Agricola - draft małych usprawnień i pomocników

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Asurmar
Posty: 11
Rejestracja: 22 mar 2019, 08:54

Agricola - draft małych usprawnień i pomocników

Post autor: Asurmar » 13 maja 2019, 14:08

Sporym problemem z Agricolą jest losowość doboru kart pomocników i usprawnień. Znalazłem wątek na BGG o draftowaniu kart:
https://boardgamegeek.com/thread/138015 ... d-drafting
Zastanawiam się czy ktoś z was eksperymentował z takim setupem aby karty małych usprawnień i pomocników były dostępne dla wszystkich? Na przykład po 7 kart jest wyłożonych i kiedy ktoś zagrywa jedną to jest ona dokładana z talii. Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Czy ktoś może eksperymentował z czymś podobnym? Czy może jest już wątek na BGG z podobnym rozwiązaniem (ja nie znalazłem)?

Cezary1916
Użytkownik wspierający
Posty: 113
Rejestracja: 24 lis 2011, 15:19
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time

Re: Agricola - draft małych usprawnień i pomocników

Post autor: Cezary1916 » 26 maja 2019, 14:00

Ja osobiście gram tak 7 losowych kart pomocników i 7 tak samo małych usprawnień sprawdzam czy będzie z tego jakieś combo jeżeli mi nie pasuje któryś zestaw ,bądź oba to wymieniam czyli odrzucam te 7 kart i głosuję kolejne z tym że te wylosowane już są kartami obowiązującymi bez możliwości powrotu do poprzedniego zestawu kart i w ten sposób staram się ugrać jak najlepszy wynik.

Awatar użytkownika
kastration
Użytkownik wspierający
Posty: 783
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisch
Been thanked: 9 times

Re: Agricola - draft małych usprawnień i pomocników

Post autor: kastration » 26 maja 2019, 16:40

Cezary1916 pisze:
26 maja 2019, 14:00
Ja osobiście gram tak 7 losowych kart pomocników i 7 tak samo małych usprawnień sprawdzam czy będzie z tego jakieś combo jeżeli mi nie pasuje któryś zestaw ,bądź oba to wymieniam czyli odrzucam te 7 kart i głosuję kolejne z tym że te wylosowane już są kartami obowiązującymi bez możliwości powrotu do poprzedniego zestawu kart i w ten sposób staram się ugrać jak najlepszy wynik.
Można też losować z 10 (lub więcej) zostawić sobie 7. Oba warianty wydają się lepsze niż zalecane losowanie 7 i nic nie robienie z tym dalej, tylko zaakceptowanie od razu dobranych kart.

W ostateczności klasyczny draft, jak w grze on line na francuskim serwerze też się sprawdza, jak komuś nie przeszkadza ciut dłuższe przygotowanie. Pomysłów jest sporo, kwestia wstępnych kart nie jest więc jakimś dużym problemem.
Kupię Norwegians, dodatek do Uczty dla Odyna. Wymienię Cyklady za Le Havre lub Projekt Gaja

"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"

kelvar
Użytkownik wspierający
Posty: 177
Rejestracja: 04 lut 2017, 18:11
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Agricola - draft małych usprawnień i pomocników

Post autor: kelvar » 27 maja 2019, 13:59

Jak się nie mylę "w wersji" "dla graczy" (nowej) jest standardowo w zasadach opcja draftu (nie pamiętam czy jako "opcja" czy "standard", ale nie ważne :)) .
Gramy tak z żoną i czasami się złoży mocne kombo (druga osoba nie zna naszej pierwszej pierwszej karty pomocnika i usprawnienia, którą sobie zostawiliśmy - więc jest większa szansa, że pójdzie "w coś innego" i trafią się nam komba dające jakąś przewagę).

Ogranicza to losowość (jest ona nadal, ale nie chlałbym jej eliminować!).
Na 3 osoby też ta opcja super działa (przeciąga minimalnie start gry, ale w sumie to tez jakiś element gry - rozkmina w co pójdzie przeciwnik/współgracz :D).

Taki prosty draft mocno polecam! Każdy ogarnie, a działa (jak ktoś ogarnia Agricolę to raczej nie jest wyzwanie - choć nie jest to "super ciężka" gra).

ODPOWIEDZ