób - dobrze się to rozkłada.
Daro_ufo
Posty: 54
Rejestracja: 18 cze 2019, 17:35
Has thanked: 45 times
Been thanked: 2 times

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: Daro_ufo »

Mam do Wasz szybkie pytanko czy koszulki 57,5x89 Standard American Premium od Rebela (https://www.rebel.pl/product.php/1,5285 ... sztuk.html) pasują do kart z Cyklad? Jest kilka komentarzy, że są zbyt małe. :roll:
bowie
Posty: 487
Rejestracja: 01 mar 2017, 23:43
Has thanked: 219 times
Been thanked: 63 times

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: bowie »

Mayday Chimera Premium (pomarańczowe) są OK
Awatar użytkownika
michcic
Posty: 190
Rejestracja: 18 paź 2014, 09:43
Has thanked: 13 times
Been thanked: 42 times

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: michcic »

Zastanawiam się nad Cykladami z dodatkiem Tytani w kontekście gry trzyosobowej, czy w tym składzie gra nie traci nic ze swojej głębi?

Kilka lat temu graliśmy w tym składzie w gołą podstawkę i grało się całkiem fajnie. Ale czy po poznaniu takich gier jak Blood Rage czy Rising Sun, dodanie Tytanów wystarczy żeby gra dawała porownywalną satysfakcje?
Członek Stowarzyszenia Pamper - Grupa Testerska - organizatora Designer Camp.
Game developer w wydawnictwie Go On Board.

Dziękuję za pomoc w zakupach: grabash4u, Quaku, Banan2, donmakaron
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4631
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1940 times

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: warlock »

IMO nie warto. "Całkiem fajnie" to za mało, Cyklady są najlepsze na 4-5 osób.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: donmakaron »

Planując zakup tytanów nie bazuj na doświadczeniach z samej podstawki. Tytani wywracają grę do góry nogami, zmienia się dynamika, większość bogów i potworów się przewartościowuje. To zupełnie inna gra.
No i na trzy osoby to chyba jest co najwyżej dobry wybór, na pewno znajdzie się coś lepszego.
pogromca_kasztanow
Posty: 9
Rejestracja: 03 lut 2020, 20:04
Has thanked: 4 times

Cyklady

Post autor: pogromca_kasztanow »

Czy uważacie, że Cyklady dalej dają radę w 2020 i czy dodatki są niezbędne by naprawdę cieszyć się rozgrywką?
PS: Ktoś może malował figurki? 😄
myrmek
Posty: 26
Rejestracja: 10 paź 2019, 00:38
Has thanked: 11 times
Been thanked: 4 times

Re: Cyklady

Post autor: myrmek »

Czemu miałyby nie dawać rady?

IMO jedna z najlepszych planszówek jakie znam. Nadal. Bez dodatków dają radę, na początek zresztą polecam wersję bez - łatwiej ogarnąć co się dzieje :)
gogovsky
Posty: 2208
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: gogovsky »

granie bez tytanów w te grę bez mapy z tytanów nie ma sensu pozdrawiam
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Casiliasplp
Posty: 580
Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
Lokalizacja: Żyrardów
Has thanked: 11 times
Been thanked: 43 times

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: Casiliasplp »

Ma sens granie bez tytanów pozdrawiam xD
Hala Madrid
gogovsky
Posty: 2208
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 464 times
Been thanked: 511 times

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: gogovsky »

Jaki? Gra jest nudna jak flaki z olejem i statyczna? A tu po 1 posejdon nie jest must have, ale daje nice eco boost. A tu można się ruszać aresem i tytanami. Jest więcej rozkmin, bo chociażby musisz też patrzyć na budynki z kronosa, żeby ktoś nie zrobił metropolii, ale kto co lubi. :) Opowiedzcie mi jak dołożyliście tytanów i potem jednak wróciliście do podstawki:D
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
Wassago
Posty: 918
Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: Wassago »

gogovsky pisze: 23 lut 2020, 21:21 granie bez tytanów w te grę bez mapy z tytanów nie ma sensu pozdrawiam
Ja tam nie lubię tytanów, w moim sercu zawsze Cyklady + Hades. Ewentualnie można dodać tytanów, ale na wyspy :D
Awatar użytkownika
E2MD
Posty: 382
Rejestracja: 11 kwie 2017, 12:42
Lokalizacja: 43-518
Has thanked: 53 times
Been thanked: 135 times

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: E2MD »

Chciałbym sobie zrobić matę dla czterech i pięciu graczy. Czy wiecie skąd dostać zdjęcia porządnej rozdzielczości?
Nie przyszedłem tutaj wygrać
zsuedama
Posty: 118
Rejestracja: 20 maja 2019, 20:59
Has thanked: 18 times
Been thanked: 43 times

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: zsuedama »

Cześć mam pytanie o opcję gry 6 osobowej - 3 drużyny po 2 osoby.

Bardzo lubię Blood Rage i Kemeta, ogóle gry z dużą dozą negatywnej interakcji. Cyklady mnie do tej pory nie interesowały za bardzo, ale z drugiej strony zacząłem szukać gier 6-8 osobowych, które by nie miały jakiegoś dużego down timeau albo właśnie oferowały typ drużynowy.

I do brzegu pytanie - jak oceniacie właśnie rozgrywkę drużynową, 6 osobową w Cyklady? Czy jest to fajny tryb czy coś bardziej na siłę? Dzięki za wszelkie odpowiedzi.
Top: Blood Rage & Neuroshima Hex :)
adas194
Posty: 65
Rejestracja: 19 paź 2018, 06:35
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Cyclades / Cyklady (Bruno Cathala, Ludovic Maublanc)

Post autor: adas194 »

Zagrałem tylko raz w 6 osób i to trochę z przymusu. Według mnie ten tryb jest zrobiony na siłę, żadna z drużyn nie czerpała fanu z rozgrywki. Trafiliśmy jeszcze na mocno zróżnicowany poziom graczy w drużynach i jedna szybko wygrała.
Cyklady traktuję tylko jako grę rywalizacyjną, gra drużynowe nie ma sensu, tak jak wspominałem wyżej.
ODPOWIEDZ