Fanowskie dodatki Osadnicy:NI

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
Silesia Settlers
Posty: 82
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47

Fanowskie dodatki Osadnicy:NI

Post autor: Silesia Settlers » 17 maja 2016, 00:35

English Version - Imperial Settlers - Polans
-->Imperial Settlers - Polans - Classic
-->Imperial Settlers:Polans Classic PDF(103MB)

Italien Version - Coloni Imperiali - Polans
--> Coloni Imperiali: Polans Classic PDF

Dodatek Frakcyjny: "Polanie"
-->Osadnicy: Narodziny Imperium
-->O:NI PDF(192MB)

Dodatek: "Doradcy Władcy"
-->O:NI - Doradcy Władcy
-->O:NI - Doradcy Władcy w PDF(77MB)

Szablon do robienia własnych kart
-->Szablon .psd
Ostatnio zmieniony 28 mar 2018, 16:53 przez Silesia Settlers, łącznie zmieniany 26 razy.

Awatar użytkownika
Toudi
Użytkownik wspierający
Posty: 1205
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:21

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: Toudi » 17 maja 2016, 09:19

Wow! Przetestuje. Wyglada super :)

b_sk
Posty: 59
Rejestracja: 03 sie 2014, 22:57
Lokalizacja: Łódź

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: b_sk » 17 maja 2016, 09:35

Co robi karta "Stajnie"?

Awatar użytkownika
Silesia Settlers
Posty: 82
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: Silesia Settlers » 17 maja 2016, 09:47

b_sk pisze:Co robi karta "Stajnie"?
Karta polega na tym że wykonujesz zamiast jednej akcji - trzy akcje na zasadzie:
-akcja z karty stajnie
-pierwsza darmowa akcja
-druga darmowa akcja

i dopiero po tym akcja kolejnego gracza.

Zamysł tej karty jest taki że ma zaskoczyć przeciwnika. np:
-akcja z karty stajnie
-budowa karty zjazd szlachty
-akcja z karty zjazd szlachty
(w tym przypadku przeciwnik może nie zdąży zdobyć złotej monety i uchronić swojej lokacji)

Awatar użytkownika
Backero
Użytkownik wspierający
Posty: 101
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: Backero » 18 maja 2016, 14:07

Powiem jedno: genialne :D Druknę i jak kumple przystaną to spróbujemy zagrać :)

Awatar użytkownika
Silesia Settlers
Posty: 82
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: Silesia Settlers » 18 maja 2016, 16:44

Mała Aktualizacja - Dodano karty KPP
Backero pisze:Powiem jedno: genialne :D Druknę i jak kumple przystaną to spróbujemy zagrać :)
Toudi pisze:Wow! Przetestuje. Wyglada super :)
Dzięki, miło że ktoś na tym skorzysta. Pochwalcie się wynikami i spostrzeżeniami.

Awatar użytkownika
bukimi
Użytkownik wspierający
Posty: 904
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: bukimi » 18 maja 2016, 16:53

Karta Dożynki - w dowolnym momencie mogę odrzucić dowolną ilość jabłek na kartę, a na koniec gry liczę je po 1 punkt każde?
To czemu po prostu nie dać 1 punkt za każde odrzucone jabłko i nie bawić się w tworzenie stosu na karcie?
Poza tym karta wydaje mi się za mocna, biorąc pod uwagę możliwości produkowania i wymiany na jabłka.

Zjazd szlachty może być przesadzony, gdy postawisz go na początku rozgrywki zanim ktoś będzie produkował monety. A nawet wtedy - nie dość, że produkuje monety, to jeszcze zabiera je przeciwnikowi, a 1 miecz to jest żadna cena.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Furia, Tequira, Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<

$więcik
Posty: 34
Rejestracja: 27 mar 2015, 12:23

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: $więcik » 18 maja 2016, 22:03

1) Nie wiem czy potrzeba aż dwóch kart kosynierów - tylko przy grze z Atlantydami jest szansa użyć ich obu (no chyba że gra na więcej graczy).
2) Nie wiem czy stajnie nie powinny mieć jednak jakiegoś kosztu (chociażby 1 ludzik, ale strzelałbym w 1 miecz)
3) Dożynki wydają się przesadzone. Może w fazie czyszczenia zliczać z nich punkty i usuwać wszystkie znaczniki jadła z nich?
4) Tekst na Pracowni piwowara sugeruje, że należy umieścić jadło na Nocy Kupały, a nie na Pracowni Piwowara
5) Ogólne wrażenie: Tycch znaczników obrony to będzie straszliwie dużo, ale może tak ma być.
Strasznie fajne podejście do grafik, no i w ogóle propsy za pracę. Na pewno wydrukuję i wypróbuję. Dzięki!

Moja propozycja karty (wygrała konkurs na stronie fb Portalu;)):
Cecha: -
Koszt: Darmowa
Bonus za zbudowanie: Połóż dwie karty z talii zwykłej na wierzchu stosu dobierania kart frakcyjnych przeciwnika.
Umowa: Punkt

Awatar użytkownika
Silesia Settlers
Posty: 82
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: Silesia Settlers » 19 maja 2016, 01:13

bukimi pisze:Karta Dożynki - w dowolnym momencie mogę odrzucić dowolną ilość jabłek na kartę, a na koniec gry liczę je po 1 punkt każde?
To czemu po prostu nie dać 1 punkt za każde odrzucone jabłko i nie bawić się w tworzenie stosu na karcie?
Poza tym karta wydaje mi się za mocna, biorąc pod uwagę możliwości produkowania i wymiany na jabłka.
W grze jest już jedna karta o zbliżonym działaniu - Japońska "Kapliczka"
-Ona oferuje 2/5/10 punktów za dowolne surowce 3/7/12. (Dożynki oferują 1punkt za 1jabłko, czyli przelicznik lepszy ale tylko jeden dany rodzaj)
-Koszt 1drewno/1kamień/1fundament (Dożynki mają mniejszy koszt bo tylko 2drewna)
-Umowa Karta (Dożynki mają umowę na Jabłko)
-Mimo że Kapliczka jest kartą Japońską to nie ma możliwości splądrowania jej jak zwykłej więc jest frakcyjna jak Dożynki.

Moje spostrzeżenia w grze Japończykami były takie że Kapliczka była słaba. Rekordowo zdobyłem na niej 2punkty. Oczywiście możliwe że to przez mój styl gry ale... niezaprzeczalnym faktem jest że najważniejszym w czasie rozgrywki jest dociąg kart co powoduje że wszyscy gracze z którymi grałem podpisywali z nią umowę. Więc zmodyfikowałem kartę żeby miała minimalnie lepszy przelicznik punktowy za jeden rodzaj dóbr, mniejszy koszt postawienia oraz zmieniłem umowę na jabłko. Przez zmniejszony koszt właśnie teraz można zbudować ją wcześniej co powoduje że da się oprzeć taktykę wygranej o tą kartę a nie jest w 1/2/3/4 turze umową na kartę a w 5 turze małym dodatkiem do punktów. Zbieranie kupki na niej daje możliwość reakcji przeciwnikowi i powoduje że obranie tej strategi jest ryzykowne, bo tylko jeżeli skupisz się na punktowaniu na dożynkach da jakikolwiek priorytet to rozwalenia tej lokacji przeciwnikowi.
bukimi pisze:Zjazd szlachty może być przesadzony, gdy postawisz go na początku rozgrywki zanim ktoś będzie produkował monety. A nawet wtedy - nie dość, że produkuje monety, to jeszcze zabiera je przeciwnikowi, a 1 miecz to jest żadna cena.
Każda z frakcji ma możliwość usunięcia lokacji przeciwnika:
- Japończycy - Garnizon - Za 2miecze usuwa lokacje przeciwnika.
- Barbarzyńcy - Grupa Wysiedleniowa - Za 2miecze zabiera na rękę lokacje zwykłą przeciwnika.
- Egipt - Świątynia Ra - Za darmo przejmij budynek przeciwnika na czas tury
- Rzym - Inżynierowie - Wydaj 2robotników, aby usunąć jeden budynek przeciwnika z gry. Dodatkowo otrzymujesz 1punkt.
- Polanie - Zjazd Szlachty - Za 1miecz usuwa lokacje przeciwnika. Przeciwnik może anulować akcje płacąc 1złoto.

Niestety w O:NI usuwanie lokacji przeciwnika to zazwyczaj słaby interes, szczególnie jeżeli nie gra się 1vs1. Jak gra się 1vs1 to i tak usuwa się tylko kluczowe dla przeciwnika lokacje. Widziałem parę razy jak świątynia Ra o śmiesznym koszcie budowy i darmowej aktywacji zdewastowała całkowicie grę przeciwnika i porównując tą kartę do niej to "zjazd szlachty" wydaje się słabą kartą. Oczywiście kartę należy porównywać względem całej talii ale Rzym i Japońce nie pytają czy mogą usunąć, tylko to robią. Egipcjanie przejmują kartę na której im zależy i często ciągną ogromne zyski z tego. A tacy Polanie albo usuną lokacje przeciwnika z gry albo dostaną monetę za miecz co mimo tego że przeciwnik musiał oddać monetę jest takim sobie interesem. Jeżeli ta karta okaże się "za dobra" to podejrzewam że przez brak kosztu lokacji. Ale to wymaga sprawdzenia.
$więcik pisze:1) Nie wiem czy potrzeba aż dwóch kart kosynierów - tylko przy grze z Atlantydami jest szansa użyć ich obu (no chyba że gra na więcej graczy).
2) Nie wiem czy stajnie nie powinny mieć jednak jakiegoś kosztu (chociażby 1 ludzik, ale strzelałbym w 1 miecz)
3) Dożynki wydają się przesadzone. Może w fazie czyszczenia zliczać z nich punkty i usuwać wszystkie znaczniki jadła z nich?
4) Tekst na Pracowni piwowara sugeruje, że należy umieścić jadło na Nocy Kupały, a nie na Pracowni Piwowara
5) Ogólne wrażenie: Tycch znaczników obrony to będzie straszliwie dużo, ale może tak ma być.
Strasznie fajne podejście do grafik, no i w ogóle propsy za pracę. Na pewno wydrukuję i wypróbuję. Dzięki!

Moja propozycja karty (wygrała konkurs na stronie fb Portalu;)):
Cecha: -
Koszt: Darmowa
Bonus za zbudowanie: Połóż dwie karty z talii zwykłej na wierzchu stosu dobierania kart frakcyjnych przeciwnika.
Umowa: Punkt
1)Karta sugeruje że jeżeli przeciwnik ma lokacje z znacznikiem obrony to zabierasz dla siebie ten znacznik. Jeżeli nie posiada na lokacji to możesz zabrać jego surowiec (tak jak u barbarzyńców Sabotażyści). Czyli przy dwóch graczach i dwóch lokacjach "kosynierzy" pierwszy może zabrać tarcze a drugi zabierze surowiec przeciwnika.
2)Możliwe że jakiś koszt wprowadzenia akcji będzie wprowadzony, warto to sprawdzić.
3)Właśnie zliczanie punktów w fazie czyszczenia będzie powodować że ta karta będzie lepsza. Wyżej odpowiedziałem obszerniej jaki miałem zamysł przy tej karcie.
4)Tak, jest dobrze. Jest to takie combo. Karta jest bliźniaczo podobna do Japońskiej "Rybak Takashi" ale wymusza grę opierającą strategie "dożynkową".
5)Każda Frakcja została opracowana z predyspozycjami na jakąś strategie. Rzym najmocniej punktuje za budowę ale zjada ich koszt lokacji. Egipcjanie są bogaci w złoto ale mają problem z dociągiem. Japończycy mocniej grają na umowy ale ich frakcyjne są podatne na atak. Barbarzyńcy punktują na rabowaniu. Polanie bardziej są uzależnieni od lokacji zwykłych i lepiej wykorzystują znacznik obrony.

Co do karty to ciekawa i na pewno warta zastanowienia. Szczególnie że już teraz łączy się z kartą którą dodałem w dodatku.

Awatar użytkownika
bukimi
Użytkownik wspierający
Posty: 904
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: bukimi » 19 maja 2016, 08:59

Z Dożynkami chodzi mi o brak górnego limitu punktów, jaki można z niej wyciągnąć. Po pierwsze: zamiana jabłek na punkty nie jest akcją, więc możemy wykorzystać jabłka zdobyte w każdej chwili bez planowania kiedy to zrobić. Po drugie: japońska kapliczka da maksymalnie 12 punktów. Przy umowach, budynkach produkcyjnych i wymianie 2 pracowników -> jabłko można z Dożynek wyciągać mnóstwo punktów co turę, bez limitu. Jabłka w grze to bardzo pospolity surowiec. Po trzecie: japońska lokalizacja, mimo że frakcyjna może zostać zburzona, jak to u japończyków. Jest więc sposób, by powstrzymać kogoś przed zdobyciem tych 12 punktów, które uzbiera z zasobów.
Inna karta z propozycji: "warsztat rymarski" pozwala na wymianę 2 monet na 2 punkty i to w ramach akcji.

Wracając do zjazdu szlachty. 1 miecz dostajesz już od pierwszej tury. Jest więc bardzo duża różnica w cenie między 1, a 2 mieczami, które potem są dość cenne. Rzeczywiście Rzym jest wyjątkiem, ale dlatego, że w tej frakcji akurat jest to podstawa działania. Szczególnie, że tu usuwasz budynek frakcyjny, czyli zwykle nieusuwalny i mocny, a są karty pozwalające wykorzystać daną akcję więcej niż raz.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Furia, Tequira, Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<

toblakai
Użytkownik wspierający
Posty: 684
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: toblakai » 19 maja 2016, 09:27

bukimi pisze:Po trzecie: japońska lokalizacja, mimo że frakcyjna może zostać zburzona, jak to u japończyków. Jest więc sposób, by powstrzymać kogoś przed zdobyciem tych 12 punktów, które uzbiera z zasobów.
'Kapliczka' nie może być plądrowana bo nie ma na niej pola plądrowania. Co nie stoi na przeszkodzie aby użyć jakiejś karty z akcją 'usuń lokację' - Rzym posiada coś takiego o ile pamięć mnie nie myli.

Awatar użytkownika
bukimi
Użytkownik wspierający
Posty: 904
Rejestracja: 08 mar 2013, 10:02

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: bukimi » 19 maja 2016, 13:56

Racja, nie mam tej karty przed sobą. A jak nie ma zysków z plądrowania na karcie to nie można jej splądrować bez nagrody w zamian, tak "złośliwie" po prostu? ;)
Z tego co pisze Silesia Settlers - Rzymska karta "inżynierowie" daje możliwość burzenia lokacji. Nie pamiętam, czy frakcyjne też.
Moja kolekcja na BGG (stan posiadania, na sprzedaż, oceny i komentarze): >KLIK<
Polecam transakcje z: Furia, Tequira, Karioka, Voronwe, Deninis, Razul, Chaaber, cyberowca, tiamat997, syfon, joanna_kozlowska6, ArniK
Moje gry solo na Excela (w kodzie VBA): >KLIK<

Awatar użytkownika
Silesia Settlers
Posty: 82
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: Silesia Settlers » 27 maja 2016, 03:42

Mała aktualizacja, dodana ostatnia karta do KPP i zabieram się za 3pzb. (Nie mam atlantydów a skoro teksty z kart 3pzb wyciekły to można zastanowić się nad nimi).

Awatar użytkownika
Silesia Settlers
Posty: 82
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: Silesia Settlers » 06 cze 2016, 13:44

Dodałem "3 przyjaciele z boiska"
-->O:NI - 3 Przyjaciele z boiska
Zbalansowane? :roll:

Awatar użytkownika
Backero
Użytkownik wspierający
Posty: 101
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: Backero » 06 cze 2016, 14:57

Czy zbalansowane to trudno mi powiedzieć, ale Pracownia Tkaczki wymiata :D Rozumiem, że jej efekt dotyczy tylko jednolitych zestawów (któe wymagają jednego koloru a nie kombinacji kolorów)?

Awatar użytkownika
Silesia Settlers
Posty: 82
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: Silesia Settlers » 06 cze 2016, 15:32

Backero pisze:Czy zbalansowane to trudno mi powiedzieć, ale Pracownia Tkaczki wymiata :D Rozumiem, że jej efekt dotyczy tylko jednolitych zestawów (któe wymagają jednego koloru a nie kombinacji kolorów)?
Polanie, karty zwykłe i Egipcjanie (gdyby przejęli budynek) mają tylko jednolite zestawy więc problem rozwiązuje się sam.

Awatar użytkownika
Silesia Settlers
Posty: 82
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: Silesia Settlers » 17 cze 2016, 00:53

Aktualizacja:

-Wiele zmian w balansie
-Zmiana grafik na kartach
-Poprawa tekstu
-Poprawienie planszy frakcyjnej
-Dodałem 3 karty z dodatku atlantydzi aby można było przeciw nim zagrać
-Dodałem "Klaryfikacje zasad poszczególnych kart"
-Wszystko do ściągnięcia w jednym pdf.

Awatar użytkownika
Palmer
Użytkownik wspierający
Posty: 1096
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: Palmer » 17 cze 2016, 01:09

1) Jak działają Stajnie ? Coś jak basen egipcjan?
2) Pracownia Tkaczki - może lepiej "Posiada dowolny kolor na potrzeby tworzenia zestawów". W innym wypadku to każdy zestaw jedynie z 2 kart byłby strasznie mocny, a tak tylko pierwszy będzie mógł być teoretycznie z 2 kart.
3) Rzeźnik bardzo fajny.
4) Snycerz - z racji, że karty są bardzo ważnym "surowcem" nie wiem czy byłby często wykorzystywany. Dołożyłbym - odrzuć kartę z ręki i otrzymaj dobra z pola plądrowania albo 1złoto 1pz. Dostalibyśmy plądrowanie ręki bez miecza. Wtedy nazwać tę kartę husarią, bo obecna zdolność husarii jakoś mało pasująca do nazwy ;)

Awatar użytkownika
Silesia Settlers
Posty: 82
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: Silesia Settlers » 17 cze 2016, 01:44

Palmer pisze:1) Jak działają Stajnie ? Coś jak basen egipcjan?
2) Pracownia Tkaczki - może lepiej "Posiada dowolny kolor na potrzeby tworzenia zestawów". W innym wypadku to każdy zestaw jedynie z 2 kart byłby strasznie mocny, a tak tylko pierwszy będzie mógł być teoretycznie z 2 kart.
3) Rzeźnik bardzo fajny.
4) Snycerz - z racji, że karty są bardzo ważnym "surowcem" nie wiem czy byłby często wykorzystywany. Dołożyłbym - odrzuć kartę z ręki i otrzymaj dobra z pola plądrowania albo 1złoto 1pz. Dostalibyśmy plądrowanie ręki bez miecza. Wtedy nazwać tę kartę husarią, bo obecna zdolność husarii jakoś mało pasująca do nazwy ;)
1. Wyżej jest wytłumaczone + wytłumaczone w pdf
2. Dajmy na to że mam 6 brązowych lokacji i pracownie tkaczki. Stawiam dodatkowo "wytwórnie wozów" i mam 3punkty zamiast 2. Czy to takie strasznie mocne?
3. Przekaże :D
4.Zawsze daje to jakieś pole do kombinowania, zdarzało mi się mieć kartę zwykłą która miała w danej sytuacji mniejszą wartość niż złoto. No i tworząc coś takiego trzeba powstrzymywać się od dopakowania kart tak że cała frakcja staje się niepowstrzymana, muszą być pewne karty które są słabsze albo sytuacyjne. A co do husarii, to galopuje po bezkresnych polach lokacji zwykłych i anektuje kolejne budynki zgarniając punkty chwały dla grodu Polan ;] trochę fantazji ;]

Awatar użytkownika
13thSON
Posty: 96
Rejestracja: 26 mar 2015, 10:19

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: 13thSON » 17 cze 2016, 15:26

Czy to jest ta nacja, która ma być ogłoszona w sobotę? :)

Hehe a tak serio, to świetna robota, Portal powinien to wydać oficjalnie (czytaj: płaciłbym)!!!

Awatar użytkownika
Silesia Settlers
Posty: 82
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: Silesia Settlers » 17 cze 2016, 15:42

13thSON pisze:Czy to jest ta nacja, która ma być ogłoszona w sobotę? :)

Hehe a tak serio, to świetna robota, Portal powinien to wydać oficjalnie (czytaj: płaciłbym)!!!
Smutna rzeczywistość jest taka że wydrukowanie dwustronie tego na dobrym papierze powoli zbliża się do kwoty dodatku.

zbazyl86
Posty: 89
Rejestracja: 21 sie 2014, 09:04

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: zbazyl86 » 20 cze 2016, 11:03

4) Tekst na Pracowni piwowara sugeruje, że należy umieścić jadło na Nocy Kupały, a nie na Pracowni Piwowara
4)Tak, jest dobrze. Jest to takie combo. Karta jest bliźniaczo podobna do Japońskiej "Rybak Takashi" ale wymusza grę opierającą strategie "dożynkową".
To ja już nie rozumiem jak to działa. Mając Noc Kupały, i po wybudowaniu Pracowni Piwowara, kładę 3 jabłka na Noc kupały, a wtedy:
a) dostaję od razu 9 ludzi
b) blokuje mi to akcję z Noc Kupały do czasy kolejnej rundy (bo w fazie czyszczenia wyrzucam jabłka)
c) jeszcze jakieś inne zastosowanie?

Dzisiaj pierwsze rozdanie! Chylę czoła przed autorem dodatku!!!

edit: i jeżeli opcja "b" jest prawidłowa to czy mogę usunąć "blokujące" jabłka przy pomocy akcji innej karty? (tej co pozwalała usunąć z innej karty dobra wydane na aktywację, nie pamiętam teraz nazwy, ale działanie jak królewski basen u Egipcjan)

Awatar użytkownika
Silesia Settlers
Posty: 82
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: Silesia Settlers » 20 cze 2016, 15:38

zbazyl86 pisze:
4) Tekst na Pracowni piwowara sugeruje, że należy umieścić jadło na Nocy Kupały, a nie na Pracowni Piwowara
4)Tak, jest dobrze. Jest to takie combo. Karta jest bliźniaczo podobna do Japońskiej "Rybak Takashi" ale wymusza grę opierającą strategie "dożynkową".
To ja już nie rozumiem jak to działa. Mając Noc Kupały, i po wybudowaniu Pracowni Piwowara, kładę 3 jabłka na Noc kupały, a wtedy:
a) dostaję od razu 9 ludzi
b) blokuje mi to akcję z Noc Kupały do czasy kolejnej rundy (bo w fazie czyszczenia wyrzucam jabłka)
c) jeszcze jakieś inne zastosowanie?

Dzisiaj pierwsze rozdanie! Chylę czoła przed autorem dodatku!!!

edit: i jeżeli opcja "b" jest prawidłowa to czy mogę usunąć "blokujące" jabłka przy pomocy akcji innej karty? (tej co pozwalała usunąć z innej karty dobra wydane na aktywację, nie pamiętam teraz nazwy, ale działanie jak królewski basen u Egipcjan)
Czytam twój komentarz i zadaje sobie pytanie w kółko: "o co mu do jasnej !@#$% chodzi?".
Po chwili zrozumiałem swój błąd...

Obrazek

zbazyl86
Posty: 89
Rejestracja: 21 sie 2014, 09:04

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: zbazyl86 » 20 cze 2016, 19:01

Niby głupie pytanie.... a jednak się opłaciło :D Dzięki!

Awatar użytkownika
13thSON
Posty: 96
Rejestracja: 26 mar 2015, 10:19

Re: Fanowski dodatek Osadnicy:NI - "Polanie"

Post autor: 13thSON » 21 cze 2016, 10:21

Silesia Settlers pisze:
13thSON pisze:Czy to jest ta nacja, która ma być ogłoszona w sobotę? :)

Hehe a tak serio, to świetna robota, Portal powinien to wydać oficjalnie (czytaj: płaciłbym)!!!
Smutna rzeczywistość jest taka że wydrukowanie dwustronie tego na dobrym papierze powoli zbliża się do kwoty dodatku.

No właśnie. Czy mógłbyś zamieścić wersję do druku, żeby można było wydrukować dwustronnie ?

ODPOWIEDZ