Stalingrad - Wróg u bram
- psborsuk
- Posty: 281
- Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
- Lokalizacja: Łódź, Koluszki
- Has thanked: 299 times
- Been thanked: 73 times
Stalingrad - Wróg u bram
Ponieważ wydawnictwo Imperium (ex KGK) nie wzięło sobie do serca komentaży i recenzji dotyczących gry Stalingrad - Wróg u bram, poniżej zamieszczam proponowane przez Daniego i przeze mnie modyfikacje zasad. Według nas gra ma w sobie pewien potencjał, jednak jej grywalność w stanie "surowym" jest niewielka (wide recenzja Nataniela).
1. P-kty akcji nie przechodzą na następną rundę
2. P-kty inicjatywy zdobywane są za: wygranie bitwy, zdobycie p-ktu strategicznego, p-ktu dostaw lub zdjęcie żetonu kontroli, a nie za zużycie p-któw akcji
3. Przed każdą bitwą dociąga się karty sztabowe (do pięciu)
4. W czasie bitwy każda jednostka może atakować tylko raz
5. Bitwa rozgrywana jest systemem: obliczanie statystyk jednostek wraz z modyfikatorami z rozkazów specjalnych, doliczanie modyfikatorów z kart sztabowych, rzut kostką K6 (element losowy)
6. Bitwa kończy się, gdy gracz posiadający inicjatywę nie może wykonać ataku, bądź gdy jeden z graczy sie wycofa
7. Po fazie bitew, przed fazą inicjatywy, dokonuje się reperacji rozproszonych jednostek. Koszt naprawy = 1 p-kt akcji
8. Nie dokonanie naprawy powoduje, ze jednostka w najbliższej bitwie jest wystawiana jako rozproszona
Czekam na Wasze opinie na temat ww zasad, jak również na pomysły na inne modyfikacje. Niech ta gra zacznie być grywalna!
1. P-kty akcji nie przechodzą na następną rundę
2. P-kty inicjatywy zdobywane są za: wygranie bitwy, zdobycie p-ktu strategicznego, p-ktu dostaw lub zdjęcie żetonu kontroli, a nie za zużycie p-któw akcji
3. Przed każdą bitwą dociąga się karty sztabowe (do pięciu)
4. W czasie bitwy każda jednostka może atakować tylko raz
5. Bitwa rozgrywana jest systemem: obliczanie statystyk jednostek wraz z modyfikatorami z rozkazów specjalnych, doliczanie modyfikatorów z kart sztabowych, rzut kostką K6 (element losowy)
6. Bitwa kończy się, gdy gracz posiadający inicjatywę nie może wykonać ataku, bądź gdy jeden z graczy sie wycofa
7. Po fazie bitew, przed fazą inicjatywy, dokonuje się reperacji rozproszonych jednostek. Koszt naprawy = 1 p-kt akcji
8. Nie dokonanie naprawy powoduje, ze jednostka w najbliższej bitwie jest wystawiana jako rozproszona
Czekam na Wasze opinie na temat ww zasad, jak również na pomysły na inne modyfikacje. Niech ta gra zacznie być grywalna!
Świt Rebelii... ]:->
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Stalingrad - Wróg u bram
Fajny pomysl, wydaje mi sie tylko, ze dosyc zmudne bedzie liczenie tego.psborsuk pisze:2. P-kty inicjatywy zdobywane są za: wygranie bitwy, zdobycie p-ktu strategicznego, p-ktu dostaw lub zdjęcie żetonu kontroli, a nie za zużycie p-któw akcji
Przed kazda bitwa sie przeciez dociaga - tyle ile ma gwiazdek dowodca.psborsuk pisze:3. Przed każdą bitwą dociąga się karty sztabowe (do pięciu)
To wydaje mi sie podstawowa zmiana. Byc moze zadziala, ale trzeba by to dobrze przetestowac, poniewaz de facto zmienia kompletnie gre.psborsuk pisze:4. W czasie bitwy każda jednostka może atakować tylko raz
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Stalingrad - Wróg u bram
Wcale nie, tak naprawde okazuje się, że na ture gracze zdobywają bardzo mało inicjatywy. I to właśnie zmusza do umiejętnego wykorzystania punktów i przeprowadzania jak najskuteczniejszych walk.Nataniel pisze:Fajny pomysl, wydaje mi sie tylko, ze dosyc zmudne bedzie liczenie tego.psborsuk pisze:2. P-kty inicjatywy zdobywane są za: wygranie bitwy, zdobycie p-ktu strategicznego, p-ktu dostaw lub zdjęcie żetonu kontroli, a nie za zużycie p-któw akcji
- psborsuk
- Posty: 281
- Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
- Lokalizacja: Łódź, Koluszki
- Has thanked: 299 times
- Been thanked: 73 times
Nataniel --> odnośnie p-ktu 3 - zgadza się, dociągamy karty wg "zasług" dowódcy, ale w tym miejscu chcieliśmy wprowadzić pewną rotację i zróżnicowanie otrzymywanych kart. Może pojawić się sytuacja, gdy jeden gracz na początku bitwy będzie miał na ręku 1 kartę, a drugi 8 (sytuacja ekstremalna, chodzi mi o zobrazowanie problemu).
Myślimy również nad możliwością wymiany części/całości kart w przypadku, gdy żadnej z nich nie można użyć (sytuacja taka pojawiała się w każdej naszej grze).
Być może p-kt 3 można by ująć inaczej, czekamy na propozycje.
Myślimy również nad możliwością wymiany części/całości kart w przypadku, gdy żadnej z nich nie można użyć (sytuacja taka pojawiała się w każdej naszej grze).
Być może p-kt 3 można by ująć inaczej, czekamy na propozycje.
Świt Rebelii... ]:->
- nimsarn
- Posty: 306
- Rejestracja: 04 lis 2005, 16:54
- Lokalizacja: Z buszu! W centrum Zielonej Góry
- Has thanked: 501 times
- Been thanked: 174 times
Witam
Na wstępie powiem, że nie miałem jeszcze tej gry w łapkach, czytałem tylko instrukcję i recenzję. Z tego wynika, że poniższe wnioski są czystą teorią, ale mogą okazać się przydatne.
W recenzjach zwrócono między innymi uwagę na następujące niedociągnięcia gry:
1 sposób rozgrywania bitew;
2 przeliczanie inicjatywy;
Ad 1 Faktycznie teoretycznie bitwę może wygrać tylko jedna jednostka. Moja propozycja, aby urealnić bitwy jest taka:
1 grający na początku starcia wystawiają tyle jednostek ile wynosi Doświadczenie dowódcy (zamiast jednej).
2 Starcie wygrywa ta strona, której suma ataku lub impetu/obrony jest większa.
3 Zwycięzca wybiera jedną jednostkę pokonanego, która otrzyma straty.
Ad 2 Proponuję, aby obniżać inicjatywę za przywracanie do stanu początkowego rozbitych jednostek (1 punk inicjatywy za 1 rozbitą jednostkę). Dopiero tak zmodyfikowana suma p. inicjatywy podlegałaby porównaniu, tym samym decydując o inicjatywie w następnej turze.
Ogólnie gra mi się podoba i pewnie się w nią zaopatrzę gdy zdobędę nieco wolnych funduszy
Pozdrawiam
Na wstępie powiem, że nie miałem jeszcze tej gry w łapkach, czytałem tylko instrukcję i recenzję. Z tego wynika, że poniższe wnioski są czystą teorią, ale mogą okazać się przydatne.
W recenzjach zwrócono między innymi uwagę na następujące niedociągnięcia gry:
1 sposób rozgrywania bitew;
2 przeliczanie inicjatywy;
Ad 1 Faktycznie teoretycznie bitwę może wygrać tylko jedna jednostka. Moja propozycja, aby urealnić bitwy jest taka:
1 grający na początku starcia wystawiają tyle jednostek ile wynosi Doświadczenie dowódcy (zamiast jednej).
2 Starcie wygrywa ta strona, której suma ataku lub impetu/obrony jest większa.
3 Zwycięzca wybiera jedną jednostkę pokonanego, która otrzyma straty.
Ad 2 Proponuję, aby obniżać inicjatywę za przywracanie do stanu początkowego rozbitych jednostek (1 punk inicjatywy za 1 rozbitą jednostkę). Dopiero tak zmodyfikowana suma p. inicjatywy podlegałaby porównaniu, tym samym decydując o inicjatywie w następnej turze.
Ogólnie gra mi się podoba i pewnie się w nią zaopatrzę gdy zdobędę nieco wolnych funduszy
Pozdrawiam
- psborsuk
- Posty: 281
- Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
- Lokalizacja: Łódź, Koluszki
- Has thanked: 299 times
- Been thanked: 73 times
Nimsarn -> Co do punktu 1, to przetestujemy go przy najbliższej okazji, choć trochę mi nie podchodzi, lubię długie potyczki i nagłe zwroty akcji na froncie (ale de gustibus....). Chyba że byłaby to opcja na przyspieszenie rozgrywki dla tych, którzy chcą skończyć grę w przeciągu 1-1,5 h.
A odnośnie punktu 2, to czy jest to jedyna zmiana, którą proponujesz? Jesteś za utrzymaniem tendencji zwyżkowej punktów akcji i "oficjalnym" systemem zdobywania punktów inicjatywy?
Dzięki za posta, może jednak ożywimy tę gierkę:)
A odnośnie punktu 2, to czy jest to jedyna zmiana, którą proponujesz? Jesteś za utrzymaniem tendencji zwyżkowej punktów akcji i "oficjalnym" systemem zdobywania punktów inicjatywy?
Dzięki za posta, może jednak ożywimy tę gierkę:)
Świt Rebelii... ]:->
- nimsarn
- Posty: 306
- Rejestracja: 04 lis 2005, 16:54
- Lokalizacja: Z buszu! W centrum Zielonej Góry
- Has thanked: 501 times
- Been thanked: 174 times
Ups
Faktycznie moja 2 zasada jest prawie identyczna z twoją 7 - nie zauważyłem
Twoja wygląda nawet lepiej
A może reperacja jednostek kosztowałaby 1p akcji i 1p inicjatywy?
Na razie nie miałem okazji pograć - gdyby było inaczej był bym bardziej konkretny
Pozdrawiam
Faktycznie moja 2 zasada jest prawie identyczna z twoją 7 - nie zauważyłem
Twoja wygląda nawet lepiej
A może reperacja jednostek kosztowałaby 1p akcji i 1p inicjatywy?
Nie wiemJesteś za utrzymaniem tendencji zwyżkowej punktów akcji i "oficjalnym" systemem zdobywania punktów inicjatywy?
Na razie nie miałem okazji pograć - gdyby było inaczej był bym bardziej konkretny
Pozdrawiam
- psborsuk
- Posty: 281
- Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
- Lokalizacja: Łódź, Koluszki
- Has thanked: 299 times
- Been thanked: 73 times
No to zapraszam do spróbowania! Od razu kupna nie polecam, zbyt wiele osób wypowiada się o tej grze niezbyt pochlebnie (jak np. ja w wersji pierwotnej). No chyba że jesteś maniakiem II WS, patrzącym na jakość wydania, i gotowym godzinami zastanawiać się, jak z całkiem niezłej, ale niezbyt grywalnej, gierki zrobić gwiazdę wieczoru palszówkowego
Świt Rebelii... ]:->
- psborsuk
- Posty: 281
- Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
- Lokalizacja: Łódź, Koluszki
- Has thanked: 299 times
- Been thanked: 73 times
Oto nowa porcja zasad, wprowadziłem pewne drobne zmiany w stosunku do poprzedniej.
1. P-kty akcji nie przechodzą na następną rundę
2. P-kty inicjatywy zdobywane są za: wygranie bitwy, zdobycie p-ktu strategicznego, p-ktu dostaw lub zdjęcie żetonu kontroli, a nie za zużycie p-któw akcji
3. W czasie bitwy każda jednostka może atakować tylko raz
4. Bitwa rozgrywana jest systemem: obliczanie statystyk jednostek wraz z modyfikatorami z rozkazów specjalnych, doliczanie modyfikatorów z kart sztabowych, rzut kostką K6 (element losowy)
5. Bitwa kończy się, gdy gracz posiadający inicjatywę nie może wykonać ataku, bądź gdy jeden z graczy sie wycofa
6. Po bitwie, przed fazą inicjatywy, dokonuje się reperacji rozproszonych jednostek. Koszt naprawy = 1 p-kt akcji
7. Nie dokonanie naprawy powoduje, ze jednostka w najbliższej bitwie jest wystawiana jako rozproszona
8. Wycofanie się z bitwy jest możliwe dopiero po wystawieniu wszystkich jednostek dostępnych w swojej armii.
1. P-kty akcji nie przechodzą na następną rundę
2. P-kty inicjatywy zdobywane są za: wygranie bitwy, zdobycie p-ktu strategicznego, p-ktu dostaw lub zdjęcie żetonu kontroli, a nie za zużycie p-któw akcji
3. W czasie bitwy każda jednostka może atakować tylko raz
4. Bitwa rozgrywana jest systemem: obliczanie statystyk jednostek wraz z modyfikatorami z rozkazów specjalnych, doliczanie modyfikatorów z kart sztabowych, rzut kostką K6 (element losowy)
5. Bitwa kończy się, gdy gracz posiadający inicjatywę nie może wykonać ataku, bądź gdy jeden z graczy sie wycofa
6. Po bitwie, przed fazą inicjatywy, dokonuje się reperacji rozproszonych jednostek. Koszt naprawy = 1 p-kt akcji
7. Nie dokonanie naprawy powoduje, ze jednostka w najbliższej bitwie jest wystawiana jako rozproszona
8. Wycofanie się z bitwy jest możliwe dopiero po wystawieniu wszystkich jednostek dostępnych w swojej armii.
Świt Rebelii... ]:->