Legendary Encounters: Spartacus (LE: Firefly retheme)

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
mmag
Użytkownik wspierający
Posty: 848
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 108 times
Been thanked: 52 times

Legendary Encounters: Spartacus (LE: Firefly retheme)

Post autor: mmag » 15 wrz 2019, 10:03

Obrazek

Po zakończeniu prac nad rozszerzeniem do Star Wars: Rebelia czas po raz kolejny porwać się z motyką na słońce... Zainspirowany bliźniaczym wątkiem, którego autor pracuje nad LE: Wiedźmin postanowiłem spróbować swoich sił w podobnym projekcie. Aby nie dublować prac i nie męczyć już biednego Aliena, postanowiłem sięgnąć po inną grę z tego cyklu - LE: Firefly i przenieść ją w realia serialowego Spartacusa. Wybór ten pozwoli uniknąć kilku problemów (przede wszystkim trudną do przełożenia mechanikę facehuggerów), da nowe możliwości (wcielamy się w konkretnych bohaterów, a nie bezimiennych randomów, możliwość dowolnego mieszania misji, tak aby nadać im sens fabularny...), a jednocześnie stworzy kilka nowych komplikacji (statki? ulepszenia serenity?? uszkodzenia kadłuba???).

Uwagi wstępne
- projekt będzie opracowywany w języku angielskim - nie mam w planie dokładania sobie pracy w postaci tłumaczenia wszystkich tekstów i działania kart. No chyba, że ktoś poczułby w sobie ambitne powołanie połączenia sił i przekazywania mi gotowych tłumaczeń :D
- jest to projekt czysto amatorski, niekomercyjny, tworzony... nazwijmy to "z pasji" w wolnym czasie. W związku z tym nie ma też żadnych "deadline'ów". Będzie jak będzie, nie ma co pół roku przypominać :P
- z uwagi na poruszaną tematykę, klimat, brutalność, nagość, fabułę itd. itp. jest to projekt 18+;
- wszystkie prezentowane materiały są wersją roboczą i podlegają negocjacji;) W związku z tym chętnie przygarnę wszelkie sugestie odnośnie tak warstwy tekstowej (terminologia...) jak i graficznej (pasujące kadry z serialu...);
- w miarę postępów prac będę starał się aktualizować ten wątek. Na tę chwilę motywacja jest silna, więc prace powinny przebiegać w miarę szybko;
Ostatnio zmieniony 20 sty 2020, 11:16 przez mmag, łącznie zmieniany 7 razy.

strategie_pl
Użytkownik wspierający
Posty: 216
Rejestracja: 16 lip 2016, 19:22
Has thanked: 24 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Legendary Encounters: Spartacus (LE: Firefly retheme)

Post autor: strategie_pl » 15 wrz 2019, 17:10

Bardzo dopinguję projektowi! Uwielbiam serial "Firefly", niestety nie miałem okazji zagrać w grę planszową, Spartakusa oglądałem całego, więc jeszcze coś tam pamiętam (mam nadzieję, że chodzi o ostatni serial a nie film z "kwadratowym Kirkiem" ;) ). Nie wiem jednak, czy będę mógł teraz pomóc, gdyż mam dużo pracy nad rzeczonym "LE:W". Gdybym skończył przed Tobą to się podłączę ;)
Wszystkie pliki, gry, reskiny, akcesoria, które zrobiłem są tutaj: LET'S GRAJMY - Patronite
Facebook: LET'S GRAJMY - Facebook
YouTube: LET'S GRAJMY - YouTube

Awatar użytkownika
mmag
Użytkownik wspierający
Posty: 848
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 108 times
Been thanked: 52 times

Re: Legendary Encounters: Spartacus (LE: Firefly retheme)

Post autor: mmag » 15 wrz 2019, 18:58

Zdecydowanie chodzi o serialowego Spartacusa. Dzięki za słowa zachęty i powodzenia z Twoim projektem - sam bardzo chętnie przymierzę buty Geralta i skopię tyłki kilku Facehugu... znaczy Redańczyków:D Jakbyś potrzebował przy czymś pomocy to też daj znać:)

Aktualizacja 1
Charakterystyczną cechą LE: Firefly jest stała obecność w grze wszystkich 9 członków załogi. Skład mojej proponowanej ekipy ze Spartacusa to:
- Spartacus (a to ci niespodzianka...);
- Crixus;
- Gannicus;
- Oenomaus;
- Agron;
- Nasir;
- Naevia;
- Mira;
- Saxa;
- rezerwowy Barca/Lugo (jako postać z fanowskiego rozszerzenia "Serenity")?

Pytanie kolejne - kto zastąpi kogo?
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2019, 18:21 przez mmag, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mmag
Użytkownik wspierający
Posty: 848
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 108 times
Been thanked: 52 times

Re: Legendary Encounters: Spartacus (LE: Firefly retheme)

Post autor: mmag » 16 wrz 2019, 18:20

Aktualizacja 2
Na dobry początek - coś ambitniejszego. Wersja robocza maty do gry:
https://drive.google.com/file/d/1Me6G5h ... pNWZF/view

Obrazek

Na macie widoczna jest przyjęta przeze mnie na tę chwilę terminologia (wszelkie sugestie co do nazw mile widziane), poziom graficzny jakiego można się spodziewać po całości projektu, wprawne oko dostrzeże też zmienione symbole kosztu rekrutacji i ataku (standardowe technosymbole słabo komponowały się z tematyką starożytnego Rzymu)...
Podstawowe wątpliwości, co do zmienionego nazewnictwa, które mam na ten moment:
- scan = prepare?
- talent = boast?
- flaw = weakness?
- serenity / serenity upgrades / ship strikes = state of mind / determination / traumas?
Ostatnio zmieniony 09 paź 2019, 18:44 przez mmag, łącznie zmieniany 2 razy.

strategie_pl
Użytkownik wspierający
Posty: 216
Rejestracja: 16 lip 2016, 19:22
Has thanked: 24 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Legendary Encounters: Spartacus (LE: Firefly retheme)

Post autor: strategie_pl » 16 wrz 2019, 20:01

Już wygląda elegancko. Będzie drukowane :)
Wszystkie pliki, gry, reskiny, akcesoria, które zrobiłem są tutaj: LET'S GRAJMY - Patronite
Facebook: LET'S GRAJMY - Facebook
YouTube: LET'S GRAJMY - YouTube

Awatar użytkownika
mmag
Użytkownik wspierający
Posty: 848
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 108 times
Been thanked: 52 times

Re: Legendary Encounters: Spartacus (LE: Firefly retheme)

Post autor: mmag » 09 paź 2019, 18:44

Aktualizacja 3
Talia obrażeń ukończona!
https://imgur.com/a/HVXgkC2

Obrazek

strategie_pl
Użytkownik wspierający
Posty: 216
Rejestracja: 16 lip 2016, 19:22
Has thanked: 24 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Legendary Encounters: Spartacus (LE: Firefly retheme)

Post autor: strategie_pl » 10 paź 2019, 09:47

Wygląda klimatycznie, lubię ten dobór kolorów, bardzo pasuje do serialu i też przypomina mi gamę z gry planszowej. Masz już jakieś plany co do daty ukończenia projektu? Bo widzę, że idzie Ci dosyć szybko.
Wszystkie pliki, gry, reskiny, akcesoria, które zrobiłem są tutaj: LET'S GRAJMY - Patronite
Facebook: LET'S GRAJMY - Facebook
YouTube: LET'S GRAJMY - YouTube

Awatar użytkownika
mmag
Użytkownik wspierający
Posty: 848
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 108 times
Been thanked: 52 times

Re: Legendary Encounters: Spartacus (LE: Firefly retheme)

Post autor: mmag » 10 paź 2019, 14:05

Nie no, o żadnych datach na pewno nie ma mowy, będzie kiedy będzie;) Na razie idzie to w miarę sprawnie, schodki zaczną się pewnie gdy przejdę do bardziej wymagających zadań - sensowne przeniesienie talii postaci i misji w nowe realia zajmie pewnie znacznie więcej czasu...

Awatar użytkownika
mmag
Użytkownik wspierający
Posty: 848
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 108 times
Been thanked: 52 times

Re: Legendary Encounters: Spartacus (LE: Firefly retheme)

Post autor: mmag » 19 sty 2020, 10:51

Aktualizacja 4

Trochę czasu upłynęło od ostatniej aktualizacji, ale dobra wiadomość jest taka, że nie był to czas zmarnowany;) Talie bohaterów są niemal w całości gotowe - na pierwszy ogień idzie nie kto inny jak sam Spartacus!

Talia postaci: https://imgur.com/a/Ge350SW

Obrazek
Ostatnio zmieniony 20 sty 2020, 11:16 przez mmag, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
woytas
Użytkownik wspierający
Posty: 550
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 36 times
Been thanked: 25 times

Re: Legendary Encounters: Spartacus (LE: Firefly retheme)

Post autor: woytas » 19 sty 2020, 10:59

Pięknie to wygląda, tylko dlaczego po angielsku? :(

Awatar użytkownika
mmag
Użytkownik wspierający
Posty: 848
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 108 times
Been thanked: 52 times

Re: Legendary Encounters: Spartacus (LE: Firefly retheme)

Post autor: mmag » 20 sty 2020, 11:13

woytas pisze:
19 sty 2020, 10:59
Pięknie to wygląda, tylko dlaczego po angielsku? :(
Z powodów czysto praktycznych: opracowanie dobrego tłumaczenia, a przede wszystkim spójnej i stałej terminologii funkcjonującej w ramach gry wcale takie proste pewnie by nie było. Dodatkowo wydłużyłoby to znacznie realizację całego projektu, który i tak wymaga od groma roboty, nawet w obecnej formie, gdzie mogę po prostu przenieść oryginalne, angielskie teksty działania kart 1:1. Kolejna kwestia - pozostając przy angielskim mogę swobodnie wplatać w grę nazwy odcinków serialu, charakterystyczne cytaty itp. - po przełożeniu na polski to już jednak nie byłoby to;) No i finalnie - jestem już ograny z angielskimi wersjami LE, przez co takie wyrażenia jak "Strike" czy "Coordinate" są bardziej intuicyjne niż ich ewentualne polski odpowiedniki, na które musiałbym się przestawić.

ODPOWIEDZ