Star Realms

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
eszu
Posty: 32
Rejestracja: 13 sty 2016, 14:10

Star Realms

Post autor: eszu »

Ze zdziwieniem zauważyłem, że nie ma jeszcze wątku o tej świetnej a przy okazji bardzo podatnej na modyfikacje zasad grze. Niniejszym zakładam więc takowy :)

Z wariantów, w jakie grałem i które mi się spodobały:

Wariant 1: Karty misji tworzą osobny stos z jedną odsłoniętą kartą dostępny dla wszystkich graczy. Każdy gracz może raz na turę zadeklarować wypełnienie misji, zabrać kartę i otrzymać bonus z niej wynikający. Ewentualnie po zebraniu 3 takich kart wygrywa grę.

Misje mają według mnie bardzo różny stopień trudności, więc ich losowe rozdanie zwiększa losowość gry. Jeden z graczy może dobrać bardzo łatwe do wykonania w danych warunkach misje i stosunkowo łatwo wygrać grę, inny może dobrać zestaw, który okaże się niewykonalny. Dostępność tych samych misji dla wszystkich graczy eliminuje ten problem, daje dodatkowo poczucie pewnego wyścigu i daje ciekawe, krótkoterminowe cele, które napędzają grę (szczególnie na początku).

Wariant 2: Jeżeli gracz nie chce lub nie może kupić żadnej karty z Trade Rowa (nie dotyczy to Explorerów) musi zescrapować jedną kartę z Trade Rowa.

Pozwala to uniknąć zapychania się Trade Rowa drogimi kartami, szczególnie na początku. Może się też zdarzyć, że w późniejszej fazie gry bardziej będzie się opłacało usunąć przeciwnikowi jakąś kartę z Trade Rowa niż samemu coś kupować.

Wariant 3: Gdy na Trade Row wchodzi event kładzie się go obok i wykłada kolejną kartę. Wszystkie eventy odłożone w ten sposób są rozpatrywane na samym początku tury kolejnego gracza.

Osobiście nie przepadam za grą z eventami, bo zwiększają losowość, której wystarczająca dawka jest według mnie w podstawowej wersji gry. Jeszcze bardziej przeszkadza mi to, że grając z eventami trzeba na przykład bardziej uważać na kolejność wykładania kart, bo zawsze może dojść wydarzenie, które na przykład będzie pozwalało zescrapować lub zdiscardować karty z ręki. W tym wariancie nie jest to aż taki problem.

Proponuję dzielić się ogranymi modyfikacjami zasad w tym wątku :)
Lunf
Posty: 27
Rejestracja: 30 paź 2015, 12:04
Lokalizacja: Midgaard

Re: Star Realms

Post autor: Lunf »

eszu pisze:
Wariant 2: Jeżeli gracz nie chce lub nie może kupić żadnej karty z Trade Rowa (nie dotyczy to Explorerów) musi zescrapować jedną kartę z Trade Rowa.

Pozwala to uniknąć zapychania się Trade Rowa drogimi kartami, szczególnie na początku. Może się też zdarzyć, że w późniejszej fazie gry bardziej będzie się opłacało usunąć przeciwnikowi jakąś kartę z Trade Rowa niż samemu coś kupować.

Proponuję dzielić się ogranymi modyfikacjami zasad w tym wątku :)

Grałem i rzeczywiście dużym plusem tego rozwiązania jest zdecydowane przyspieszenie gry na początku, zwłaszcza w przypadku "trudnych" rozdań - gdy wylatują same karty o koszcie 5+ albo gdy jesteśmy "kolorowymi purystami" a tusame karty pod przeciwnika wylatują - miło mu je zmiotnąć.

No i jednak trzeba trochę pokminić, bo a nuż jednak samemu kiedyś kiedyś chcielibyśmy tę kartę dokupić.
Mówili różne bzdury.
Było całkiem inaczej.
Prawda jest taka, że wypluły go gwiazdy.
akordeon
Posty: 16
Rejestracja: 02 kwie 2014, 12:44
Lokalizacja: Tbg

Re: Star Realms

Post autor: akordeon »

Z ciekawości - znalezione w necie czy autorskie? :)
eszu
Posty: 32
Rejestracja: 13 sty 2016, 14:10

Re: Star Realms

Post autor: eszu »

Właściwie to nie pamiętam ;)

Czytałem sporo o różnych modyfikacjach zasad, ale też kombinowałem nad swoimi, to było już jakiś czas temu. Możliwe, że niektóre z wymienionych wariantów są znalezione a inne autorskie lub trochę zmienione.
ENDryu
Posty: 814
Rejestracja: 18 lut 2012, 11:20
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 134 times
Been thanked: 27 times

Re: Star Realms

Post autor: ENDryu »

szukam w internecie i za nic znalezc nie moge... kojarzycie moze czy ktos zaproponował alternatywne warianty grania 2-osobowego niz 1vs1? Dla 3+ graczy jest od razu w instrukcji propozycja grania na kilka sposobow - Rajd, Imperator, Hydra itd. Ale za nic nie moge znalezc wariantu, zeby np. grac we 2 osoby vs jakis virtual player albo, ze macie oboje 10 rund, zeby skasowac 100 punktow zycia z przeciwnika, ktory co runde scrapuje najdrozsza karte z trade row albo cokolwiek innego (wymyslalem na szybko). NIe ma nic takiego, czy ja nie umiem tego znalezc? :roll:
Terry
Posty: 17
Rejestracja: 21 sie 2017, 08:09
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 19 times
Been thanked: 1 time

Re: Star Realms

Post autor: Terry »

W zestawie Gambit są dwaj przeciwnicy virtualni do grania solo lub kooperacyjnego, Piraci Mrocznej Gwiazdy i Bestia Nemezis. Działa to mniej więcej tak jak wymyśliłeś mają po 25 pktów autorytetu na gracza, złomują karty z rzędu handlu i wykonują akcję w zależności od koloru i ceny nowych kart handlu jakie wyjdą (Bestia ma 50pktów na gracza i staje się coraz mocniejsza z każdą zezłomowaną kartą.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Star Realms

Post autor: donmakaron »

W Frontiers jest chyba z 8 takich przeciwników do gry kooperacyjnej. Każdy ma inne zasady działania. Przyjemnie się z nimi gra, choć bywają skomplikowani, trudno wyczuć na ile osób grać na jakim poziomie i rozrzucenie zasad nie pomaga - część jest opisana w instrukcji, częśc na jednej stronie karty przeciwnika, a część na drugiej. Pierwsza rozgrywka to koszmar ;)
Acownik
Posty: 151
Rejestracja: 28 sie 2015, 19:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 16 times
Been thanked: 5 times

Re: Star Realms

Post autor: Acownik »

Moim zdaniem nie tylko pierwsza rozgrywka z bossami to koszmar. Grałem wcześniej przeciwko Nemesis Beast i Pirates of the Dark Star (czy jakoś tak), ale ci nowi bossowie z Frontiers są tak koszmarnie opisani, że mi się odechciewa.
ponika
Posty: 530
Rejestracja: 01 sty 2019, 17:25
Lokalizacja: Zagranica
Has thanked: 231 times
Been thanked: 440 times

Re: Star Realms

Post autor: ponika »

Star Realmsy to zdecydowanie jedna z moich ulubionych gier. Jest mała, lekka, daje fajne komba. Ma niestety milion dodatków w których są zarówno świetne karty jak i te zapchajdziury potrzebne do balansu. Jedna talia złożona z trzech core decków totalnie wywala balans - pula kart rozwadnia się już przy dwóch zestawach, a jak do tego dołożyć jeszcze bonusy to w ogóle można nie trafić na sensowne statki przez pół rozgrywki.

Jako że gram wyłącznie Core deckiem (w wersji fizycznej) i czasem tęsknię za fajnymi kartami z dodatków, zaczęłam sie zastanawiać czy nie lepiej byłoby "podmienić" część kart na te np z Colony Wars, tak aby trochę je urozmaicić.

Mam na myśli zasadę:
W core są np dwie Recycling Station, jedną z nich wymienić na Command center (ta sama wartość, również dwa egzemplarze w Wars). Podobnie z drobiazgami (których jest po trzy w taliach).
Karty o wyższej wartości albo też wymienić, albo rozbudować talię "częściowo" - tzn zamiast połączyć pełne dwie talie, to ograniczyć drobnicę do 4 kart łącznie (zamiast 3+3 z obu zestawów).

Oczywiście balans się trochę poprzesuwa, ale mimo wszystko chyba jednak wyrówna - będzie większa szansa trafić coś w odpowiednim kolorze czy wartości.

Ktoś próbował takiego pre-deckbuidingu? Jakieś uwagi, propozycje?
menelobej
Posty: 398
Rejestracja: 01 gru 2019, 22:33
Has thanked: 89 times
Been thanked: 198 times

Re: Star Realms

Post autor: menelobej »

ponika pisze: 26 wrz 2022, 09:56 Star Realmsy to zdecydowanie jedna z moich ulubionych gier. Jest mała, lekka, daje fajne komba. Ma niestety milion dodatków w których są zarówno świetne karty jak i te zapchajdziury potrzebne do balansu. Jedna talia złożona z trzech core decków totalnie wywala balans - pula kart rozwadnia się już przy dwóch zestawach, a jak do tego dołożyć jeszcze bonusy to w ogóle można nie trafić na sensowne statki przez pół rozgrywki.

Jako że gram wyłącznie Core deckiem (w wersji fizycznej) i czasem tęsknię za fajnymi kartami z dodatków, zaczęłam sie zastanawiać czy nie lepiej byłoby "podmienić" część kart na te np z Colony Wars, tak aby trochę je urozmaicić.

Mam na myśli zasadę:
W core są np dwie Recycling Station, jedną z nich wymienić na Command center (ta sama wartość, również dwa egzemplarze w Wars). Podobnie z drobiazgami (których jest po trzy w taliach).
Karty o wyższej wartości albo też wymienić, albo rozbudować talię "częściowo" - tzn zamiast połączyć pełne dwie talie, to ograniczyć drobnicę do 4 kart łącznie (zamiast 3+3 z obu zestawów).

Oczywiście balans się trochę poprzesuwa, ale mimo wszystko chyba jednak wyrówna - będzie większa szansa trafić coś w odpowiednim kolorze czy wartości.

Ktoś próbował takiego pre-deckbuidingu? Jakieś uwagi, propozycje?
To, że podane jako przykład bazy mają taki sam koszt ma chyba mniejsze znaczenie, niż to, że mają jednak inny efekt - jedna daje jeden kasy lub pozwala rolować talię, druga daje 2 kasy i dodatkowy atak za zagrane statki ze swojej frakcji. Przy zachowaniu tylko po jednej kopii każdej z tych kart, ja bym się raczej obawiał znacznego zaburzenia balansu, który jednak jest w miarę zachowany w podstawkach i powielanie kart daje jednak większą szansę na trafienie na daną kartę nie tylko jednemu z graczy. Owszem, 2 podstawki na raz rozwadniają talię, ale ja widzę też, że prawie zawsze jest jakaś sensowna opcja do kupienia. Przy takich podmiankach kart trzeba by chyba było przejrzeć całe frakcje, czy przypadkiem nie stanie się ona zbyt słaba lub zbyt mocna. Chociaż to może być fajna zabawa takie testowanie.
Chociaż sam wolę jednak zagrać po prostu we Frontiers z dodatkami United i High Alert - podwójne aliansy i dwufrakcyjność kart są dla mnie zdecydowanie ciekawsze i dają więcej możliwości w trakcie gry niż eksperymentowanie z kartami z podstawki SR i Colony Wars. A przecież jeszcze są Command Decki, które są też ciekawym rozwiązaniem.
ODPOWIEDZ