MAGNACI - opcje dla zaawansowanych

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1786
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 76 times
Been thanked: 158 times

MAGNACI - opcje dla zaawansowanych

Post autor: Legun »

Garść pomysłów do Magnatów, jeszcze nie przetestowanych. Do wykorzystania w pakiecie lub każdy z osobna:

SEKRETARZ KRÓLEWSKI
Figurka „Czarnych Chmur” jest ustawiana na wolnym polu obok kart urzędów. Jest ona przedmiotem licytacji wraz z urzędami. Gracz, który zdobędzie tą figurkę, może na początku fazy sejmu zadeklarować, że obowiązuje procedura Sekret Króla (SK). Jeśli takowa została zadeklarowana, sekretarz królewski wskazuje pierwszego gracza, który wystawia odkrytą kartę przy jednej z kart praw (może siebie). Gracz ten po wystawieniu swojej karty wskazuje następnego i tak aż wszystkie karty zostaną rozłożone. Wtedy rozstrzyga się rywalizację w normalny sposób, korzystając z opcji dawanych przez urzędy i wcześniej zdobyte karty. Jeśli sekretarz uruchomi SK w fazie sejmu oddaje figurkę i nie może już wprowadzić takiej procedury w fazie konfliktów. Jeśli faza sejmu przebiega normalnie, można zarządzić SK w fazie konfliktów na identycznych zasadach. Sekretarz nie musi zarządzać SK – figurka wraca na miejsce w fazie Interregnum.

WOJEWODA
Gracz, który dominuje w jakiejś prowincji może w każdej chwili, kosztem zdjęcia z planszy jednej posiadłości z tej prowincji, zwiększyć siłę swojej zagranej karty o 2 (lub liczbę graczy – do wyboru). Nie można tego zrobić, jeśli w danej fazie obowiązuje Sekret Króla.

ANARCHIA
Każdy przegrany konflikt oznacza postawienie na danym kierunku znacznika Anarchii (ludzika "Sejmu Niemego"). Znaczników w prowincji może być więcej niż 1. Anarchia oznacza dodatkowe zagrożenie w danej prowincji w kolejnych konfliktach równe liczbie graczy. Zwycięstwo w przyszłych konfliktach usuwa albo znacznik rozbioru, albo znacznik anarchii – decyduje gracz-zwycięzca. Znaczniki Czarnych Chmur i Sejmu Niemego nie wchodzą w standardowym trybie. Konieczność dodatnia 6 znacznika Anarchii oznacza upadek Rzeczpospolitej tak jak 3 rozbiory. Jeden znacznik Anarchii jest też usuwany przez postawienie Twierdzy, Klasztoru lub Pałacu.

NAJAZDY
Pokonane konflikty o sile 16 i 18 są ponownie wtasowywane w talię. Karty „Insurekcja”, „Wojna z Rosją” i „Traktat Trzech Czarnych Orłów” są dostawiane w tych prowincjach, gdzie jest najwięcej znaczników Anarchii. Jeśli takowych nie ma, wchodzą tam, gdzie podaje karta.

KRÓLEWIĘTA
Gracz, który dominuje w danej prowincji dostaje przy końcowym punktowaniu bonus równy liczbie posiadłości pozostałych graczy (obecność: +1, przewaga dodatkowo: +1, dominacja dodatkowo: +liczba posiadłości pozostałych).

POSTAW CZERWONEGO SUKNA
Jeśli Rzeczpospolita upada, wygrywa gracz, który dominuje w prowincji bez zaborów i znaczników Anarchii. Jeśli jest takich graczy więcej, wygrywa ten z nich, w którego prowincji jest więcej posiadłości ogółem. Jeśli nie ma gracza, który dominuje w prowincji bez zaboru, zwycięzcę ustala się w normalnym trybie, jednak bonusy za dominację i przewagę odejmuje się od wyniku gracza, nie zaś dodają.
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: MAGNACI - opcje dla zaawansowanych

Post autor: Comandante »

Super sprawa! Zbiore wszystkie pomysly i skonsultuje z Toba bo chcialbym jak najwiecej fajnych rzeczy do gry wlozyc.
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: MAGNACI - opcje dla zaawansowanych

Post autor: Comandante »

Katalog potencalnych modyfikacji gry jest na Twoim mailu ale sprawdz czy nie wpadl do spam-skrzynki!
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: MAGNACI - opcje dla zaawansowanych

Post autor: Comandante »

Prace nad dodatkiem trwają, stąd pozwalam sobie zapytać szanownych Forumowiczów, czy mają jakieś pomysły na dodatkowe Karty Praw? Pomysł powinien zawierać:

a) proponowany tutuł karty
b) proponowane działanie karty
c) ewentualny kontekst historyczny (dlaczego chcemy takiej karty w grze, wystarczy hasłowo).

oto kilka przykładów rozważanych przez nas kart:

SPISEK/ZDRADA (nowa karta) – 0 posiadłości.
Przemieszcza jedną kartę konfliktu do innej prowincji.

REJESTR KOZACKI (koncept polityczny)
Umieść znacznik Rejestru na Ukrainie. Siła prowincji rośnie o 2 w wojnach tatarskich ale maleje o 2 w wojnach kozackich.

ŁACINA, PIERZYNA, DZIECINA (klęska piławiecka)
Wskazana wojna jest przegrana, bez względu na rzeczywisty rezultat. Wskaż winnego porażki.

MEZALIANS (Barbara Radziwiłłówna)
Kasuje aktualną politykę królewską (nie obowiązuje w danym etapie). Można zagrać w dowolnym momencie – efektem obejmuje całą fazę.

ZAMACH NA KRÓLA (Piekarski)
Zagranie karty powoduje natychmiastowe usunięcie króla, chyba, że inny gracz natychmiast usunie dwór ze stolicy*.

REGIMENTARZ (Czarniecki)
+5 do licytacji stanowiska hetmana lub wymiana na dwór w wybranej, nieokupowanej prowincji lub +2 w konflikcie (potencjalnie zastąpi Szkołę Rycerską, dla której będzie inne zastosowanie)

REJTAN
Usuwa z Sejmu jedną kartę i odrzuca ją z gry. W to miejsce należy wlosować kolejną kartę z talii Praw.

SEJM INKWIZYCYJNY
W danym etapie polityka królewska nie obowiązuje

POKÓJ WIECZYSTY (Grzymułtowski)
Usuwa jeden konflikt z Rosją

ZAJAZD
Usuń jedną kartę Familii innego gracza w dowolnej licytacji lub dwór w dowolnej prowincji

POSPOLITE RUSZENIE lub PRYWATNA ARMIA
Gracz może wydać 1 dwór na podniesienie siły swojej karty o 1.

BEZKRÓLEWIE
Odrzucić aktualnego władcę i wylosować kolejnego

ZWIĄZEK ŚWIĘCONY / KONFEDERACJA
-3 do siły wskaznego gracza w konflikcie lub traci on dwór w prowincji

SOJUSZNIK HABSBURSKI
+2 do siły gracza w Małopolsce lub Wielkopolsce, kosztem usunięcia z prowincji własnego dworu.

RZECZPOSPOLITA TRZECH NARODÓW
+3VP dla gracza, który dominuje na Ukrainie, jeśli RP przetrwa, a Ukraina jest w granicach


Rozważamy też w dodatku wprowadzenie dodatkowych przepisów, zwiększających kompleksowość rozgrywki i pozwalających na większą nad nią kontrolę. Dodatek kierujemy raczej do graczy bardziej zaawansowanych. I stad na przykład poniższe karty praw:

VETO (modyfikacja aktualnej karty)
Pierwsze zagranie karty VETO uruchamia możliwość korzystania z tej formy głosowania w dalszej grze.

ROKOSZ (wymiana karty)
We wskazanej licytacji wygrywa najniższa a nie najwyższa karta

POSELSTWO (zmiana treści aktualnej karty)
Usuwa kartę wojny z planszy do talii Konfliktów i w jej miejsce wylosowuje nową.

JURGIELT
Gracz normalnie otrzymuje wszystkie punkty za obecność/przewagę/dominację w okupowanej prowincji.

SEKRETARZ KRÓLEWSKI (wg koncepcji Leguna)
Licytacja wybranej ustawy odbywa się jawnie, w kolejności określonej przez sekwencję gry.


Ciekaw jestem Waszych pomysłów.

Comandante
Awatar użytkownika
zakwas
Posty: 1777
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: MAGNACI - opcje dla zaawansowanych

Post autor: zakwas »

Wpus kontrolny, żeby mi nic nie uciekło! :)
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: MAGNACI - opcje dla zaawansowanych

Post autor: Comandante »

6-ta familia: CZARTORYSCY. Kolor zielony.

14 Michał

13 August

12 Adam Kazimierz

11 Adam Jerzy

10/1 Zofia

9 Leszczyński Bogusław h. Wieniawa

8 Poniatowski Stanisław h. Ciołek

7 Ogiński Michał h. Oginiec

6 Rzewuski Wacław h. Krzywda

5 Morsztyn Jan Andrzej h. Leliwa

4 Załuski Andrzej h. Junosza

3 Łubieński Władysław h. Pomian

2 Branicki Franciszek h. Korczak
Awatar użytkownika
kaimada
Posty: 1129
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 27 times
Been thanked: 126 times

Re: MAGNACI - opcje dla zaawansowanych

Post autor: kaimada »

a) Ks. Józef Poniatowski
b) Stały bonus +2 do głosowania na hetmana, licytacji Konstytucji 3. Maja i podczas konfliktów z Rosją
c) Józef Poniatowski – polski generał, minister wojny i wódz naczelny Wojsk Polskich Księstwa Warszawskiego, marszałek Francji, członek Rady Stanu Księstwa Warszawskiego
Sam książę był entuzjastycznym zwolennikiem Konstytucji (członkiem Zgromadzenia Przyjaciół Konstytucji Rządowej), która została przeforsowana poniekąd podstępem i w drodze zamachu. Zamek królewski był otoczony przez wojsko Poniatowskiego, a on sam znajdował się na sali z grupą ułanów – wszystko dla uniemożliwienia przeciwnikom ustawy ewentualnej akcji zbrojnej.
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: MAGNACI - opcje dla zaawansowanych

Post autor: Comandante »

Józef to ciekawa propozycja. Stanisław, protoplasta rodu (i stryj ostatniego króla), też ma fascynującą, i trochę mniej znaną historię. Warto się zapoznać:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Stanis%C5% ... krakowski)
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: MAGNACI - opcje dla zaawansowanych

Post autor: Comandante »

Dodatek został wstępnie przetestowany i zyskał akceptację. Teraz czas na testowanie w szerszych grupach. Grupa powinna być co najmniej 6-osobowa i być zdolna do kilkukrotnego rozegrania partii. Czy są chętni? ;)
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: MAGNACI - opcje dla zaawansowanych

Post autor: Szaweł »

Trochę późno piszę, ale musiałem doczekać końca okresu urlopowego :)

A gdzie ta grupa ma ogrywać dodatek? A może już jest ograny? A może już się szykuje akcja na wspieram.to? :)
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Frytek
Posty: 1
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:07

Re: MAGNACI - opcje dla zaawansowanych

Post autor: Frytek »

Jak wygląda testowanie, bo też byłbym chętny i znalazłbym także grupę do gry.

A co do opcji jeszcze to zastanawiałem się czy nie powinno być większych profitów za zwycięstwa w konfliktach - wydaje mi się że wygrywanie konfliktów przez gracza nie jest specjalnie kuszące a pojedynczy dworek zbytnio nie powiększa fortuny - w przeciwieństwie do niektórych kart praw. Mogłoby się to opierać na jakiś specjalnych zadaniach, jak np.: za wygranie 3 konfliktów w danej fazie dodatkowy dworek albo jako hetman (czy regimentarz który jest na ręce, jeśli wejdzie) po zakończeniu fazy konfliktów dodatkowy dworek (w końcu mieli większe profity z walk).
posener
Posty: 5
Rejestracja: 22 kwie 2015, 10:50
Lokalizacja: Poznań

Re: MAGNACI - opcje dla zaawansowanych

Post autor: posener »

Cześć. Wiem, że prace nad dodatkiem trwają i cierpicie na nadmiar pomysłów, ale chciałem przedstawić pewien pomysł na dodatek. Jest to rozbudowana wersja propozycji, którą już wcześniej przedstawiałem, a nawiązuje do pomysłów oryginalnie Waszych. Punkty wyjścia są 2:
1) Wiem, że planowaliście dołożyć piątego senatora - Marszałka, ale nie wiadomo, jakie byłoby jego działanie (tj. ja nie wiem). Wnioskuję, że otrzymanie tej karty nie byłoby efektem licytacji, bo w Senacie licytujemy 4 stanowiska trzema kartami familii.
2) Podobnie planowaliście stolicę, ale polegałoby to wyłącznie na uzyskaniu większej liczby punktów zwycięstwa (5 a nie 3 ) za dominację w prowincji ze stolicą. Karta "Przeniesienie stolicy" umożliwiałaby przeniesienie jej jedynie do Wielkopolski. Czuję, że potencjał w Stolicy jest większy, o czym już wcześniej pisałem.

I tu mnie natchnęło, że można to połączyć. Wyglądałoby to tak:
- Na początku w prowincji małopolskiej umieszczamy znacznik STOLICY (np. zamek).
- W fazie Senatu pojawia się piąty senator – MARSZAŁEK (zakryty, a więc nie licytujemy go). Dostaje go ten, kto na koniec tej fazy (po rozdysponowaniu poprzednich 4 kart senatorów) posiada dominację (a może przewagę? - patrz uwagi na końcu) w prowincji "stołecznej". W przypadku braku przewagi/dominacji – Marszałka by nie było.
- Karta Marszałka miałaby wszystkie 4 symbole polityki królewskiej (jak Konstytucja 3. Maja).
- Funkcja Marszałka jest do przemyślenia – najlepiej by było, gdyby działał w fazie Sejmu mając jakiś wpływ na uchwalane akty prawne (np. można go użyć i zamienić 1 z praw na inne – por. bodaj „Poselstwo” w fazie konfliktów, albo np. Marszałek pobiera 6 kart i wybiera z nich 5 i to może nawet w odpowiedniej kolejności – wtedy nie trzeba go „zagrywać”). Rzecz jest do przemyślenia, jednak powinno to być jednak coś znaczącego, aby zdobycie karty było warte zachodu. Ciekawym, jaka jest Wasza oryginalna koncepcja tej karty.
- Wśród kart praw pojawia się PRZENIESIENIE STOLICY. Można ją zagrać w fazie Interregnum i przenieść znacznik stolicy do innej (nieobjętej rozbiorem) prowincji (dowolnej, wybranej przez Marszałka, bo to urozmaici rozgrywkę).
- Dodatkowo być może, gdy w stołecznej prowincji pojawia się rozbiór, Marszałek (w fazie Interregnum po sprawdzeniu stanu rozbiorów) przenosi stolicę do innej – wybranej przez niego – prowincji (gdy nie ma Marszałka robi to ostatni na torze kolejności).
- Opcjonalnie znacznik stolicy mógłby dodawać np. +1 do prowincji siły podczas konfliktów.

Uwaga końcowa: być może warto też rozważyć dwóch marszałków, różniących się siłą czy zakresem oddziaływania: większego (Marszałek Wielki), którego by się otrzymywało w razie dominacji i mniejszego (Marszałek Nadworny) – uzyskiwanego, gdy gracz posiada w stołecznej prowincji tylko przewagę. Zawsze można by więc zdobyć tylko 1 z dwóch marszałków. Wówczas można zróżnicować siłę bądź zakres działania (zakres?) tych marszałków - do dyskusji.
Pozdrawiam
Piotr
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: MAGNACI - opcje dla zaawansowanych

Post autor: Szaweł »

Minął rok od kiedy mogliśmy przeczytać o pracach nad dodatkiem. Gruuuubo ponad pół roku od kiedy miały rozpocząć się testy... Może jakiś news? A może pomysł padł?
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Maaro78
Posty: 22
Rejestracja: 07 cze 2014, 15:53

Re: MAGNACI - opcje dla zaawansowanych

Post autor: Maaro78 »

Moim skromnym zdaniem z Magnatów najlepsza była akcja na wspieram.to i tyle tego dobrego.

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
Using Tapatalk
Awatar użytkownika
Comandante
Posty: 572
Rejestracja: 21 lip 2004, 15:49
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: MAGNACI - opcje dla zaawansowanych

Post autor: Comandante »

https://drive.google.com/file/d/1sLDHhw ... sp=sharing

Zintegrowane zasady dodatku Wolna Elekcja w skróconej instrukcji.
fanatyk
Posty: 3
Rejestracja: 20 sie 2019, 20:42

Re: MAGNACI - opcje dla zaawansowanych

Post autor: fanatyk »

Ja bym się zastanowił nad hetmanem. Jego rola przy 4 graczach plus jest znikoma. Z kolei przy mniej niż 4 w miarę ok. Może jego rolę należy określić w zależności od liczby graczy? (Tak jak konflikty)
ODPOWIEDZ