Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz (Dodatek Print 'n' Play)

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz (Dodatek Print 'n' Play)

Post autor: HoLi »

"Ostatni Sojusz" jest to fanowski dodatek print 'n' play dla dwóch graczy, pozwalający wcielić się w strony konfliktu z końca Drugiej Ery Śródziemia. Jeden z graczy wciela się w siły Ciemności na czele z potężnym Sauronem i jego Sługami, starając się zniewolić Wolne Ludy i jednocześnie próbując zdobyć trzy potężne Pierścienie Elfów. Drugi gracz staje na czele przymierza ludzi i elfów pod przywództwem Elendila, najwyższego króla Arnoru i Gondoru oraz Gil-galada, najwyższego króla Noldorów, sojuszu, który ma na celu ostateczne uwolnienie Śródziemia od Władcy Ciemności.

Tak więc czy armie Ciemności spowiją w mroku Śródziemie, czy może Sojusz Wolnych Ludów pokona Saurona, to już zależy od samych graczy...

PONIŻSZE PLIKI ZAWIERAJĄ FINALNĄ WERSJĘ DODATKU ZE WSZYSTKIMI ZMIANAMI JAKIE ZASZŁY W SAMEJ GRZE, JAK I W SAMEJ INSTRUKCJI.

LINK do plików na BGG: https://boardgamegeek.com/filepage/1228 ... erscien-ko

Jeśli ktoś już ściągnął wcześniej zamieszczone pliki, to proponuję ściągnąć obecne pliki ponieważ ich wcześniejsza wersja nie zawiera obecnych zmian.

LISTA GŁÓWNYCH ZMIAN w stosunku do wcześniej zamieszczonych plików:

> Instrukcja w wersji finalnej, w paru miejscach została poprawiona w celu rozwiania wątpliwości + strony zostały ponumerowane i jest spis treści.

> Karty Saurona i karta Króla Gór zostały bardziej zbalansowane oraz dodatkowo gracze mogą wybrać, który Sauron (słabszy czy silniejszy) będzie brał udział w grze. Dodatkowo zmieniły się warunki dopełnienia przysięgi na karcie Króla Gór na trochę bardziej przychylne dla gracza Wolnych Ludów.

> Podrasowane karty jednostek (Piechota Gondoru i Elfi Łucznicy) mają na celu lepsze zbalansowanie rozgrywki, w szczególności na początku, kiedy to Piechota Gondoru odgrywa ważną rolę podczas próby zatrzymania hord Saurona.

> Doszły nowe karty Wydarzeń zarówno po stronie Wolnych Ludów jak i gracza Cienia i teraz każda ze stron posiada po 52 karty Wydarzeń i 52 karty Bitwy.

> Nazgule zyskały zdolność (podobnie jak Postacie/Sługi), dzięki której mogą "polować" na Postacie/Dowódców Wolnych Ludów.

> Karta Wydarzenia Wolnych Ludów "Królewska Flotylla" i Karta Wydarzenia Cienia "Korsarze z Umbaru" zostały poprawione i są od teraz kartami zagrywanymi na stół.

> Doszły dwie karty, które są czymś w rodzaju kart frakcji Ludu Gór. Jeśli Król Gór dopełni przysięgi złożonej Isildurowi to oprócz jego karty, do gry wchodzą również te karty Ludu Gór (gracz wybiera, którą z kart chce wprowadzić do gry). Wybrana karta daje dodatkowego powera podczas bitew (działa na zasadzie karty zagranej na stół) i jest w grze tak długo jak Król Gór (jeśli on zginie to i karta Ludu Gór opuszcza grę). Karty Ludu Gór wprowadziłem, żeby dać graczom większe odczucie tego, że dołączyli oni do wojny i mają jakiś wyraźniejszy wpływ na toczone boje (gracze mogą również zdecydować na początku gry, żeby nie wprowadzać karty Ludu Gór do gry).


OSOBIŚCIE NIE BĘDĘ WPROWADZAŁ ŻADNYCH ZMIAN. DODATEK ZOSTAŁ NA TYLE PRZETESTOWANY, ŻE ŚMIAŁO MOŻNA GO UZNAĆ ZA WERSJĘ FINALNĄ.


PS: W grze brakuje 4 kości akcji Wolnych Ludów (w podstawce jest 6 kości akcji, a w tym dodatku potrzeba max 10 kości akcji). Jeśli nie ma się możliwości "pożyczenia" tych kości z innego egzemplarza gry, można używać kostek k6 jako zamienników. W tym celu można wykonać zestawy kartoników z symbolami kości akcji Wolnych Ludów, dodatkowo oznaczając na nich (na przykład na odwrocie) ilość oczek odpowiadających zwykłej kości k6. Po rzucie kością k6 bierzemy kartonik z odpowiadającą ilością wyrzuconych oczek na kości. Lub po wykonaniu zestawów kartoników można je umieścić w nieprzeźroczystych pojemniczkach czy woreczkach i losować z nich kartonik.

Wrzucam też link do plików w wersji Microsoft Office Word , które od razu uprzedzam, że ważą 352MB, ale można je edytować i dostosowywać do własnych potrzeb drukowania.
LINK:
https://www.dropbox.com/s/tk76ob5ljomqx ... z.rar?dl=1

EDIT: Wrzucam link do żetonów jednostek i dowódców, którymi można ewentualnie zastąpić figurki z podstawki. Posiadanie tych żetonów umożliwia grę bez posiadania "Wojny o Pierścień".
Link: https://www.dropbox.com/s/l5ahhysmdtd07 ... y.rar?dl=1
Link na BGG: https://boardgamegeek.com/filepage/1228 ... erscien-ko

Pozdrawiam i życzę udanej zabawy podczas walki o Śródziemie :wink:
Ostatnio zmieniony 10 lut 2017, 20:56 przez HoLi, łącznie zmieniany 41 razy.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

Oto pare przykładowych Kart Zdarzeń, a w sumie ich szkielet bo jeszcze muszę umieścić w nich treść.

link: http://zapodaj.net/9e2340f56217e.jpg.html
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

Postaram się opisać pokrótce główne różnice(czy też to co jest nowego) w stosunku do "Wojny o Pierścień". Będę to robił etapami, żeby nie pisać mega postów :)

GRA TRWA
- 13 Tur: Zwycięża gracz, który posiada więcej Punktów Zwycięstwa, a w przypadku remisu, gracz, który posiadał więcej Punktów Inicjatywy w ostatniej Turze Gry
- lub - do momentu gdy któryś z graczy zdobędzie jako pierwszy 21 Punktów Zwycięstwa
- lub - jeśli Sauron zostanie zniszczony gra kończy się automatycznym zwycięstwem Wolnych Ludów

PIERŚCIENIE ELFÓW
Na początku w grze jest tylko jeden Pierścień Elfów: Vilya(którego powiernikiem jest Gil-galad). W trakcie gry mogą dojść dwa pozostałe Pierścienie, pod warunkiem, że do gry wejdą: Cirdan(powiernik Naryi) oraz Galadriela(powierniczka Nenyi).

Każdy Pierścień pozwala na wykonanie unikatowej akcji:
- Vilya: możesz odrzucić jedną dowolną Kość Akcji Sił Ciemności, z wyjątkiem "Woli Saurona"(kość z symbolem "Oka", która działa podobnie jak Wola Zachodu u Wolnych Ludów)
- Nenya: możesz zatrzymać Kość Akcji, która właśnie została użyta, z wyjątkiem Woli Zachodu
- Narya: ta sama zasada działania jak ta z WoP

Gracz może użyć każdego z Pierścieni jeden raz na Turę. Każdorazowe użycie Pierścienia ma skutek:
- Poziom Zepsucia Powiernika, którego Pierścień został użyty należy zwiększyć o 1
- dodatkowo jeśli Sauron nie jest aktywny: gracz Sił Ciemności losuje żeton "Aktywacji Saurona"(nazwa robocza). Żetony Aktywacji Saurona pochodzą z Puli Żetonów Poszukiwań z WoP(wybrana ich część)

W momencie kiedy Sauron jest w grze, gracz może użyć jego Zdolności, dzięki której może podjąć próbę "przejęcia" wybranego Pierścienia i "złamania"(usunięcia z gry) jego Powiernika. W takim wypadku gracz Sił Ciemności rzuca kostką K6 i jeśli wynik jej rzutu jest równy bądź mniejszy niż Poziom Zepsucia, odnosi sukces. Gracz Sił Ciemności przejmuje dany Pierścień, jego Powiernik opuszcza grę, a gracz Sił Ciemności otrzymuje dodatkowo za danego Powiernika odpowiadającą mu ilość Punktów Zwycięstwa.
Warunkiem tego aby podjąć próbę przejęcia jest to aby Poziom Zepsucia danego Powiernika wynosił przynajmniej 1(maksymalnie 5, ponieważ szóste użycie Pierścienia powoduje automatyczne przejęcie). Tak więc czym więcej gracz Wolnych Ludów używa Pierścieni tym większa jest szansa na to, że gracz Sił Ciemności przejmie dany Pierścień(Pierścienie).

W grze występują możliwości, które pozwalają zarówno zmniejszyć Poziom Zepsucia jak i zwiększyć szansę na przejęcie Pierścieni.

Każdy przejęty Pierścień Elfów pozwala na darmowe(bez konieczności zastosowania Kości Akcji)użycie jednej z wybranych zdolności Saurona(więc dosłownie go wzmacniają). Ale tak samo jak gracz Wolnych Ludów, gracz Sił Ciemności może użyć dany Pierścień jeden raz na Turę.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2015, 21:54 przez HoLi, łącznie zmieniany 2 razy.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

SAURON
Sauron nie bierze udziału w grze od samego początku. Wchodzi do gry gdy:
- jakakolwiek Armia Wolnych Ludów znajdzie się w regionie sąsiadującym z Barad-dur, z tym że granica oddzielająca oba regiony nie może być granicą nieprzekraczalną(kolor czerwony)
- lub - gdy Znacznik Aktywacji Saurona znajdzie się na tym samym polu co Znacznik Tury Gry(oba Znaczniki umieszcza się na początku gry na Torze Tur Gry)

W obu przypadkach Sauron wchodzi do gry w regionie Barad-dur. Gdy Sauron wkroczy do gry, gracz Sił Ciemności zyskuje również(od następnej tury gry) dodatkową Kość Akcji.

Aktywacja Saurona
Opiera się na zasadach zapożyczonych z "Bitwy 5 Armii", dotyczących Toru Przeznaczenia.
Na początku gry Znacznik Aktywacji Saurona umieszcza się na ostatnim polu(z nr 13) Toru Tur Gry. Na początku każdej Tury gracz Sił Ciemności losuje jeden Żeton Aktywacji Saurona(wykorzystuje się wybraną część żetonów z Puli Żetonów Poszukiwań z WoP). Następnie przesuwa Znacznik Aktywacji Saurona w o tyle pól w lewo co liczba na wylosowanym Żetonie Aktywacji. Gracz Sił Ciemności może również wykorzystać Kość Akcji z wynikiem Oka aby przesunąć Żeton Aktywacji o jedno pole na Torze Tur Gry, pod warunkiem, że wcześniej wylosowany został Żeton Aktywacji z wizerunkiem "Oka".
Dodatkowo istnieją możliwości, które mogą opóźniać bądź przyśpieszyć wejście Saurona do gry.

PALANTIRY
W grze występuje 6 Palantirów. Znajdują się one odpowiednio w: Annuminas, Amon Sul, Orthanku, Minas Anor, Osgiliath oraz Minas Ithil.
Na początku wszystkie sześć kamieni jest w posiadaniu gracza Wolnych Ludów. Ale w momencie gdy gracz Sił Ciemności zajmie którąś z powyższych Twierdz zyskuje również dany Palantir.
Gracz może użyć danego Palantiru jeden raz na Turę, ale podczas Tury może użyć tylu Palantirów ile posiada. Jego użycie polega na tym, że gracz może zamienić wynik z Palantirem na Kośći Akcji na dowolny inny(z wyjątkiem Woli Zachodu czy Woli Saurona), ale od razu musi tej kości użyć.

Wykaz Jednostek:
link: http://zapodaj.net/893ad6bb94098.png.html
Ostatnio zmieniony 01 lip 2015, 21:14 przez HoLi, łącznie zmieniany 2 razy.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

KOŚCI AKCJI
Na początku gry gracze posiadają odpowiednio:
Gracz Wolnych Ludów: 3 Kości Akcji vs Gracz Sił Ciemności: 4 Kości Akcji
Kolejne Kości Akcji dochodzą:
- za każdy Naród, który znajdzie się w Stanie Wojny(max +3 Kości dla Wolnych Ludów i max +3 Kości dla Sił Ciemności od następnej Tury Gry)
- gdy gracz posiada Inicjatywę zyskuje +1 Kość Akcji(dodatkowo zaczyna swoje akcje jako pierwszy w tej Turze)
- gdy Sauron Wejdzie do gry +1 Kość dla Sił Ciemności(od następnej Tury Gry)

*A oto różnice a raczej co nowego, natomiast pozostałe akcje pozostają bez zmian :)

- Kość Akcji "Postać":
- Tylko Wolne Ludy - Gracz wprowadza do gry jedną ze swoich Postaci zgodnie z zasadami z jej karty Postaci.
- Poruszanie Postaci/Sług: Gracze przesuwają wszystkie Postacie/Sługi lub wszystkie grupy Postaci/Sług na mapie. Każdą z Postaci/Sług (lub każdą grupę Postaci/Sług) mogą przesunąć maksymalnie o tyle regionów, ile wynosi najwyższy poziom Postaci/Sługi w grupie.
Nowością jest to, że zarówno Nazgule jak i Wódz Nazguli poruszają się na normalnych zasadach dotyczących Postaci(z pewnymi różnicami). Nie mogą się już przemieszczać w dowolne miejsce na planszy jak to miało miejsce w WoP(wynika to z tego, że w II Erze Śródziemia Sauron nie stworzył latających bestii, które służyły za "wierzchowce" Nazgulom w trakcie WoP).

Nie ma już:
Postępy Drużyny Pierścienia
Ukrywanie Drużyny Pierścienia
Odłączanie Towarzyszy

- Kość Akcji "Armia":
- Forsowny Marsz: Gracz przesuwa jedną ze swoich armii, której częścią jest Postać lub Dowódca o maksymalnie dwa regiony.

- Kość Akcji "Mobilizacja":
- Tylko Narody w „Stanie Wojny” - Rekrutacja Posiłków: Gracz rekrutuje ilość jednostek, których koszty mobilizacji(http://zapodaj.net/854516ce4a213.png.html) nie przekraczają 4.
Dodatkowo gracz musi pamiętać, że wykorzystując Kość Akcji z wynikiem Mobilizacji może w danym regionie zrekrutować również limitowaną ilość jednostek, a mianowicie:
- w regionie zawierającym tylko Znacznik Kontroli: 1
- w regionie zawierającym Twierdze wartą 2PZ: 2
- w regionie zawierającym Twierdze wartą 3PZ: 3
- w regionie zawierającym Twierdze wartą 4PZ: 4
Jednego Dowódcę należy liczyć jako jedną jednostkę.

- Kość Akcji "Wydarzenie":
- Użycie Palantiru(opiane w poście powyżej)

- Kość Akcji "Wola Zachodu":
- Gracz Wolnych Ludów może uleczyć 1 Punkt Zepsucia dowolnego Powiernika Pierścienia Elfów

- Kość Akcji "Wola Saurona"(symbol "Oka"):
- Zanim gracz Sił Ciemności wykona swoją akcję, może zmienić wynik „Woli Saurona” na dowolny inny wynik i wykorzystać akcję wynikającą z tego zmienionego wyniku.
- Gracz Sił Ciemności może zregenerować 1 Punkt Wytrzymałości Saurona
- Gracz Sił Ciemności może przesunąć Żeton Aktywacji Saurona o jedno pole na Torze Tur Gry, pod warunkiem, że wcześniej wylosowany został Żeton Aktywacji z wizerunkiem "Oka".

A teraz takie pytanie pomocnicze: która z plansz według waszej opinii jest lepsza ? (oba warianty plansz wrzuciłem w pierwszy post)
W pierwszym wariancie Regiony jak i Twierdze są trochę mniejsze, a sama plansza jest trochę bardziej kolorowa.
W drugim wariancie Regiony jak i Twierdze są trochę większe, a sama plansza jest z kolei bardziej stonowana kolorystycznie.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

PUNKTY ZWYCIĘSTWA
Gracze mogą zdobywać Punkty Zwycięstwa za:
- kontrolowanie "rdzennych" Regionów przeciwnika, gdzie w zależności od rodzaju Twierdzy gracz może otrzymać kolejno:
1 Punkt za Region bez Twierdzy(tylko ze Znacznikiem Kontroli)
od 2 do 4 Punktów w zależności od znajdującej się w Regionie Twierdzy(wartość Twierdzy w Punktach Zwycięstwa oznaczone jest na samej Twierdzy)
- wyeliminowanie Postaci przeciwnika
- każdy 3 trzeci Punkt Chwały(nazwa robocza), które zdobywane są za eliminację jednostek oraz dowódców przeciwnika gracz otrzymuje 1 Punkt Zwycięstwa

Oprócz Punktów Zwycięstwa za kontrolowanie regionu, gracz nabywa również możliwość rekrutacji jednostek/dowódców w tym regionie. Odbywa się to w ten sposób, że w momencie zdobycia regionu gracz kładzie na nim Znacznik Kontroli jego pasywną(szarą) stroną ku górze. W momencie zdobycia regionu gracz otrzymuje odpowiednią ilość Punktów Zwycięstwa, ale nie może jeszcze rekrutować w nim jednostek/dowódców. Dopiero na początku następnej Tury Gry obraca Żeton Kontroli na jego aktywną(kolorową) stronę i od tego momentu może już rekrutować w nim jednostki/dowódców.

Jeżeli chodzi o zdobywanie regionów, to w danym regionie można umieścić Znacznik Kontroli Narodu, którego jednostka/ki przetrwały na Polu Bitwy. Tak więc jeżeli region zdobyła armia, w której składzie są jednostki np.: Elfów i Krasnoludów, gracz musi wybrać którego Narodu Znacznik w nim umieścić(jednostki/dowódców tylko tego Narodu będzie mógł później mobilizować w tym regionie).

Powyższa sytuacja tyczy się tylko zdobywania "rdzennych" regionów przeciwnika. Jeżeli odbijamy kontrolowany przez przeciwnika region, wcześniej będący "rdzennym" regionem któregoś z sojuszniczych Narodów, to wtedy ten region wraca w granice tego Narodu. I tutaj muszę zaznaczyć, że jeżeli na takim regionie był położony jeszcze pasywny Znacznik Kontroli przeciwnika, to wtedy tylko go ściągamy i możemy w nim rekrutować jednostki/dowódców danego Narodu w tej samej Turze Gry. Natomiast jeżeli w regionie był już położony aktywny Znacznik Kontroli przeciwnika, musimy położyć na nim pasywny Znacznik Kontroli Narodu(nie możemy rekrutować jednostek/dowódców), do którego ten region pierwotnie należał, a w następnej Turze Gry go ściągnąć z planszy(aktywować ten region).
Czyli krótko mówiąc regiony mogą być pasywne(nie można mobilizować jednostek/dowódców) bądź aktywne(można mobilizować jednostki/dowódców).

Dodatkowo jeżeli odbijamy region sojusznika nie otrzymujemy za niego Punktów Zwycięstwa, ale nasz przeciwnik traci odpowiadającą mu ilość Punktów Zwycięstwa.

PUNKTY INICJATYWY I CHWAŁY
Gracz za eliminowanie jednostek i dowódców przeciwnika otrzymuje Punkty: i tu jest jego decyzja czy Inicjatywy czy Chwały. Za każdą jednostkę otrzymuje 1 Punkt, za każdego dowódcę 2 Punkty.
I tak np.: gracz Wolnych Ludów w danej rundzie bitwy wyeliminował 3 jednostki wroga. Tak więc może teraz dowolnie rozdzielić na co wydać te 3 zdobyte Punkty. Może np.: 2 Punkty wydać na Inicjatywę, a 1 Punkt na Chwałę.

Za każdy trzeci Punkt Chwały gracz otrzymuje 1 Punkt Zwycięstwa.

Gracz, który posiada więcej Punktów Inicjatywy na koniec danej Tury Gry zyskuje Inicjatywę w następnej Turze Gry.
Posiadający Inicjatywę gracz:
- rozpoczyna swoje akcje jako pierwszy
- otrzymuje dodatkową Kość Akcji
Punkty Inicjatywy zerują się co Turę. W przypadku remisu Inicjatywa przechodzi do gracza, który posiadał ją w poprzedniej Turze Gry.

Zdobycie odpowiedniego Punktu/ów oznacza się na odpowiednim Torze.

PS: Ukończona w 99% plansza(Wariant 2) w pierwszym poście.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2015, 22:44 przez HoLi, łącznie zmieniany 1 raz.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

WALKA
Walka odbywa się niemal identycznie jak w WoP, poza kilkoma różnicami:
- nie ma podziału jednostek na Elitarne i Regularne
- gracz może zagrywać Karty Jednostek(sposób zagrywania jak w "Bitwie 5 Armii")
- podczas ustalania Siły Armii ustala się również Stosunek Sił. W zależności od otrzymanego Stosunku Sił gracze otrzymują również odpowiedni modyfikator do rzutu kośćmi bitwy w najbliższej rundzie.
Stosunek Sił:
1:1 = brak modyfikatora
2:1 = +1 do rzutu kośćmi bitwy
3:1 = +2 do rzutu kośćmi bitwy
4:1 = +3 do rzutu kośćmi bitwy itd.
Przykład: Gracz Sił Ciemności(atakujący) posiada 10 jednostek, natomiast gracz Wolnych Ludów(broniący się) posiada 5 jednostek. Stosunek Sił wynosi 2:1, więc w najbliższej rundzie bitwy gracz Sił Ciemności będzie dodawał 1 do wszystkich swoich wyników na kościach bitwy.
Stosunek Sił ma przynajmniej w jakimś stopniu odzwierciedlać przewagę liczebną na polu bitwy oraz przede wszystkim skracać czas toczenia bitew.

Przykładowe Karty Jednostek:(w skali 1:1)
link: http://zapodaj.net/6ae31186f312f.png.html

Ikony na dole karty oznaczają kiedy zdolność danej jednostki może zostać zastosowana. I tak Elficcy Łucznicy mogą użyć Deszczu Strzał w ataku, obronie oraz podczas obrony w oblężeniu. Natomiast Orki mogą użyć Dzikiego Szału tylko w ataku.
Jest jeszcze czwarta ikona oznaczająca Szturm.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

SAURON a Toczenie Bitew.
Sauron jest jedyną Postacią, która jest czymś w rodzaju hybrydy Postaci z Jednostką.
Generalnie przemieszcza się na zasadach dotyczących Postaci, jego zdolności zagrywa się tak jak innych Postaci, ale podczas bitwy należy traktować go jednocześnie jako jednostkę której Siła jest równa max 3 oraz Postać(zagrywanie Zdolności). Liczba ta odpowiada jego Wytrzymałości, która określa ile może on otrzymać trafień oraz o ile zwiększa Siłę Armii podczas ustalania Stosunku Sił(wraz z Sauronem Siła Armii Sił Ciemności może wynosić nawet 13). Dodatkowo podczas bitwy z automatu dodaje jedną kość bitwy.
Podczas bitwy Sauron może przyjmować na siebie trafienia zadane przez armię przeciwnika tracąc Wytrzymałość. Wytrzymałość może regenerować porzez użycie Kośći Akcji z wynikiem Woli Saurona(Oka) lub poprzez zagranie pozwalającej na to Karty Zdarzenia.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

ORKOWIE Z PÓŁNOCY
Generalnie nie ma nigdzie konkretnej wzmianki o tym aby orki na północy Śródziemia brały udział w walkach z Ostatnim Sojuszem Ludzi i Elfów. Ale można znaleźć trochę różnych źródeł, które potwierdzają to, że panoszyli się w tamtych rejonach. Byli w posiadaniu chociażby góry Gundabad, czy wyparli Krasnoludów z Ered Mithrin(po klęsce Saurona krasnoludy powróciły z powrotem w ten rejon).
Z różnych źródeł można się też dowiedzieć, że nie stanowili oni zwartej kupy z braku konkretnego przywództwa, przez co byli podzieleni na pomniejsze grupy, co nie zmienia faktu, że chociażby czysto teoretycznie stanowili zagrożenie.

Dlatego też postanowiłem wprowadzić ich do gry jako Naród Orków z Północy. Naród ten nie jest aktywny od początku, ale może zostać aktywowany gdy:
- Wódz Nazguli znajdzie się w Gundabad(może aktywować Orków z Północy)
- gdy zostanie wylosowana aktywująca ich Karta Zdarzenia
- gdy zostaną zaatakowani
Do momentu gdy Orkowie z Północy nie wejdą w Stan Wojny dotyczą ich identyczne obostrzenia jak inne Narody z tą różnicą, że ich armie mają całkowity zakaz opuszczania granic swojego Narodu.

LUD Z GÓR
Podczas rozgrywki gracz Wolnych Ludów(Sojuszu) może wprowadzić Lud z Gór do gry. Aby to uczynić król Gondoru Isildur musi znaleźć się w Erech. Gdy to nastąpi gracz Wolnych Ludów może zażądać od Króla Gór dopełnienia złożonej przysięgi. W takim wypadku należy drogą losowania(50 na 50% szans na powodzenie lub niepowodzenie) wprowadzić ich lub nie do gry.

Na początku gry Król Gór oraz towarzyszące mu wojsko znajduje się w Dunharrow i należy ten region traktować jako region nieprzekraczalny, neutralny oraz nieprzynależny do żadnej ze stron. Jeżeli Górale dopełnią przysięgi gracz Wolnych Ludów kładzie w tym regionie Znacznik Kontroli Królestwa Arnoru i Gondoru, dołącza do swojej talii Kartę Postaci Króla Gór oraz dwie Karty Jednostek Ludu z Gór. Od tego momentu może również rekrutować, ale tylko w regionie Dunharrow, jednostki Ludu z Gór w ramach armii Arnoru i Gondoru. Gracz posiada ograniczoną ilość jednostek Ludu z Gór, a utracone jednostki nie wracają do puli posiłków. Jeżeli wszystkie jednostki Górali zostaną wyeliminowane gracz traci również Postać Króla Gór.

Jeżeli nie dopełnią przysięgi wszystko pozostaje po staremu :)

Szablony Kart Postaci jeszcze bez tekstu(jeżeli ktoś ma ciekawsze pomysły na nazwy jednostek to poproszę :) ):
link: http://zapodaj.net/d45fe4612a521.png.html
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

Karty Jednostek: http://zapodaj.net/693e062871b99.png.html

Uwagi mile widziane :)
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

Oto jak wygląda początkowo rozłożona w około 85-90% gra(sorki za jakość, starałem się jak mogłem):
link: http://zapodaj.net/7a34edb0d3e45.png.html
Plansza w wersji testowej(już przetestowana). Brakuje jeszcze kilku znaczników i kart Zdarzeń i Bitwy.
Na chwilę obecną mam ukończone:
- dla Sił Ciemności: 44 karty Bitwy, 35 kart Zdarzeń(odnoszącymi się do Armii i Mobilizacji) i wszystkie karty Jednostek
- dla Wolnych Ludów: 43 karty Bitwy, 26 kart Zdarzeń(odnoszącymi się do Armii i Mobilizacji) i wszystkie karty Jednostek
Karty pomniejszyłem i docelowo będą wielkości kart do pokera, więc będzie można je druknąć i wrzucić w koszulki razem ze zwykłymi kartami pokerowymi z kiosku.

Cały czas pracuję nad kartami Postaci, oraz kartami Zdarzeń odnoszącymi się do Postaci. Trochę się to wydłuży ze względu na to, że
zmieniłem, a raczej powróciłem do wcześniej przeze mnie testowanego wariantu dotyczącego sposobu przejmowania przez gracza
Cienia Pierścieni Elfów. Pracowałem nad tym wcześniej, żeby potem zarzucić ten sposób i wprowadzić jego maksymalnie uproszczoną wersję, którą opisałem w którymś z wcześniejszych postów(ten z rzutem kostką k6). Jednak według mnie ta uproszczona wersja spłaca grę.

Pokrótce o co chodzi i czym się kierowałem:
Ogólnie jest to odpowiednio zmieniona i dostosowana wersja poszukiwań Drużyny Pierścienia z Wojny o Pierścień. Sauron próbuje złamać powierników Pierścieni Elfów i je odzyskać, a gracz Wolnych Ludów stara się do tego nie dopuścić, jednocześnie walcząc z pokusą ich używania(bo dają dość konkretne korzyści). W tym wariancie dochodzi dodatkowo możliwość automatycznego zwycięstwa dla gracza Cienia, w momencie kiedy przejmie on wszystkie trzy Pierścienie Elfów.

Zdecydowałem się wprowadzić ten wariant ponieważ bardziej wpisuje się on w klimat i rozgrywkę. Jak wiadomo Sauron oprócz chęci podporządkowania czy też zniszczenia Narodów Śródziemia miał nieodpartą chęć odzyskania utraconych Pierścieni, a przede wszystkim Pierścieni Elfów. Zresztą przyczyną wcześniejszej wojny Saurona z Elfami, podczas której Sauron spustoszył Eriador i zniszczył Eregion były owe Pierścienie. Sauron wykuł je dla nich żeby przkabacić ich na swoją stronę, Elfy się kapnęły, ukryły Pierścienie no i się zaczęło :) Sauron ostatecznie przegrał tą wojnę, gdy wkroczył Numenor. Więc później doprowadził do zniszczenia Numenoru, powrócił do Śródziemia, zebrał siły no i dalej już dzieje się to o czym jest dodatek/modyfikacja nad którym pracuję.
Tak więc owy wariant odzyskiwania Pierścieni Elfów jest niczym innym jak dalszą walką o odzyskanie pożądanych przez Saurona Pierścieni :wink:

A co daje ten wariant ? Daje to, że gracz Cienia musi podejmować decyzję czy i w jakim stopniu skupić się na sprawach militarnych czy też na chęci odzyskania Pierścieni. Natomiast gracz Wolnych Ludów musi decydować czy używać Pierścieni wspomagając Wolne Ludy czy osłabiając gracza Cienia, ale zwiększając przez to szansę Saurona na ich odzyskanie, czy też trzymać te Pierścienie jak najczęściej w ukryciu lub wręcz nie używać ich wcale zmuszając Saurona do intensywniejszych poszukiwań(musi użyć więcej kości akcji żeby zwiększyć swoją szansę na jak największe zwiększanie brzemienia powierników aż do ich całkowitego złamania) a co za tym idzie mniejszej aktywności militarnej(mniej kości akcji do wykorzystania).
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

Tak na chwilę obecną wyglądają karty Postaci(awers):
link: http://zapodaj.net/5711a484f3f8a.png.html
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

Plansza w wersji finalnej(tak na 99,9%):
link: http://zapodaj.net/5e204cfa89379.jpg.html

Karty Postaci:
link: http://zapodaj.net/0dc7ea206be36.png.html

Karty Jednostek:
link: http://zapodaj.net/65677fc4e94a4.png.html

Żetony Postaci, Znaczniki Powierników Pierścieni Elfów, Znaczniki Palantirów, Znacznik Wytrzymałości Saurona, Znacznik Inicjatywy:
link: http://zapodaj.net/6e4eca8500801.png.html

Na obecną chwilę jestem coraz bliżej końca nanoszenia tekstu na pozostałe karty Wydarzeń i Bitwy. Jeszcze trochę testowania, żeby
wyłapać niedociągnięć i błędów ile się da i finito :)
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Fegat
Posty: 838
Rejestracja: 23 lut 2015, 08:22
Lokalizacja: Zabrze
Been thanked: 1 time

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: Fegat »

Wygląda zacnie. Sam malowałeś postacie, czy pożyczone ?
www.przystole.org <<=== Ameri, ameri i więcej ameri! :D
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

Dzięki :) Nie, grafiki są zapożyczone. Może z czasem narysuję coś samemu, ale póki co wolałem się skupić jak najwięcej na testowaniu, a żeby to wszystko jakoś wyglądało użyłem grafik z neta.

Jakoś na weekend postaram się wrzucić instrukcję(a w sumie to jej wersję beta :) ). Będzie to coś w rodzaju skrótu instrukcji z "Wojny o Pierścień", ale z dokładniejszymi opisami i wyjaśnieniami dotyczącymi różnic lub tego co nowego w stosunku do podstawki.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

Ukończone karty Wydarzeń i Bitwy gracza Cienia(ewentualnie będą jakieś poprawki, jeśli wypłyną jakieś niedociągnięcia) :)

Karty Wydarzeń:
- Postaci: http://zapodaj.net/df7ec3e5f0ff0.png.html
- Mobilizacji: http://zapodaj.net/268779c11da88.png.html
- Armii: http://zapodaj.net/1b68307c7c232.png.html

Karty Bitwy: http://zapodaj.net/e79e49f7ebda0.png.html

Pozostało mi jeszcze około 30 kart Wydarzeń Wolnych Ludów :)
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

Ukończone karty Wydarzeń i Bitwy gracza Wolnych Ludów(ewentualnie będą jakieś poprawki, jeśli wypłyną jakieś niedociągnięcia) :)

Karty Wydarzeń:
- Postaci: http://zapodaj.net/8b8734b557252.png.html
- Mobilizacji: http://zapodaj.net/7cd8dff2ecc7d.png.html
- Armii: http://zapodaj.net/a0bdb938c2732.png.html

Karty Bitwy: http://zapodaj.net/000274e34edc0.png.html

Teraz biorę się za pisanie beta wersji instrukcji :)
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

Czy mógłbym prosić o opinię, czy taki sposób pokazania początkowego rozstawienia gry(dodatkowo z krótkim opisem) jest ok, czy lepiej z czegoś takiego zrezygnować ?

link: http://zapodaj.net/b0adfc21c8626.jpg.html

Brakuje jeszcze kilku znaczników, ale chodzi mi o sam zamysł, czy jest ok czy nie ?
Ostatnio zmieniony 04 sie 2015, 18:17 przez HoLi, łącznie zmieniany 1 raz.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
Fegat
Posty: 838
Rejestracja: 23 lut 2015, 08:22
Lokalizacja: Zabrze
Been thanked: 1 time

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: Fegat »

Dla mnie przejrzyste ;)

Zrób potem ultra podsumowanie w jednym poście, bo się pogubić można :D
www.przystole.org <<=== Ameri, ameri i więcej ameri! :D
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

link do instrukcji (nadal wersja beta): https://www.dropbox.com/s/gw36o2lxanhf5 ... .docx?dl=0

Nastąpiły kolejne dość znaczące zmiany w grze.

Pierwsza zmiana to taka, że Królestwo Arnoru i Gondoru zostało rozbite na dwa osobne Narody: Arnor i Gondor.
Jako jednostki Arnoru używa się figurek Rohanu+łuczników Narodu Północy z WoP. We wcześniejszych grach gdzie Arnor i Gondor stanowili całość walka skupiała się głównie w okolicach Gondoru gdzie gracz Wolnych Ludów dość często "spamował" mobilizację swoich jednostek żeby zatrzymać ofensywę Mordoru. Teraz ma się to poczucie, że na dłuższą metę Gondor nie jest w stanie się sam utrzymać i jego sojusznicy muszą przyjść mu z pomocą (podobnie jak było w rzeczywistości).

Druga zmiana dotyczy Ludu Gór i Króla Gór. Gracz Wolnych Ludów może wezwać Króla Gór do dotrzymania przysięgi w dowolnym momencie gry, jeśli zostaną spełnione odpowiednie warunki opisane na karcie Postaci Króla Gór (nie ma już karty Wydarzenia "Przysięga Isildura"). Sam Naród nie już reprezentowany przez figurki, ale jego obecność została zaakcentowana dość wyraźnie w zdolności bitewnej Króla Gór (nadal w fazie testów) oraz dodatkowo wejście Króla Gór do gry skutkuje zyskiem dodatkowej kości akcji dla gracza Wolnych Ludów lub jej utratą jeśli Król Gór zostanie wyeliminowany.

Trzecia zmiana dotyczy usuwania jednostek jako strat. Teraz usunięte jako straty jednostki należy umieścić obok puli Posiłków i nie mogą być one wykorzystywane podczas mobilizacji wojsk w tej turze gry. Usunięte jako straty jednostki powrócą do puli Posiłków podczas fazy Uzupełniania Posiłków następnej tury. Przeciwdziała to w jakimś stopniu wspomnianemu wcześniej "spamowaniu" mobilizacji jednostek, ponieważ pula Posiłków podczas aktualnej tury się kurczy i trzeba rozważniej nią operować. Szczególnie gracz Wolnych Ludów odczuwa tę zmianę z racji posiadania mniejszej ilości jednostek niż gracz Cienia. Ale ponownie gracz Wolnych Ludów musi bardziej polegać na całym Sojuszu, ponieważ pojedynczo, każdy z Narodów ma o wiele mniejsze szanse w walce z siłami Cienia.

Ostatnia ważna zmiana dotyczy zdobywania punktów zwycięstwa. Teraz gracze zdobywają punkty zwycięstwa za niszczenie jednostek, dowódców/Nazguli czy Postaci/Sług (tak jak dotychczas) oraz zdobywają punkty zwycięstwa tylko za zdobywanie Twierdz (nie ma już punktów zwycięstwa za zdobywanie wiosek, których kontrola pozwala teraz jedynie na mobilizację wojsk). Dzięki tej zmianie walka rozprzestrzenia się bardziej na większy obszar planszy.

Oto nowe rozstawienie początkowe: http://zapodaj.net/fa512a90ed6d7.jpg.html
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
berem
Posty: 1217
Rejestracja: 26 sie 2008, 14:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: berem »

Wspaniała inicjatywa, wielkie brawa.
Akurat teraz mam na swoim koncie już prawie 2 miesiące cotygodniowych spotkań przy Wojnie o pierścień a ostatnio razem z dodatkiem do niej.
Gramy na 4 osoby.
Z wielkim zainteresowaniem śledzę postępy nad grą i wydrukowałem sobie karty a teraz sporządzam je fizycznie.
Mam nadzieję, że gra zostanie ukończona a my przetestujemy jak grałoby się w nią we 4 graczy.
Aktualnie u ciebie jest 67 i 68 kart wydarzeń dla tych 2 obozów ale tylko 12 i 6 kart bitwy?
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

@berem
Dziękuję i cieszę się, że gra/dodatek przypadł do gustu. :)

Z kartami czy wogóle z elementami gry proszę się narazie wstrzymać ponieważ cały czas trwają testy i zachodzą zmiany. Kiedy gra dojdzie do swojej finalnej wersji wtedy wrzucę wszystkie niezbędne pliki potrzebne do jej wydrukowania.

Na chwilę obecną nie ma sensu tego robić, bo może wyjść na to, że bedzie to tylko podwójna robota (o kosztach, poświęconym czasie itd itp nie wspominając), jeśli na przykład jakaś część kart ulegnie modyfikacjom. I od razu przepraszam jeśli wcześniej nie uprzedziłem, żeby nic nie drukować. Wcześniejsze linki do kart czy innych plików były tylko takimi poglądowymi, żeby pokazać jak to mniej więcej się ma na tamtą czt obecną chwilę.

Generalnie Kart Bitwy jest po 52 na stronę. Tylko, że poszczególne karty powtarzają się w różnych ilościach. A kart Wydarzeń jest po około 50 na stronę. Trochę więcej kart Wydarzeń ma gracz Cienia z tego tytułu, że ma mniej kart Postaci (Sług) niż gracz Wolnych Ludów.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
berem
Posty: 1217
Rejestracja: 26 sie 2008, 14:24
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: berem »

Gdy będzie kart odpowiednia ilość to jestem gotowy je wszystkie sporządzić (już mam zrobione wszystkie karty jednaj ze stron) i po wydrukowaniu planszy grać ze swym zespołem bo akurat za tydzień być może zagramy jeszcze w oryginalną grę a potem moglibyśmy przetestować twoją wersję.
Koszty nie są duże, jeno czasu trochę na przygotowanie kart rzeczywiście trzeba.
Domyślam się że chciałbyś by na kartach była ulepszona grafika.
Ja mam tylko taką praktyczną uwagę, że tekst na kartach ładnie wygląda tylko niestety na jasnym tle ta biała czcionka rozmywa się i tylko trochę pomaga że czcionka ma jakby obwódkę/cień.
Nie czytałem jeszcze instrukcji ale ciekawy jestem co do zastosowania kart i przepisów bitwy z gry "Bitwy 5 armii" o czym wcześniej pisałeś - ja nie grałem w tą grę.
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

Kolejna zmiana w grze.

Zmiana dotyczy jednostek usuwanych jako straty. W chwili obecnej są dwie pule jednostek: pula Posiłków, z której normalnie pobieramy jednostki do mobilizacji oraz pula jednostek usuniętych jako straty, której nie można używać do mobilizacji jednostek (z wyjątkiem gdy wykorzystujemy kartę Wydarzenia) . I teraz:
Usunięte jako straty jednostki mogą powrócić do puli Posiłków jeśli gracz wykorzysta wynik "Mobilizacji" kości akcji. W takim wypadku gracz może umieścić w puli Posiłków jednostki, których łączny koszt mobilizacji nie przekracza 10 (w obecnej chwili) punktów rekrutacji.
Działa to trochę tak jak pobór do wojska gdy armia i posiłki nam się coraz bardziej kurczą i potrzeba świeżej krwi :)

Zmiana ta przede wszystkim kładzie większy nacisk na wykorzystanie kart Wydarzeń pozwalających pozyskiwać jednostki (w szczególności te droższe). A wynika to z tego, że jeśli wykorzystujemy taką kartę Wydarzenia możemy użyć jednostek zarówno z puli Posiłków jak i z puli jednostek usuniętych w ramach strat.

Powyższa jak i wcześniejsze zmiany zawarłem w instrukcji (nadal wersja beta): https://www.dropbox.com/s/gw36o2lxanhf5 ... .docx?dl=0
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2015, 17:58 przez HoLi, łącznie zmieniany 3 razy.
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
HoLi
Posty: 690
Rejestracja: 11 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 75 times
Been thanked: 69 times

Re: Wojna o Pierścień - Ostatni Sojusz(Dodatek/Modyfikacja)

Post autor: HoLi »

Mam takie pytanie. Czy byliby chętni do pogrania/przetestowania dodatku w swoim gronie współgraczy ?

Link do plików mógłbym przesłać chętnym na pw (i na pw proszę słać ewentualne info).

Sam dodatek jest już praktycznie w finalnym stadium i zmiany mogłyby się pojawić chyba jedynie w wyniku sugestii innych testujących, bo z mojej strony to już chyba wszystko co mogłem :)
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw
ODPOWIEDZ