Stalingrad - Wróg u bram

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 281
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 299 times
Been thanked: 73 times

Stalingrad - Wróg u bram

Post autor: psborsuk »

Ponieważ wydawnictwo Imperium (ex KGK) nie wzięło sobie do serca komentaży i recenzji dotyczących gry Stalingrad - Wróg u bram, poniżej zamieszczam proponowane przez Daniego i przeze mnie modyfikacje zasad. Według nas gra ma w sobie pewien potencjał, jednak jej grywalność w stanie "surowym" jest niewielka (wide recenzja Nataniela).

1. P-kty akcji nie przechodzą na następną rundę
2. P-kty inicjatywy zdobywane są za: wygranie bitwy, zdobycie p-ktu strategicznego, p-ktu dostaw lub zdjęcie żetonu kontroli, a nie za zużycie p-któw akcji
3. Przed każdą bitwą dociąga się karty sztabowe (do pięciu)
4. W czasie bitwy każda jednostka może atakować tylko raz
5. Bitwa rozgrywana jest systemem: obliczanie statystyk jednostek wraz z modyfikatorami z rozkazów specjalnych, doliczanie modyfikatorów z kart sztabowych, rzut kostką K6 (element losowy)
6. Bitwa kończy się, gdy gracz posiadający inicjatywę nie może wykonać ataku, bądź gdy jeden z graczy sie wycofa
7. Po fazie bitew, przed fazą inicjatywy, dokonuje się reperacji rozproszonych jednostek. Koszt naprawy = 1 p-kt akcji
8. Nie dokonanie naprawy powoduje, ze jednostka w najbliższej bitwie jest wystawiana jako rozproszona

Czekam na Wasze opinie na temat ww zasad, jak również na pomysły na inne modyfikacje. Niech ta gra zacznie być grywalna!
Świt Rebelii... ]:->
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Stalingrad - Wróg u bram

Post autor: Nataniel »

psborsuk pisze:2. P-kty inicjatywy zdobywane są za: wygranie bitwy, zdobycie p-ktu strategicznego, p-ktu dostaw lub zdjęcie żetonu kontroli, a nie za zużycie p-któw akcji
Fajny pomysl, wydaje mi sie tylko, ze dosyc zmudne bedzie liczenie tego.
psborsuk pisze:3. Przed każdą bitwą dociąga się karty sztabowe (do pięciu)
Przed kazda bitwa sie przeciez dociaga - tyle ile ma gwiazdek dowodca.
psborsuk pisze:4. W czasie bitwy każda jednostka może atakować tylko raz
To wydaje mi sie podstawowa zmiana. Byc moze zadziala, ale trzeba by to dobrze przetestowac, poniewaz de facto zmienia kompletnie gre.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Dani
Posty: 329
Rejestracja: 19 mar 2006, 19:27

Re: Stalingrad - Wróg u bram

Post autor: Dani »

Nataniel pisze:
psborsuk pisze:2. P-kty inicjatywy zdobywane są za: wygranie bitwy, zdobycie p-ktu strategicznego, p-ktu dostaw lub zdjęcie żetonu kontroli, a nie za zużycie p-któw akcji
Fajny pomysl, wydaje mi sie tylko, ze dosyc zmudne bedzie liczenie tego.
Wcale nie, tak naprawde okazuje się, że na ture gracze zdobywają bardzo mało inicjatywy. I to właśnie zmusza do umiejętnego wykorzystania punktów i przeprowadzania jak najskuteczniejszych walk.
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 281
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 299 times
Been thanked: 73 times

Post autor: psborsuk »

Nataniel --> odnośnie p-ktu 3 - zgadza się, dociągamy karty wg "zasług" dowódcy, ale w tym miejscu chcieliśmy wprowadzić pewną rotację i zróżnicowanie otrzymywanych kart. Może pojawić się sytuacja, gdy jeden gracz na początku bitwy będzie miał na ręku 1 kartę, a drugi 8 (sytuacja ekstremalna, chodzi mi o zobrazowanie problemu).

Myślimy również nad możliwością wymiany części/całości kart w przypadku, gdy żadnej z nich nie można użyć (sytuacja taka pojawiała się w każdej naszej grze).

Być może p-kt 3 można by ująć inaczej, czekamy na propozycje.
Świt Rebelii... ]:->
Awatar użytkownika
nimsarn
Posty: 306
Rejestracja: 04 lis 2005, 16:54
Lokalizacja: Z buszu! W centrum Zielonej Góry
Has thanked: 501 times
Been thanked: 174 times

Post autor: nimsarn »

Witam
Na wstępie powiem, że nie miałem jeszcze tej gry w łapkach, czytałem tylko instrukcję i recenzję. Z tego wynika, że poniższe wnioski są czystą teorią, ale mogą okazać się przydatne.

W recenzjach zwrócono między innymi uwagę na następujące niedociągnięcia gry:
1 sposób rozgrywania bitew;
2 przeliczanie inicjatywy;

Ad 1 Faktycznie teoretycznie bitwę może wygrać tylko jedna jednostka. Moja propozycja, aby urealnić bitwy jest taka:
1 grający na początku starcia wystawiają tyle jednostek ile wynosi Doświadczenie dowódcy (zamiast jednej).
2 Starcie wygrywa ta strona, której suma ataku lub impetu/obrony jest większa.
3 Zwycięzca wybiera jedną jednostkę pokonanego, która otrzyma straty.

Ad 2 Proponuję, aby obniżać inicjatywę za przywracanie do stanu początkowego rozbitych jednostek (1 punk inicjatywy za 1 rozbitą jednostkę). Dopiero tak zmodyfikowana suma p. inicjatywy podlegałaby porównaniu, tym samym decydując o inicjatywie w następnej turze.

Ogólnie gra mi się podoba i pewnie się w nią zaopatrzę gdy zdobędę nieco wolnych funduszy :wink:

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 281
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 299 times
Been thanked: 73 times

Post autor: psborsuk »

Nimsarn -> Co do punktu 1, to przetestujemy go przy najbliższej okazji, choć trochę mi nie podchodzi, lubię długie potyczki i nagłe zwroty akcji na froncie :D (ale de gustibus....). Chyba że byłaby to opcja na przyspieszenie rozgrywki dla tych, którzy chcą skończyć grę w przeciągu 1-1,5 h.
A odnośnie punktu 2, to czy jest to jedyna zmiana, którą proponujesz? Jesteś za utrzymaniem tendencji zwyżkowej punktów akcji i "oficjalnym" systemem zdobywania punktów inicjatywy?
Dzięki za posta, może jednak ożywimy tę gierkę:)
Świt Rebelii... ]:->
Awatar użytkownika
nimsarn
Posty: 306
Rejestracja: 04 lis 2005, 16:54
Lokalizacja: Z buszu! W centrum Zielonej Góry
Has thanked: 501 times
Been thanked: 174 times

Post autor: nimsarn »

Ups :oops:
Faktycznie moja 2 zasada jest prawie identyczna z twoją 7 - nie zauważyłem :oops:
Twoja wygląda nawet lepiej :D
A może reperacja jednostek kosztowałaby 1p akcji i 1p inicjatywy?
Jesteś za utrzymaniem tendencji zwyżkowej punktów akcji i "oficjalnym" systemem zdobywania punktów inicjatywy?
Nie wiem :(
Na razie nie miałem okazji pograć - gdyby było inaczej był bym bardziej konkretny :roll:

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 281
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 299 times
Been thanked: 73 times

Post autor: psborsuk »

No to zapraszam do spróbowania! Od razu kupna nie polecam, zbyt wiele osób wypowiada się o tej grze niezbyt pochlebnie (jak np. ja w wersji pierwotnej). No chyba że jesteś maniakiem II WS, patrzącym na jakość wydania, i gotowym godzinami zastanawiać się, jak z całkiem niezłej, ale niezbyt grywalnej, gierki zrobić gwiazdę wieczoru palszówkowego :wink:
Świt Rebelii... ]:->
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 281
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 299 times
Been thanked: 73 times

Post autor: psborsuk »

Oto nowa porcja zasad, wprowadziłem pewne drobne zmiany w stosunku do poprzedniej.

1. P-kty akcji nie przechodzą na następną rundę
2. P-kty inicjatywy zdobywane są za: wygranie bitwy, zdobycie p-ktu strategicznego, p-ktu dostaw lub zdjęcie żetonu kontroli, a nie za zużycie p-któw akcji
3. W czasie bitwy każda jednostka może atakować tylko raz
4. Bitwa rozgrywana jest systemem: obliczanie statystyk jednostek wraz z modyfikatorami z rozkazów specjalnych, doliczanie modyfikatorów z kart sztabowych, rzut kostką K6 (element losowy)
5. Bitwa kończy się, gdy gracz posiadający inicjatywę nie może wykonać ataku, bądź gdy jeden z graczy sie wycofa
6. Po bitwie, przed fazą inicjatywy, dokonuje się reperacji rozproszonych jednostek. Koszt naprawy = 1 p-kt akcji
7. Nie dokonanie naprawy powoduje, ze jednostka w najbliższej bitwie jest wystawiana jako rozproszona
8. Wycofanie się z bitwy jest możliwe dopiero po wystawieniu wszystkich jednostek dostępnych w swojej armii.
Świt Rebelii... ]:->
ODPOWIEDZ